Toisen kolmanneksen oireet

Väsyttää. Muutamana päivänä oon ottanu taas päikkärit, vaikka normaalisti en moisia pysty nukkuu. Et mikä energinen keskiraskaus? Kaikkeen pitää ponnistella et jaksaa lähteä ja tehä.
Liikuntaa pitää rauhottaa, muuten tulee hirveet liitoskivut. Ja alaselän/takapuolen välissä on se joku paha"jumi", lonksuu välillä ja jos vaikka yhtään kovemmalle erehyn makaan, en meinaa päästä ylös. Normi kävelyt ym onnistuu kyllä hyvin, mut jos oon pitkään jaloillaan ja esim töissä se saattaa välillä jumahtaa. Riesa oli myöe esikoista oottaessa, synnytyksen jälkeen meni pitempään ennen ku se palautu ees normaalia lähelle.
 
Äää.. Närästys on palannut! :mad: Kaks päivää jo putkee :/ Rennieki auttaa vaa hetkeks.. Huoh.. Onks muilla ilmenny samaa ongelmaa? Tällä hetkellä 17+3
 
Mun mies kertoi mulle tossa yks päivä, että mun nännit on eriväriset. Toinen pinkki, toinen ruskea.. :D ennen ne on olleet siis molemmat pinkkejä..
 
KaTju mullakin närästää. Ja jos ei rennie auta niin kokeile Galieve Mint-tabletteja tai oraaliliuosta, tai sitte Gavisconia. Toi Galieve saattaa olla paremman makusta kuin Gaviscon, jälkimmäistä en oo kokeillu mut apteekis sanoi et on pahemman makusta.
 
Ei Gaviscon ainakaan minusta pahalle maistu. Sellainen sitruunainen maku siinä on. Koostumus on sitten oma juttunsa, kun se pureskeltaessa alkaa "vaahdota", mikä saattaa herkemmistä tuntua ikävältä. Galievea en ole itse testannut, mutta kyllä musta Gaviscon maistuu paremmalta kuin Rennie. Makuasioita toki.
 
Galieven tableteissa on se vika et ne tuppaa jämähtää kiinni hampaisiin, siks mä oonki ne imeskelly pureskelun sijaan :grin
 
Renniet on kyllä siitä nihkeitä, että mulla närästää yleensä yöllä jolloin napsasen vessareissun yhteydessä rennien huuleen niin aamulla herätessä on vielä maku suussa vaikka ois hörpännyt vettä päälle. Tosin oon myös onnistunut joskus nukahtaa rennie suussa :P
 
Mä olen muuten kyllä aika energinen, mutta pari kertaa päivässä tulee järkyttävä väsymyskohtaus ja meinaan nukahtaa pystyyn. Jos annan itseni nukahtaa päiväunille on olo sen jälkeen vielä kamalampi. :hungover:
 
Nyt on alkanut närästää, jopa kauraleipä, jota maha yleensä on kestänyt hyvin. Ja kahtena päivänä on nyt alkanut oksettaa kovasti iltapäivällä, eilen jopa oksensin kaikki välipalat. Toivottavasti oli vain rahka mennyt pahaksi, eikä tämä olisi jokapäiväinen juttu... :sad001
 
Aile, inhottava vaiva se bakteerivaginoosi kyllä on! Nyt on lääkekuuri ohi ja näyttää tepsineen. Toivotaan ettei uusiudu!

Energinen keskiraskaus ei täälläkään vielä näy :sad001 päänsäryt ja väsymys jatkuu! Ja täälläkin tullut ihmeellisiä salamannopeita nivuskipuja, onko nämä nyt siis niitä liitoskipuja? Ensimmäinen raskaus niin monet oireet vielä ihan uusia :)
 
Nyt uutena ja pelottavana oireena on tullut parin päivän sisään toiseen jalkaan ihan älytön kipu. En tiedä onko varsinaisesti raskauteen liittyvää vai jonkinlainen rasitusvamma, mutta tänään piti ottaa päivä saikkua, kun kävely on kivun takia hankalaa. Pientä kipua nilkassa ja etusääressä tuntunut jo parin päivän ajan, ja tänään aamulla yhtäkkiä jalka ei kestänytkään kävelyä. Nyt kipu säteilee pohkeen puolellekin, on vähän paineen ja myös turvotuksen tunnetta pohkeen tienoilla. Mutta varsinainen kipualue on kyllä nilkan ja etusäären kohdalla. Pelottaa että voi olla veritulppa, vaikka sellaisesta ei ole aiempaa kokemusta. Kohta lääkäriin.
 
Vuanne hyvä että käyt lääkärissä, niin ainakin saavat poissuljettua sen tulpan riskin. Kysehän voi olla jostain jumissa olevasta hermostakin mikä sit säteilee noin alas. Tsemppiä!
 
Onneksi diagnoosiksi tulikin vain jalan jännetuppitulehdus. :) Enpä tiennyt että se voi tulla jalkaankin. Helpotti vähän, vaikka viikonlopun yli täytyy kuulemma vielä tarkkailla oireita laskimoveritulpan aiheuttaman tulehduksen varalta. Kiitti tsempistä!
 
Mulla on edelleen pohkeet kipeänä kun ti-ke yönä kramppasivat moneen kertaan. Saisi jo alkaa helpottamaan kun etenkin portaitten kävely on ihan tuskaa. Magnesiumia ja kalkkia olen ottanut nyt jättiannoksilla kun nuo ovat mulla yleisin syy kramppeihin.
 
Onko muilla paineen tunnetta alapäässä? Tuntuu että mahaa myös jomottaa tosi usein. Ihan rampa olo jo nyt :eek: Huoh.. Muistelen että esikoista odottaessa ei lopussakaan ollu näin hankala olla.
 
Mulla ollut jomotusta jo reilun kuukauden joka päivä, ja yö... Lääkäri totesikin, että mulla taitaa olla kivuliaampi raskaus ja voi olla ettei kivut hellitä. Se taitaa mun kohdalla olla nyt valitettava tosiasia. Mulla on rakenteissa kai jotakin sellaista mikä vetää oikean puolen alavatsan, pakaran, nivusen ja reiden krappailemaan jatkuvasti. Vähän kyllä pelottaa, että mitenhän synnytys sujuu, jos kivut on nyt näin kovia, niin mitä ne on sitten. :sad001
 
Välillä painaa jo rakkoa kovin. Vaikka ois hetki sitte käyny vessassa, mut jos nousee seisoon nii ajattelen et ei voi olla totta.. eipä sieltä aina juurikaa mitää tuu jos on hetki sitte käyny jo :D
 
Eilen kun olin käynyt lääkärissä sen veritulppaepäilyn jälkeen ja saanut positiivisia uutisia, mua alkoi kuitenkin itkettää. Raskaus on ollut ihanaa ja ihana asia, mutta tuntuu että ihan koko ajan on joku (yleensä vielä kivulias, inhottava ja/tai kiusallinen) vaiva päällä tai olo yleisesti huono, heikko tai huimaava. Koko tämän viikon on ollut olo kuin katujyrän alle jääneellä ja töissäolo tuskaista! Luulen että se johtuu tuosta helteestä. Vaikka oon tosi onnellinen tästä raskaudesta ja elämässä oikeesti kaikki hyvin, niin nyt alkaa olo väsyä tähän jatkuvaan potemiseen. :sad001 Lääkäri oli ihanan ymmärtäväinen ja sanoi että esikoisen odottaminen voi ollakin tosi raskasta ihan siksi, että kaikki vaivat on uusia ja keho käy niin uudenlaisia juttuja läpi. Raskaus ei ole sairaus mutta on kyllä tuonut mukanaan kaikenlaista!

Toivon mukaan tämä kohta helpottaa ja se energinen keskiraskaus on siellä jossain odottamassa :) Nyt rv 16+2.
 
Vuanne, Tuttuja tunteita. Mä vaan käyn niitä läpi kolmatta kertaa. Mä en selvästi vaan osaa olla raskaana. Olenkin alkanut pitämään urbaanilegendana ongelmattomia raskauksia joissa odottaja vaan hehkuu :wink Synnyttämisen mä sentään onneksi osaan..
 
Mulle ksns toi on tuttu tunne ja jo kolmatta kertaa.... Lisäksi viel on pelko.... Aina pelkää että vauvalle käy jotain et se ei tule maailmaan..... En osaa yhtään nauttia raskaudesta....
 
Takaisin
Top