• Foorumilla on huoltokatko, joka on alkanut 30.5. klo 21.00 ja päättyy 31.5. klo 5.00.

Yritystä odottavat

Mutta ymmärrän sektiohalut hyvin. Olin ihan loppuun asti sektiota haluamassa. Ja onneksi on mahdollista päästä sektioon. Ei sitäkään voi itse päättää mitä tapahtuu kun synnyttää. Kaikkea voi tapahtua.

Mulla ei ikinä ollut mitään pelkoja synnytystä kohtaan. Ajattelin että antaa mennä omalla painollaan, ja alatie oli selviö. En edes ajatellut sektiota. Sitten alatien seurauksena meinasin kuolla, kroppani koki sellaisia juttuja mitä ei voi korjata ja lapsikin sai siinä osumaa. Nyt en pysty enää ajattelemaan, että aiheuttaisin lapselle taas saman koettelemuksen valitsemalla alatien . Mut joo ei ole helppoja päätöksiä nämä.
 
Mulla ei ikinä ollut mitään pelkoja synnytystä kohtaan. Ajattelin että antaa mennä omalla painollaan, ja alatie oli selviö. En edes ajatellut sektiota. Sitten alatien seurauksena meinasin kuolla, kroppani koki sellaisia juttuja mitä ei voi korjata ja lapsikin sai siinä osumaa. Nyt en pysty enää ajattelemaan, että aiheuttaisin lapselle taas saman koettelemuksen valitsemalla alatien. Mut joo ei ole helppoja päätöksiä nämä.

Tosi ikävää, että noin on käynyt ja onneksi et kuollut herranen aika! Kauheeta ajatellakin miten asiat ovat menneet :sad001 Ihan varmasti tuossa kohtaa moni muukin haluaisi seuraavan sektiolla. Ei oo huono valinta todellakaan. Jokainen synnytys voi olla niin erilainen, että ei voi tietää mitään varmaksi, sehän siinä itseä jännittää seuraavalla kerralla :nailbiting: Kaikki tsempit sulle :Heartred Hienoa että uskallat kuitenkin uutta raskautta yrittää!
 
Ja nyt sitten ilmoitti ystäväni odottavansa kolmatta lasta. Yhtäkkiä nousi vauvakuume taas uudelle tasolle, tyyliin jos nuo tekee kolmannen, miksei mekin...:facepalm:

Ja minä sain uutisia kuinka yksi kaveri sai juuri vauvan. Omakin vauvakuume nousi potenssiin 100. :excited001

Nyt eikun yritystä vaan kehiin hyvät naiset :wink:smiley-angelic006Itsehän en keksi mitään oikeaa syytä miksi ei voisi yrittää :woot:

Itse tyrkkään kirveksen vappuna sängyn alle jo valmiiksi, yritetään saada poika tällä kertaa :laughing001 Aloitan myös banaanikuurin pojan toivossa :laughing001
 
Muokattu viimeksi:
En uskonut käsitteeseen "biologinen kello" missään vaiheessa. Tai ainakin olin ihan varma, että omani on rikki :laughing002 Ihan helposti meni 27v asti, ilman minkäänlaista tarvetta saada lasta. Tarkemmin jos muistelee, niin ehkä joskus nippanappa 20v se kävi mielessä ja läks heti pois. Sitten kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn ja kroppa alkoi heräilemään monen vuoden horroksesta (mitä ne hormonit ainakin meikäläiselle teki) niin jostain syvältä alkoi myös se kellon raksutus kuulua...

Molemmat täytetään 30v tänä vuonna ja ollaan laittamassa vauvaprojektia aluille. Tämä on minulle JUST se oikea aika, mieheltä jos kysyy, niin olisi mielellään ottanut vielä pari vuotta lisää aikaa. Tajuaa kuitenkin, että aika on rahaa tässä hommassa. Enempi parempi kaikkien vaihtoehtojen kannalta jos kaikki ei menekään niin kuin elokuvissa. Ja jos menee, olisi sitten mahdollisesti mahdollista yrittää päästä ainakin tähän perhenormiin kaksi lasta ja farmari :happy093.
 
Me tavattiin, kun olin 20v. Esikoinen syntyi, kun olin 27v ja kuopus, kun olin 29v. Ajateltiin, että nonni, tulipahan näköjään lapsetkin ennen 30&40v :grin

Nooo.. nyt sitten kolmekakkosena ei olekaan enää niin varma, että siinäkö ne oli sitten. :rolleyes::p Ja toki yksi vuosi tähän lisää sitten, kun mahdollinen baby ois ulkona masusta. :binkybaby

Heh, minäkin olin esikoisen saadessani tosiaan 27 ja kuopus syntyi kun olin täyttänyt 29 eli joo täälläkin ollaan oltu vähän että lapset tuli ennen kuin täytettiin 30&40 (itsellänihän rapsahti mittariin jo alkuvuodesta, miehellä vasta kesällä :hilarious:) paitsi että itseäni alkoi kaihertaa heti kuopuksen syntymän jälkeen että jos kuitenkin vielä...

Onko sulla mies ihan messissä vauvahaaveissa? En tiedä millä taikakeinolla saisin omani ajatukset kääntymään ettei se kolmas ois niin paha juttu. Ehkä täytyy tässä nyt vaan ihan rauhassa odottaa ja alkaa sitten jossain vaiheessa puhua asiasta. Hitsi kun ois joku kristallipallo ja vois nähdä ja luvata miehelle että kolmaskin vois olla tämmöne lepposa ja suht helppo vauva niin kuin kuopus oli, meillä kun on tosi temperamenttinen refluksikkoesikoinen ja hänen kanssaan on kyllä ollut enemmän ja vähemmän raskaita nämä kohta kolme ensimmäistä vuotta :hungover: tosin itseä se ei siltikään hidasta yhtään, eikä edes sekään, että melko suurella varmuudella tulisi kolmas maitoallerginen ja edessä olisi taas imetysdieetit :facepalm:

Onkohan sitä ihan terve. Mutta kun vaan vielä kerran haluaisin olla raskaana, nähdä pienen ekaa kertaa ultrassa, tuntea ensimmäiset liikkeet, ihailla kasvavaa mahaa ja jännittää synnytystä ja sitten saada sen pienen rinnalle ensimmäistä kertaa :shy: itselläni kumpikin synnytys on päädytty käynnistämään la:na kun kummankin kasvua on loppuvaiheessa seurailtu, esikoisen kohdalla myös lapsiveden vähäisyyden vuoksi jouduttiin käynnistämään. Itsekin siinä mielessä toivoisin "korjaavaa" synnytyskokemusta, että olisi ihana kokea luomuna käynnistyvä ja omalla painolla etenevä synnytys. Toisaalta en tiedä, osaisinko sitten edes ajoissa lähteä sairaalaan :hilarious:

Mutta en tiedä sitten kuinka suurella todennäköisyydellä kolmaskin olisi kasvun suhteen pieni, kun nämä kaksi olleet 2860 g ja 3125 g.

Tsemppiä kaikille joilla yritys on jo alkanut tai alkamassa piakoin!
 
@huomio no aika lailla yhtä messissä kuin itsekin eli aavistuksen ristiriitaisissa fiiliksissä molemmat. Mulla varmaan toki enemmän tikittää juuri se kuuluisa biologinen kello, että on vaan se fiilis, mutta jos liiaksi järjellä ajattelee, niin melkein se kääntyy se mielipide ja tuntuu ihan järjettömältä koko idea. Siis oikeastaan ihan kummalliset fiilikset. Vauvakuume on, mutta en ole ihan varma (eikä mieskään), että onko meistä vielä tähän. Ei ole ikinä ollut tällaista pohtimista minkään asian kanssa vielä ikinä. On kuitenkin menty naimisiin, ostettu pari asuntoa, hommattu koira, kaksi lasta.. ei millään muotoa olla mitään jahkailijoita luonteeltamme, mutta tämä kolmas lapsi kysymys pistää vaan pohtimaan. :confused004
Jollain tavalla luulenpa vaan ettei vauvakuume mene pois ilman vauvaa. :shy:

Jospa sielläkin saisitte miehen kanssa keskustelua aiheesta. :angelic:

@Tonninseteli ei täälläkään ollut mitään vauvakuumetta ennen 26v ikää. Ikinä en oikeastaan edes ollut miettinyt mitään lapsia tai lapsilukua tms.
 
Mulla ei ikinä ollut mitään pelkoja synnytystä kohtaan. Ajattelin että antaa mennä omalla painollaan, ja alatie oli selviö. En edes ajatellut sektiota. Sitten alatien seurauksena meinasin kuolla, kroppani koki sellaisia juttuja mitä ei voi korjata ja lapsikin sai siinä osumaa. Nyt en pysty enää ajattelemaan, että aiheuttaisin lapselle taas saman koettelemuksen valitsemalla alatien . Mut joo ei ole helppoja päätöksiä nämä.

Huh, kurjaa että synnytys meni niin pahasti pieleen. :sad001 Ei ihme että tuollaisen jälkeen haluaa sektion. Onneksi selvisitte molemmat hengissä!
 
Mä en myöskään oikein muista, että milloin tai miten vauvakuume alkoi. Aina olen tiennyt että lapsia joskus haluan, mutta en ole koko aikuisikää kuitenkaan kuumeillut. Varmaan sen jälkeen kun löytyi oikea mies, jonka kanssa perhe perustaa, niin varsinainen vauvakuume alkoi :happy:
 
@huomio no aika lailla yhtä messissä kuin itsekin eli aavistuksen ristiriitaisissa fiiliksissä molemmat. Mulla varmaan toki enemmän tikittää juuri se kuuluisa biologinen kello, että on vaan se fiilis, mutta jos liiaksi järjellä ajattelee, niin melkein se kääntyy se mielipide ja tuntuu ihan järjettömältä koko idea. Siis oikeastaan ihan kummalliset fiilikset. Vauvakuume on, mutta en ole ihan varma (eikä mieskään), että onko meistä vielä tähän. Ei ole ikinä ollut tällaista pohtimista minkään asian kanssa vielä ikinä. On kuitenkin menty naimisiin, ostettu pari asuntoa, hommattu koira, kaksi lasta.. ei millään muotoa olla mitään jahkailijoita luonteeltamme, mutta tämä kolmas lapsi kysymys pistää vaan pohtimaan. :confused004
Jollain tavalla luulenpa vaan ettei vauvakuume mene pois ilman vauvaa. :shy:

Jospa sielläkin saisitte miehen kanssa keskustelua aiheesta. :angelic:

@Tonninseteli ei täälläkään ollut mitään vauvakuumetta ennen 26v ikää. Ikinä en oikeastaan edes ollut miettinyt mitään lapsia tai lapsilukua tms.

Minusta tuntuu että jos pysähdyn liikaa miettimään asiaa niin löydän hirveästi syitä miksi ei olisi järkevää haluta enää kolmatta (kuten mies, joka miettii tiukalla järjellä asioita). Mutta minä haihattelenkin ihan sata lasissa tunteella :shy:

Vähän pelkään minäkin, että vauvakuumetta ei pysty hoitamaan muulla kuin vauvalla :oops:
 
Kiitos Mamiliksi ja Vargynja sympatioista :Heartred Tää synntysaihe on mulle aina vähän herkkä paikka, ja vaatinut paljon käsittelyä, mutta oon kiitollinen että sekä minä että lapsi ollaan hengissä, ja toivon että saisin vielä sen korjaavan kokemuksen. :)

Tänään on taas huolella ottanut aivoon, kun menkat odotuttaa itseään. ( Raskaanakaan en voi olla). Toivottavasti tämä kierto ei venyisi hirveän pitkäksi. Viime kierto oli 45 päivää, mutta luulen että siinä ei kyllä ovista tullut. Tässä sen tunnistin. Noh ainakin tänään on taas mies meinannut saada yöpaikan autotallista, joten toivottavasti se meinais että sieltä ne on tulossa. :hilarious:
 
Kiitos Mamiliksi ja Vargynja sympatioista :Heartred Tää synntysaihe on mulle aina vähän herkkä paikka, ja vaatinut paljon käsittelyä, mutta oon kiitollinen että sekä minä että lapsi ollaan hengissä, ja toivon että saisin vielä sen korjaavan kokemuksen. :)

Tänään on taas huolella ottanut aivoon, kun menkat odotuttaa itseään. ( Raskaanakaan en voi olla). Toivottavasti tämä kierto ei venyisi hirveän pitkäksi. Viime kierto oli 45 päivää, mutta luulen että siinä ei kyllä ovista tullut. Tässä sen tunnistin. Noh ainakin tänään on taas mies meinannut saada yöpaikan autotallista, joten toivottavasti se meinais että sieltä ne on tulossa. :hilarious:

Sulla on kyllä tosi hurjan kuuloinen tuo synnytyskokemus! Täällä tulee nyt niin paljon viestejä ettei meinaa ehtiä kommentoimaan kaikkea. Onneksi selvisitte kuitenkin molemmat hengissä :Heartred ja tosiaan hienoa se, että jatkoa ajatellen on olemassa se sektiovaihtoehto!

Se on tosiaan kun ei ikinä voi tietää miten se synnytys sitten loppujen lopuksi menee.
 
Tää
Tänään on taas huolella ottanut aivoon, kun menkat odotuttaa itseään. ( Raskaanakaan en voi olla). Toivottavasti tämä kierto ei venyisi hirveän pitkäksi. Viime kierto oli 45 päivää, mutta luulen että siinä ei kyllä ovista tullut. Tässä sen tunnistin. Noh ainakin tänään on taas mies meinannut saada yöpaikan autotallista, joten toivottavasti se meinais että sieltä ne on tulossa. :hilarious:

Täälläkin vaan odotellaan, vaikka onhan tässä vielä aikaa oletettuihin menkkoihin. Olisi kyllä pettymys, jos ne ei nyt vapun seutuun tulisikaan, vaan kierto olisi sekaisin. Mitähän sitten tekisin.. Varmaan raskaustestin :hilarious: No ei, en mie vielä oo raskaana, vaikka keskeytetyllä ollaankin menty ihan koko kierto. Ei sovi pillerit ylipäätään muutenkaan ja kumit jää aina laatikkoon.

Elämäni aikana olen pillereitä vajaan vuoden yhteensä kokeillut. Yhdistelmäpillerit nosti mun paineet kaakkoon, pudotti paljon tukkaa, masensi ja vahva epäilys on, että laskivat myös kilppariarvo TSH:n alle viitearvojen. Ei ne tosin muutenkaan toivottavassa yläkolmanneksessa ole. Lääkäri ei keksinyt muuta syytä ja arvo palautui lopetettuani pillerit. Lääkäri arvioi, että voi tulla raskauksissa kilppariongelmia.

Minipillerit teki tukan ja ihon kasvoissa niin rasvaiseksi, että tuli kauheesti korvien taakse ja muualle ihoon syvällä olevia paukamia ja tukka oli kuin sliipattu. Normaalisti on karhea tukka. Nekään ei parantaneet mielialaa. Joten päätin, että antaa olla :hilarious:
 
Muokattu viimeksi:
Minäkin meinasin vuodella kuiviin synnytyksessä, joten aika raskaat muistot jäi viime hetkistä kun kärrättiin vauhdilla kaavintaan.
Ei nyt hengenhätä kuitenkaan ollut välittömästi kyseessä (kuten sulla Adiela :Heartred) mutta eihän sitä tiedä mihin tilanne olisi pahimmassa tapauksessa eskaloitunut.
Miehellekin jonkinlaiset traumat jäi kun häntä yhä synnytys paljon mietityttää.
Mutta onneksi on aikaa vielä pohtia uskaltaako sitä alatietä vielä lähteä yrittämään vai pitäisikö mennä suunniteltuun sektioon suosiolla.
 
Minäkin meinasin vuodella kuiviin synnytyksessä, joten aika raskaat muistot jäi viime hetkistä kun kärrättiin vauhdilla kaavintaan.
Ei nyt hengenhätä kuitenkaan ollut välittömästi kyseessä (kuten sulla Adiela :Heartred) mutta eihän sitä tiedä mihin tilanne olisi pahimmassa tapauksessa eskaloitunut.
Miehellekin jonkinlaiset traumat jäi kun häntä yhä synnytys paljon mietityttää.
Mutta onneksi on aikaa vielä pohtia uskaltaako sitä alatietä vielä lähteä yrittämään vai pitäisikö mennä suunniteltuun sektioon suosiolla.

Hei Miitu! Todella paljon teille onnea plussasta! Huomasin toisessa ketjussa. Ai että niin hieno juttu, ihanaa kerrassaan! :happy: Hyvin ikävää, että edellinen synnytys oli noin raju sinullakin. Peukut pystyyn vaan seuraavaa kertaa varten, jotta kaikki menisi hyvin oli sitten sektio tai alatie.

Sinun plussa sai lisäkuumeen täällä aikaan :rolleyes: Oi kun saisi itsekin kaksi viivaa pian ja kaikki menisi hyvin loppuun asti. Jänskättää alkaako menkat vai onko kierto sekaisin. Rinnoista nimittäin tihkuu ihan aavistus maitoa vielä :rolleyes: Huomenna on jälkitarkastus. On vaan outoa, kun mieliala on niin korkealla ja noin viikon päästä pitäisi alkaa menkat. No vielähän ne maankuulut pms-oireet kerkeävät tulla :grin

Oletteko muut mittauttaneet ferritiiniarvoja? Itse ajattelin kuun alussa mittauttaa. Saisi vähän osviittaa. Syön rautaa nyt ja se on aika kova vatsalle, mutta minkäs teet o_O Pakko kai vaan, koska ilmeisesti jo yksikin raskaus voi kuluttaa varastoja niin paljon, että ei mitään rajaa. Hb ei ongelma. Uskon, että riittävä varastorauta auttaa raskautumaan. Myös b-vitskuja foolihapolla syön.
 
Muokattu viimeksi:
Oletteko muut mittauttaneet ferritiiniarvoja? Itse ajattelin kuun alussa mittauttaa. Saisi vähän osviittaa. Syön rautaa nyt ja se on aika kova vatsalle, mutta minkäs teet o_O Pakko kai vaan, koska ilmeisesti jo yksikin raskaus voi kuluttaa varastoja niin paljon, että ei mitään rajaa. Hb ei ongelma. Uskon, että riittävä varastorauta auttaa raskautumaan. Myös b-vitskuja foolihapolla syön.

Mulle tuli ihan uutena juttuna, kun kävin kierukan poistattamassa ja juttelin th:n kanssa raskautumisaikeista, kun th sanoi, ettei ollenkaan saisi syödä rautalisää alkuraskaudesta, oli rauta-arvot mitkä tahansa. Tää hänen väitteensä perustui johonkin super-hyper-lääkärin väitteeseen. Ootteko muut kuulleet vastaavaa? Mä olin kuvitellut, että nimenomaan pitäisi rautaa tankata etukäteen, jos on jo valmiiksi ferritiinit alamaissa. Mun ferritiinit ei oo numero kakkosen jälkeen koskaan palautuneet viitearvojen sisään.
 
Voi miten ihanaa Miitu, paljon onnea! :Heartred kävin kurkkimassa sinun komeita viivoja tuolla ja tuli kyllä semmone olo että voi kun itsekin vielä saisi :shy:
 
liliina, Olen jonkin verran raudanpuute asioihin perehtynyt mutta tuota ko. väitettä en itsekään ole kuullut. (Olisikohan tämä guru E. Soppi? :woot:) Uskon silti että jokin perä sillä voi olla. Ainenkin rauta voi aiheuttaa ylimääräistä pahoinvointia ja jostain joskus luin yhteydestä keskenmenoihin.
Ja esimerkiksi tulehduksien aikaan rautaahan täytyisi välttää.
 
Voi miten ihanaa Miitu, paljon onnea! :Heartred kävin kurkkimassa sinun komeita viivoja tuolla ja tuli kyllä semmone olo että voi kun itsekin vielä saisi :shy:

Kiitos! :Heartred Toivotaan sinnekkin pikaista plussaa! :rolleyes:
 
Oi ihania uutisia! Onnea Miitu :Heartred

Täällä näyttäisi siltä että seuraavasta kierrosta aletaan yrittämään. Sain uuden työsopimuksenkin ihan vasta ja uuteen asuntoon kesällä, tuntuu siltä että nyt on oikea aika :happy:
 
Takaisin
Top