Vauvauutisten kertominen

Lähimmille kavereille on kerrottu. Kukaan sukulainen ei tiedä. Mieli tekisi kertoa, mutta me odotellaan vielä hetki. Sitten np-ultran jälkeen kerrotaan. Ehkä äitien päivänä. Vähän mietinnän alla. Taas tulevana viikonloppuna joudutaan kavereille kertoa kun mennään synttäreille. Pakottavat muuten mut juomaan.
Vähän mietittyttää mitä sukulaiset ajattelee kun syntyy näin pienellä välillä esikoisen kanssa. Sen takia ei olla vielä kerrottu. Jännittää sen takia kertoa.
 
Eilen työkaverille piti kertoa. Iltavuorossa olo niin pahaolo ettei mitään rajaa. En sentään onneks oksentanut.
 
Mä uskaltauduin kertomaan vanhemmilleni muutama päivä sitten ja he olivat tosi innoissaan! Hitsi, kun tuli hyvä mieli. Sanoin heille jopa, että otittepa te tämän iloisena vastaan ja sain siihen vastauksen, että miksi ihmeessä ei otettaisi - tämähän on IHANA uutinen. Äitini soitti vielä erikseen myöhemmin sanoakseen, että oli niin mukava uutinen että he isän kanssa ovat vaan keskenään hihkuneet. Ovatkohan he tajunneet, että tämä tarkoittaa jatkossa kahden yökyläilijän sijaan kolmea?! :grin:grin
 
Mäki oon vähän lörpötelly yhdelle jos toiselle. Kaikki jotka tietää on kuitenkin sellaisia ihmisiä, joiden haluaisin myös tietävän mahdollisesta keskenmenosa, ja sen vaikutuksista omaan itseeni ja jaksamiseeni.

Toisten mielestä ollaan hulluja ja toiset eivät ole ihmeissään ollenkaan.
 
Mun oli pakko kertoa serkulle, kun se tiesi aiemmasta keskenmenostakin. Arvas heti kun sanoin että on paha olo enkä polta tupakkaa. :D No, sitä piti sit vähän hillitä ja yrittää selittää että ei tää nyt mitään satavarmaa vielä oo. Kuulemma pakko ilmottaa heti ensimmäisenä sille, kun ens viikolla pääsee ultraan ja saa jotain selvyyttä asiaan.

Vanhemmille en oo uskaltanut kertoa keskenmenoista tai aiemmista raskauksista kun oon pelännyt että menee kesken. Kyseessä olis niille ensimmäinen ja erittäin toivottu lapsenlapsi, niin ajattelin että pääsevät helpommalla jos eivät ehdi innostua liian aikaisin. Edellisessä raskaudessa olin kyllä tosi lähellä jo kertomista: ostin kaupasta pakastepullia ja menin vanhempien luokse ja laitoin pullat uuniin. :D

Pinterestistä oon selaillut kaikkia baby reveal -juttuja ja miettinyt pääni puhki et miten asiasta kertois. Tuntuu jotenkin tosi epätodelliselta vieläkin. Välillä mietin että teen siitä jonkun ison jutun ja pyydän kaikki meille kahville ja välillä mietin et laittais vaan ultrakuvan tekstarilla. Enkä tiedä et haluunko edes kertoa vielä ens viikolla omille ja appivanhemmille, saa nähdä. Joku äitienpäiväylläri olis kyllä hauska. (Harmittaa että sain ultran vasta 2.4. niin en voi edes aprillipäivänä huudella asiasta, olis jännä katsoa ilmeitä et kuka uskoo ja kuka ei.)
 
Kerroin tänään sitten äidilleni että toinen on tulossa. Hän ei ottanut uutista niin hyvin kun olisin odottanut. Kyllähän iloiselta kuullosti mutta ei niin iloiselta kun kuvittelin... mies vähän painosti että kertoisin mutta nyt harmittaa. Oisinpa vaan pitänyt suuni kiinni.
Eihän tainut edes onnitella? Huoh.
 
Voi Antzeliina. Tosi kurjaa jos oma äiti ei iloitse.. en osaa edes kuvitella sitä tunnetta, oma äitini kun on jo pidemmän aikaa puhunut meidän tytölle että olisiko leikkikaveri kiva jne..
 
Mua ärsyttää kun äiti on koko ajan puhunu että tehääb kohta toinen ja oon vaa sanonu että ei nyt ihan heti :D
Vihaan että se arvaa kaiken ja näkee varman musta! Oon kyllä vielä kieltäny kaiken. :D aattelin saisko äitien päivään asti salattua. Ainaki ekaan ultraan..
 
Ei olla vielä kerrottu kenellekään. Hiukan jännittää miten ihmiset reagoi :) Mietitään että onkohan meillä erään kovinkaan innokkaita lasten hoitajia, tämä kun on meidän kolmas lapsi. Ajattelin että jos pahoinvointi ei ala pahasti vaivaamaan niin jos kertois sitten vähän myöhemmällä viikolla, esim äitien päivän aikoihin. Katsellaan.
 
Mä rohkaistuin ja kerroin vanhemmilleni...ei onnitteluja :'( Äiti vastas mun viestiin, että "ei oo ees aprillipäivä :O", isä ei oo vastannut vielä mitään. No...toisaalta nyt se on hoidettu, ei tarvii enää jännittää... Mut paska fiilis silti :sad001
 
Azalea ikävää tollanen :sad001 Koskahan ite uskaltaisi kertoo omille vanhemmille. Epäilyttää kanssa vastaan otto sieltä.
 
olipas azalean vanhemmilla kurja vastaanotto :sad001 tsemppihalit!

me kerrotaan jos jotain kerrottavaa on niin viimeistään äitienpäivänä...ja tässä ollaan kanssa pohdittu miten mahtaa vanhemmat ottaa tiedon vastaan. mun porukoille kyseessä oisi eka lapsenlapsi ja miehen vanhempien kolmas, meidän ja miehen siskon lapsen ikäeroksi tulisi n.7kk ja se jännittää miten varsinkin siellä puolella reagoidaan uutiseen.
 
Voi Azalea, tosi kurjaa :sad001 Saisivat olla iloisia sun puolesta.

Meillä mies panikoi, miten aikoo keskiviikkona kertoa asiasta äidilleen :grin Päivämäärä on pakon sanelema, joten mitään aprillausyritystä ei ajankohdan takana ole.
 
Kyllähän mä sen ymmärrän, että pelkäävät miten tää raskaus sitten menee... Mut silti olisin oottanut edes jonkunlaista ilonpilkahdusta :sad001
 
Mä en ihan nyt kestä! Mä oon täällä jo ehtiny pillittää tätä. Ja sit selviää, et niillä onkin vaan vähän vielä kierompi huumori kuin edes mulla, ensin tuli äitiltä viesti: "Onneksi olkoon! :Heartred
Aattelin, et sanon vasta huomenna, mutten sit raaskikkaa olla. :cool: " ja mun isä soitti just miehelle työjutuista ja onnitteli myös. Mä olin ehkä vähän liian herkällä päällä :D
 
Meillä oon saanu äiteelle huijattua että yritetään vasta, mutta saa nähdä kauanko menee läpi... En vaan todellakaa haluaasi sille kertoa ku se jo nyt ehdotti että ku vaarista aika jättää niin ne vois pistää tuvan myyntiin ja muuttaa meitä lähemmäs :nailbiting: sain melkeen paniikkikohtauksen, äitee on ihana joo mutta liian tunkeileva. Tää 200km on justii hyvä välimatka.
Ja se, että sen pitää serkun vauvasta lisätä koko ajan kuvia faceen ja siitä hehkuttaa sielä, tulis olemaan painajainen meidän kans ku me ei anneta mitää faceen laittaa. Voi ristus ku sai häistäki tapella ettei se faceen laita mitää, silti piti laittaa... Ja meidän kihlatki kertoi ensimmäisenä faceen ku me ei oltu puhuttu kellekkää. :banghead:
Hemmetin nykyaika ku kaikki pitää sielä ilmottaa...
 
Takaisin
Top