Vauvauutisten kertominen

Ellu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tänne tarinoita vauvauutisten kertomisesta :happy093

Omalla kohdalla yksi ystävä arvasi uutisen alkoholittomuudesta jo viikon päästä siitä, kun olin tehnyt testin. En viitsinyt huijata, vaan myönsin asian. Oli kuitenkin jo tiennyt, että meille olisi vauva tervetullut.

Sitten sattui perhetuttu hoksaamaan asian ihan sattumalta, ja jotta tieto ei olisi sitä kautta mennyt mun äidille ensimmäisenä, niin halusin käydä itse äkkiä kertomassa asian ensin. Nyt siis perhekin tietää.

Ei ollut suunnitteilla kertoa näin aikaisin, mutta kun masu turvottaa ja pömpöttää, niin en usko että olisin sinne viikolle 12 sitä kuitenkaan saanut salattua.
 
Parhaimmalle ystävälle kerroin heti ku plussan tein. Toki on onnellinen meijän puolesta :)

Muille kertomine aateltu säästää ainaki sinne rv12 jos selvitään, ellei tuu sit jotai että pitää tunnustaa. Esim. pahoinvoinnin takia tms. :)
 
Mä oon semmonen lörppä että raskaudesta tietää jo vaikka kuinka moni, tosin kaikki on sellaisia joille voisi ihan yhtä hyvin keskenmenostakin kertoa. Töissä en aio ihan vielä kertoa, ellei sitten satu yhtäkkiä alkamaan hirmuinen pahoinvointi tms.
 
2 ystävää tietää. Toisella 4 lasta ja useampi km. Toisella 1 lapsi ja 1 keskenmeno. Joten heille voi myös kertoa jos kesken menee.
Muulle suvulle kerrotaan kunhan on 12vkon ultrassa käyty. Yritän pitää suuni sinne asti. Hieman töissä kertominen pelottaa. Työsuhdetta on tällä hetkellä kesäkuuhun asti mutta lupailivat ehkä syyskuunloppuun asti. En uskalla kertoa raskaudesta ennen kun oon uuden työsopimuksen kirjoittanut.
 
Muutama ystävä tietää... En tiedä vielä miten ja milloin kerromme perheillemme ja työpaikalle... hyviä ideoita myös otetaan vastaan...
 
Anzeliina, mäkin jännään töissä kertomista työn jatkon takia. Nyt tällä viikolla onneksi kirjotettiin soppari 30.9 saakka, mutta odotan josko sais vakkaria tai pidempää määräaikasta, jotta sais äp-lomalla täyttä palkkaa pari kk.

Olen kertonut 2 kaverille ja serkulle, mies kaverilleen. Välttelen kavereita kenen seurassa tulee otettua pari drinksua ja joille en halua kertoa :) Perheille kerrotaan ultran jälkeen.
 
Eski miten voi saada täyttä palkkaa vaikka on äp lomalla? Esikoista odottaessa ja amiksesta äplomalle joten sain vain minimin.
 
Onko ideoita miten kerrotaan kaukana asuvalla perheelle? Asutaan miehen kanssa espoossa ja molempien vanhemmat ja sisarukset lapissa. Halutaan kertoa vasta 12 viikon jälkeen (nyt 5+4) mutta en tiiä miten kannattais kertoa. Mietin että jos postissa lähettäis ekan ultran jälkeen kuvan tms. Ideoita? :)
 
Äitienpäivä kortin aattelin tehdä ja johon liittää myös ultrakuva jos nyt kerkeää ennen sitä käymään ultrassa. :)
 
Raskaudestani tietää tällä hetkellä vain paras ystäväni. Toki haluaisin kovasti kertoa omille vanhemmilleni, mutta kun raskaus on vasta näin alussa, niin taidan odottaa vielä ainakin hetken aikaa. Ja myös anopille haluaisin kertoa. Oon ehkä liian malttamaton tässä asiassa.. Ja olisi ihana kertoa vanhemmille raskaudesta jollain erikoisella tavalla. :)
 
Minun piti laittaa äidille rahaa pankissa, laitoin sitten vihjeen viestiksi. Saa nähdä, lueskeleeko niitä/hoksaako.
 
Antzeliina, jotkut työnantajat maksaa tietyn ajan täyttä palkkaa :) Meillä n.pari kk, en tarkalleen muista.
 
Eilenkin kun vierailtiin minun ja miehen vanhemmilla, olisi tehnyt vain mieli töksäyttää että raskaana ollaan:)
Mietin jos äitiepäivään saisi salattua ja kertoisi sen äitienpäiväkortissa, silloin olisi jo 14+. Siskokin on raskaana niin meidän äitille suunniteltiin että tehdään yhteinen kortti ja siiheen onnittelut tuplamummolle :D
 
Meillä tietää kaks mun ystävää raskaudesta. Toinen oli paikalla kun ekan testin tein ja toiselle oon kertonut jo aikasemmin yrityksestä. Miehen työkaveri sai kuulla asiasta kun soitin sille töihin. Oli puhelin niin kovalla et mun ääni kuulu läpi :happy:

lapsille kerrotaan enskuun puolessavälin ja Muille senjälkeen pikkuhiljaa. Äitille taidan laittaa viestinä niin saa käsitellä asiaa ennenkun nähdään. Äitini ei oo koskaan oikein ottanu hyvin vauva uutisia.
 
Munkin työnantaja maksoi palkkaa, en nyt muista kuinka kauan, olisko ollut kolme? Ekaa äitiyslomakuukautta ja sitten vasta siirtyi kelalle, joka maksoi sitten huomattavasti vähemmän :)

Mä lähetin mun äidille kuvaviestin r-testistä ja omille lapsille ollaan kerrottu jo.
 
Mun kaksi parasta ystävää tietää. Sovittiin että odotellaan viel kuukauden verran ennen ku kellekkään muulle kerrotaan. Varmaan pakko mun siskolle sit kertoa viimeistään. Vähän mietityttää kun meillä on ens kuussa työpaikan keilaus/ravintola-ilta että arvaakohan kun en alkoholia ota :sad001 En haluais kyllä töissä kertoa ennen ku 12 viikkoa täynnä. Meidän vanhemmille aateltiin lähettää kuvat sitten ultrasta ja toi äitienpäiväkortti oli ihan mielettömän hyvä idea! Silloin oon about viikolla 14 :)
 
Äidille olen kertonut, myös siitä ettei nyt satavarma edes ole näiden vuotojen takia, mutta muille kerrotaan vasta kun ultrassa on käyty. Lapsille kerrottiin viimeksi näyttämällä ultrakuvaa ja sanottiin, että siinä on teidän pikkusisko.
 
Mä oon kavereille kertonu, jotka tietää yrityksestä ja edellisestä keskenmenosta. Pari työkaveria on arvannut ku oon nii huonovointinen töis. En sitte oo viittiny valehdella. Toki oon heille sanonu että katotaan ny miten käy ku se vuoto pelottaa.
Vanhemmille kerrotaan äitienpäivänä, ja suku kuulee varmaan äiteeltä sitte ku se ei hiljaa osaa olla. Mihinkää faceen tuskin mitää laitetaan, kj se nykypäivänä tuntuu olevan se paikka mistä kaikki pitää tiedottaa tai ei oo totta..
 
Olen aiemmissa raskauksissa kertonut, melkein heti plussatessa... mutta ehkä nyt odottelen.
 
Mä yritän odotella niin pitkään, kuin mahdollista. Ehkäpä tästä joudun tinkimään yhden kaveripariskunnan kohdalla piankin, mutta mahdollisimman pitkään oottelen mahdollisimman monen kohdalla. Töissä asia tulee riippumaan siitä, kuinka huono olo on työmatkalla, jolla on muitakin mukana...
 
Takaisin
Top