Yritystä odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Noora! <3
Kuulostaa kyllä siltä että kaikki palaset loksahtelisivat paikoilleen ja vauvallekin olisi juuri oikea ajoitus, tsemppiä siis tulevaan yrityskiertoon! :happy:

Oi, onnea Miitu! n__n

Kuulostaa hyvältä Noora992! :)

En ole ferritiiniä mittauttanut, vaikka välillä käynyt mielessä. Eiköhän tämä uupumus ole kuitenkin psyykkistä.

Tsemppiä kaikille ikävän synnytyksen kokeneille. Kurjaa että niin monella täälläkin on ollut hankala synnytys :shy: Oman kokemukseni mukaan niistä kannattaa puhua niin saa hiljalleen käsiteltyä. Toivotaan kaikille parempaa seuraavaa kertaa. :)

Kiitos Vargynja! :happy:

Synnytys on niin maailmaa mullistava asia, hyvässä ja pahassa, että tärkeää olisi voida käsitellä asioita.
Meillä tarjottiin vanhalla paikkakunnalla jopa keskusteluapua miehelle, viimeistään uuden raskauden myötä. En sitten tiedä millainen käytäntö täällä on. Onhan se sille puolisollekin raskasta ja voi olla yhtälailla pelottavaa. :sad001
Toivon että meistä jokainen saisi sen korjaavan kokemuksen. :rolleyes:

Mulle tuli ihan uutena juttuna, kun kävin kierukan poistattamassa ja juttelin th:n kanssa raskautumisaikeista, kun th sanoi, ettei ollenkaan saisi syödä rautalisää alkuraskaudesta, oli rauta-arvot mitkä tahansa. Tää hänen väitteensä perustui johonkin super-hyper-lääkärin väitteeseen. Ootteko muut kuulleet vastaavaa? Mä olin kuvitellut, että nimenomaan pitäisi rautaa tankata etukäteen, jos on jo valmiiksi ferritiinit alamaissa. Mun ferritiinit ei oo numero kakkosen jälkeen koskaan palautuneet viitearvojen sisään.

En ole itsekään törmännyt tuohon väitteeseen. Voi siinä hyvin olla perääkin. Nyt alkoi kyllä mietityttää :rolleyes: Husin sivuilta löytyi vain "Rautalisän käyttö alkuraskaudessa ei lisää sikiövaurion vaaraa, mutta se voi lisätä mahdollista alkuraskauden pahoinvointia." Mutta joo, eihän liika rautakaan ole hyvästä. B12-vitamiini ja foolihappo ovat myös tarpeellisia, koska niitä tarvitaan punasolujen ja hemoglobiinin muodostamisessa. Voisin kysyä huomenna jälkitarkastuksessa mitä he ovat mieltä ja pääsenkö kunnalliselle puolella ferritiinin mittaukseen.

Moi taas! Oon vältellyt tätä palstaa ihan tietoisesti ja yrittänyt keskittyä kaikkeen muuhun. Kaveripiirissä satelee vauvauutisia (yleensä tässä iässä alkaa ne kaveritkin lisääntyä :rolleyes:) ja oma vauvakuume vaan pahenee.

Menkat alkaa taas lähestyä ja menkkahormonit kiusaa. Kyllä edelleen tuntuu pahalta aina kun ne alkaa. Mutta jokaisen käynnistyneen kierron myötä tsemppaan itseäni, että se on taas yksi kuukausi lähempänä valmistumista. Pari kiertoa vielä, niin valmistuisin ennen vauvan syntymää.
Toki rakaraivossa leijuu uhkakuvat, että en sitten raskautuisikaan ennen kuin vuosien yrittämisen jälkeen.

Mutta kierto on nyt tasaantunut, ettei enää tiputtele viikkoa ennen varsinaista vuotoa. Hyvä merkki raskautumista ajatellen, vai mitä? :p
Eihän siihen mennytkään kaavinnasta kuin 6kk...

Mulle tuli ihan uutena juttuna, kun kävin kierukan poistattamassa ja juttelin th:n kanssa raskautumisaikeista, kun th sanoi, ettei ollenkaan saisi syödä rautalisää alkuraskaudesta, oli rauta-arvot mitkä tahansa. Tää hänen väitteensä perustui johonkin super-hyper-lääkärin väitteeseen. Ootteko muut kuulleet vastaavaa? Mä olin kuvitellut, että nimenomaan pitäisi rautaa tankata etukäteen, jos on jo valmiiksi ferritiinit alamaissa. Mun ferritiinit ei oo numero kakkosen jälkeen koskaan palautuneet viitearvojen sisään.

Voi tuossa olla perääkin. Th ei nähnyt huonona, jos syö rautaa nyt kun aloittaa yrityksen. Lääkäri taas ei varsinaisesti suositellut, muttei kieltänytkään lyhyttä parin kolmen kuukauden kuuria (100-200mg päivässä). Rauta kun voi periaatteessa alkaa kerääntyä ja olla toksista. Näin ei kuitenkaan pitäisi käydä, koska kroppa yleensä ottaa vastaan vain tietyn verran ja loppu jää hyödyntämättä, josta taas seuraa niitä vatsavaivoja. Hb oli jälkitarkastuksessa 134. Yleensä on ollut 140 pintaan, eli taidan jatkaa rautakuuria vielä ainakin pari viikkoa. En pääse kunnalliselle puolelle ferritiinin mittaukseen.

Ei lääkäri nähnyt mitään syytä lykätä uutta yritystäkään. Lähinnä varoitteli, että jaksaminen voi olla todella koetuksella kahden pienen kanssa :) Itse taas olen miettinyt onko siinä paljonkaan eroa onko isompi lapsi 1v vai 2v kun toinen syntyy. Sehän selviää sitten jos saadaan toinen.

Mutta ei ole mitään lääketieteellistä syytä pidättäytyä. Ei ole kohdunlaskeumaa tai erkaumaa vatsalihaksissakaan. Raskauskilotkin (13kg) kadonneet. Tai no 700g jäljellä, kun ei lähde millään, mutta normaalipainossa olen. Toki aivan täydellistä palautumista ei ole voinut tapahtua vajaassa kolmessa kuukaudessa. Suurin ongelma voi tulla verenpaineiden kanssa.

Ihan sellaista pientä jomottelua alavatsalla, eiköhän se kp1 tule viikon sisällä, niin pääsee aloittamaan tämänkin projektin :happy:

Muokattu viimeksi:
Voi tuossa olla perääkin. Th ei nähnyt huonona, jos syö rautaa nyt kun aloittaa yrityksen. Lääkäri taas ei varsinaisesti suositellut, muttei kieltänytkään lyhyttä parin kolmen kuukauden kuuria (100-200mg päivässä). Rauta kun voi periaatteessa alkaa kerääntyä ja olla toksista. Näin ei kuitenkaan pitäisi käydä, koska kroppa yleensä ottaa vastaan vain tietyn verran ja loppu jää hyödyntämättä, josta taas seuraa niitä vatsavaivoja. Hb oli jälkitarkastuksessa 134. Yleensä on ollut 140 pintaan, eli taidan jatkaa rautakuuria vielä ainakin pari viikkoa. En pääse kunnalliselle puolelle ferritiinin mittaukseen.

Ei lääkäri nähnyt mitään syytä lykätä uutta yritystäkään. Lähinnä varoitteli, että jaksaminen voi olla todella koetuksella kahden pienen kanssa :) Itse taas olen miettinyt onko siinä paljonkaan eroa onko isompi lapsi 1v vai 2v kun toinen syntyy. Sehän selviää sitten jos saadaan toinen.

Mutta ei ole mitään lääketieteellistä syytä pidättäytyä. Ei ole kohdunlaskeumaa tai erkaumaa vatsalihaksissakaan. Raskauskilotkin (13kg) kadonneet. Tai no 700g jäljellä, kun ei lähde millään, mutta normaalipainossa olen. Toki aivan täydellistä palautumista ei ole voinut tapahtua vajaassa kolmessa kuukaudessa. Suurin ongelma voi tulla verenpaineiden kanssa.

Ihan sellaista pientä jomottelua alavatsalla, eiköhän se kp1 tule viikon sisällä, niin pääsee aloittamaan tämänkin projektin :happy:

Kiitos kun kysyit! Tuo toksisuus oli nimenomaan se asia, mistä mua varoteltiin, kun mulla on tuota raskausmyrkytyshistoriaa.

:grin Mun muksuilla on ikäeroa 1,5v, ja ekat vuodet se tuntui jatkuvasti erittäin huonolta idealta ja jaksaminen oli koetuksella, mutta kun nuorempi täytti 2v, mulla oli taikaiskusta kaksi omatoimista ja toisiaan viihdyttävää tyyppiä, ja mammailu muuttui niin löysäksi touhuksi, että uskalsi alkaa kolmatta kuumeilla. Että on siinä "samoilla silmillä" vauvautumisessa omat hyvätkin puolensa. Varoituksen sanoina: Yleensä ne on ne vauva nro kakkosen kilot, jotka ei lähde millään.

Kiitos kun kysyit! Tuo toksisuus oli nimenomaan se asia, mistä mua varoteltiin, kun mulla on tuota raskausmyrkytyshistoriaa.

:grin Mun muksuilla on ikäeroa 1,5v, ja ekat vuodet se tuntui jatkuvasti erittäin huonolta idealta ja jaksaminen oli koetuksella, mutta kun nuorempi täytti 2v, mulla oli taikaiskusta kaksi omatoimista ja toisiaan viihdyttävää tyyppiä, ja mammailu muuttui niin löysäksi touhuksi, että uskalsi alkaa kolmatta kuumeilla. Että on siinä "samoilla silmillä" vauvautumisessa omat hyvätkin puolensa. Varoituksen sanoina: Yleensä ne on ne vauva nro kakkosen kilot, jotka ei lähde millään.

Käytännössä kuitenkin heidään mukaansa epätodennäköistä saada liikaa rautaa, koska elimistö säätelee imeytymistä. Raskauden aikana ravinnosta ei kuulemma saa tarpeeksi rautaa ja on lähes vääjäämätöntä että rautavarastot hupenevat. Harvinaista on liiallinen imeytyminen, vaikkakin mahdollista. Myös WHO suosittaa pientä rautalisää tietyistä viikoista eteenpäin. Mutta joo ei tätä loppuun asti ole varsin tutkittu ja joku aiheeseen paneutunut tietää paremmin :) Voisiko sillä rautalääkityksellä olla sitten loppuraskaudessakin jokin vaikutus tuohon myrkytykseen, ei tietoa :bookworm:

Sanoivat muuten, että jos olisin mennyt sektioon, olisi pitänyt 6kk odottaa ennen seuraavaa yritystä. Täällä siis suositus 6kk ainakin ekan, hyvin sujuneen sektion jälkeen :)

Hah, aijaa onko näin. Pitääpä varautua :wink Nämä raskauskilot lähtivät enimmäkseen sairaalassa ja kahden viikon sisällä synnytyksestä. Selkeästi oli nesteitä suurin osa. Sitten ne viimeiset 2-3kg niin tiukassa. Paras koittaa vaan olla keräämättä kiloja, kun on sitten niin vaikea päästä eroon. Mutta kropalla tuntui olevan oma tahtonsa ja niitä tuli ihan miten tuli.

Koitan asennoitua niin, että pienet ikävälit "maksavat itsensä takaisin" sitten myöhemmässä vaiheessa. Mutta rankkaa on varmasti :rolleyes: Tarvitsisin ehdottomasti enemmän apua kahden pienen kanssa kuin tämän yhden.

Apua! Täällä tuli loistavia uutisia. Päästään nyt hyvin todennäköisesti muuttamaan tosi kivaan omakotitaloon. Voisimme asua siinä kunnes ostamme oman. Jännittää, ei malttaisi millään odottaa sitäkään päivää :) Kehtaisko jo siirtyä yrittäviin :rolleyes::nailbiting:

Muokattu viimeksi:
En muista äkkiseltään oliko täällä kuinka moni odottamassa pidempäänkin vielä yrityksen alkamista, mutta miten ootte ajatelleet käyttää tämän odotusajan?

Itsellä olisi projektina myöskin painon pudotus, sitkaita kiloja tuntuvat vaan olevan. Imetys ei pudottanut kiloja nyt yhtään vaan päinvastoin, loppuvaiheessa alkoivat vaan lisääntyä perusaktiivisesta elämästä ja suht normaalista ruokavaliosta huolimatta. :rolleyes: älyttömästi ei ylimääräistä ole, mutta kuitenkin sen verran että itseä häiritsee ja mahdollisen kolmannen raskauden kannaltakin olisi parempi päästä eroon (esikoisesta paino oli vuodessa aikalailla itsekseen samassa kuin ennen raskautta). Oonkin koittanut pitää mahdollisen tulevaisuudessa siintävän kolmannen raskauden motivaattorina saada nyt nämä kilot liikkeelle. Pitäisi varmaan vaan vielä tehostaa liikkumista ruokavaliolla, mutta tuntuu ihan mahdottomalta alkaa mitään dieettiä noudattaa kahden pienen kanssa, joille tulee evääksi väsättyä ihan perusarkiruokaa.

Plus epäilen että painon sitkeä junnaaminen johtuu nyt myös tästä kapselista (laitettiin kuopuksen jälkeen suoraan synnärillä). Tiputtelujen ja vuotojen vuoksi oon muutenkin nyt tosi tyytymätön tähän (edellisellä kerralla ei mitään ongelmaa) ja tekisi mieli varata suurin piirtein samantien aika poistoon. Mutta kun meille ei ole olemassa oikein mitään muutakaan sopivaa ehkäisyä kuin kierukka ja sen laitto tässä vaiheessa tuntuisi sulalta hulluudelta, varsinkin kun sekään ei takaa vuodottomuutta :bag:

Mies ei varmaan ikinä suostu varmoihin päiviin ja keskeytettyyn ja siinä olisi kyllä toisaalta ihan liian suuri riski muutenkin raskautua suunniteltua aiemmin.

Ääääh, todella raivostuttavaa olla nainen :shifty:

En muista äkkiseltään oliko täällä kuinka moni odottamassa pidempäänkin vielä yrityksen alkamista, mutta miten ootte ajatelleet käyttää tämän odotusajan?

Itsellä olisi projektina myöskin painon pudotus, sitkaita kiloja tuntuvat vaan olevan. Imetys ei pudottanut kiloja nyt yhtään vaan päinvastoin, loppuvaiheessa alkoivat vaan lisääntyä perusaktiivisesta elämästä ja suht normaalista ruokavaliosta huolimatta. :rolleyes: älyttömästi ei ylimääräistä ole, mutta kuitenkin sen verran että itseä häiritsee ja mahdollisen kolmannen raskauden kannaltakin olisi parempi päästä eroon (esikoisesta paino oli vuodessa aikalailla itsekseen samassa kuin ennen raskautta). Oonkin koittanut pitää mahdollisen tulevaisuudessa siintävän kolmannen raskauden motivaattorina saada nyt nämä kilot liikkeelle. Pitäisi varmaan vaan vielä tehostaa liikkumista ruokavaliolla, mutta tuntuu ihan mahdottomalta alkaa mitään dieettiä noudattaa kahden pienen kanssa, joille tulee evääksi väsättyä ihan perusarkiruokaa.

Plus epäilen että painon sitkeä junnaaminen johtuu nyt myös tästä kapselista (laitettiin kuopuksen jälkeen suoraan synnärillä). Tiputtelujen ja vuotojen vuoksi oon muutenkin nyt tosi tyytymätön tähän (edellisellä kerralla ei mitään ongelmaa) ja tekisi mieli varata suurin piirtein samantien aika poistoon. Mutta kun meille ei ole olemassa oikein mitään muutakaan sopivaa ehkäisyä kuin kierukka ja sen laitto tässä vaiheessa tuntuisi sulalta hulluudelta, varsinkin kun sekään ei takaa vuodottomuutta :bag:

Mies ei varmaan ikinä suostu varmoihin päiviin ja keskeytettyyn ja siinä olisi kyllä toisaalta ihan liian suuri riski muutenkin raskautua suunniteltua aiemmin.

Ääääh, todella raivostuttavaa olla nainen :shifty:

Mulla myös suunnitelmana pudottaa mahd. paljon kiloja ennen paksuuntumista. Ei olis varaa enää edellisen kierroksen jumahtaneilla kiloilla toista mokomaa lihoa.

Kumma juttu kyllä noi kilot. Kai se luontoäiti vaan on suunnitellut niin, että raskaana kiloja kertyy ja rasvaa varastoituu imetyksen varalle. Itse en edes syönyt sen enempää kuin muulloinkaan, en ainakaan loppuraskaudesta, kun ei ollut ruokahalua. Imetys, sen hetken kun se nyt kestikään, ei täälläkään painoa pudottanut. Parhaiten mulla paino putoaa tai pysyy samana vähähiilarisella ruokavaliolla.

Itseäni häiritsee nuo viimeiset grammat, sellainen jäärä kun olen :rolleyes: Ei voi ihan kitukuuriakaan enää tässä vaiheessa ottaa. Ei siis haittaisi vaikka pari kolme muutakin kiloa olisi lähtenyt tässä välissä, mutta minkäs teet. Ei lähde ei. Olen joskus ollut vuodenkin syömättä kaikkia herkkuja, mutta paino pysyy aina samana.

Joo noi ehkäisyjutut on niin kaksipiippuisia asioita. Itse olen päättänyt, että en lähde enää siihen hommaan. Jotenkin ärsyttävää oli puljailla niiden kanssa ja kokeilla erilaisia ja todeta huonoksi. Onneksi nykyinenkin on sinut asian kanssa ja ymmärtää mun halun olla luomuna. Pitää ehkä sitten miettiä vaan uudestaan, kun on lapsiluku täynnä :shy: Tai sitten jättää vielä optiot auki toisen ja kolmannen lapsen jälkeen.

Muokattu viimeksi:
Täällä myös odotellaan.. enkä oikein tiedä kuinka kauan vai ikuisesti. :confused005

Ja myös täällä olis ihan hyvä saada noin 5kg painoa pois. Mulla ekan raskauden jälkeen jäi sellainen 5kg joka piti ihan pudottamalla pudottaa. Silloin se kuitenkin oli ihan suht iisiä, kun lapsia yksi ja pystyi tekemään pitkiä vaunulenkkejä tai metsälenkkejä manducassa kantaen. Oon vähän tällainen on/off lihaskuntoliikunta harrastaja, mutta koiran kanssa tulee kyllä lenkkeilyä suht paljon. Toisen lapsen jälkeen jäi pari raskauskiloa, mutta ei ne oikeastaan kropassa näkyneet ja silloin kävinkin ahkerammin salilla ym. Nooo.. nyt taas on jotenkin kiireisen elämäntilanteen myötä homma vähän repsahtanut ja nyt kropassa kyllä näkee ja tuntee nää 5kg. Kuulostaa pieneltä määrältä, mutta hiton vaikea saada vaan pois näitä. :disgust

Täällä myös odotellaan.. enkä oikein tiedä kuinka kauan vai ikuisesti. :confused005

Ja myös täällä olis ihan hyvä saada noin 5kg painoa pois. Mulla ekan raskauden jälkeen jäi sellainen 5kg joka piti ihan pudottamalla pudottaa. Silloin se kuitenkin oli ihan suht iisiä, kun lapsia yksi ja pystyi tekemään pitkiä vaunulenkkejä tai metsälenkkejä manducassa kantaen. Oon vähän tällainen on/off lihaskuntoliikunta harrastaja, mutta koiran kanssa tulee kyllä lenkkeilyä suht paljon. Toisen lapsen jälkeen jäi pari raskauskiloa, mutta ei ne oikeastaan kropassa näkyneet ja silloin kävinkin ahkerammin salilla ym. Nooo.. nyt taas on jotenkin kiireisen elämäntilanteen myötä homma vähän repsahtanut ja nyt kropassa kyllä näkee ja tuntee nää 5kg. Kuulostaa pieneltä määrältä, mutta hiton vaikea saada vaan pois näitä. :disgust

Minulla on ennen raskauksia jo tullut 7 kg gradukiloja, kun tehtiin aamusta iltaan sisäilmaongelmaisissa tiloissa gradua työparin kanssa ja kun kotiin pääsin niin en jaksanut muuta kuin nopeasti pissattaa koiran ja maata sohvalla. Jalka oli myös alkanut temppuilla kun aiemmin juoksin 5-8 km lenkkejä kolme kertaa viikossa niin ei mikään ihme että paino nousi. :rolleyes:

Sitten siirryin sisäilmaongelmaiseen työpaikkaan 45 min yhdensuuntaisella työmatkalla niin arvata saattaa että jäi aikeeksi pudottaa ne 7 kiloa ennen raskautta. Vaikka ei sillä, että ihan normaalipainoinen olin ennen raskautta edelleen, mutta itselleni vieraan kokoinen. No, vaihdoin uuteen sisäilmaongelmaiseen työpaikkaan ja kohta odotinkin jo esikoista ja pahin raskausvaiva oli koko raskauden kestänyt _väsymys_. Painoa kertyi onneksi ihan maltillisesti ja ne ekan raskauden kilot lähti tosiaan aikalailla itsekseen.

Mutta tosiaan nämä tokat nyt ei :shifty: nyt en ole hetkeen käynyt puntarilla, mutta pahimmillaan oli melkein kymmenen kiloa ylimääräistä raskautta edeltävään painoon nähden. Toki tässä matkan varrella on varmasti lihasmassaakin tarttunut ja kunto ei mikään surkein ole, mutta harmittaa kun jälkitarkastuksessa painoa oli ehkä viitisen kiloa ylimääräistä :banghead:

Ajan järjestäminen liikkumiseen on tosi haastavaa, kun mies kulkee toisella paikkakunnalla 400 km päässä töissä ja on poissa työmatkat mukaan lukien noin 5 päivää kerrallaan :meh: lihaskuntoa olen koittanut tehdä kahvakuulan kanssa kuopuksen päikkäriaikaan istuttamalla esikoisen telkkarin ääreen mutta nyt sekin on tämän jatkuvan vuotelun vuoksi tauolla kun lihaskuntojumpan tekeminen ei vaan yhtään tunnu menkkojen aikaan hyvältä :shifty: lenkillä olen pyrkinyt käymään aina silloin kun mies on kotona ja koettanut kuntouttaa jalkaa siihen että juokseminenkin onnistuisi pidemmän matkaa. Silloin kun mies on töissä lenkkeily on lähes mahdotonta, kun esikoinen ei saisi nukahtaa ettei yöunille meno mene ihan plörinäksi ja kuopuksen kanssa pitää taas olla liikkeellä joko päikkäriaikaan tai niiden jälkeen. Aina jompikumpi lapsi nukkuu liikaa, liian vähän tai väärään aikaan :dontknow

Kaikki yövalvomiset ja väsymys ei myöskään oikein edistä tätä projektia. Oli kausi jolloin ei voinut käydä lenkillä, koska olin väsynyt yöimetyksen ja esikoisen aikaisten heräilyiden vuoksi ja olin ulkoilun jälkeen nukkumiskunnossa viideltä iltapäivällä enkä meinannut selvitä lasten iltatoimista. Oli pakko liisiä siitä lenkkeilystä kun ei vaan jaksanut sitä kaikkea ja sitten sitä väsymystä päätyi hoitamaan kahvilla ja tummalla suklaalla (olin maidottomalla id:llä).:smiley-ashamed005

Edelleenkään en ole mitenkään lihava, mutta kun oon näin lyhyt niin painoa on siihen nähden liikaa ja omat vaatteet ei sovi viereenkään. Että joo, ei tosiaan tarvi olla suuria ne pudotettavat määrät, mutta hirveän tiukassa ne istuu. :meh:

Ja joo, jos täälläkin odotellaan yritystä ikuisuuteen, niin toivottavasti tuli ainakin ne kilot pudotettua siinä samalla :facepalm:

Kumma juttu kyllä noi kilot. Kai se luontoäiti vaan on suunnitellut niin, että raskaana kiloja kertyy ja rasvaa varastoituu imetyksen varalle. Itse en edes syönyt sen enempää kuin muulloinkaan, en ainakaan loppuraskaudesta, kun ei ollut ruokahalua. Imetys, sen hetken kun se nyt kestikään, ei täälläkään painoa pudottanut. Parhaiten mulla paino putoaa tai pysyy samana vähähiilarisella ruokavaliolla.

Itseäni häiritsee nuo viimeiset grammat, sellainen jäärä kun olen :rolleyes: Ei voi ihan kitukuuriakaan enää tässä vaiheessa ottaa. Ei siis haittaisi vaikka pari kolme muutakin kiloa olisi lähtenyt tässä välissä, mutta minkäs teet. Ei lähde ei. Olen joskus ollut vuodenkin syömättä kaikkia herkkuja, mutta paino pysyy aina samana.

Joo noi ehkäisyjutut on niin kaksipiippuisia asioita. Itse olen päättänyt, että en lähde enää siihen hommaan. Jotenkin ärsyttävää oli puljailla niiden kanssa ja kokeilla erilaisia ja todeta huonoksi. Onneksi nykyinenkin on sinut asian kanssa ja ymmärtää mun halun olla luomuna. Pitää ehkä sitten miettiä vaan uudestaan, kun on lapsiluku täynnä :shy: Tai sitten jättää vielä optiot auki toisen ja kolmannen lapsen jälkeen.

Meillä minä olen puhunut, että sitten kun lapsiluku on täynnä, mies saa mennä katkaisemaan piuhat. Minä olen oman korteni ehkäisyn eteen kantanut niin monta vuotta ja jos hän on se, joka on sitä mieltä, että on enää liian vanha tulemaan isäksi. Toki voisin itsekin ottaa sterin, en aio säilyttää sinänsä mitään omaa optiota lisääntymiseen enää :hilarious: mutta kun miehillä se on pienempi operaatio. Ja itse haluaisin olla ihan vaan oman, normaalin hormonitoiminnan kanssa kaikkien näiden ehkäisyvuosien jälkeen.

Mutta tietystikään se steri ei minusta vielä ole ajankohtainen :rolleyes::smiley-angelic006

Mulla on molemmissa raskauksissa tullut joku 8 kg ja ne on lähtenyt viikossa tai parissa, tokalla kertaa 2kk synnytyksestä olin jo painossa ennen lapsia. Mutta nämä äitiysvapaat sitten. Niin sanottuja elintasokiloja on kertynyt kun istuu lasten kanssa kotona tai hiekkalaatikolla, pitkä imetys tekee persoksi herkuille ja nopeille välipaloille. 10 kiloa voisin yrittää pudottaa vaikka en valtava olekaan. Toisaalta imetän vielä, suuria muutoksia en vielä odota. Jotain treeniä olen näihin koronapäiviin yrittänyt mahduttaa.

Olin alun perin asennoitunut siihen, että aloitamme yrityksen nyt huhtikuussa. Täytin juuri 36 ja nyt olisi mahdollisuus alkuvuoden vauvaan. Kiertoni ei kuitenkaan ole vieläkään käynnistynyt, kuopus nyt 1v8kk. Loppuvuodelle saattaa tulla jänniä työmahdollisuuksia, joten puhuttiin eilen miehen kanssa että jätetään tämä keskustelu suosiolla loppuvuoteen. Jos työkuviot ei toteudukaan, voidaan sitten loppuvuodesta yrittää jos niin päätetään, ja saataisiin tsägällä vielä alle 3v ikäero. Mies ei vieläkään ymmärrä miksi haluan kolmannen, vaikka uskookin minua kun sanon että tunnen vahvasti että yksi puuttuu.

Pakko silti pyöriä täällä ylläpitämässä kuumetta ja tsemppailla muita. Ensi viikolla syntyy kaverin vauva ja kesällä toinen, ei helpota omaa kuumetta :woot:

Meillä esikoinen näköjään aloitti isin aivopesun kolmanteen lapseen :hilarious: katsottiin videota kaverin vauvasta kun esikoinen ilmoitti haluavansa vauvan myös meille :grin koska on isin tyttö niin piti sitten isille tietysti heti soittaa töihin asiasta, että isi haluan meille vauvan ja isi tuo töistä meille sen :hilarious::hilarious::hilarious: puhelun päätteeksi hyvin ponnekkaasti minulle vielä selitti että isin kanssa käyään hakemassa tämä kaverin vauva meille ja sitten kun sanoin että ei me sitä voida hakea kun se on sen minun kaverin vauva, niin esikoinen ilmoitti että no haetaan meille sitten oma, pikkuveli voi oottaa sen aikaa autossa :grin:grin:grin

Hän on kovasti nyt päättänyt haluavansa pikkusiskon, että voi sitten näköjään vaikka ryövätä kaverilta sellaisen :angelic:

Mies ei puhelimessa oikein sanonut juuta eikä jaata, koitti esikoiselle sanoa että no sullahan on niitä nukkevauvoja siellä, aion kyllä jatkossa sanoa että ihan yksin saat perustella että miksi ei tuu vauvaa meille jos esikoinen vielä kyselee :p

Moi! Oon uusi täällä ja vielä toistaiseksi kuumeiluklubin puolelle kuulun. Ollaan 22&24 aviopari ja pillerit loppuu viimeistään 16.5 ellei niitä sitten jo aiemmin keskeytä. Tähdätään lasta ens vuoden puolelle, joten vielä toistaiseksi ehkäisy siis päällä. Vaikka nämä pillerit ehkäisee myös halut turhan tehokkaasti :happy8 (siksi vähän suunnittelen lopettamista vaikka heti...)

Kuumeesta mä oon kärsinyt jo pari vuotta ja nyt viimein sain miehen tähän mukaan, vaikka selkeästi on edelleen jännitystä ilmassa. Mutta tuntien ja tuntien keskustelut kaikesta aiheeseen liittyvästä on helpottanut miehen oloa niin päästiin viimein tähän pisteeseen. Vähänkö jänskättää:happy093

Viimeiset raskauskilot ei lähteneet itseltäni mihinkään. Elättelin imetysaikana toiveita että sitten imetyksen jälkeen, jos vaikka se imetys estääkin niitä lähtemästä. No sitten alkoi elämä potkia ja tiedä sitten johtuuko vain uupumuksesta ja siitä seuraavasta liikunnan vähyydestä vai miten päin menee, mutta nykyisin painan enemmän kuin synnytyksen jälkeen. :\ Yritän ainakin itselleni armollisesti ajatella painon nousun johtuneen raskaasta elämäntilanteesta. No olen yhä normaalipainoinen niin ei ole asian suhteen hätää (olin ennen raskautta normaalipainon ja alipainon rajalla) enkä asiasta tässä kohtaa ota stressiä. Liikuntaa olen yrittänyt syksystä asti lisätä vaihtelevalla menestyksellä. Nyt korona-aikana ajan ja energian löytäminen sille on kyllä vaikeaa. Pojan kanssa nyt tulee vähän liikuntaa, kun leikkii hippaa ja juoksee tukemassa pyörällä ajoa.

Tervetuloa joukkoon Rouva W. :) Nyt muuten plussataan jo ensi vuoden puolelle. Alkuvuoden vauvaa voi siis ruveta jo tekemään. ;)

Takaisin