Toisen kolmanneksen oireet

Minniliini

Piirimestaruustason postaaja
Tammikuunmammat 2016
Aika uskomatonta, että täälläkin raskauden toinen kolmas käynnistyy jo ylihuomenna. Tänne voisi kirjoitella oireista, joita se toinen kolmas tuo tullessaan :)
 
En ole huomannut vielä uusia oireita, mutta olo on tai ainakin tuntuu hieman energisemmältä vaikka vielä väsyttää enemmän kuin normaalisti.

Jaksoin jopa kaivaa puikot ja lankaa ja alkaa neulomaan vaivanpeittoa (ystävän elokuussa syntyvälle tytölle).
 
Täällä oireena lähinnä oireettomuus. Ja sitten taas toisaalta, oireita on. Naama kukkii edelleen, viikonloppuna pitäisi yksiin häihinkin mennä ja nassu näyttää ihan kamalalta. Noh, onneksi siellä taitaa olla pari ihmistä jotka kiinnostaa ehkä vähän enemmän kuin meikäläisen naama. :D
 
Täälläkin päästy toiselle kolmannekselle eli tänään 12+1 :p

Oireita kylläkin löytyy; turvotus yhä edelleen suuri (niin vatsassa kuin reisissä kuin naamassa kuin....), kuvottava olo pysyy näköjään mukana tuolta ekalta kolmannekselta ja alakuloisuutta vielä hippusen verran havaittavissa (kylläkin suuresti mieli muuttunut positiivisemmaksi).

Tänään oli aamulla vatsa hieman kipeä (?), olisikohan vain kasvukipuja. Ymmärrän kyllä, että kipuilee illalla pitkän päivän päätteeksi, mutta että aamulla levätyn yön jälkeen?

Vatsa on todellakin jo pullahtanut esiin ja sitä ei mitenkään enää peittele!
 
Tammimamma silloin ku mulla nousi kohtu tuolt niin oli maha hetken aikaa jotenki tosi kipeä, mut ei ollu sellasta menkkakipua eikä supistuskipua.
 
Bettie: joo, tämä on sellaista erilaista kipua. Enemmän vihlontaa tuolla ihan alhaalla tai oikeastaan noiden kipujen sekoitusta... En oikein osaa selittää. Uskon kuitenkin kaiken olevan vieläkin hyvin (ensi viikolla ultrassa se sitten tiedetään).
 
Mulla on pahoinvointi selkeästi helpottanut..ällötys on välillä, mutta oksentanut en ole moneen päivään.

Kohdun kohdilla on selkeästi enemmän alkanut olemaan vihlontoja. Ja vatsa on edelleen turvoksissa, mutta kohtu on myös selvästi noussut:)
 
Tänää 12+0, joko saa tänne tulla optimistesesti kuikuilemaan? Pahaolo hellittänyt, ainoastaan jos pitkä väli ruokailujen välillä niin sitten mut muuten ei.

Uutena juttuna minua on ruvennut vaivaamaan unettomuus. Sinänsä kiva yhdistelmä väsymyksen kanssa:confused: Eli yöllä kun ramppaan vessassa (ja nyt muuten olenkin vasta alkanut siellä öisin ramppaamaan) niin pysyn hereillä pari tuntia, koska en onnistu nukahtamaan uudestaa. Muuten menee mahapömppöä ihmetellessä, miten se voi olla jo näin esillä:shifty:
 
Tääl alkanut uudelleen repäisykivut noustessa. Ja unen tarve aamusta on alkanu helpottaa. Tarvitsi enää 2h jatkaa unia aamulla esikoisen hoitoon viennin jälkeen :)
 
Mie oon kans aamusin jo virkeempi. Päivällä saattaa jossai kohassa väsyttää, mutta riittää jo lyhyemmät yöunet. Tänään 12+5 (huomena tarkentuu ultrassa).
 
Täältäki kysyn et onko teillä lantiokipuja? Mulla tosi ikävää juilintaa lantiossa, alaselässä- ja mahassa ja nivusissa :sad001
 
Mä sain eilen huomata et kyllä ne lantion liitoskivut on jo tullu. Tuli eilen käveltyä normaalia pitempi reissu ja loppumatkasta alko vihlomaa takalantioo. Normaalit kävelymatkat mitä tulee päivittäin tehtyä, ei aiheuta liitoksii kipua mut tollanen selkeästi pitempi matka alkaa jo tuntua. Mä en oo kokenu mitää hyötyä myöskää tukivöistä, ne ku vaa mulla siirtää kivun toisee paikkaa, joten en aio nytkää sellasia kokeilla.
 
Itellä viikko 11. Kuvottavaa oloo ollut nyt kuukauden verran aina iltasin. Yölliset vessassa käynnit täälläkin ihan kamalia kun ei saa unta heti. Mulla on myös ollut pari viikkoa valkovuotoo tai sellasta valkosta mönjää tulee alapäästä ja paljon. Joutuu ohuita siteitä käyttään ettei pikkarit likaannu. Onko muilla valkosen mönjän ongelmia?
 
Mulla tulee luonnostaaki niin paljon valkovuotoa et joutuu niitä pikkuhousunsuojia käyttämää päivittäin, nyt sit sitä tulee ajoittain triplamäärä normaaliin. Ärsyttävää, mut ei maha mitää :grumpy:
 
Tänään heräsin aamulla ilman mitään sen kummempia huonoja oloja? Olo on itse asiassa aika normaali. Onkohan tuolla masussa kaikki hyvin? Nyt tuli suuri huoli, kun ei olekaan niin huono olo. Alkuviikosta oli se ultra ja siellä kaikki ok ja viikkojakin jo 13+1. Huolestuttaa, kun oli niitä negatiivisia ajatuksiakin vauvasta :oops:
 
Tammimamma: varmasti siellä on kaikki hyvin :) nuilla viikoilla on ihan tavallista että olo palautuu normaaliksi sekä energiseksi ja pahaolo enää muisto vaan! Älä siis stressaa vaan nauti hyvästä olosta :Heartred negatiivisia ajatuksia tulee varmasti monella raskauden aikana kun hormoonit hyrrää ja ollaanhan tässä todella isojen muutosten äärellää. Täälläkin meinaa välillä kauhu iskeä kun ajatteleekin loppuvuotta / tammikuuta ja sitä kaikkea muutosta mitä vauvan tulo aiheuttaa :O silti olen enemmän kuin onnellinen tästä pikkuisesta ja uskon, että kaikki menee kyllä hyvin :)

Täällä poksuu huomenna taas viikot ja olo alkaa normalisoitua. Kuvotusta ilmenee vaihtelevasti aina iltaisin ja ruuan jälkeen. Aika huonosti tahtoo ruoka kyllä maistuakin ja nälkä on hävinnyt kokonaan jonnekin muualle mutta mies onneksi huolehtii että muistan syödä :D jano taas on lisääntynyt mikä on mulle todella epätyypillistä. Hyvä vaan niin tulee juotua :) lievää närästystä on myös syönnin jälkeen.. yyyh...

Väsymyskin on hieman kaikonnut ja energiaa alkaa taas olemaan muuhunkin kuin sohvalla makoiluun :P
 
Mul on kans tullut sama kuin unskil et nälkä on kadonnut ja jano on tullut.... Ennen yritin pakottaa itteni juomaan vettä reilusti päivässä... Mut enää ei tarvi yrittää ku sitä vettä tulee juotua useampi litra päiväs.... ☺
 
Tammimamma yritä olla murehtimatta♡ Aletaa olla nii pitkälläki et voi olla ne pahat olot jo historiaaki! Ei sun ajatukset oo mitenkää vaikuttanu:)
 
Kiitos tsempeistä! Olo tänään parempi ja huono olokin tullut takaisin...

Olen huomannut jo kävelemisen väsyttävän minua hurjasti ja kävelyn jälkeen vatsaa kiristää/painaa. Onko muilla jo vastaavaa?
 
Pitempään jos kävelen, tuntuu välillä et alamaha menee lopussa semmoseks kovaks/kiristää. Yleensä helpommin jos en oo syöny kunnolla. Ennen raskautta ei oo ollu tämmöstä, että kai se siihen liittyy :D
 
Takaisin
Top