Toisen kolmanneksen oireet

Tuttu tunne kyllä myös tuo pelko! Heti jos ne oireet katoaa jonnekin, hiipii mieleen kamala ajatus että onko siellä vielä joku elossa. Ekoja ajatuksia saatuani tietää raskaudesta (ilon lisäksi toki) oli sekin, että apua, miten kestän seuraavat 9 kk tätä epätietoisuutta! Mutta välillä sen kyllä unohtaakin eikä mieti asiaa kaikenaikaa. Onhan tämä sinänsä itsellekkin kasvattavaa aikaa. :)

Ehkä se doppler tosiaan voisi auttaa välillä saamaan mielenrauhan :Heartred Eilen vitsailin miehelle, että olisi huippua jos olisi olemassa joku koti-ultra-laite, niin voisi aina katsella mitä sinne kohtuun kuuluu :)
 
Aphrael, hyvä että synnytys sentään sujuu :) Se on yksi asia mikä etukäteen jännittää, ensimmäinen lapsi kun on kyseessä eikä oikein osaa valmistautua. Ne taitaa olla niin yksilöllisiä kokemuksia, etukäteen on vaikea arvioida miten se tulee menemään ja osaako toimia oikein.
 
Vuanne, Mä olen lähtenyt aiempiin synnytyksiin asenteella "katsotaan miten menee" ja tavallaan heittäytynyt synnytyksen vietäväksi. Mikään ei kuitenkaan mene nukkumaan ikinä suunnitelmien mukaan :wink
 
Mulla on tällä viikolla alkanut päänsärky. Nyt 17+3. Ensin luulin et niskasta johtuvaa, mutta nyt ole enää niin varma. Harmittaa kun muuten on ihan hyvä olla niin tuollainen "pikkuvaiva" häiritsee joka päivä. :P
 
Täällä on ylitetty puoliväli ja maanantaina olis rakenneultra. Mulla liitoskivut senku pahentunu, ja tänää oli tosi rankkaa emännöidä ja järjestellä muksujen synttärijuhlia. SI-nivel taitaa olla se pahin täl hetkel ja samoin joku hermo jumis tuol toises kankus.
 
Täälläkin joku hermo jumahti kun vähän pidemmän matkan (120km) ajoin autolla. Pari päivää on vetänyt suonta vasemman jalan varpaasta ja nyt autoilusta "innostuneena" jumahti kankusta joku hermo ja säteilee varpaisiin asti. Tänään 19+4. Oon kyl niin vähällä päässyt tässä raskaudessa, että en kehtaa tosta edes valittaa. Minor details :wink
 
Mulla närästys on taas pahentunu niin paljon, et oon joutunu sen takia oksentelemaan. Nyt oon parina aamuna ottanu omeprazolia et jos edes viikon kuurin sitä pystyis syömää ja jos se sit vähäks aikaa lievittyis. Galieveakaa ei nyt jatkuvasti tee miel olla ottamassa, varsinkaan ku se nestemäinen on niin voimakas maultaan.
 
Mulla kasvaa vauvamaha tällä hetkellä aivan silmiinpistävää vauhtia, muun kropan kutistuessa kun nesteturvotus on kadonnut (ja lihaskato edennyt...). Mietin, että mahtaisko ajoittainen nipistelevä tunne kohdun alueella liittyä siihen? Nuo nipistelyt voimistuvat erityisesti kun liikkuu siten, että keskivartaloon kohdistuu painetta. Vai onkohan ne sittenkin jotain supistuksia? Eletään tosi innostavia ja jänniä aikoja kehon muutosten kanssa, mutta toisaalta hieman pelottavaa, kun näin ensimmäistä kertaa odottavana en oikein tunne näitä juttuja kehossa vielä ja se kuuluisa "kehon kuuntelu" esim. liikunnassa on vähän hakusessa. Supistukset, potkut, nippailut... Yhtä sekamelskaa ja opettelua vielä mulla, en ole varma tunnistanko mitään noista. Tiedä sitten, mitä sitä uskaltaa tässä tehdä.

Aamuisin mulla on ehkä närästystä, mutten ole siitäkään varma kun ei ole ikinä ennen ollut. :grin Aamiaisen ja kahvinjuonnin jälkeen on semmoista "uudenlaista" vähän huonoa oloa, muttei kuitenkaan mitään aikaisemmin raskaus- tai muuksi pahoinvoinniksi tulkitsemaani. Menee onneksi aika äkkiä ohi.
 
Närästää ihan pirusti. Päänsärky jatkuu edelleen ja jos on päänsärky niin on oksettava olokin. Närästys kyllä vähän omaa syytäkin kun en ole syöny kunnolla. Ja toi oikeen kankun päällinen on tosi kipee. Kos kumartelee ja sieltä kun ylös nousee niin johan tuikkii ikävästi. Tai siis vihloo mitälie. Esikoisesta oli sama mutta vasta loppuraskaudesta.
 
Voihan akne sentään. Naama puhkesi ihan tosissaan kukkaan jo pian plussan jälkeen, ja pari viikkoa sitten oli jo parempi vaihe - muutaman päivän - mutta nyt taas puskee finniä näppyä paisetta ihan päivittäin. Alkaa huumori loppua, kun oon siis ihan varhaismurrosiästä asti kamppaillut iho-ongelmien kanssa, eikä mikään tunnu toimivan. Näin kolmekymppisenä sitä toivoisi, että hiukan jo helpottaisi. Ei puhettakaan, että viitsisi ilman meikkiä lähteä mihinkään, kun naama on punaisenkirjava ja täynnä näppylöitä, ja ihan sellaisia kunnon patteja. Iho on myös tosi rasvainen koko ajan. Eikä mitään hätäapukeinoja, mitä olen tottunut ennen raskautta käyttämään pahimmissa tilanteissa, saa tietenkään käyttää raskauden aikana.
 
Mun toisen kolmanneksen oire on hirvee seksin nälkä ja tullu ihan viimeisen viikon aikana... not kivaa kun haluttaa koko ajan, siis ihan koko ajan.
 
Terkku, Mulla on aina hormonit tehnyt näppyjä (hah.. Paiseita ennemminkin) ja raskausaikana on kanssa lähes jatkuvasti. Välillä saattaa viikon olla iho kunnossa ja sit taas.. Tälläkin hetkellä koko naama kipeänä noitten ansiosta. Mulla on sit vielä kiva yhdistelmä kun on herkkä atooppinen ihotyyppi niin ei tosiaan voi käyttää juuri mitään tuohon ongelmaan ja meikitkään ei oikein sovi. Mutta näillä mennään kun muutakaan ei ole tarjolla. Ja siis ikä lähemmäs 35v..
 
Mä oon niin oottanut että tekis mieli peittoja heilutella, mut ei niin yhtään. Kai sekin on oire. Mulla on edelleen vaan nokka tukossa. Muuten ei oireita :P
 
Mua sattuu takapuoleen. Silloin kun mä istun ja kun nousen tuolista ja lähden liikkeelle. Häntäluun molemmille puolille. Vetreytyy kun lähtee liikkeelle.
Issias hermo on ollut koko raskauden ajan jumissa vasemmassa pakarassa. Se ei tosin taida johtua raskaudesta, mutta ei se ole sitä auttanutkaan. :p

Muutaman päivän sattui vatsaan, ihan kuin kuukautisten aikaan ka kohtukin on alkanut suoistelemaan silloin tällöin. Harjoitusaupistuksia oletettavasti. Ne tuntuu lähinnä vaan hassulta.. :D
 
Eipä täälläkään kyllä petipuuhat kiinnosta yhtään. Tuntuu että maha on nyt jo tiellä eikä olo muutenkaan ole mikään hehkein. Mies ei vielä ole ilmaissut suurempaa turhautumista, mutta luulen että alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää :D
 
Mulla taas vähän sama "ongelma" ku maajolla :D liian vähän vipinää mun makuun tällä hetkellä. Mut usein väsyttää liikaa ettei sit jaksa vaikka haluaiskin. Maailman turhauttavinta yrittää nukahtaa sillon ku itellä halut taivaissa ja ukko nukahtaa alta 5 sekunnissa..:eek: :D
 
Niin ja mulla alkanu iho kuivua taas syksyä kohti. Ja enemmän ku normaalisti. Perusvoidetta siis kuluu..pitäs käydä itseasiassa hakemassa uusi pullo :)
 
Joku reilu kk sitte teki vielä seksiä mieli tiuhemmin, nyt ei juuri käy mielessäkää.
 
Täälläkin halut lisiny ja ukolla vähentyny :D illalla harvemmin "kerkee" ku ite meen esikoisen kaa samaan aikaan nukkuu ja herään seuraavan kerran puolen yön aikaan, kun ukko jo nukkuu. Ärsyttää...! :D

Mulla alkanu päivällä ain närästää törkeen paljon! Esikoista odottaessa tää alko vasta vikalla kolmanneksella. Ja tää on päivittäistä! Ja valvomiset öisin.. Yksittäisiä öitä välissä, kun malttaa nukkua ilman pahempia heräämisiä..
 
Takaisin
Top