Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulle tuli ihan uutena juttuna, kun kävin kierukan poistattamassa ja juttelin th:n kanssa raskautumisaikeista, kun th sanoi, ettei ollenkaan saisi syödä rautalisää alkuraskaudesta, oli rauta-arvot mitkä tahansa. Tää hänen väitteensä perustui johonkin super-hyper-lääkärin väitteeseen. Ootteko muut kuulleet vastaavaa? Mä olin kuvitellut, että nimenomaan pitäisi rautaa tankata etukäteen, jos on jo valmiiksi ferritiinit alamaissa. Mun ferritiinit ei oo numero kakkosen jälkeen koskaan palautuneet viitearvojen sisään.
Mulle tuli ihan uutena juttuna, kun kävin kierukan poistattamassa ja juttelin th:n kanssa raskautumisaikeista, kun th sanoi, ettei ollenkaan saisi syödä rautalisää alkuraskaudesta, oli rauta-arvot mitkä tahansa. Tää hänen väitteensä perustui johonkin super-hyper-lääkärin väitteeseen. Ootteko muut kuulleet vastaavaa? Mä olin kuvitellut, että nimenomaan pitäisi rautaa tankata etukäteen, jos on jo valmiiksi ferritiinit alamaissa. Mun ferritiinit ei oo numero kakkosen jälkeen koskaan palautuneet viitearvojen sisään.
Voi tuossa olla perääkin. Th ei nähnyt huonona, jos syö rautaa nyt kun aloittaa yrityksen. Lääkäri taas ei varsinaisesti suositellut, muttei kieltänytkään lyhyttä parin kolmen kuukauden kuuria (100-200mg päivässä). Rauta kun voi periaatteessa alkaa kerääntyä ja olla toksista. Näin ei kuitenkaan pitäisi käydä, koska kroppa yleensä ottaa vastaan vain tietyn verran ja loppu jää hyödyntämättä, josta taas seuraa niitä vatsavaivoja. Hb oli jälkitarkastuksessa 134. Yleensä on ollut 140 pintaan, eli taidan jatkaa rautakuuria vielä ainakin pari viikkoa. En pääse kunnalliselle puolelle ferritiinin mittaukseen.
Ei lääkäri nähnyt mitään syytä lykätä uutta yritystäkään. Lähinnä varoitteli, että jaksaminen voi olla todella koetuksella kahden pienen kanssa :) Itse taas olen miettinyt onko siinä paljonkaan eroa onko isompi lapsi 1v vai 2v kun toinen syntyy. Sehän selviää sitten jos saadaan toinen.
Mutta ei ole mitään lääketieteellistä syytä pidättäytyä. Ei ole kohdunlaskeumaa tai erkaumaa vatsalihaksissakaan. Raskauskilotkin (13kg) kadonneet. Tai no 700g jäljellä, kun ei lähde millään, mutta normaalipainossa olen. Toki aivan täydellistä palautumista ei ole voinut tapahtua vajaassa kolmessa kuukaudessa. Suurin ongelma voi tulla verenpaineiden kanssa.
Ihan sellaista pientä jomottelua alavatsalla, eiköhän se kp1 tule viikon sisällä, niin pääsee aloittamaan tämänkin projektin
Kiitos kun kysyit! Tuo toksisuus oli nimenomaan se asia, mistä mua varoteltiin, kun mulla on tuota raskausmyrkytyshistoriaa.
Mun muksuilla on ikäeroa 1,5v, ja ekat vuodet se tuntui jatkuvasti erittäin huonolta idealta ja jaksaminen oli koetuksella, mutta kun nuorempi täytti 2v, mulla oli taikaiskusta kaksi omatoimista ja toisiaan viihdyttävää tyyppiä, ja mammailu muuttui niin löysäksi touhuksi, että uskalsi alkaa kolmatta kuumeilla. Että on siinä "samoilla silmillä" vauvautumisessa omat hyvätkin puolensa. Varoituksen sanoina: Yleensä ne on ne vauva nro kakkosen kilot, jotka ei lähde millään.
Kiitos! Toivotaan sinnekkin pikaista plussaa!
En muista äkkiseltään oliko täällä kuinka moni odottamassa pidempäänkin vielä yrityksen alkamista, mutta miten ootte ajatelleet käyttää tämän odotusajan?
Itsellä olisi projektina myöskin painon pudotus, sitkaita kiloja tuntuvat vaan olevan. Imetys ei pudottanut kiloja nyt yhtään vaan päinvastoin, loppuvaiheessa alkoivat vaan lisääntyä perusaktiivisesta elämästä ja suht normaalista ruokavaliosta huolimatta. älyttömästi ei ylimääräistä ole, mutta kuitenkin sen verran että itseä häiritsee ja mahdollisen kolmannen raskauden kannaltakin olisi parempi päästä eroon (esikoisesta paino oli vuodessa aikalailla itsekseen samassa kuin ennen raskautta). Oonkin koittanut pitää mahdollisen tulevaisuudessa siintävän kolmannen raskauden motivaattorina saada nyt nämä kilot liikkeelle. Pitäisi varmaan vaan vielä tehostaa liikkumista ruokavaliolla, mutta tuntuu ihan mahdottomalta alkaa mitään dieettiä noudattaa kahden pienen kanssa, joille tulee evääksi väsättyä ihan perusarkiruokaa.
Plus epäilen että painon sitkeä junnaaminen johtuu nyt myös tästä kapselista (laitettiin kuopuksen jälkeen suoraan synnärillä). Tiputtelujen ja vuotojen vuoksi oon muutenkin nyt tosi tyytymätön tähän (edellisellä kerralla ei mitään ongelmaa) ja tekisi mieli varata suurin piirtein samantien aika poistoon. Mutta kun meille ei ole olemassa oikein mitään muutakaan sopivaa ehkäisyä kuin kierukka ja sen laitto tässä vaiheessa tuntuisi sulalta hulluudelta, varsinkin kun sekään ei takaa vuodottomuutta :bag:
Mies ei varmaan ikinä suostu varmoihin päiviin ja keskeytettyyn ja siinä olisi kyllä toisaalta ihan liian suuri riski muutenkin raskautua suunniteltua aiemmin.
Ääääh, todella raivostuttavaa olla nainen
Täällä myös odotellaan.. enkä oikein tiedä kuinka kauan vai ikuisesti.
Ja myös täällä olis ihan hyvä saada noin 5kg painoa pois. Mulla ekan raskauden jälkeen jäi sellainen 5kg joka piti ihan pudottamalla pudottaa. Silloin se kuitenkin oli ihan suht iisiä, kun lapsia yksi ja pystyi tekemään pitkiä vaunulenkkejä tai metsälenkkejä manducassa kantaen. Oon vähän tällainen on/off lihaskuntoliikunta harrastaja, mutta koiran kanssa tulee kyllä lenkkeilyä suht paljon. Toisen lapsen jälkeen jäi pari raskauskiloa, mutta ei ne oikeastaan kropassa näkyneet ja silloin kävinkin ahkerammin salilla ym. Nooo.. nyt taas on jotenkin kiireisen elämäntilanteen myötä homma vähän repsahtanut ja nyt kropassa kyllä näkee ja tuntee nää 5kg. Kuulostaa pieneltä määrältä, mutta hiton vaikea saada vaan pois näitä.
Kumma juttu kyllä noi kilot. Kai se luontoäiti vaan on suunnitellut niin, että raskaana kiloja kertyy ja rasvaa varastoituu imetyksen varalle. Itse en edes syönyt sen enempää kuin muulloinkaan, en ainakaan loppuraskaudesta, kun ei ollut ruokahalua. Imetys, sen hetken kun se nyt kestikään, ei täälläkään painoa pudottanut. Parhaiten mulla paino putoaa tai pysyy samana vähähiilarisella ruokavaliolla.
Itseäni häiritsee nuo viimeiset grammat, sellainen jäärä kun olen Ei voi ihan kitukuuriakaan enää tässä vaiheessa ottaa. Ei siis haittaisi vaikka pari kolme muutakin kiloa olisi lähtenyt tässä välissä, mutta minkäs teet. Ei lähde ei. Olen joskus ollut vuodenkin syömättä kaikkia herkkuja, mutta paino pysyy aina samana.
Joo noi ehkäisyjutut on niin kaksipiippuisia asioita. Itse olen päättänyt, että en lähde enää siihen hommaan. Jotenkin ärsyttävää oli puljailla niiden kanssa ja kokeilla erilaisia ja todeta huonoksi. Onneksi nykyinenkin on sinut asian kanssa ja ymmärtää mun halun olla luomuna. Pitää ehkä sitten miettiä vaan uudestaan, kun on lapsiluku täynnä Tai sitten jättää vielä optiot auki toisen ja kolmannen lapsen jälkeen.