Toisen kolmanneksen oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja OLento
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tääläkin makea ei maistu ei sitte millään,kaikkea suolasta voi kyllä syödä ja haaveilen vain suolaisita herkuista,oih kinkkupiiras.hmmm..voi kun jaksais vielä leipoa..

Rouva nappula* täälä sama homma,mulla toi pahoinvointi ja oksentelu loppunu joka raskaudessa vk 17 jälkeen..jouduin viimeksi kesken rakenne ultrankin oksentamaan...on se niin lohduttavaa ajatella että suunnilleen silloin kun kesä on loppu alkaa olee ihan ok olot...ja ei mulla kyllä koskaan mitään niin mahtavaa kautta ole koskaan raskaus aikana ollu,ain on joku vaiva..

vielä mä jaksan toivoa että nyt tää viimeinen raskaus olisi jollain tapaa erilainen ja pääsisi jossain määrin edes nauttimaan tästä..
 
Hitsi, pitäisköhän meikäläisenkin uskaltaa toivoa, että tämä saamarinmoinen pahoinvointi loppuisi 3vkon päästä :D
 
Voihan iskias sanon minä! Viime raskaudessa oli vasta ihan loppupuolella iskiasvaivaa, mutta että sen piti jo nyt sit alkaa... Tämä vähäinen liikunta tässä raskaudessa tietty pahentaa tilannetta. Kunpa pääsis pian oiken kunnolla liikkumaan.... saas nähdä.
 
LiLLY: mulla vaivaa myös iskiaskipu :confused: Sitä on kyllä ajoittain esiintynyt ennen raskauttakin, mutta nyt on niin paha, että hyvä, kun käveleen pystyy.
 
Me ollaan miehen ja lasten kanssa mökillä ja puoli kuudelta piti nousta ylös jäiseen ulkohuussiin ja syömään aamupalaa. Kahdeltatoista menin vasta maatekin ja varmasti söin iltapalan!
Vielä ei raskauskiloja ole tullut, mutta eipä siihen kauaa mene tällä syömistahdilla.
Kohta pitää varmaan mennä takas maate. Muut siellä nukkuu autuaasti.
Reumaani liittyvä SI-nivelen tulehdus juilii inhottavasti. Hemmetti kun ei voi kunnon lääkkeitä syödä tulehdukseen. Panadol on joku lumelääke... Reumalääkettä voin onneks syödä.
Närästystä, pahoinvointia tai ummetusta ei onneksi ole ollut. Väsymyskin helpottanut!
Tsemppiä teille kaikille enempi kärsiville!
 
Mulle on ilmaantunut ensimmäinen, "oikea" raskausoire. Huimaus.
Ei kivaa. Tänäänkin ihan istuessa joutunut keskeyttämään tekemisensä moneen otteeseen, kun menee sellainen inhottava humahdus kropan läpi. :confused: Alhaisella verenpaineella lienee vaikutusta asiaan. Toivottavasti nämä loppuvat pian.
 
Tänään alkanu hiivan oireet. Canesten voidetta olis kaapissa, saan kaiketi käyttää sitä ilman mitään lupia?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ei jaksanu olla ku pari yötä mökillä ku ulkohuussissa ravaaminen jäätävässä vesisateessa 3-5 kertaa yössä rupes ottaa pannuun liikaa. Muutoin oireet on yhä tosi vähäiset, väsymyskin on helpottanut.
 
Onko muille ilmestynyt tota tummaa "viivaa" tuohon navan alle? En nyt muista miksikä sitä sanotaan :grin
Mulla alkoi se jo viikko sitten näkymään himmeenä ja mietin, että voiko se jo näin aikaisin tulla,mutta nyt se on vaan tummentunut.
 
Just lueskelin omaa edistymistäni tuolta vaun pääsivulta, sieltä raskaus, ja sieltä raskausviikot, että viikolla 15 tämä linea negra ilmestyy jos on ilmestyäkseen ja sullahan oli jotain 13+ viikot eli 14.viikko.kuullostaa siis varsin oikealta aikataululta.. :) ( mullei koskaan sitä tule, eikä kellekkään sukulaisellekaan ole koskaan tullut, se kai riippu ihotyypistä ja geeneistä/peritystä ominaisuudesta tms?)
 
Mullekaan ei tule sitä. Tuleeko se vaan tummille, vai vaaleillekin?
Joillainhan menee nännin aluekin ihan tummaksi, mulla pikemminkin punertuu..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kiitos tiedosta Mimael :) Ei ihme etten ole törmännyt asiaan, jos siitä lukee vasta 15. viikon kohdalla:p
Äidilläni ja siskollani on ollut muistaakseni navasta ylöspäinkin, joten osasin odottaa sitä itsellenikin,tosin en tiennyt,että se ilmestyy jo näin varhaisessa vaiheessa.
 
Mä oon lievään huimaukseen napsinut "verenpainelääkkeeksi" salmiakkia! On mullakin niin alhainen.
 
Mulla on myös iskiasvaivaa ollut parin viikon ajan. Luulen, että johtuu siitä, kun oon kohta kaksi kuukautta vain maannut. Nyt kun paremmin pystyy ja jaksaa touhuta, niin selkä alkaa seistessä tai kävellessä heti särkeä.
Toinen "vaiva" on aamuinen kellontarkka pissahätä. Jo toista viikkoa on lähes minuutilleen herännyt klo 05:30 kaameaan pissahätään. Ei väliä mihin aikaa menen nukkumaan, kuinka paljon olen juonut tai olenko rampannut alkuyöstä vessassa. Naurattaa ihan, kun en periaatteessa tarvis sit töihin palatessani herätyskelloa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Juu, makaaminen pahentaa mullakin iskiasta. Nyt olen väkisin yrittänyt joka päivä edes vähän liikkua. Pitkät venytykset auttaa myös, venyttely on kätevää samalla kun katsoo telkkaria, toinen jalka vaan rahille suoraksi ja toinen lattialle samalla kun istuu sohvalla, ja sit piiiiiitkä venytys rahia kohti. Mulla ainakin auttanut.

Ryhti pitäis myös muistaa pitää hyvänä (helpommin sanottu kuin tehty). Mahaa oon yrittänyt vetää sisäänpäin, mut nyt kyllä näyttäis siltä, että siihen on ilmestynyt pieni kumpu joka ei enää imeydy sisään... näytän siis ihan vaan lihonneelta :grin

Tuo linea negra on mulla ollut jo monta vuotta, ehkä tuli viime raskaudessa ja siihen jäi viiva sit mun mahaan vissiin ikuisiksi ajoiksi o_O
 
Oon kuullut että linea negra vois viitata poikaan ;) Itelläni se ilmestyy vasta synnytyksen jälkeen pariksi viikoksi, mutta mahassa onkin aina ollut tyttö :)
 
Huh huh! Kuvittelin että alkuraskaudesta on oksentelua, mutta eipä sitä ollut ennen viikkoa 12! Viime viikolla aamupalan ja lounaan yhdistäminen ei tainut olla hyvä juttu. Tänään lähdin aamulenkille koiran kanssa ennen aamupalaa, olin vain juonut vettä. Nooo ei sekään ollut hyvä juttu, kykittiin sitten koiran kanssa samassa puskassa :confused:
 
WOHOO!!!! Tää on kahtenä päivänä saanu syötyä jo normaalia ruokaa! Tänään meni puolikas Whopper hamppari (eikä tullu ylös) eilen sain syötyä 3 uuni porkkanaa sekä palan lohta ja tatar kastiketta!!!! Okei, päivittäin vielä tulee melkein oksenneltua, mutta silti :D Painoa on tullu 1,5 kg lisää, enkä kyllä oikein tiedä miten, kun ruokailu on mitä on. Uskoisin, että mehut yms kerää nestettä kun niissä on niin paljon sokeria.
 
Takaisin
Top