Toisen kolmanneksen oireet

Mullakaan ei kyllä tuohon 24/7 turvotukseen auta mikään, ihan sama mitä syö. Öisin heräily on myös ihan mahdotonta välillä, helposti tulee käytyä 3-5 kertaa vessassa. Tosin ei mulla kyllä ole mitään käsitystä yöstä ilman vähintään yhtä heräämistä "aikaisemmassakaan elämässä", mutta kyllä nää yöt vaan tuppaa villiintyvän. Asiaa ei yhtään auta, että mulla on taustalla unettomuustaipumusta ennestäänkin noihin yöheräilyihin liittyen. Nyt välillä on parempia, välillä huonompia viikkoja.

Mieliala on ollut syvissä vesissä viime aikoina, mikään ei oikein tuota iloa ja kaikki ahdistaa ja on pakkopullaa (paitsi sarjojen katsominen netistä). Missä se energinen keskiraskaus viipyy?? Tosin en tiedä voiko tästä syyttää raskaushormoneita sillä tökkii ihan satasella tämä työstessi, jatkuva reissaaminen töiden takia ja elo kaukana kotoa, mutta tuskin ne nyt jaksamista varsinaisesti edistääkään.
 
Ilona: tsemppiä tilanteen kanssa, - minäkin täällä toivon mielen kohentuvan! Joten kanssasisaria löytyy :rolleyes:
 
tässäpä syy ilmavaivoihin:
Ilmavaivoja esiintyy lähes jokaisella odottavalla äidillä. Ilmavaivat johtuvat keltarauhashormonista, jota välittyy kehoon normaalia enemmän raskausaikana. Hormoni hidastaa vatsan toimintaa, jolloin kaasua kertyy vatsaan yhä enemmän. Kaikkein eniten ilmavaivoja esiintyy raskauden ensimmäisellä kolmanneksella, kertoo synnytyslääkäri Laura Riley.

Vaivasta voi pyrkiä eroon kiinnittämällä huomiota ruokavalioon. Herneet, parsakaali ja hiilihappopitoiset juomat on parasta jättää jääkaappiin. Ruokaa kannattaa syödä pieninä annoksina, mutta säännöllisin väliajoin. Ilmavaivalääkkeistä on harvoin apua, eikä raskausaikana muutenkaan ole hyväksi ottaa tarpeettomia lääkkeitä.
 
Mulla loppui tuo vatsan turvottaminen eilen kuin seinään. Pallomaha hävisi ja normaalit vaatteet on ihan ok päällä. Mies epäilikin, että vauva on varmaan hävinnyt kokonaan kun ei ole enää mahaa ollenkaan. Myös tukala turvonnut olo on hieman helpottanut.

Mielilalat pysyneet kuitenkin vielä tosi alhaisissa lukemissa. Varsinkin kun mies on vaihtamassa duunipaikkaa ja nyt selvisi, että ei saa pitää mun kesäloman aikaan lomaa ollenkaan ja joudun nyt sitten lähtemään ilman sitä meidän sovituille kesälomareissuille. Tämä uusi työ on myös sellainen, että siellä ei voi tästä vauvasta kertoa kellekään, sillä työsopimus on 6kk määräaikainen ja sen jälkeen päätetään vakinaistetaanko. Ja vastasyntynyt vauva ja isyyslomat ei oikein tuo lisäpontta tuohon vakinaistamiseen. Näin ollen tästä eteenpäin mies ei pääse mihinkään neuvola tai ultra-aikoihin mukaan eikä voi myöskään pitää päivääkään isyyslomaa. Jään siis tämän asian kanssa nyt tästä eteenpäin ihan yksin. Tätä nyt sitten olen tässä jo useamman päivän stressannut ja itkenyt.

Huonounisuus jatkuu edelleen, mutta eilen hain lidlistä kaksi kpl vartalotyynyjä ja niillä sain itseni aseteltua sellaiseen asentoon, että särkyihin ei tarvinnut viime yönä herätä (vessaan piti kuitenkin).

Mä kanssa odotan sitä energistä keskiraskautta ja kaiken kattavaa hyvää oloa. Vähän pelkään että ei mun kohdalle taida tulla ollenkaan. Mutta yritän nyt vielä toivoa että tulisi kuitenkin. 4 viikon kesälomaan on vielä aikaa 4 viikkoa. Mutta jollain sisulla täytyy vaan yrittää sinne asti jaksaa. Jotenkin sellainen fiilis, että kun sinne asti pääsee niin sitten kaikki helpottaa.
 
Tää "energinen keskiraskaus" taitaa olla ihan myytti kun täälläkin ollaan aika alakuloisissa tunnelmissa, edelleen vaikea syödä mitään, turvottaa ja univaikeuksiakin tahtoo olla aina vaan enemmän.. :eek:
 
Täällä ei kärsitä tällä hetkellä muusta kuin saamattomuudesta, liian vähäisestä juomisesta (tänään kerran jo tähtiä näki, kun ei vissiin ole riittävästi juonu) ja ajoittaisista alamahakivuista. Eilen illalla tuli oikein kova vihlaisu ja nyt jomotellut tonne alamahan alapuolelle, kun päivän töissä menny ja nyt istahti alas.
 
Niin missä se energisyys viipyy?? :arghh: Nyt rv 13+0, edelleen paha olo aamusta iltaan, väsyttää kamalasti etenkin työpäivän jälkeen olen ihan katki ja tuntuu että taju lähtee jos ei pääse sohvalle. Mielialakin on alavireinen, mutta luulen että mulla siihen vaikuttaa aika paljon tämä pahoinvointi ja väsymys. No annan ihanalle keskiraskaudelle vielä viikon aikaa tulla. :grin
 
Turvottaa joo syö mitä tahansa. Pahiten tietty kaikki vaalee höttö, mutta kun tällä hetkellä ei saa oikein muuta alas. Maito on kaikista pahin turvottaja. Ilmaa mahassa aivan mielettömästi eikä se helpottanu viime raskaudessa missään vaiheessa. Sama kuin en muista sitä toisen kolmanneksen energisyyttäkään.
 
Täälläkin järkyttävän saamaton akkeli. Vaikka lomallaki oon nii hohhoi. Hetken jaksaa välillä ja sit tulee ihan plääh. Hommiaki on rästissä vaikka kuin.. 14+2.
 
Mulla meinaa taas olla sellainen kausi ettei ruoka maistu :sad001 ruoan ajattelu on jo ihan HYÖRK.. onneksi porukat toi eilen mansikoita, jos niitä vähä yrittäis, kun leipä ei uppoa..
 
Mullakaan ei oikeen ruoka tahdo maistua ja sen lisäks eilen alko ilmeisesti närästys.. En oo sitä tosin ennen kokenut niin ihan varmaks en voi mennä sanomaan onko tämä närästystä vai ei.. Ärsyttää anyway :|
 
Illalla pukkas kunnon pahoinvoinnin hetkeksi päälle. Olis varmaan laatta lentäny, jos olis posliinia menny kumartamaan, mutta kun sohvalta ei jaksanut liikkua mihinkään. Aamupalaa, kun tänään söi, niin meinas uudelleen pahaolo tulla, mut kipitin nopeasti vaa sänkyyn peiton alle. Parin tunnin päästä töihin ja sitten olis pari päivää aikaa yrittää parannella oloaan..
 
Turvottaa taas ihan hirveästi! Lähinnä vatsa on tosi turvoksissa, ei heti aamulla mutta ei pitkään tarvi heräämisen ja aamupalan jälkeen odotella ku masu turpoaa. Vauvamahasta ei siis oo oikeasti vielä tietoakaan, mutta turvotuksen myötä näytän vaan siltä että oon istunut liikaa terassilla tuopin ääressä. Argh!

Eilen sain myös vaivoikseni levottomat jalat. Pari tuntia kärvistelin, venyttelin ja meinasin nukahtaa olohuoneen lattialle, mutta makuuasennossa mistään ei tullut mitään. Lopulta uni tuli, mutta vessakäynnit rytmittivät myös loppuyötä kivasti...
 
Joko voisi alkaa raskaudesta nauttimaan.:p Eilen pahoinvointi oli jo paljon lievempää ja tänään olen sen jo pystynyt aamun aikana välillä unohtamaan! Olen ihan innoissani, koska tämä pahoinvointi ja syömiskierre on kyllä henkisesti ollut tosi raskas ja jos olisin masennustestin tehnyt kun pahoinvointi oli pahimmillaan olisin varmaan saanut tulokseksi vakavan masennuksen.:grin Ihanaaa kun syöminen alkaa olemaan taas säännöllistä ja syömisvälitkin jo pidempiä. :hungry:
 
Ruokahalu on suuri ja annokset isoja, etenkin lounas ja päivällinen. Yritän vähän kompensoida tilannetta syömällä paljon kasviksia aterialla, mutta tuntuu, että maha vetää kevyesti niin paljon kun sinne vaan laittaa..:shifty:
 
Luulis että raskausaikana tekee mieli syödä, mutta ei! Mulla on tehnyt aivan päinvastaisrn reaktion ja annoskoot on pienentyny huimasti! Tosin sen takua sitte tuleeki syötyä vähä useammi ettei verensokeri pääse laskemaan huimasti.
 
Rv 14+2 ja pahoinvointi loppunut kuin seinään :eek: Muita oireita tällä hetkellä lähinnä satunnainen päänsärky ja alavatsakivut.. Ihanaa kun pystyy taas syömään pikkasen säännöllisemmin! Hieman kyllä edelleen voimakkaimmat hajut aiheuttaa ällötystä.
 
Mulla myös pahoinvointi väistynyt, mitä nyt joinakin päivinä ällöttää. Mut ei vaikuta syömisiin enää. Päänsärky tullu sit tilalle, välillä äityy ihan migreeniksi, välillä vaan semmosta pientä jomotusta. Mut kai tää tästä taas kun aika kuluu :)
 
Apua te varmaan kirootte mut jonnekin kun ilmoitan et täällä se kultainen keskiraskaus on alkanut :) ei väsytä ja pahoinvointia esiintyy harvakseltaan silloin tällöin etovuutena. :) alavatsanippailua ja liitoskipuja on mutta muuten olo energinen ja tekis mieli puuhata jotain koko ajan :D tissit on turvoksissa, ekassa raskaudessa ei olleet kertaakaan. Ja vastapainoksi voinkin sit sanoa et paino nousee kyllä kohisten :'(

Nyt rv 15+1 :)
 
Takaisin
Top