Mutta ymmärrän sektiohalut hyvin. Olin ihan loppuun asti sektiota haluamassa. Ja onneksi on mahdollista päästä sektioon. Ei sitäkään voi itse päättää mitä tapahtuu kun synnyttää. Kaikkea voi tapahtua.
Mulla ei ikinä ollut mitään pelkoja synnytystä kohtaan. Ajattelin että antaa mennä omalla painollaan, ja alatie oli selviö. En edes ajatellut sektiota. Sitten alatien seurauksena meinasin kuolla, kroppani koki sellaisia juttuja mitä ei voi korjata ja lapsikin sai siinä osumaa. Nyt en pysty enää ajattelemaan, että aiheuttaisin lapselle taas saman koettelemuksen valitsemalla alatien . Mut joo ei ole helppoja päätöksiä nämä.
Kaikki tsempit sulle
Hienoa että uskallat kuitenkin uutta raskautta yrittää!
Itsehän en keksi mitään oikeaa syytä miksi ei voisi yrittää 
Aloitan myös banaanikuurin pojan toivossa
Ihan helposti meni 27v asti, ilman minkäänlaista tarvetta saada lasta. Tarkemmin jos muistelee, niin ehkä joskus nippanappa 20v se kävi mielessä ja läks heti pois. Sitten kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn ja kroppa alkoi heräilemään monen vuoden horroksesta (mitä ne hormonit ainakin meikäläiselle teki) niin jostain syvältä alkoi myös se kellon raksutus kuulua...
) paitsi että itseäni alkoi kaihertaa heti kuopuksen syntymän jälkeen että jos kuitenkin vielä...
tosin itseä se ei siltikään hidasta yhtään, eikä edes sekään, että melko suurella varmuudella tulisi kolmas maitoallerginen ja edessä olisi taas imetysdieetit
itselläni kumpikin synnytys on päädytty käynnistämään la:na kun kummankin kasvua on loppuvaiheessa seurailtu, esikoisen kohdalla myös lapsiveden vähäisyyden vuoksi jouduttiin käynnistämään. Itsekin siinä mielessä toivoisin "korjaavaa" synnytyskokemusta, että olisi ihana kokea luomuna käynnistyvä ja omalla painolla etenevä synnytys. Toisaalta en tiedä, osaisinko sitten edes ajoissa lähteä sairaalaan