Milloin aiotte kertoa muille?

Uskaltaisinpa jo kuuluttaa koko maailmalle raskaudesta! Tänään vietettiin päivä appivanhempien kanssa. Olisi ollut ihana kertoa heille jo, mutta sovittiin miehen kanssa että vasta np-ultran jälkeen. Menisipä aika nopeammin! Kesäkuun alussa on firman kesäjuhlat, jotka mun on käytännössä pakko luistaa jollain konstilla, ellen halua jäädä kiinni. Harmittaa vietävästi. Menisin juhliin mielelläni selvinpäin, mutta mulla ei ole varaa jäädä kiinni raskaudesta ja juomattomuuteni aiheuttaisi epäilyn välittömästi.

Te, jotka ette vielä ole kertoneet raskaudesta, kuinka oletatte että ihmiset asian ottavat? Kirjaan tähän ylös omat olettamukseni, näitä on kiva verrata sitten todellisiin reaktioihin.

Oma äiti: Epäuskoinen huudahdus "et ole tosissas, vihdoinkin" ja halausrutistus onnesta.
Oma isä: Hiljainen mutta onnellinen
Veli: Ottaa asian huumorilla ja vitsailee minusta äitinä. Yllättynyt, epäuskoinen

Miehen äiti: Yllättynyt mutta loppupeleissä iloinen ja onnellinen puolestamme. Miettii käytännön järjestelyitä
Miehen isä: Järkyttynyt, ei kommentoi varmaan mitään
Miehen veli vaimoineen: Järkyttyneitä

Ystävät: Eivät voi uskoa todeksi, onnittelevat kohteliaisuudesta mutta kokevat hyvin ristiriitaisia tunteita.

Työkaverit: Todella yllättyneitä ja osa jopa pettyneitä. Alkavat heti pohtimaan ääneen sijaisjärjestelyitä ja työni jatkumoa.
 
I-P mun äiti oli vähä järkyttyny, ei iloinen todellakaa, huolissaa miten pärjätään.

mun isä jos tietäis ois onnellinen varmaanki.

mun suku järkyttys todennäkösesti.

ukon siskot ei onnellisia.
miehen isä ei onnellinen varmaankaa.
äidillensä kertoi tänään ja oli todella onnellinen ja onnitteli.

kaverit onnitellu ja onnellisia mein puolesta.
 
Mun äiti ja vanhempi siskoni tyttärineen tulee huomenna kylään. Mun tekisi mieli jo vähän heille kertoa, mutta sovittiin kuitenkin ettei kerrota jos eivät kysele. Äidilläni vaan on sellainen taito, että näkee raskauden silmistä, ja siksi vähän jännäänkin että tuleeko asia huomenna puheeksi. Viimeksi hänen täällä vieraillessaan oli ohimennen puhetta että minulla on vauvakuume, eli hyvinkin saattaa asiaa miettiä.

Tämä huomenna kylään tuleva sisko on varmasti äärimmäisen onnellinen, kunhan kerrotaan.
Äitinikin on varmasti onnellinen, mutta hän aina toivoisi vähän isompaa ikäeroa lapsille. Vanhimman siskoni tyttärillä on ikäeroa 1,5 vuotta ja toisen siskoni pojilla melko tarkkaan 2 vuotta.
Isännän sukulaisten reaktioita en oikein tälläkään kertaa osaa kuvitella tai arvella, ovat jotenkin vähän pidättyväistä porukkaa.... Ja minun isänihän siis on kuollut, mutta onnellinen hänkin varmasti olisi jälkikasvusta, jos vielä elossa olisi.

Ei olla puhuttu edes toistaiseksi, koska aletaan ihmisille kertoa, mutta varmaan viimeistään sitten nt-ultran aikoihin jos kaikki hyvin. Ja ensi viikollahan meillä on se omakustanteinen varhaisultra, joka sekin antaa jo viitettä sitten.
 
Mä olen kertonut sellaisille ihmisille joille sanoisin ne huonotkin uutiset. Parasystävä ei vielä tiedä koska ei olla nähty ilman lapsia ja lapset ei ymmärrä jos ei vauvaa tulekkaan niin en ole omallekkaan sanonut vielä mitään. Tiistaina neuvola joten silloin ehkä soitan ystävälle jos ei kasvotusten nähdä :).
 
Ja näinhän se meni, että äitini oltuaan meillä noin 10minuuttia, kysyi kovaan ääneen että olenko raskaana? No, mitäpä sitä sitten kiertelemään, nyt on ensimmäisille sukulaisille kerrottu.
 
Tänään alkoi kesätyöt ja oli tarkoitus kertoa pomo(i)lle, muttei tullut sopivaa hetkeä. Huomenna kenties :) Uskoisin ja toivon, että he ilahtuvat! Yhdelle työkaverille tuli tänään kerrottua, kun kerta suoraan kysyi, että millos teille tulee lapsia. Meillä on siis läheiset välit ja puhutaan kaikista mahdollisista asioista töitä tehdessä. Hän liikuttui oikein kyyneliin ja tuli ihana olo, kun hän oli aidosti niin onnellinen meidän puolesta! :) Itelläni on kivempi olo, kun töissä tiedetään ja ymmärretään tilanne. Eipä tarvi muiden pelätä tartuntoja, jos oksentelen vähän väliä.
 
Viikonloppuna kerrottiin veljelleni ja sen vaimolle, ne oli tosi innoissaan uutisesta :) Niiden lisäksi tietää vain äitini ja oma mies tietysti.

Mietin tässä että missähän välissä sitä kertoisi töissä, kesäkuussa olevan loman jälkeen vai sitä ennen..? Veikkaisin että kuukauden päästä tämä näkyy jo kun nyt tuntuu jo ittestä sille että on kauhea valas :D
 
En olisi uskonut miten vaikeaa tästä raskaudesta on kertoa työkavereille!! Tänään olisi ollut montakin tilaisuutta kertoa samassa työhuoneessa olevalle kollegalle ja yhdelle toisellekin olisin voinut kertoa - teki kovasti mieli, mutta en vain saanut sanottua. Nyt alan jo itsekin vähän ihmettelemään, miksi en kerro! Ehkä se aiempi keskenmeno vaikuttaa tähänkin asiaan, enkä uskalla kertoa ennen kuin olen itse suht varma, että kaikki menee hyvin... :rolleyes:

Huomenna pitäis varata aika nt-ultraan. Saas nähdä milloin pääsen. Jospa sen jälkeen uskaltaisin kertoa??? :)
 
Yhdelle ystävälle kerroin jokunen viikko sitten kun kävin siellä kylässä. Toiselle ystävälle ei ollut tarkoitus vielä kertoa. Vappuna kuitenkin viestitelttiin ja aloin epäillä häntä kun laskeskelin asioita yks yhteen. Hän tunnusti olevansa raskaana, joten minun oli ihan pakko kertoa :D Todella yllättävää, kun kumpikaan meistä ei ollut raskautta suunnitellut.

Eilen kerroin toiselle siskolleni. Toiselle aion kertoa kun seuraavan kerran näemme. Pikkuhiljaa alan olla itsekin sinut asian suhteen..

Vielä emme ole keskustelleet milloin muille sukulaisille tullaan kertomaan. Odotetaan nyt ainakin se nt-ultra ja mietitään sitten tarkemmin. Kehityskeskustelut on tulossa mahdollisesti kuukauden sisään, mahdollisesti silloin kerron ainakin esimiehelle.



Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Meillä kerrottiin tänään molempien vanhemmille. Mietin pitkään asia ja tarkoitus oli odottaa vielä jokunen viikko. Aamulla heti herättyäni sain kuitenkin oudon itkukohtauksen ja koin valtavaa tarvetta saada kertoa raskaudesta äidille. Ja mikäs sen parempi kuin äitienpäivä. Oli kuulemma paras lahja koskaan.

Hyvä ystäväni tietää myös raskaudesta ja todennäköisesti hänen miehensäkin. Olemme ystävän kanssa molemmat raskaana lähes samoilla viikoilla ja kun hän kertoi omasta raskaudestaan, en voinut mitenkään salata omaani.

Nyt tosin alkoi ahdistaa ajatus, että kertominen ja asian jakaminen aiheuttaisi keskenmenon. Tiedän, että se ei ole mitenkään mahdollista, mutta minulla on nyt muutenkin ollut paljon irrationaalisia pelkoja ja ahdistuksia liittyen rakkauteen. Onneksi ensi viikolla on neuvola ja pääsen siellä juttelemaan omasta olosta ja tuntemuksista..
 
Elaffy: Mulla on ollut samanlaisia tuntemuksia, että kun kerroin raskaudesta, niin kohta se menee kesken :sad001 Vaikka se menee kesken, jos kaikki ei ole hyvin, eikä siitä, että kerrottu on. Hassu on ihmisen mieli, ja raskausaikana tuntuu tosi moni pieni asia ahdistavan ihan kuin ois taas teini jolloin kaikki pienetkin asiat tuntuu maailman suurimmalta :)
 
Me kerrottiin eilen tuleville isovanhemmille ja meidän pojille. Nuorempi poika 3v ei ollut tippaakaan kiinnostunut, mut vanhempi 5v oli tosi innoissaan. Piti sitten kirjasta katella et miten vauva on kehittynyt ja minkä kokoinen se nyt on. Kauheasti poika myös suunnitteli, että miten hän vauvaa sitten hoitaa. Oma isä ja äiti liikuttuivat ihan kyyneliin :)
Toivotaan nyt että tänään Np-ultrassa on sitten kaikki hyvin!
 
Meillä on parin vk päästä nt-nt-ultra niin sen jälkeen varmaan kerrotaan avoimemmin :) Myös mun pikkuveljelle (kohta 9v) kerrotaan sen jälkeen. Aika moni jo tietää raskaudesta koska mies on niin innoissaan ettei osaa pitää suutaan oikein kiinni :D

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä kerrottiin eilen äitienpäivänä mun vanhemmille, mummulle ja miehen äidille. Muutamat hyvät ystävät saivat tietää viikko sitten. :)
 
Mä kerroin viime torstaina mun kahdelle työkaverille, jotka oli tietty molemmat onnellisia mun puolesta. Vielä olis kahdelle samassa huoneessa istuvalle työkaverille kerrottava jossain vaiheessa. Toinen heistä vain on mun esimies, niin en ole niin pitänyt kiirettä. Toiselle olen jo monta kertaa meinannut kertoa, mutta jotenkin olis kivempi kertoa heille yhtä aikaa. No ens torstaina on np-ultra, joten ehkä sen jälkeen sitten.:)
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Muutama ystävä on sellainen, joille pitää kohta paljastaa, mutta muuten meinasin pantata uutista lähelle puoliväliä, jos vaan mahdollista. Totta puhuakseni, en haluaisi kertoa ollenkaan..

Mä olen niin pirun huono puhumaan omista henk koht asioista muutenkin.
Puuh.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
mein vuokraemäntä kävi parin kaverinsa kans kattoos hedelmäpuita, yks huomas nopeest että oon raskaana ja alko kyseleen mikä tulee nimeks ja kumpi tulee jne. sit kerto vuokraemännälle joka alko et toivottavast tulee tyttö ja nimihä vois olla se ja se, hänen kaverinsa oli aiemmin ehdottan nimeä jos on poika ni olin et ei hyvää päivää mut en sanonu mitää muuta ku et toivottavast on kunnossa. ei tätä mun vatsaa pysty näköjää peittelemää ees väljillä vaatteilla ellei pistä sit tuota jilbabia joka on todella tilava ja peittää päästä nilkkoihi niin että kasvot ja kämmenet näkyy, sit pystyy peittelee raskautta mutta ei muuten.
 
Itse ajateltiin odottaa ehkä jopa rakenneultraan asti (toivottavasti sinne myös päästään), ennen kuin kerrotaan kenellekään. En usko että raskaus tulee näkymään, kun on tosiaan ylipainoa sen verran. Se taas on eri asia, paljastuuko raskaus huonovointisuuteni takia, joka valitettavasti koko ajan voimistuu. Saa nähdä siis milloin raskaus tulee julki :)
 
Ei näy mullakaan, vaikka neljäs raskaus ja ei ylipainoa. Vatsallaan ei voi maata, mutta ei mulla omasta mielestä kyllä mitään raskausvatsaa vielä ole, ja hyvä niin. Turvotusta on etenkin iltaisin, mutta pistän senkin osaksi ruokavalion piikkiin. Jos sikiö on tulitikkuaskin kokoinen, niin ei kai mahaakaan voi olla vielä, vai voiko? Samanlaista turvotusta mulla on ollut ihan ilman raskauttakin, kun on ollut juhlimassa ja on syönyt ja juonut mitä sattuu ja liikaa ja nukkunut huonosti.
Ei siis olla paljastuttu :)
Enkä kyllä tiedä osaako kukaan edes arvella että meille voisi olla 4. Tulossa. Lähipiirissä on useampi raskaana, niin meihin ei huomio kiinnity :)
Huomenna 10 vkoa täynnä. Alkaa olla eka kolmannes loppusuoralla.
Tosin en edes tiedä onko tuolla mahassa mitään elävää edes..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top