Vauvauutisten kertominen

Hain tänään postista paketin jossa kaks kappaletta näitä kirjoja! Nyt odotellaan äitienpäivää että päästään kirjat antamaan. Kunhan vain nyt ensin saatais ultra ennen sitä!

ImageUploadedByVau Foorumi1428782404.969049.jpg

Voin kyllä suositella kirjaa. Harmi vain että alkaa olla joka paikasta loppu :/
 
Voi että mäki haluaisin ton kirjan, mistäkähä löytäs..
 
Aneska muutamissa suomalaisissa kirjakaupoissa yksittäisiä kappaleita. Katso sivuilta missä varastossa. Itse tilasin Espoon myymälästä postiennakolla kun pakko oli saada. Imatralla oli myös yksi ja oisko ollut heinolassa, mutta kun tarvitsin kaksi niin Espoosta löytyi ainoastaan useampia kuin yksi. Olin ihan sähköpostilla yhteydessä myymälöihin :)
 
^mäki oon tilannut jo aikoja sitten tuon kirjan omille vanhemmilleni ja aion myöskin antaa äitienpäivänä jos ke.löytyy joku matkasta mukana :) itse tilasin adlibrikseltä, oli silloin halvin minkä löysin.
 
Tiuhtimus adlibriksellä ei oo varastossa eikä tienneet tuleeko niitä enää. :/
 
No höh. Mutta toivottavasti halukkaille löytyisi jostain vielä, itse muistelen joskus ainakin myös prismassa nähneeni lasten kirjaosastolla
 
Mä haluaisin kertoa jo kaikille, sillä olen sellaisessa työssä, että uskon toisten jo seuraavan onkohan tuo raskaana. Menimme viime kesänä naimisiin, mikä tukee ihmisten ajattelua siinä, että kohta varmasti hankimme lapsia. Olen erittäin lapsirakas. Lisäksi kaksi keskenmenoa ovat lisänneet huhuja, kun vatsani on ehtinyt turvota. Tällä hetkellä raskaudesta tietää kolme ystävääni, jotka ovat tienneet myös muista raskauksista sekä mieheni veli.
 
Omat vanhempani tietää ja muutama hyvä ystävä. Mies on sitten semmoi e lörppö että hänen vanhemmat, sisko, isovanhemmat, eno vaimoineen, kaverit ja koko työpaikan yksikkö tietää että meillä on pullat uunissa.
 
Meillä myös mies on lörppö.. Sovittiin etukäteen, että kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen kun ollaan "varmoilla viikoilla". Mutta niinhän siinä kävi, että miehen vanhemmat ja siskot ym tietää jo. Omat vanhempani ei tiedä vielä. Ajattelin lähettää varhaisultrakuvan s-postilla tms.. Välimatkaa meillä ei ole kun 15km, mutta en jotenkin vaan uskalla sanoa suoraan. Mikäköhän siinäkin on, jotenkin vaan sellainen aihe jota ns. "häpeän", enkä todellakaan tiedä miksi! Meillä on lapsuudessa ollut monta asiaa mistä ei puhuttu ääneen, meillä ei esim itketty tai puhuttu seksistä, seurustelusta tai mistään muusta tuollaisesta. Ehkä tuo raskaus sitten viestii, että hahaa viaton pieni tyttönne on harrastanut irstasta seksiä jonkun kanssa. Mene ja tiedä..:laughing001 Oli melkoinen järkytys joskus kun aloin seurustelemaan mieheni kanssa, että hän puhui äidilleen jopa siitä, että minkälainen ehkäisy minulla on käytössä ym. Oltiin siis seurusteltu silloin 2kk.. Siellä ollaan avoimempia :wink
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Töissä tosin jouduin kertomaan yhdelle työkaverille kun arvas jo et on tärppi käynyt.
Tuon viime vuonna sattuneen kohtukuoleman jälkeen kaikki kyllä tietää, että yritetään, mutta eipä ne kauheesti uskalla kysellä kun tietävät myös, että ensimmäisen alulle saanti ei tapahtunut tuosta vaan.
Tiedän jo etukäteen, että uutinen tulee olemaan melkoinen ilonaihe.
Mies haluaisi pitkittää kertomista rakenneultraan saakka, mutta eipä taida onnistua. Kyllä se sillon jo näkyy. Ja minä en malta odottaa sinne asti.:laughing002
Viimeksi kerrottiin rv15.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Mekään ei olla vielä kerrottu kenellekään, kun ei ole ollut varmaa onko tuolla vatsassa edes ketään. Tänään kuitenkin ultrassa todettu, että kyllä siellä yksi pieni majailee, joten miehelle annoin luvan kertoa asiasta töissä etteivät sitten ihmettele kun mies on luvannut olla mukana neuvola- ja ultrakäynneillä :)

Miehen perheelle kerrotaan varmaan kans tässä lähiaikoina, nyt kun on näyttää jo ultrakuviakin. Mun vanhemmat asuu sen verran kaukana, ettei kasvotusten kertominen ole mahdollista, joten haluan odottaa vielä np-ultraan asti ja jos sielläkin kaikki näyttää hyvältä niin laitan äitienpäiväkortin matkassa kuvan tulokkaasta :) ystäville kertoilen sitten kun kaikki perheenjäsenet on ensin infottu
 
Meillä sama suunnitelma kuin sinulla pepeXXL. Meillä tosin kummankin vanhemmat asuvat onneksi niin lähellä, että saamme antaa lahjat kasvotusten.
Kukaan ei siis vielä tiedä.

Äitienpäivänä tuleva Mummi ja Mummo saavat täytettäväksi isovanhempien kirjat ja korttiin laitetaan ultrakuva.
Olen katsonut tuota samaa Muumi kirjaa, mutta jos ei löydy, niin muita vastaavia on kyllä kirjakaupat pullollaan.

Äitienpäivänä siis 13+2. Sukua enemmänkin paikalla varsinkin minun Äitini puolelta, joten tulee kerrottua isommalle porukalle sitten samalla.
Miehen vanhempien luo ajellaan sitten vielä illemmalla.
Vauva-uutisia on innolla odotettu ja kyselty meiltä jo aika kauan, joten vastaanotto on varmasti iloinen

Kavereille kerrotaan sitten ehkä pikkuhiljaa.
En kuitenkaan halua koko maailmalle kuuluttaa, joten miten saan oman äitini pidettyä aisoissa, jotta ei sitä facebookkiin mene kirjoittelemaan... Jää nähtäväksi :)
 
Muhku saatteko ultran ennen äitienpäivää? :) meillä ei vielä oo aikaa tullut. Tulisipa pian!
 
Me ei olla vielä kerrottu kummankaan vanhemmille. Pari kamua ja mun työkamut tietää, nekin arvas vaan siitä kun en juo enää kahvia, hyi!

Viikonloppuna olis tarkotus kertoo miehen porukoille. Anopilla oli tiistaina synttärit, joten aateltiin viedä joku mummola kyltti tms. lahjaksi. Mun äidille haluan teettää ekasta ultrasta palapelin Ifolorilla ja postittaa sen, äiti asuu siis 150km päässä,Porissa. Tykkää palapeleistä ja häistä oli mykkkänä mulle viikon joten siinäpä saa koota palapelii ja sulatella, ennekuin soittaa sen mitä hittoa täällä tpahtuu puhelunsa :talk030
 
Saa nähä näkeekö äiti kun ens kerran kun tulee kylään kalenterista mun neuvola ajan. Tosin siihen on sen verran vie aikaa että olöaan ehitty jo lapsillekin kertoo ja ne on juorunnu asian eteen päin :D
 
Sain äsken viestin että pappa on nukkunu pois viime yönä. Vaikka vauvauutisen oli aikonu säästää äitienpäivään ni nyt vähän olo et haluais kertoo jo, mut pitää vielä miettiä.
 
Muokattu viimeksi:
Pepe tuo kirja on aivan mahtava idea! :)

Aneska osanottoni suruunne! :sad001 Voimia. :Heartred

Täällä on kerrottu raskaudesta aika monelle jo kun jouduttiin viime aikoina juoksentelemaan sairaaloihin ja ultraan vuotojen vuoksi. Mutta kävi mitä tahansa niin tiedän, että on ihana tuki silloin ympärillä. :Heartred
 
Takaisin
Top