Vauvauutisten kertominen

Kerroin lapsille eilen ja esimiehelle tänään. Olin niiiiiin iloisesti yllättynyt, kun vastaanotto kaikilta oli niin positiiven ❤️ Pomo jopa halas mua, se ei kuulu ollenkaan tapoihin Ja oli aidosti tosi iloinen. Huippua! Lapset ovat ihan täpinöissään, ihan huippua sekin. Voi että olen helpottunut - ja onnellinen!
 
Nyt kun ultrassa käytiin niin oli pakko kertoa omille vanhemmille. Tai siis jätin ultrakuvat porukoiden eteiseen ja sieltähän äiti ne bongasi kun meni sisälle. Itse olin jo 15 kilsan päässä ajamassa :wink Soitti perään ja kyseli, että mitä ne kuvat on ja että olenko tosissani. Hyvä vastaanotto oli :) Meillä ei muutenkaan paljoa tällaisista asioista jutella, koska ovat ns. tabuja.. :sad001 Miehen vanhemmat ovat opettaneet lapsensa erittäin avoimiksi ja miehen sisko esimerkiksi puhuu vanhemmilleen kierukan otosta ja laitosta ym.. Itse en IKINÄ kehtaisi puhua vanhemmilleni minkäänlaisesta ehkäisystä. :D Ollaan vähän ehkä vanhoillisia :wink
 
  • Tykkään
Reaktiot: Pii
Mäkin puhun mun äidille kierukanlaitoista ja poistoista ym. Ja välillä on isäkin ollut kuulemassa jotain kuukautiskeskusteluja :D Ei haittaa, elämää nekin vaan on :D
 
Meillä kans puhutaan kyllä kaikesta porukoiden kanssa ja kuullen. Meillä on muutenkin tosi läheiset välit ja välillä oikein naurattaa, mitä kaikkea sitä omista vanhemmistaan tietää ja mitä kaikkea ne on kuulleet :facepalm::rolleyes::grin
 
Onko täällä vielä sellasia, jotka ei ole kertonut raskaudesta. Me ei olla vieläkään kerrottu kenellekään (nyt 16+0). Aateltiin, että juhannuksena sitten. Toivottavasti toi maha ei kauheesti pomppaa esiin ennen sitä.:hilarious:
 
Meillä on vielä suurin osa ystävistä kertomatta. Ei jotenki ole luonnollista hetkeä tullu ottaa asiaa puheeks niin nyt se on vaan jääny... Viikonloppuna yhdet juhlat niin varmaankin selviää isommalle porukalle. Jotenki vaan vielä tuntuu niin epätodelliselta, vaikka siis yritystähän ehti jo tulla, että vauvaan oltiin kyllä jo aikoja sitten asennoiduttu, mutta toisille kertominen nyt kun on raskaana... Miksei se vaan mene luonnostaan? Omissa korvissa omasta suusta kuullut lauseet "oon raskaana", "meitä on marraskuussa yks lisää" jne tuntuu vaan niin hassuilta vielä :D
 
Samaa mieltä Nepala :D helpointa oli kertoa kaverille joka suoraan kysy: mitä sulle kuuluu?
 
Tuntuu ettei ihmiset kysy enää kuulumisia, ku tota mäki aina ootan! :eek: viikonloppuna yks kaveri kysyki sitte jo ku oltii pois lähös että "eikös teidänkin pitäs kohta jo ruveta lisääntyy?" "No joo tavallaan, marraskuussa on laskettu aika.." :D Ei sitä kaikille voi vaan töksäyttää heti ekana.
 
Ei teillä sitten kaverit ole kuulleet jonkun mutkan kautta. Toisaalta ei munkaan kaverit kuullu mistään, vaikka on pieni kaupunki missä asutaan. Kerrottiin viimeksi meidän perheille rv16 ja kavereille rakenneultran jälkeen eikä ne ollu siihen mennessä kuullu keneltäkään. Porukat oli ilmeisesti ollut sit hiljaa asiasta.:)
Toi on muuten aika paha vaan heittää kesken keskustelun, että raskaana ollaan. Se tarvis saada sanottua jotenkin kivasti jonkin asian yhteyteen.
 
Niinpä, se kun kuitenki on sit semmonen asia että tulee kysymyksiä ja kummasteluja ni ei kehtaa yhtäkkiä "vaihtaa puheenaihetta" musta tuntuu ainaki itsekkäältä.. Paras ois just että kysytään suoraa mitä kuuluu. :)
 
Takaisin
Top