Minua on raskauden aikana alkanut vaivaamaan öisin levottomat jalat. Ei kuitenkaan onneksi joka yö. Välillä on myös jostain syystä vaikea nukahtaa uudelleen, jos käyn yöllä pissalla. Nämä ovat ikäviä vaivoja, jos aamulla pitäisi herätä aikaisin töihin ja yö menee osittain valvoskellessa tai varpaita heilutellessa.
Sitä kyllä ihmettelen, että missään vaiheessa raskautta ei ainakaan tähän mennessä ole virtsaamisen tarve lisääntynyt, vaikka joka paikassa toitotetaan että niin käy jo ihan alkuraskaudesta. Etovaa oloa sen sijaan oli alkuraskaudesta, ja nyt toisella kolmanneksella tulee edelleen joinain päivinä huono olo, mutta huomattavasti harvemmin. Saattaa siis mennä useita päiviä ilman sen kummempaa huonoa oloa, ja sitten yhtäkkiä vaan jonain aamuna se iskee. Useimmiten töissä!

Alkuraskaudesta en juuri oksennellut, mutta nyt jos huono olo joskus tulee niin sitten yleensä myös oksennan. Syöminenkään ei tunnu oikein nyt auttavan tuohon, vaikka alkuraskaudesta se auttoi. Lisäksi kummallisin "oire" mielestäni on se, että en nykyään pysty kunnolla harjaamaan takahampaita, vaan vähäinenkin määrä hammastahnan vaahtoa nielun lähellä aiheuttaa oksennusrefleksin.

Kaikenkaikkiaan olo on kuitenkin melko hyvä tässä vaiheessa raskautta. Maha alkaa hieman olemaan tiellä ja olen huomannut, että nousen nykyään esim. tuolista ylös erilailla kuin ennen. Eilen nauratti, kun käännyin sivuttain mahtuakseni paremmin kävelemään ahtaasta väliköstä, vain todetakseni että olen nykyään yhtä leveä myös sivusuunnassa!