Vauvauutisten kertominen

Mä olen kanssa sellainen lörppä, että tekis mieli heti soittaa kaikki tutut ja sukulaiset läpi, mutta yritän nyt parhaani mukaan pysyä hiljaa. Kahdelle hyvälle ystävälleni eilen kerroin, kun sattuivat plussaamispäivän iltana tulemaan saunailtaa viettämään (kera siidereiden). Pari tuttua tosin taitaa jo epäillä, kun en ole ihan hetkeen suostunut alkoholia nauttimaan.

Oon suunnitellut, että "suurimmalle osalle" kerrottaisiin vasta kesällä häissä, mutta saa nähdä, kuinka suureksi tai pieneksi jää se osa vieraista, jotka ei tiedä etukäteen. Polttariporukkaa täytyy ainakin infota etukäteen, ettei ne järkkää mulle jotain baarimaratonia (mikä on kyllä aika epätodennäköistä, kun kaverit kuitenkin tietää, etten mikää bilihile ole).

Mulla on suuri suunnitelma, kun väsäilin tuossa plussaa odotellessa virkatun Totoron, että ottaisin siitä kuvan virkkuukoukku ja lankakerä tassuissaan ja lisäisin kuvaan tekstin "omistajan arvioitu valmistumisaika 25.11.2015".
 
Oi ihana idea liliina toi Totoro! Mä kattelin pinterestistä yks ilta kaikkia kuvia raskaudesta kertomisesta,siel oli kans hauskoja.
 
Me ajateltiin kertoa molempien vanhemmille pääsiäisen aikaan askartelemalla sellaisiin pahvisiin, onttoihin koristepääsiäismuniin sisälle joku vihjelappunen pääsiäiskarkkien sekaan. Todellinen yllätysmuna!

Parhaalle ystävälle kerroin lähettämällä kuvaviestin testituloksesta.

Esimiehelle ajattelin kertoa jo melko aikaisin, koska (toivottavasti) lokakuussa alkava äitiysloma tulee olemaan aika suuri muutos meidän työn kannalta.
 
Mä kerroin mun miehelle, äidille ja siskolle melkein heti plussan jälkeen. :)

Tälläisen kuvan lähetin heille, sori kun kuvanlaatu menee huonoksi kun tähän lataan.. Ja rajasin kuvaa vähän. :)

ImageUploadedByVau Foorumi1426593422.094151.jpg
 
Last edited by a moderator:
Mun oli pakko kertoa heti testin tekemisen jälkeen mun siskolle. Lähetin kans kuvan positiivisesta testistä sille.

Ollaan jo pitkään käyty hoidoissa ja helmikuussa oli toinen IVF, äiti tiesi kysellä sen onnistumisesta, joten sillekin kerroin.

Miehen suvulle, muille mun sukulaiasukulaisille ja kavereille kerrotaan sit kun riskiaika on ohi. Töitä en oo viel miettiny. Kai täytyy kattoo olon mukaan. Tosin suuri yllätys se ei siellä tule olemaan, pomolle kun oli pakko kertoa hoidosta.

En millään malttas pitää suuta kiinni. Monta vuotta kun on saanu vastata kysymyksiin et koskas on teijän vuoro. Ihan kuin lapsen vois vaan laittaa tilaukseen... nyt haluisin huutaa kaikille utelioille, että nyt on meijän vuoro!
 
Kerroin viime raskaudesta tosi ajoissa oikeastaan kaikille :wink nyt yksi ystävä tietää ja mies tietty, mutta kukaan muu ei vielä. Taidan nyt koettaa olla kertomatta sinne ekaan ultraan asti. Tuo äitienpäivä olis aika kiva aika kertoa :Heartred
 
Ajatuksena olisi odotella selvemmille vesille eli ainakin sinne viikolle 12+. Alustavasti on mietitty josko miehen vanhemmille, jotka asuvat kaukana, laitettaisiin ultrakuva postissa :)

Viime raskaudessa voin koko alkuraskauden niin huonosti, että paljastui kyllä nopeasti. Ensi kuussa tulossa yhteinen Pariisin reissu miehen veljen perheen ja äidin kanssa, joten jos samanlailla menee kuin ekassa raskaudessa niin paljastuu kyllä jo silloin. Saattoivat tosin jo epäillä kun alkukuusta käytiin vierailulla ja olin huonovointinen.

Alkoholia en käytä ikinä muutenkaan, enkä tupakoi tms. ja viime raskauden aikana painoa tuli 4 kg ja vatsa oli niin pieni, etteivät töissäkään kaikki ymmärtäneet miksi ihmeessä jäin pois ( :D ), joten pahoinvointia lukuun ottamatta muuten ei välttämättä kertomatta paljastuisi kovin nopeasti.
 
Mä tajusin tänään etteu varmaan tarvi ite kertoo kellekkään uudesta tulokkaasta. Luulen että meijän höpö höpö neiti hoitaa tän kertomisen meijän puolesta. Eipä tarvi si stressatakkaan kertomisesta sukulaisille :cool14
 
Menin ystävän luo kylään ja vein heille pullat. Oli tarjoamassa mulle, mutta sanomin mun pullan olevan vielä uunissa. Etukäteen ja myös näin jälkikäteen kuulostaa ihan tosi ämpäriltä, mut toimi hyvin siinä tilanteessa.
 
Ei oo makeat maistunu tällä viikolla, siksikin jäi neljäs pulla kauppaan.
 
toi kuulosti ämpäriltä olikin hauska sanonta! :D

meillä tietää kaksi mun parasta ystävää plus naapurin perhe, koska ne hoiti esikoista sillä aikaa kun käytiin varhaisultrassa. kerron muutamille hyville kavereille sitä mukaa, kun nähdään. sukulaisilta pidetään salassa np-ultraan asti.

viime raskaudessa maha alkoi näkyä vasta raskauden puolessa välissä ja kerroin töissä asiasta vasta silloin. ehdin käydä rakenneultrassakin ennen sitä. luulen että pimitän nytkin tietoa mahd. pitkään duunissa, kun tiedän että sijaisen saaminen on helppoa, eikä muutenkaan aiheuta mitään erikoista.
 
Miehen vanhemmille tarkoitus on kertoa äitienpäivänä jos vaan saadaan ultra ennen sitä. Tarkoitus olisi tilata Muumi-isovanhempien rakkaat muistot kirja ja laittaa postiin kera ultrakuvan. Asumme Yli 300km päässä heistä ja kerrotaan näin jotta saavat sulatella asiaa ennen kuin nähdään kasvotusti :D

Äidilleni kerroin heti samana aamuna kun testin tein ja muutamalle ystävälle. Isälleni kerrotaan myös vasta ultran jälkeen, vaikka mieli tekisi jo kertoa, mutta turha sitä vielä hälle huudella.
 
Appivanhemmille olis tarkoitus kertoa äitienpäivänä, siihen mennessä pitäis olla np-ultra käytynä. Omat vanhempani asuvat 400 km:n päässä, joten heille ajattelin laittaa ultrakuvan ja selventävän runon äitienpäiväkortin väliin. Ellei sitten käy niin, että mahdollinen pahoinvointi paljastaa asian jo pääsiäisenä, kun mennään käymään kotona mummon hautajaisissa
 
Me kovasti päätettiin että ei kerrota mitään moneen viikkoon mutta pikkuhiljaa ollaan lähimmille ystäville kerrottu kun on nähty ja tosin pakostakin joutunu kertomaan kun ovat niin ihmetelleet väsymystäni ja huonovointisen näköisyyttä.. :D tosin aina sitä itse muistaa vielä sanoa että ollaan niin alussa että ei teidä vielä miten käy..
 
Mun parhaat ystävät tietää, ja äiti jolle soitin heti plussan jälkeen. Muille kerron vasta RV 12 kun ollaan käyty ekassa ultrassa. Menispä viikot nopeasti :)
 
Meillä tietää kaks ystävää, mut ei muut. Mä haluaisin kertoa kaikille, jopa töissä - onnellinen lörppö :hilarious: Omille vanhemmilleni haluaisin jo kertoa kun ollaan niin läheisiä mut mut äitienpäivänä sitten vasta! Anoppi asuu ulkomailla, hänelle varmaan Skypen välityksellä vilautellaan ultrakuvaa, samoin omille vanhemmille. Varmaankin äitienpäiväkortit tekaisen myös minä..!
 
^ Ihania! Me ei olla kerrottu vielä kenellekään ja ainoastaan yks mun ystävä on tiennyt, että yritetään. Varmaan ystäville tulee tässä kerrottua sitä mukaa, kun heitä näkee tai sit yritän odottaa np-ultraan asti. Vanhemmille kerrotaan luultavasti vasta ton ultran jälkeen.
 
Takaisin
Top