Toisen kolmanneksen oireet

Juu ei täälläkään väsy oo vielä kokonaan ohi. Ei ihan niin tolkutonta oo ku kuukaus sitte, mutta yleensä iltasin n7 aikaan iskee ihan tajuton väsy ja vois nukahtaa vaikka seisaalleen. Muuten kai ihan ok, mitä nyt alkaa taas liitokset löystyä ja aiheuttaa kipuja. Päätä myös särkee välillä niin että oksettaa.
Mulla kyllä haluttais useinkin mut liian monesti ehdin nukahtaa ennen ku ehtii tehä mitään :D ei vaan jaksa. Uni vie voiton.

Täällä ei kyllä niin mitään haluja :) edellisen raskauden aikana halut heräs vasta viimeisellä kolmanneksella ja sit alko maha olee tiellä ;). Nyt mies saa ootella täällä kaikessa rauhassa niitä hurjia haluja. Hehee. No hän tietää homman juonen jo entuudestaan.

Meilläkin mies tietää jutun juonen. Plussatestin nähdessään huokaisi "se olis sit taas parin vuoden selibaatti" :D Ei se nyt ihan noin kyllä mene, mutta totta on et mun halut on tosi vähissä raskausaikana ja kun nuo lapset ovat olleet tuota valvottavaa ja kiljuvaa sorttia ensimmäiset pari elinvuottaan vähintään niin halut on silloinkin ihan minimissä väsymyksen vuoksi.

Mulla ei nyt ole muita oireita oikeastaan paitsi jonkin verran supisteluja ja vihlovia kipuja kohdun suunnilla. Reippaasti touhutun päivän jälkeen kyllä on alaselkä ja maha kipeänä. Nyt patit viime päivät on noita vihlontoja ja supisteluita ollut paljon enemmän kun olen ollut rajussa vatsataudissa. Eiköhän tuokin helpota kun alan saamaan nestetasapainoa kuntoon.

MUlla on alkanut kans mahan kipristelyt. Välillä vihlaissut myös tuolta alhaalta. Luumujen syöntiä mun pitäis varmasti lisätä, samoin kuitua, jotta vatsa toimisi vähän paremmin. Mutta ehkä "pahin" oire ilmenee nukkuessa… Itse en enään pysty makaamaan mahallani, joten nukkuma-asentoa on pitänyt vaihtaa. Kylkiasento ei ole mulle ollut se luonnollisin nukkuma-asento, joten unet on jääneet nyt hieman huonommiksi. Mutta kaikin puolin hyvillä fiiliksillä eteenpäin, ja hyvin pienillä "vaivoilla" :cat:

Heheh. Mä kun olen tosiaan kärsinyt päiviä kestäneestä vesiripulista joka vihdoin helpotti niin mies kuittasi mulle että tarvisin luumuja ja kuituja lisää ruokavaliooni. Sanoin siis hänelle onnellisena ettei ole aamun jälkeen tarvinnut käydä isommalla tarpeella :D

Minua on raskauden aikana alkanut vaivaamaan öisin levottomat jalat. Ei kuitenkaan onneksi joka yö. Välillä on myös jostain syystä vaikea nukahtaa uudelleen, jos käyn yöllä pissalla. Nämä ovat ikäviä vaivoja, jos aamulla pitäisi herätä aikaisin töihin ja yö menee osittain valvoskellessa tai varpaita heilutellessa.
Sitä kyllä ihmettelen, että missään vaiheessa raskautta ei ainakaan tähän mennessä ole virtsaamisen tarve lisääntynyt, vaikka joka paikassa toitotetaan että niin käy jo ihan alkuraskaudesta. Etovaa oloa sen sijaan oli alkuraskaudesta, ja nyt toisella kolmanneksella tulee edelleen joinain päivinä huono olo, mutta huomattavasti harvemmin. Saattaa siis mennä useita päiviä ilman sen kummempaa huonoa oloa, ja sitten yhtäkkiä vaan jonain aamuna se iskee. Useimmiten töissä! :laughing002 Alkuraskaudesta en juuri oksennellut, mutta nyt jos huono olo joskus tulee niin sitten yleensä myös oksennan. Syöminenkään ei tunnu oikein nyt auttavan tuohon, vaikka alkuraskaudesta se auttoi. Lisäksi kummallisin "oire" mielestäni on se, että en nykyään pysty kunnolla harjaamaan takahampaita, vaan vähäinenkin määrä hammastahnan vaahtoa nielun lähellä aiheuttaa oksennusrefleksin. :sad002
Kaikenkaikkiaan olo on kuitenkin melko hyvä tässä vaiheessa raskautta. Maha alkaa hieman olemaan tiellä ja olen huomannut, että nousen nykyään esim. tuolista ylös erilailla kuin ennen. Eilen nauratti, kun käännyin sivuttain mahtuakseni paremmin kävelemään ahtaasta väliköstä, vain todetakseni että olen nykyään yhtä leveä myös sivusuunnassa!:p

Kenellä oli ollut harkkasuppareita? Mulla tais olla just ekan kerran.. Maha meni kovaks, ja tuntui et se pullistui myös vähän ylävatsasta. Kesti ehkä minuutin, ja loppui kun menin makuulle. Ei tehnyt yhtään kipeää, ja oli totaalisen eri asia kuin kuukautiskivut tai liitoskivut!

Toiveissa, Niin kauan kun pysyvätkin tuollaisina et tulee yksittäin eikä ole kivuliaita niin hyvä. Jos tulee tiuhaan ja tuntuu niitä mainitsemiasi kipujakin niin täytyy jo vähän huolestua. Silloinkin ensisijaisesti Panadol ja lepo rauhoittamaan tilannetta ja jos ei riitä niin soitto herkästi synnytyspäivystykseen/äitiyspolille/neuvolaan kunnasta/kaupungista ja ajankohdasta riippuen.

Mulla kans tulee harkkasupistuksia. Ne on napakoitunu raskauksien myötä ja nyt välillä en osaaka sanoa et sattuuko vai eikö kun niitä tulee. Mut on tullu harvakseltaan, muutaman kerran päivässä.

Mullakin on harkkasuppareita tullut välillä. Ei aina edes itse tajua niitä, kun ovat yleensä kivuttomampia.

Minäpä tulen tänne ärsyttävästi hehkuttamaan hyvää oloani :D Se karmaiseva väsymys helpotti kolmisen viikkoa sitten, ja nyt olo on vaikka kuinka energinen. Ei satu, ei särje, ei mitään. Olo on mitä mainioin. *juoksee pakoon mätien tomaattien sadetta*

Hehhe, en heittele tomaatteja. :D Mulla ei tietääkseni ole ollut harjoitussupistuksia vielä, tai jos on niin en ainakaan ole tunnistanut niitä. Liikkeitäkään en ole vielä tunnistanut.. pari kertaa olen miettinyt että tunsinkohan jotain, mutta en ole varma kun ei ole mitään vertailukohdetta.

Täälläkin on jo hieman energisempi olo kun nyt saa jo syötyä noin 2 tunnin välein! Jes :)
Joitain liikkeitäkin olen jo tuntenut, ja eilen huomasin että rinnat on alkanu vuotaa :o Hieman ristiriitaisia tunteita sitä kohtaan.. Kaikki on niin uutta ja keho muuttuu ihan täysin. Nyt 16+4

Mulle se väsymys tuli takaisin.Eilen nukuin minitorkut sohvalla ilta seittemältä ja samantien kun nuorempi saatii nukkumaan, ni nukahdin uudestaa sohvalle. Sen verran heräsin et sanoin esikolle hyvät yöt ja nukahdin uudestaan. Puolen yön paikkeilla nousin sit ylös pestäkseni hampaat ja siitä sit siirryin omaa sänkyy nukkumaa. Ja aamul ku herättelin miestä, meinasin ite nukahtaa :rolleyes: Tänää piti ottaa päikkärit, mut unohtu ja nyt taas väsyttäs vietävästi.

Jeppistä jee jee, pakko munkin on hehkuttaa, energinen keskiraskaus on sittenkin olemassa! Kaikki oireet ovat kaikonneet (paitsi jatkuva pissalla käynti), ja oon vähän jopa ihmeissäni mistä tätä energiaa tulee. Olen tällä viikolla käynyt läpi unettoman yön junan penkillä, työ- ja väliaikaisen majapaikan vaihdon sekä oman virallisen kodin muuttopäivä- ja loppusiivoushelvetin, ja voisin yhä vaan tehdä vaikka ja mitä, kuten vaikka sisustaa ja harrastaa muuta pesänrakennusta (eikä oo edes sitä mulle luontaisinta puuhaa). Ihmeellistä, mutta on tähän pisteeseen pääsemiseksi kärsittykin pari kuukautta. 15. rv muutti meiningin ihan täysin.

No, eiköhän niitä vaivoja taas ilmaannu loppua kohden, joten täytyy nyt nauttia ja fiilistellä koko rahan edestä. :)

Mulle on tullu inha ummetus :( Tuntuu et ei vettä meinaa suolee imeytyä ollenkaan, ärsyttävää. Kuituja kumminkin saan, ettei siinä oo vika ja vettäkin juon. Noiden rautatablettien syönti ei yhtää helpota asiaa, mut pakko niitäkin popsia ku hemppa laskee niin helposti.

Bettie: luumuja! Erityisesti kuivattuja, mutta myös sose on oiva lääke. Mulla edellisessä raskaudessa oli tuo vaiva loppumetreillä ja luumusta (ja vedestä) sain apua. Toki on niitä ummetuslääkkeitäkin, jotka sopivat raskaanaoleville. Ummetuksen kylkiäisenä yleensä pukkaa tulemaan sitten pukamat. Ihania nämä kaikki raskauden "lisämausteet". Mulla ei vielä oo ummetus vaivannut eikä nyt tällä hetkellä juuri mikään muukaan - ellei lasketa sitä, että öisin herää jokaiseen pieneenkin ääneen :)

Mulla oli tossa viikonloppuna pari päivää kestävä ummetus (mulle aivan outoa kun yleensä suoli toimii päivittäin), aivan järkyttävä paine alamahalla ja käveleenkään ei tahtonu pystyyn, vähänkö oli ihana kun alkoi helpottaan eilen illalla ja tänä aamuna helpotti lopullisesti, jo oli eri meininki kävellä verrattuna eilis iltapäivään/iltaan

Bettie: Magnesium auttaa myös ummetukseen. Mulla selkeesti viime viikolla myös alkoi suolen toiminta hidastumaan ja otin yhden magnesium pillerin enemmän kuin tavallisesti ja heti auttoi :) Mulle iskee niin hirveet suonenvedot yöllä, että pakko iltasin aina syödä mankkuja :joyful:

Takaisin