Toisen kolmanneksen oireet

Mul on alkanu tulee taas harkkasupistuksia. Tyttöjäki odottaessa niitä tuli aika aikasesta vaiheesta asti, eikä ne kipeitä ole. Mut ärsyttäviä ja epämukavia silti. Välil tuntuu et kohtu on ihan kokoajan kovana. Nuorempaa odottaessa pahimmat kesti 10min ja niitä tuli neljäki samanlaista tunnissa. Tai sit niitä lyhkäsempiä kymmenkunta. Tutkittu on monta kertaa et ei ne mulla mitään tee, mut haittaa se silti vähän päivittäistä tekemistä varsinkii mitä lähemmäs loppua edetää.
 
Huomaan että vessassa ravaaminen on lisääntynyt. Päivisin 1-2 tunnin välein ja öisin 2-4 tunnin välein käytävä. Lisäksi janottaa paljon enemmän, mikä sinänsä on hyvä koska auttaa ruoansulatusta jos vain muistaa sitä vettä juoda. Lisäksi maha ei ole enää jatkuvasti sekaisin, vaan on ihan enemmän "normaaleja" päiviä.

Tänään poksuukin 14+0 :Heartred
 
Onko muilla unettomuutta tai nukahtamisvaikeuksia? Minä pyörin eilen yli kaksi tuntia sängyssä eikä uni vaan tullut, vaikka väsytti hirveästi. Onneksi on loma, kun päivärytmi pyörähtää venyneiden unien takia miten sattuu.
 
Mulla alkanut tulla yöllä hetkiä, että herää ja menee tunti jos toinenkin nukahtamiseen. Ärsyttävintä on se että alkaa heti aivot miettimään kaiken maailman asioita. :mad: Viime yönäkin kun heräsin keskellä yötä, niin heti ekana tuli mieleen, että milloin esikoisen tuo katsomaan vauvaa sairaalaan, kun se on syntynyt :facepalm:
Edellisessä raskaudessa heräsi aina tiettyyn kellon aikaan. Sitten esikoisen synnyttyä hän söi aina kyseiseen kellon aikaan yöllä :p Liekköhän jotain "ruokataukoo" noi heräämiset, että alkaa omat sisäinen kello tottua moiseen heräilyyn yöllä..
 
Täällä myös kävelystä seuraa alavatsan kivistämistä ja vähän heikottamaan alkaa myös. Pahin pahoinvointi on jo helpottanut eikä enää tule hirveän useesti halailtua pönttöä! Jes :)
Unettomuutta on kyllä myös jonkin verran, huono nyt nukkua muutenkin kun on tottunut nukkumaan vatsalla ja tuntuu ettei enää oikein sekään onnistu :sad001

12+4
 
Mulla on edelleen vatsa melkein päivittäin sekaisin. Mä olen nyt alkanut nukkumaan yöt paremmin..ihan alkuraskaudessa heräsin lähes joka yö klo 5.00. Nyt herään vain vessaan ja sen jälkeen nukahdan hyvin uudelleen. Väsymys on tosi kova vielä ja useimmiten meneekin päivätorkut. Pahoinvointi on loppunut kokonaan! Jes..enkä ole edes huolissani sen loppumisesta, kun sykkeet kuuluu hyvin dopplerilla:love017

Nyt on muutenkin vointi alkanut olemaan parempi ja huomenna meinasin kokeilla saliakin ekaa kertaa plussan jälkeen.
 
Mul on alkanut särkee nyt hirveesti jalkoja....Pohkeitten kohilta erityisesti.... Töissä oleminen alkaa olee aika ilkeetä ku tekee seisoma työtä.... Onko muilla ilmennyt jalka särkyä...?
 
Emmielle, voisko sulla olla magnesiumin puutos?

Mulla ei vielä ole jalat oireillut, mut tiiän ettei siihen kauan mee, ku ne alkaa vaivaan. Mulla on kans seisomatyö ja kävelyä tulee päivittäin joskus pitkälti yli 10km työvuoron aikana. Ja lisäksi vielä ku kävelen kovalla betonilattialla niin aiemmissa raskauksissa mun jalkapohjat on ollut tulessa aina työvuoron jälkeen. Mä oon nyt yrittäny ehkäistä sitä jo etukäteen syömällä normia enemmän magnesiumia. Lisäksi kun palaan ens viikolla lomalta niin huolehdin, että joka tauolla vaihdan työkengät ja kävelen tosiaan kunnon kengillä. Saa nähdä miten käy...
 
Koittakaa seisomatyöläiset tukisukkia. Mulla hoitotyössä on sellaset pyöreäpohjaiset masaikengät. Ei väsy jalat ollenkaan normaalisti, niinkuin tavallisilla työkengillä väsyi ja särkee, vaan veri kiertää hyvin jaloissa eikä pakkaudu. Saa nähdä miten pärjään noiden kenkien kanssa raskauden kun kehon painopiste muuttuu. Jossain vaiheessa jos rupee jalat oireilemaan niin itse hommaan jotkut tukisukantyyppiset. Lentosukat mitkälie.
 
Täällä on pahoinvointi loppunut nyt aivan täysin *kop kop*, mutta tilalle on tullut aivan jäätävät ilmalaivat ja ripuli. Tosi inhottavaa ku pitää monta kertaa päivässä juosta vessassa, eikä uskalla kunnolla ees pierasta, ku pelkää et tulee löysät housuun :meh:.
:anyone Mitään apuja? Tuntuu et ihan sama mitä syö ni kohta jo pitää juosta pöntölle..sama jos tekee jotain urheilua.
 
Syötkö minniliini banaania tai juustoo. Mulla ainakin menee maha niistä heti kovalle,et en paljoo uskalla niitä syödä..mut jos sulla sit vähän niillä tasottus toi vatsantoiminta.
 
Minniliini: täällä kanssa jäätävät ilmavaivat, epäilen et taaksepäin kallistuva kohtu painaa mun suolistoa kun siellä suunnalla tuntuu painetta koko ajan
 
Ilmavaivat, mä oon yks ilmavaiva :confused:
 
Mulla oli kanssa ekassa raskaudessa työkenkinä sellaset mbt kengät eli keinukengät. Jo ennen raskauttakin jalat kipeyty normi työkengistä, mutta noilla keinukengillä ei yhtään niin paljon. Ja hyvin raskausaikanakin niillä käppäili. Hoitotyötä minäkin siis tein ennen kuin jäin ekasta mammalomalle ja hoitovapaalle.
 
Aikaisemmin ihmettelin että mitä pilallista söin kun maha meni yllättäen ripulille. Seuraavana iltana sama ja yhdistin sen maitoon kun juon oikeastaan vaan iltaisin maitoa. Ei se se kuitenkaan ollut. Pidin parin päivän tauon maidon juonnista kun se yllättävä mahakipu ja ripuli oli jotain ihan hirveetä. Jatkoin kuitenkin maidon juontia eikä tullu mitään ennen kuin viime yönä taas heräsin yllättäen siihen että kauhee hätä vessaan ja ihan ripulilla. Aika tuskastuttavaa kun ekassa raskaudessa ei ollu tällasta.
 
Mulle on tässä nyt alkanut viikon sisällä nukkumisen kanssa olemaan ongelmia. Vaikka siis olen aivan älyttömän väsynyt koko ajan. Nukahtaminen on kuitenkin vaikeaa ja öisin herään vähintään kerran klo 02.30 ihan tasan tarkkaan. Ja täysin ilman mitään syytä. Lisäksi mulla on öisin nyt tullut nilkkasärkyjä jotka menee pois vain nilkkoja pyörittelemällä. Muutenkin vaikeaa löytää sängystä enää hyvää asentoa kun aina jotenkin jotain paikkaa alkaa särkeä jonkin ajan päästä. Ja kun noihin herää niin udelleen nukahtaminen todella vaikeaa (saattaa mennä 30 min tai 1,5tuntia). Kauhulla odotan kuinka pahaksi tämä vielä tässä loppua kohden äityy.
 
Rv nyt 12+4. Edelleen koko päivän kestävää pahoinvointia, tosin sen verran lievempänä, että selviydyn arkiaskareista ja töistä kohtalaisen hyvin. Väsymys on välillä ihan jäätävää. Mulla myös tullut nukahtamisvaikeus, vaikka illalla väsyttää.
 
Kärsiikö kukaan muu uskomattomasta turvotuksesta ja ilmavaivoista? Mitenköhän saisi oloa helpotettua? Mitä ruokia tulisi välttää ettei ilmaa kertyisi?
 
Tammimamma:hello Minä todellakin kärsin..tai turvotus on nyt 2/3:lla alkanut vähän hellittää, mutta selkeästi sitä kuitenkin on ja ilmavaivat on aivan järkyt:sick009
En kyllä valitettavasti osaa sen kummempia apuja sanoa, kun että itsellä ainakin ihan normaalissakin tilassa huonot hiilarit (vaalea leipä, pasta yms. ja peruna) aiheuttaa turvotusta. Nyt olen 2/3:lla pystynyt jo valitsemaan mitä syön niin en ole noita syönyt, mutta silti vaivat on ja pysyy:sad001
 
Takaisin
Top