Yritystä odottavat

Mua myös vähän jännittää, että kuinka kauan kestää ennen kun uusi raskaus alkaa, varsinkin nyt kun yrityksen aloittaminen venyy ainakin sillä parilla kuukaudella. Ensimmäinen raskaus alkoi 9kk yrityksen aloittamisesta ja sen keskenmenon jälkeen toinen raskaus alkoi 5kk päästä. Voisin siis ainakin päätellä, että en ole ihan heti raskautuvaa tyyppiä ja siihen varaudun myös tällä kertaa vaikka kovin malttamaton olenkin. :rolleyes:
 
@Miitu onpas ikävä juttu. :sad001 Toivottavasti raskautuisit kuitenkin pian uudelleen.

Jostain syystä tällä kertaa mietityttää juuri nämä asiat, vaikka mitäpä sitä etukäteen miettimään. Varmaankin juuri tuo ikä (+30 täälläkin) tuo mieleen ettei se tällä kertaa niin helpolla käykään. Aika näyttää, mikäli nyt sinne yritykseen saakka päästään.
 
Oi, tännehän tupsahti monta uutta viikonlopun aikana. :) Tervetuloa kaikki uudet!

amandatt, hyvä että keskenmenoasiaa tutkitaan. Jospa löytyisi vaikka hoidettava syy. Onko ollut mitään puhetta vielä saisitko seuraavaan raskauteen tukilääkitystä?

Spyro, kuulostaapa tutulta tämä synnytyspettymys. Itse jouduin kiireelliseen sektioon kesken ponnistusvaiheen heikentyneiden sydänäänten takia (lapsi oli perätilassa). Henkisesti otti koville ja koin epäonnistuneeni vaikka en asiaan olisi voinut mitenkään vaikuttaa. Vähän on mielessä että toisen synnytyksessä sitten "revanssi".
 
Minulla oli esikoisen jälkeen tuollainen hirveä raskaus- ja vauvakuume, eli tiedän tunteen varsin hyvin :grin nyt se on siinä mielessä erilaista, että haluaisin kyllä vielä olla raskaana ja saada vauvan :shy: mutta en just nyt heti!

Vaikka en kyllä tiedä että loppuuko se raskauden- ja vauvankaipuu ikinä :shy:

Tervetuloa kaikille uusille! :happy:

Amandatt otan syvästi osaa koettelemuksiisi ja toivon että teillä tärppää pian yrityksen alettua ja pysyy matkassa loppuun ja syliin asti :Heartred

Spyro sinulle myös toivon tsemppiä kovasti odotteluun ja vauva-arkeen. Toivottavasti saat ensi kerralla paremman synnytyskokemuksen :Heartred Ymmärrän hyvin tuon toiveen pienestä ikäerosta. Meilläkin sama haaveissa. Johtuukohan se tuosta sektion kiireellisyydestä tuo vuoden suositus, kun joillakin alueille esitetään 6kk väliksi..?

Miitu onpa haikeaa, jos nyt luovutte yrityksestä useammaksi vuodeksi, jos ei tärppää :sad001

Huomio joo ihme homma tämä kuume. Ihan jopa syyllisyyttä tunnen välillä, että onko mulla oikeus kuumeilla, kun ihan vasta olen yhden lapsen saanut (9vk). Ehkä koen, että mut tuomitaan kiittämättömäksi, kun haluan heti lisää ja ekakin tuli kaikinpuolin sutjakasti :oops: Minulla on kyllä paljon rakkautta annettavana monelle vauvalle ja miehelleni :Heartred Jotenkin ikäkriisi vaan iskee, jos lykätään yritystä. Jos halutaan kolme lasta ja odotettaisiin jokaisen yrityksen välissä vuosi, olisin viimoisen syntyessä jo melkein 35 (hedelmällisyyttä ajatellen riski-iässä) ja sekin vain jos tärppäisi nopeasti yrityksen alkaessa, mikä ei oo itsestään selvää. Ja eihän sitä tiedä onko kolme the luku lopulta sitten :dontknow Kaikkea voi keretä tapahtumaan. Voi tulla vaikka sairaus tai tapahtua onnettomuus tai jotain.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä olen koittanut tämän kierron ovulaatiota metsästää testeillä. Saisin varmuuden ovuloinko edes tässä kierrossa. Yritys alkaa vasta seuraavassa kierrossa. Valkovuoto on sen oloista, että voisi olla ovulaatio tai lähellä tai ehkä jo mennyt? Kp 14.

Ylin kuva la aamu. Siitä alaspäin su aamu ja ilta sekä tämän päivän aamu ja ilta.. Ei mitään hajua, ehkä vasta tuloillaan. Omasta mielestä ei plussia? :confused005

20200413_215455.jpg
20200413_215548.jpg
20200413_215626.jpg
20200413_215722.jpg
20200413_215835.jpg
 
Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille :) Kivaa kun tänne on tullut paljon uutta porukkaa ja keskustelua! Melkein tekisi mieli jäädä tänne hillumaan, sitten kun yritys starttaa virallisesti. :grin

Vähän on mielessä että toisen synnytyksessä sitten "revanssi".

Mulla on päinvastoin. Tai no, tosi hirveä alatie kokemus ja oon jo päättänyt et seuraava tulee sektiolla. :nailbiting: En enää lähde tohon alatiehommaan, kun tiedän mitä kaikkea siitä voi seurata.

Mamiliksi, tuli mieleen noista testeistä et mä en oo koskaan saanut niihin plussaa. Siis vaikka tiedän kyllä ovuloivani. En toki joka kierrossa, mutta selkeät ovisoireet on olleet. :confused:

Tää kierto tuntuu kestävän ikuisuuden! Siis ihan kuin ois menny jo jotain pari kiertoa, vaikka tänään siis kp 25 ja ehkä ens viikonloppuna vois alkaa menkat. Odottavan aika on kyl pitkä. :hungover:
 
Kiitos Mamiliksi :Heartred Ihan kun tuo sinun ovistesti olisi nyt illalla jo vähän vaaleampi kun tänään aamulla? Teetkö vielä huomenna testin? Ihan tasavahvoilta nuo ei minun silmään vielä näytä. Itse olen kerran vain käyttänyt ovistestejä kunnolla ja siitä kierrosta juuri raskauduin, mutta en kyllä minäkään missään vaiheessa saanut ihan tasavahvoja viivoja. Viivat kyllä vahvistui vähitellen mutta lähtivät taas haalenemaan, enkä siis missään vaiheessa nähnyt tasavahvoja.

Vargynja, ei ole varsinaisista tukilääkkeistä ollut ainakaan vielä puhetta, mutta tarkemmasta raskauden seurannasta kyllä. En tiedä mitä se tarkoittaa mutta toivon myös että selviäisi nyt ensin joku syy keskenmenoille.
 
Tervetuloa kaikille uusille! :happy:

Amandat otan syvästi osaa koettelemuksiisi ja toivon että teillä tärppää pian yrityksen alettua ja pysyy matkassa loppuun ja syliin asti :Heartred

Spyro sinulle myös toivon tsemppiä kovasti odotteluun ja vauva-arkeen. Toivottavasti saat ensi kerralla paremman synnytyskokemuksen :Heartred Ymmärrän hyvin tuon toiveen pienestä ikäerosta. Meilläkin sama haaveissa. Johtuukohan se tuosta sektion kiireellisyydestä tuo vuoden suositus, kun joillakin alueille esitetään 6kk väliksi..?

Miitu onpa haikeaa, jos nyt luovutte yrityksestä useammaksi vuodeksi, jos ei tärppää :sad001

Huomio joo ihme homma tämä kuume. Ihan jopa syyllisyyttä tunnen välillä, että onko mulla oikeus kuumeilla, kun ihan vasta olen yhden lapsen saanut (9vk). Ehkä koen, että mut tuomitaan kiittämättömäksi, kun haluan heti lisää ja ekakin tuli kaikinpuolin sutjakasti :oops: Minulla on kyllä paljon rakkautta annettavana monelle vauvalle ja miehelleni :Heartred Jotenkin ikäkriisi vaan iskee, jos lykätään yritystä. Jos halutaan kolme lasta ja odotettaisiin jokaisen yrityksen välissä vuosi, olisin viimoisen syntyessä jo melkein 35 (hedelmällisyyttä ajatellen riski-iässä) ja sekin vain jos tärppäisi nopeasti yrityksen alkaessa, mikä ei oo itsestään selvää. Ja eihän sitä tiedä onko kolme the luku lopulta sitten :dontknow Kaikkea voi keretä tapahtumaan. Voi tulla vaikka sairaus tai tapahtua onnettomuus tai jotain.
Kai se on vähän lääkäristäkin kiinni :think005 monelta kuullu et ovat saaneet eri suosituksia sektion jälkeen. Osa saanut ohjeeksi puol vuotta ja osa vuoden. Joku oli tainnut saada et vuosi seuraavaan synnytykseen mut se tuntuu tosi lyhyeltä
 
Raskauduin nelosesta 35-vuotiaana ja olin 36 kun vauva syntyi. Tärppäsi heti ekasta kierrosta. Olin ihan hämmentynyt, koska olin varautunut ettei raskaus ehkä edes onnistu. Ongelmia raskaudessa ei ollut ja vauva on terve.
Ei siis liikaa kannata murehtia ikäänsä, asiat saattavat sujua helpostikin, vaikka tottakai riskit kasvavat äidin iän karttuessa. Täytin juuri 37 ja haaveilen vielä yhdestä:love7. Toki mietin haasteita ja raskaudunko enää niin helposti... ja suostuttelen vielä miestäkin siis. Kahtena kuukautena ollut hyvin selvä ovulaatio (tuntemuksien perusteella).
 
Kai se on vähän lääkäristäkin kiinni :think005 monelta kuullu et ovat saaneet eri suosituksia sektion jälkeen. Osa saanut ohjeeksi puol vuotta ja osa vuoden. Joku oli tainnut saada et vuosi seuraavaan synnytykseen mut se tuntuu tosi lyhyeltä

Tuo just, kun ohjeet ei oo linjassa keskenään. Mullekin kiireellisen sektion jälkeen sanottiin, että vuosi täytyy odottaa, mutta seuraava lääkäri, jolle puhuin, sanoi puoli vuotta. Tehtiin kompromissi ja odotettiin 9 kuukautta. Lapsilla on 1,5v ikäeroa.
 
Raskauduin nelosesta 35-vuotiaana ja olin 36 kun vauva syntyi. Tärppäsi heti ekasta kierrosta. Olin ihan hämmentynyt, koska olin varautunut ettei raskaus ehkä edes onnistu. Ongelmia raskaudessa ei ollut ja vauva on terve.
Ei siis liikaa kannata murehtia ikäänsä, asiat saattavat sujua helpostikin, vaikka tottakai riskit kasvavat äidin iän karttuessa. Täytin juuri 37 ja haaveilen vielä yhdestä:love7. Toki mietin haasteita ja raskaudunko enää niin helposti... ja suostuttelen vielä miestäkin siis. Kahtena kuukautena ollut hyvin selvä ovulaatio (tuntemuksien perusteella).

Kiva kuulla 5apila, että voi onnistua noinkin helposti. :love7 Täällä myös synnytysten jälkeen tuntenut ovulaatiot todella selkeästi, kun ennen niistä ei tiennyt kuin halujen perusteella. Nykyään siis nappailee ja särkee munasarjan kohdilta ja samaan aikaan ovislimat lisääntyy samoin kuin :love022:wink
 
Kiitos Mamiliksi :Heartred Ihan kun tuo sinun ovistesti olisi nyt illalla jo vähän vaaleampi kun tänään aamulla? Teetkö vielä huomenna testin? Ihan tasavahvoilta nuo ei minun silmään vielä näytä. Itse olen kerran vain käyttänyt ovistestejä kunnolla ja siitä kierrosta juuri raskauduin, mutta en kyllä minäkään missään vaiheessa saanut ihan tasavahvoja viivoja. Viivat kyllä vahvistui vähitellen mutta lähtivät taas haalenemaan, enkä siis missään vaiheessa nähnyt tasavahvoja.

Vargynja, ei ole varsinaisista tukilääkkeistä ollut ainakaan vielä puhetta, mutta tarkemmasta raskauden seurannasta kyllä. En tiedä mitä se tarkoittaa mutta toivon myös että selviäisi nyt ensin joku syy keskenmenoille.

:confused005:think005 Tänään viiden jäljestä tehty. Oon kyllä kuitenkin tuntemuksien perusteella melko varma, että ovuloin tässä kierrossa nyt tai parin päivän sisällä. Jatkan tikuttelua vielä jonkun päivän :happy:

20200414_194024.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Täällähän on paljon väkeä, hieno homma! Kivaa kun on paljon keskustelua myös täällä yritystä enemmän tai vähemmän odottavissa. Nuo plussakeskustelut muualla aina vähän ahdistaa vaikkei mitään yritystä olekaan päällä.

Mulla menoi eilen hermot kaikkiin vauvakamoihin jotka täyttää meidän vaatehuonetta. Kysyin mieheltä pitäisikö ne vaan heivata ja se vastasi okei. Järkytyin vähän, kun vielä syksyllä se halusi pitää kiinni turvakaukalosta jos sitä vaikka vielä tarvitsee...

Mietin sitten saunassa tätä meidän potentiaalista kolmatta lasta. Alun perin piti yrittää saada alkuvuoden 21 vauva mutta työtilanteen vuoksi olen lykännyt tämän haaveen ja yritystä voidaan harkita sitten kesän jälkeen kun työkuviot selvinnee. Jos vaikka sitten kesävauva... Toisaalta ekaa kertaa kävi mielessä jos meidän perhe olisikin nyt tässä. Eihän näitä asioita tarvitse tässä ja nyt päättää mutta viikonloppuna täytän 36 eli aikaa ei ole yhtään liikaa.

Niille jotka ressaa olevansa vanhoja yli kolmikymppisinä niin me ei aloitettu edes yrittämään sitä ennen. Toki jotkut haluaa lapset nuorina mutta me nimenomaan haluttiin sitä kuuluisaa omaa aikaa ja vapautta nuoruuden sekoiluille, matkustamiselle jne. Nyt sitten pukataan nämä lapset kerralla ja se on sitten siinä. Nyt olen antanut itselleni aikaa vuoden loppuun, siihen mennessä saisi alle 3v ikäeron. Tai sitten vaan totuttelen ajatukseen valmiista perheestä, ei tässäkään mitään vikaa ole. :love017
 
Pyysin tk foolihappo reseptin valmiiksi, kun yritys alkaneen tässä 2v annoksen reseptin no sain sen. Yritys meillä varmasti alkaakin tuon 2v sisällä kyllä. Kysyin toista asiaa tarvitsemmeko uuden lähetteen hoitoihin ja tarvitseeko yrittää 1v vastaus 1v yritystä tarvitaan ja uusi lähete hoitoihin luulin, että meidän lapsettomuustausta olisi vaikuttanut jotenkin asiaan ja kaikki vastoinkäymiset mitä synnytyksen jälkeen oli ja miksi päädyttiin hätäsektioon 26rv.
 
Niille jotka ressaa olevansa vanhoja yli kolmikymppisinä niin me ei aloitettu edes yrittämään sitä ennen. Toki jotkut haluaa lapset nuorina mutta me nimenomaan haluttiin sitä kuuluisaa omaa aikaa ja vapautta nuoruuden sekoiluille, matkustamiselle jne.

No minä ressaan sitä että hedelmällisyys ei tunnu enää olevan entisensä. :sorry: Ja itselle on se 35v ehdoton maksimi. Koska haluaisin lapset niin etten ole sitten se ikäloppu kun ovat aikuisia. Ja millään hirveän isolla ikäerolla sisaruksiin en edes halua.
Sain esikoiseni 26 vuotiaana ja yhä usein mietin että miksei vaan ryhdytty toimiin jo paaaljon nuorempana. Koska perhe ja lapset on aina ollut kummallekkin se juttu :Heartred Olin ehtinyt elää railakkaat vuodet jo sinne +20. Mutta eipähän näitä auta murehtia, kun elämä tapahtuu niinkuin tapahtuu.
 
Pyysin tk foolihappo reseptin valmiiksi, kun yritys alkaneen tässä 2v annoksen reseptin no sain sen. Yritys meillä varmasti alkaakin tuon 2v sisällä kyllä. Kysyin toista asiaa tarvitsemmeko uuden lähetteen hoitoihin ja tarvitseeko yrittää 1v vastaus 1v yritystä tarvitaan ja uusi lähete hoitoihin luulin, että meidän lapsettomuustausta olisi vaikuttanut jotenkin asiaan ja kaikki vastoinkäymiset mitä synnytyksen jälkeen oli ja miksi päädyttiin hätäsektioon 26rv.

Voi hitsit Heitsu :sad001 Olen niin pahoillani.
Mainitsitko mitään siitä että sitä yritystä on jo? Voisivatko ottaa nämä nyt lukuun? Tympäsee kyllä puolestasi! Olisiko voinut kysyä vielä jonkun toisen mielipidettä asiaan?
 
Tips, näissä ajoituksissa yms riittää kyllä pohdittavaa. meillä minä haluaisin aloittaa ennen 30v ja mies vasta silloin. Kompromissina suostuin odottamaan yhden vuoden :angelic: ja nyt oon 27v. Työkuviot on kans itellä ollut aiemmin epäselvät, nyt näyttäis siltä et ens viikolla uuden sopparin kirjotukseen. Oispa vakkarisoppari ni ei tarvis noita määräaikasia enää tehdä...

Heitsulle tsemppejä, kuulostaa ärsyttävältä että joudutte ”alusta” aloittamaan hoitojen kanssa :sorry:
 
Voi hitsit Heitsu :sad001 Olen niin pahoillani.
Mainitsitko mitään siitä että sitä yritystä on jo? Voisivatko ottaa nämä nyt lukuun? Tympäsee kyllä puolestasi! Olisiko voinut kysyä vielä jonkun toisen mielipidettä asiaan?
Toivottavasti ottavat lukuunsa nämä hetket, mitä ehkäisyä ei ole ollut käytössä. Toivotaan, ettei aivan alusta kaikki lähde tutkimukset ja kevyimmistä hoidoista alken :sad001 ottaa päähän, kun kaikki alusta lähetteen hyväksyminen ja jonotus vielä jos lääkit toivoo uudestaan tutkimuksia ja kokeilla kevyitä hoitoja :sad001 Tämän asian oli todennut tk ylilääkäri, mikä myös toimii neuvolalääkärinä oli todennut yksin asian.
 
Noora992 ja Miitu, tietenkin kaikilla on omat suunnitelmansa ja on ikävää jos asiat ei mene suunnitellusti. Mun kuplassa suurin osa kavereista on aloittanut lisääntymisen vasta yli 30v, monet jopa lähempänä 35v niin en osaa pitää ikää ongelmana, ollaan kaikki sitten "vanhoja" vanhempia. Enpä minäkään tiedä tuleeko kolmas yhtä helposti jos sitä vielä kokeillaan. Tosin joillakin on haasteita jo parikymppisinä ja toiset porskuttaa vielä yli 40v.

Työasiat on ikäviä sinänsä että aina ei ole itsestä kiinni onko äitiysloman jälkeen työpaikkaa jonne palata. Ymmärrän että siltä osin haluaa varmistusta että on varmempi olo taloudellisesti.

Muutenkin olen edelleen sitä mieltä että aina on yhtä huono aika saada lapsi, aina joutuu lykkäämään jotain tai jäämään jostain paitsi. Eli samalla logiikalla aina on yhtä hyvä aika yrittää raskautta! :joyful:
 
Tips, jep, niinhä se vaikuttaa olevan että aina yhtä huono aika lisääntyä, aina on joku ihana reissu tai mielenkiintoinen haaste uralla tiedossa :happy:.

Omassa kuplassa taidan olla aikalailla ensimmäinen joka lasta kuumeilee, oma äiti minut saanut nuorena niin en tiedä olisko sieltä sitten mallia ottanut. Parilla tuttavalla kyllä lapsia ja kolmenkympin kieppeillä taitavat kaikki olla. Kellään läheisellä kaverilla ei vielä lapsia ja ei aiheesta oikein puhutakaan. Parille olen kyllä kertonut että olisi pikkuhiljaa ajankohtaista. Kesällä ollaan muuttamassa isompaan asuntoon, jossa kaks ylimääräistä makuuhuonetta niin luulen että muutamat kaverit arvaa siitä jo että saattaa olla lapsihaaveita.

Nyt varsinkin kun on päässyt oman alan hommiin, niin olisi kiva saada jatkaa samassa paikassa jos ja kun äitiyslomalle jäisi. No senpä näkee sitten ja sitä on turha etukäteen murehtia. Mulla on aina vahva luotto siihen että asioilla on tapana järjestyä suuntaan tai toiseen :angelic:
 
Takaisin
Top