Vauvauutisten kertominen

Muhku saatteko ultran ennen äitienpäivää? :) meillä ei vielä oo aikaa tullut. Tulisipa pian!

Ollaan itse asiassa käyty jo yhdessä ultrassa, mutta koska neuvolassa "ei uskottu" mun kierron olevan lähemmäs 38 päivää, oltiin siellä 9+3 eli liian aikaisin. Uus yritys np-ultralle ens viikolla... Josko olis vähän selkeempi kuva sillon :)
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään, mutta ensi viikolla kerrotaan molempien äideille ja pyydetään olemaan hiljaa ultraan asti. Molempien vanhemmat on eronnu eikä kummankaan äidillä ole uutta miestä joten salaisuus varmasti säilyy :) mutta ultra vappuaattona niin sen jälkeen kerrotaan muillekin! On ollu helppo pitää salaisuutena koska en polta enkä juo muutenkaan.
 
Osanottoni!

Olisko teillä ideaa miten saisin asiasta kerrottua pomolle..? Hän kun tulee varmaan suuttumaan ja huutaa pää punaisena ja itkee kuinka mä jätän hänet pulaan ja olen kamala ihminen kun en häntä ajattele ja hänen firmansa menee konkurssiin etc..

Tuleville isovanhemmille ajattelin tehdä kortit joiden väliin sujautan ultrakuvan, äitienpäivänä eli 3n viikon päästä olis tarkoitus pallokalan olemassaolo julkistaa :)
Meillä tähän mennessä tietää vain kolme ystävää joista voin vannoa etteivät he kenellekkään kerro. Äitienpäivänä ollaan jo 13+6 joten on kivampi kertoa kun on jo varmuutta. Toki huomenna on miehen ja hänen esikoisensa synttärit joten mulla on vähän paineita vaatteista, en haluais vielä et porukka saa tietää..!
 
BalloGala, minä kertoisin ihan suoraan ja asiapitoisesti, jos odotettavissa on tosiaan tuollainen vastaanotto. Mielestäni elämässä tietyt asiat ovat tärkeämpiä kuin työ ja oman lapsen saaminen kuuluu niihin ehdottomasti. Jos pomon on hankala niellä sitä asiaa, niin hänen ongelmansahan se sitten on.
 
BalloGala, huh mikä pomo... Työntekijöiden vanhempainvapaat nyt ovat kuitenkin arkipäivää miltei jokaisessa yrityksessä. Ei pomolle kertomista pitäisi kyllä joutua pelkäämään, oma perhe on kuitenkin aina ykkösasia elämässä ennen työtä...
 
Me ei olla kans paria kaveria enemmälle kerrottu vaikka turvallisella puolella jo ollaan. Haluaasin kertoa mummalle ja tädille jotka on tosi tärkeitä, mutta en tiä viittinkö kertoa ennen ku on porukoille kerrottu. Ja niille ku en haluaasi kertoa ennenku on ihan pakko... Ne on asiasta liian innoossaan enkä tiedä luotanko siihen ettei ne levitä asiaa ympäri maailmaa vaikka kieltäis.
 
Nii, onhan se tosi shitti juttu et pomo/työkaveri asiaan nuin suhtautuu mut mä oon tmi yrittäjänä kampaamossa ja meitä on vain kaks siinä joten hän paikan omistajana kaataa kaiken mun niskaan. Meillä on ikäeroa sellaset kevyet 16v joten hän ei edes tahdo sitä aina ymmärtää et mä olen eri vaiheessa elämääni kuin hän. Hän on pohjalainen juuriltaan joten sanoo ensin ja sitten vasta ajattelee. Mut mä ajattelin iskeä kuvan kahvipöytään ja sanoa et jos hyvin käy jään viimeistään syyskuun lopussa pois töistä.
 
Milloin te ootte yleisesti ajatelleet kertoa töissä? Itse ajattelin, että ehkä ensi kuussa voisin tiiminvetäjälle kertoa, kun kuitenkin näitä lääläri-/neuvolakäyntejä on lähes joka toinen viikko, niin kai sekin alkaa pian ihmettelemään, mikä tauti mulla on. Muilta voisin pitää salassa rakenneultraan asti, mutta vähän epäilyttää, onnistuuko.
 
Mä ajattelin kertoa äitienpäivän jälkeen.. Koska mun työpaikan tilanne nyt on mitä on (oon 9v ollu samas paikas, ja olin 18 kun siellä aloitin - mielestäni ihan ymmärrettävää..?) nii haluan et mulla on omien vanhempien ja muun lähipiirin tuki kun asian ilmoille pamautan.. Perhe saa uutisen kuulla siis äitienpäivänä, sillon on jo 13+6 :)
 
Pakko pian kertoa, kun työajalla saa käydä neuvolassa yms (jos muu oma meno niin tunnit joutuu tekee takas).Eli ultraan mentäessä kerron meneväni omalle menolle, mutta jos uutiset hyvät, niin kerron vain lähiesimiehelle, jotta en joudu tunteja tekemään takaisin.
 
Täällä kerrottu nyt yhdelle hyvälle ystävälle, miehen vanhemmille ja isosiskolle. Muille miehen sisaruksille olis myös kerrottu jo tänä viikonloppuna jos olis nähty niitä, mutta nyt saavat vielä uutista odotella, ellei sitten anoppi tai käly ehdi kertomaan ensin :)
 
Eski missä oot töissä kun saa työajalla ultrassa käydä? Itellä kauhea sumpliminen ku aika keskellä päivää.. Onneksi on vähän ylitöitä!
 
Tarkastakaa omasta TESsistänne saako raskauden seurannan hoitaa tarvittaessa työajalla! Oon käsittänyt et melkolailla yleistä on että ne saa hoitaa työajalla jos ei onnistu saamaan aikoja työajan ulkopuolella.
 
Minullakin ne kuulema kuuluisi työaikaan ja eka neuvola sattui silloin työajalle. No alkuun oli esimiehelle ihan ok että käyn vaan mutkan välissä siellä ja tulen sitten jatkamaan töitä. No edellisenä työpäivänä hän yhtäkkiä tuleekin kyselemään et joko olen saanut vuoroa vaihdettua jonkun kanssa, piti siis kuitenkin vaihtaa sillepäivää iltavuoroon. Pidin sitten huolen kun muita aikoja nlassa varattiin, etteivä varmasti tule työpäiville.
 
Mulla kaikki lääkärit ja muut vaan sovittiin työparin kanssa, että menen johonkin ja sitten tein tunnit takaisin. Ei tarvinnut käydä pomon kautta. Ensimmäiset lääkärikäynnit ym kyllä kysyin pomolta, mutta hän totesi, ettei tee tiedolla mitään, pitää vaan huolehtia, että tunnit tehdään takaisin ja työpari tietää, etten ole paikalla.

Nyt menen kesäksi kaupan kassalle töihin, niin pitää sopia vapaapäiville kaikki neuvolat ym. On niin pieni pulju, että ei ole ylimääräisiä työntekijöitä yhtään varalle..
 
Alkaa olemaan vaikeaa tämä peitteleminen.. Yritän odottaa siis nt-ultraan asti, mikä on ehkä 3 viikon päästä.. Omat vanhempani eivät tiedä, vaikka asutaan lähellä ja käyn melkein joka päivä kylässä siellä.

Maha jo pullottaa niin paljon, että vaan hupparit peittää.. Olen myös lopettanut kahvin juomisen lähes kokonaan, vaikka aikaisemmin join aika paljonkin.. Varmaan kyllä jo käytöksestäkin huomaa, vaikka yritän olla normaali :woot:
 
Kunnalla töissä, kvtes käytössä. Ei tartte tehä tuntejakaan takaisin.
 
Takaisin
Top