Milloin aiotte kertoa muille?

Malttamattomana kerrottu heti vanhemmille ja sisaruksille, vaikka rv 5+0, tosin eka raskaus joten tuntu että on helpompi kertoa aikaisessa vaiheesssa niin voi sitten kysellä asioista, eikä tarvi googlettamalla joka asiaa selvittää :)
 
Minulla hyvä ystävä arvasi 2 päivää sen jälkeen kun itse olin saanut tietää. Sekä äidiltäni en osannut salata hänen alettuaan puhumaan lapsista yms.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
Mun mummo alkoi eilen kyselemään, että "olettekos jo alkaneet harkitsemaan lapsia, kun prinsessatkin lisääntyy heti naimisiinmenon jälkeen?" Me ollaan siis menty 6kk sitten naimisiin. Sanoin vaan, että "onhan sitä harkittu", mutta en tiedä olisko pitänyt kumminkin jo kertoa :wink

Myöskin yksi mun työkaveri tuntuu aina arvaavan - tai sitten se on vain sattumalta onnistunut kiusoittelemaan asiasta oikealla hetkellä! En kuitenkaan myöntänyt mitään :wink
 
Me kerrotaan varmaankin äidilleni äitienpäivänä että siitä tulee mummo kun on neuvolat ja ultrat käyty. Samalla uskaltaa ehkä jo kertoa veljelle ja isälleni, anoppi ja appi saavat odotella tietoa pitempään.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Kerrottiin pari päivää sitten miehen vanhemmille. Olisi ehkä pitänyt paikka valita paremmin, mutta anoppi sanoi kahvilassa näin: kertokaas nyt mitä teille kuuluu? :D Mies sönkötti, että nyt on niin iso juttu, ettei pysty sanomaan sitä..no minä kerroin ja anoppi alkoi itkemään ja nauramaan ja hyppimään ja mitä kaikkea hän siinä teki, ilosta onneksi :D On hänen ensimmäinen lapsenlapsi :Heartred
 
Miehen lisäksi yksi ystävä ja sisko sai tietää melkein heti, mutta nyt (rv 6) kerrottiin mun vanhemmille, sisaruksille ja siskon miehelle kun tuli sopiva hetki. Tiedettiin, että mun vanhemmilta on vaikeampi salata kuin miehen vanhemmilta, joten päätettiin kertoa mun vanhemmille heti sopivan tilanteen tullen ja sen jälkeen kertoa miehen vanhemmille kunhan sattuu sopiva hetki. Eiköhän tässä lähipäivinä sellainen tule, vähän jännittää niille kertoa!
 
Kahdelle ystävälle vasta olen kertonut, muille kertomisessa en aio pitää mitään kiirettä. Ehkä kesemmällä sitten, niin alussa vasta kaikki ja haluan varmistua alusta että kaikki menee hyvin.
 
Mies soitti viime viikolla heti plussan jälkeen vanhemmilleen. Itse en ole vielä kertonut kellekään, mutta ollaan menossa parin päivän päästä käymään mun vanhempien luona ja varmaan heillekin kerrotaan nyt jo. Olen viikolla 5+0, jos noita nyt oikein olen osannut laskea. :)

Aluksi oli ihan ok, että mies heti kertoi vanhemmilleen mutta viime päivinä mulle on tullut ahdistusta aiheesta. Eikä vähiten siksi, että lankomies soitti ja onnitteli. Jotenkin ärsyttävää, ettei saa itse kertoa vaan tulevat isovanhemmat juoruilee. Tiedän saman käyvän omien vanhempienikin kohdalla enkä välttämättä tahtoisi vielä, että kaikki sukulaiset saavat tietää jopa ennen ekaa neuvolaa. :confused: Muuten kyllä tahtoisin pitää perheeni tilanteen tasalla.
 
Meillä mies tietää jo :)
Kerrotaan muille ehkä siinä rv 8-10 paikkeilla.
Kenties tulevat isovanhemmat saavat tiedon ensimmäisinä :)

Esikoisesta kerrottiin isovanhemmille niin, että tilasin netistä 4 kankaista pehmosydäntä ja kahdessa luki Pappa ja kahdessa mummi ja annettiin ne ja siitäkös olivat mielissään :)
Muut sukulaiset sai sitten tietää meidän häissä papin puheessa (silloin oli rv 14 muistaakseni) :)
 
Mites ootte välttäneet tilanteet, joissa raskauden on ollut mahdollista paljastua? Esimerkiksi alkoholin kanssa. Itsellä kävi vähän ikävästi kun olimme viettämässä iltaa ravintolassa kaveriporukalla ja itse tilasin kaakaon vedoten flunssaan. Kaverithan siinä heti rupes kyselemään, että ootko raskaana kun et juo mitään. Kielsin sitten vaan ja jotain naureskelin, mutten ole varma menikö ihan läpi kun oon ihan sairaan huono valehtemaan :D En siis normaalisti edes juo usein, kerran pari kuukaudessa, mutta kaverit tietää, että rakastan viinejä ja olen _aina_ ennen ottanut lasillisen kun ollaan oltu viettämässä iltaa.. Ja oon tosiaan rv 5+ jotain vasta, niin en millään haluaisi vielä kertoa kavereille, kun ei meidän vanhemmatkaan vielä tiedä.

Miten te ootte toimineet tälläsissä tilanteissa? Vai pitäiskö sitä sitten vaan vältellä jokaista tapahtumaa, johon saattaa vähänkin liittyä alkoholi?
 
Tekisi mieli kertoa jo parhaimmille kavereille ja vanhemmille, mutta päätettiin kuitenkin vielä malttaa mielemme miehen kanssa. Rv 5+5 ja eka neuvola 5.5, jos siellä kaikki ok niin sitten varmaan äitienpäivänä aiotaan kertoa lähipiirille.
 
Otan enemmin lasillisen (ja jätän vaikka loput juomatta), kun paljastun.
Mä en millään jaksa uskoa, että 12cl viiniä tai pullo olutta voisi vaikuttaa mitenkään. Tarpeeksi hitaasti kun juo, niin sehän ei ehdi vereenkään, kun haihtuu jo..
Useampi annos on sitten tietysti eri juttu.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
Mua ahdistaa toi alkoholi, kun töissä on välillä sellaisia tilaisuuksia, joissa sitä tarjoillaan ja aina ei pysty huomaamattomasti pyytämään alkoholitonta. Viime viikolla mm. oltiin ulkomaisten vieraiden kanssa syömässä ravintolassa ja tietenki siihen kuului viinit, aperitiivit ja avecit, koko setti. Mä kyllä pyysin suoraan alkoholitonta ja olin varautunut selittämään sitä päänsäryllä+panacodilla. Tää työporukka on kuitenkin onneks sen verran hienotunteista, että eivät kyselleet mitään.

Seuraava alkoholitarjoilu töissä on taas huomenna työpäivän päätteeksi, huoh. Ajattelin ehkä kertoa pienen valkoisen valheen ja poistua paikalta vedoten pääsiäislomamatkaan sukulaisten luo. Tai sitten otan lasin ja siemaisen siitä vähän ja "unohdan" sen jonnekin. Tai hyvällä tuurilla alkoholittomat on samalla tarjottimella!

Ja tänään esimies alkoi puhua vappukuohareista, apua!!! Ei meillä kyllä aina näin paljoa ryypiskellä töissä, mutta nyt kaikki sattuu parin viikon sisään! Viimeksi olin pikkujouluaikaan raskaana, ei hyvä sekään! On se ny kumma, kun ei saa rauhassa olla raskaana :grin
 
Näinhän se just menee.. Silloin kun ei voi ottaa, niin ilmasta viinaa sataa ovista ja ikkunoista :wink
Tuo on kyllä kieltämättä haastava tilanne :wink ja vähän huvittavakin :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
felia niinpä on se kumma ku ei saa olla rauhas raskaana...on huomattu välillä. minä päätin ottaa ja kertoo mun asiakkaalle/työnantajalle joka jenkeissä (teen etätyötä) että ens viikolla lääkäri ja mikä on syy, on sen verran rento tyyppi onneks ettei tul ongelmia.
 
Näin jälkeenpäin ajateltuna mun olis silloin pikkujouluaikaan kannattanut kertoa yhdelle työkaverilleni raskaudesta, niin olisin päässyt paljon vähemmällä kiusoittelulla ja hän olis voinut jopa auttaa mua hämäämään muita! Mutta olin juuri sinä aamuna tehnyt ekan raskaustestin ja olin itsekin aika puulla päähän lyöty, enkä ollut edes ehtinyt kertoa miehelleni :p

Nytkin toki voisin kertoa työkavereille ja tekiskin mieli kertoa, mutta jotenkin olis kiva ensin itse nähdä tai kuulla, että siellä oikeesti on joku! No ehkäpä mä pamautan sellaisen vappuyllärin, jos kaikki menee hyvin siihen asti! :grin
 
Mä olen nyt tässä pähkäillyt koska kertoa perheelle, olemme suunnitelleet kesäksi reissua ja se pitäisi maksaa vappuun mennessä mutta pullautumisen takia ei ilmeisesti lähdetäkkään. Jos sanon perheelle että jäädään kotiin niin ne kysyy miksi ja en tahdo valehdellakkaan, mutta oli suunnitelmissa kertoa vasta äitienpäivänä :/ Ehkä ajatukset ehtii tässä vielä selkiytyä, jotenkin tuntuu niin vaikealle kun pitää laittaa kaikki suunnitelmat uusiksi jo nyt ennen kuin on edes varmistunut onko matkassa elinvoimaista ja hyvinvoivaa tyyppiä. Ehkä kerrotaan jo alkuraskauden ultran jälkeen jos kaikki on ok, ompahan sitten ihmisiä enemmän tukena jos käy huonosti.
 
Mihin teidän piti matkustaa? Harmillista jos raskaus on esteenä matkalle :sad001


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minäkin olen jo kertonu vanhemmilleni ja muutama ystävä tietää. Ensimäisen ultran jälkeen varmaan paljastan asian muillekin :)
 
Ollaan suunniteltu eräille festareille menoa viime kesästä asti, voisihan sinne mennä nytkin mutta jotenkin ei yhtään innosta. Noin muutoinhan ei raskaus esteenä ole, mutta mulla ei kestä hermo kattella kännisiä jos on itse selvänä :D
 
Takaisin
Top