Toisen kolmanneksen oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja OLento
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muille ilmestynyt tota tummaa "viivaa" tuohon navan alle? En nyt muista miksikä sitä sanotaan :grin
Mulla alkoi se jo viikko sitten näkymään himmeenä ja mietin, että voiko se jo näin aikaisin tulla,mutta nyt se on vaan tummentunut.

Mulle tuo viiva ilmestyi jo joskus viikolla 8-9, en tarkkaan muista. Ei kuitenkaan mikään tumma, mutta kyllä sen huomaa...
 
mulla kans linea negra alkan ilmaantuu pikkuhiljaa oli esikostaki. tääl unettomuutta, väsymyst, huimaust, ummetust...kipui unohtamatta ku liitos ja kasvukivut on päivittäisiä.
 
mulla tuo linea negra tulee vain poika raskauksissa ja menee silloin alhaalta ylös asti,tytön kanssa se tulee mutta ylettyy vain napaan asti..minulla se ilmestyy noin vk 16-17 eli siitä ensin voi tehdä johto päätökset kumpi sielä masussa on ja sitten rakenne ultraan vielä varmistamaan asia..

Täälä on omituisia selän puolella tuntuvia kipuja..vähän niinku kk kivut yleensä aina yö aikaan,välillä jo vähän pelottaa että mitä tapahtuu,särkylääkekkään ei auta siihen edes 1g..noh aamulla ku nousee sängystä tuntuu että koko maha repeää irti kaipa tuo sitten vain kasvaa..kivuliasta on..supistuksia on alkanu tuntumaan enemmänkin ja todella huomattavia on...

luojan kiitos ei ole vielä liitoskipuja..kop kop*puuta..

unettomuus on kanssa täälä yksi vaiva jo todella ärsyttävä sellanen...aamusin nukuttais kyllä mutta yöt on vain pyörimistä varten..huimauskaan ei ole loppunut täälä..pahoin vointi sen sijaan tuntuu jo vähän helpottaneen..välillä tietty iskee takapakki ja oksupoksu lentää mutta sen jälkeen on taas ihan ok olo..josko tämä tästä..
 
Eikö se unohtelu kuulu raskauden oireisiin? Minä olen tässä muutaman päivän aika unohtanut mm. käsilaukkuni hotellin respan eteen lattialle, huomasin tapahtuneen jotain tuntia myöhemmin ja respan työntekijät olivat onneksi ottaneet laukun haltuun! Kyllä sydän hypähti kurkkuun, kun huomasin tapahtuneen. Lisäksi eilen tuossa unohdin takkini Heseen, se oli siellä onneksi myös vielä ihan samalla paikalla. En ole kyllä aiemmin ollut näin unohtavainen:grin

Olin kylpylässä juhannuksen aikaan ja nyt sitten tuntuu, että olisi virtsatilehdus. Menen torstaina sokerirasitukseen, niin siinä samalla sitten vien pissatestin sinne. Toivottavasti ei ole mitään ja tämä on vain mielikuvituksen tuotetta. Mitään rankkoja oireita ei ole mutta pieniä tuntemuksia, että saattais olla ainakin lievä tulehdus. Tyhmää, jos ei saa käydä sitten enää uimassa...:smiley-angry016
 
Unohtelu, hajamielisyys, omissa ajatuksissa olo... välillä tuntuu niin kuin olisi jossakin omassa kuplassa. Välillä myös ihan vaan haluaiskin pysyä siellä kuplassa niin ettei kukaan häiritsisi! :drunken_smilie

En voi lakata kummastelemasta, miten mun raskaudet voi olla niiiiin erilaiset. Edellisessä ei mitään oireita ja nyt löytyy kyllä kaikki mahdolliset, no kai ne pitää sit olla vakio ja nyt tulee korkojen kanssa. :happy7
 
Vielä noista menkkamaisista kivuista. Osalla on tuntunut selässä, mutta onko monella vatsan puolella? Mulla edelleen välillä sattuu vatsaan ihan niin kuin olis kuukautiset juuri alkamassa. Onneksi kyllä menee aina hetken päästä ohi.

NIIN ja yöllä tulee valvottua monta tuntia kun herää vessaan ja sit ei vaan yksinkertaisesti enää tule uni..
 
Mullakin on menkkamainen tunne, mut ei kipua. Hope so kuuluu asiaan.. viikkoja 13+5.. :S

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Unettomuus vaivaa rajusti. Menin viime yönä yhdeltä sänkyyn, pyörin varmaan 2 tuntia kun mikään asento ei ollut hyvä ja oli kuuma ja oli kylmä. Sitten herään 6.40 eikä uni enää tule. Nyt kello on jo 8, ärsyttää!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Toove, mun ystävällä oli tuo sama. Hän kärsi todella rajusta unettomuudesta esikoisen raskauden ajan, paheni loppua kohden ja loppui kun seinään kun synnäriltä kotiin pääsi!:) mutta aloittivat nyt toista tekemään ja kauhulla pelkää jos raskautuu että toistuuko sama. Mikään ei auttanut ja oli aika rankkaa kyllä, toivottavasti sä pääsisit helpommalla eikä tuosta tulisi kroonista..
 
tääl kans nukkumisen kans ongelmia, esikosta ei aikoinaa ollu mut tästä kyllä. pitää nousta vessaa, sit yrität nukahtaa uudestaa ja samantien taas ylös ja sama uudestaa...ei kiva, mietinki miten täs jaksaa jos jatkuu pitkäänki.
 
täälä kans tuo unettomuus..voi huoh..yöt on pelkkää pyörimistä eikä mikään asento oo hyvä mahallaan olen tottunut nukkumaan ennen raskautta ja nytkun se tuntuu jo siltä että nukkuis pallon päällä ni ei onnaa enää...lääkäriltäkin kyselin niin apuja ei ole...ja varsinki ku herää pissalle ni turha kuvitellakkaan jatkavansa unta jos sellaisesta on saanu kiinni...aina joskus 4-5 aikaan yöllä alkaa sillei väsyttää että voi nukkua putkeen sinne aamu 11 asti mutta se nyt ei aina onnistun nukkua aamuisin kun on kuitenki lapset ruokittava ja koirat pissatettava...ja jos oyttaa päiväunet niin yöt on entistä enemmän tuskaa...
 
Minä kyllä näennäisesti nukun, mutta unen laatu on kehnoa ja aamulla on tosi väsynyt vaikka olis muka nukkunu 9 tuntia. Kai tämä on vaan elimistön valmistautumista niihin yöllisiin puuhiin sitten vauvan kanssa.
 
Mulla myös tuo unohtelu ja hajamielisyys ovat tulleet selkeästi parin viime viikon aikana. Ennen en unohdellut mitään, nyt tuntuu ettei edes muistutukset auta :) Yölliset pissareissut jatkuu täälläkin ja ainakin aamuyöstä tuntuu, että nukun ihan koiranunta.

Eilen oli mahan kanssa kaikenlaista outoa. Söin päivällä tulista tonnikalaa ja muutama tunti siitä alkoi maha kipuilla ja meni ihan sekaisin --> jäätävä ripuli. No se meni parilla vessareissulla onneksi ohi, mutta illalla tuli aivan tajuton närästys. Mulla on ennen raskautta ollut silloin tällöin närästystä, mutta ei ikinä noin pahaa! Tuskin siinä tonnikalassa oli mitään vikaa, koska alkuraskaudesta kun söin tulista thaicurrya meni vatsa myös aivan sekaisin. Onko muilla ollut samaa, että tuliset ruoat pistää vatsan aivan sekaisin? Ennen raskautta kaikki tuliset ja mausteiset ruoat oli mun herkkua (on kyllä edelleen) mutta sen verran pahasti tuntuu menevän vatsa sekaisin, että ei kyllä enää viitsi syödä.
 
Täytyy kyllä sanoa miten helpottunut olen, kun ilmeisen vähillä oireilla olen päässyt :) pahin ekalla kolmanneksella oli rintojen arkuus, loppui juoksulenkit kuin seinään ja suihkussa käyntikin sattui. Väsymys on ollut alusta asti ihan kamala, niin odotan sitä päivää kun se normalisoituu :sad001 miten voikin ihminen olla näin väsynyt! Pahaa oloa ei ole ollut jos on vaan muistanut syödä muutaman tunnin välein. Turvotus vaan ärsyttää ja kauhistuttaa ja hermot mennyt välillä sekunnissa, mutta se kai on normaalia, yritän olla kuitenkin hermostumatta mutta ain ei vaan onnistu :p Niin ja tuo ummetus... voi elämä miten mukavaa se onkin kun joskus aina kakkakin tulee :smiley-bounce013
 
Mulla saattaa tosi tulisesta mennä ihan muutenkin vatsa sekaisin, joten olen vähän kuin varmuuden vuoksi vältellyt tulisia ruokia nyt raskauden aikana. En vaan kaipaa yhtään ylimääräistä vatsavaivaa tähän, vaikka alun jälkeen ei pahemmin ongelmia olekaan ollut. Kauhulla odottelen loppuajan närästyksiä, vielä ei ole sellaista onneksi ollut.

Turvotus on pikkuhiljaa vähentynyt, massu on suunnilleen saman kokoinen nyt viikolla 15+4 kuin mitä se oli viikolla 12+0! :confused: Tissien arkuuskin on vähentynyt parin viime viikon aikana. Isommat nuo on kuin ennen muttei enää yhtään kipeät, kärsii jo koskeakin.
 
Olispa aina näin hyvät tissit!! Ihan kelpais vaikka ilokseen esitellä.
Ihan käsittämätöntä miten ne fyllingit katoaa imetyksen jälkeen ihan kokonaan.
Kahden lapsen imetyksen jälkeen olivat vielä ihan ok, mutta kolmannen jälkeen c-kupin tyhjät pussit.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo täytyy vältellä nyt niitä tulisia ruokia raskauden ajan. Ei tosiaan kaipaa mitään ylimääräisiä vatsanväänteitä. Mulla ihan sama kuin Hanskimuksella, masu samankokoinen kuin 3-4 viikkoa sitten, tänään 16+0! Noh kyllä se siitä varmaan pian alkaa "oikeasti kasvaa", nyt kun nämä alkuturvotukset alkaa hellittää. Ja tissit vois aina olla tällaset :D
 
Mulla myös tuo unohtelu ja hajamielisyys ovat tulleet selkeästi parin viime viikon aikana. Ennen en unohdellut mitään, nyt tuntuu ettei edes muistutukset auta :) Yölliset pissareissut jatkuu täälläkin ja ainakin aamuyöstä tuntuu, että nukun ihan koiranunta.

Eilen oli mahan kanssa kaikenlaista outoa. Söin päivällä tulista tonnikalaa ja muutama tunti siitä alkoi maha kipuilla ja meni ihan sekaisin --> jäätävä ripuli. No se meni parilla vessareissulla onneksi ohi, mutta illalla tuli aivan tajuton närästys. Mulla on ennen raskautta ollut silloin tällöin närästystä, mutta ei ikinä noin pahaa! Tuskin siinä tonnikalassa oli mitään vikaa, koska alkuraskaudesta kun söin tulista thaicurrya meni vatsa myös aivan sekaisin. Onko muilla ollut samaa, että tuliset ruoat pistää vatsan aivan sekaisin? Ennen raskautta kaikki tuliset ja mausteiset ruoat oli mun herkkua (on kyllä edelleen) mutta sen verran pahasti tuntuu menevän vatsa sekaisin, että ei kyllä enää viitsi syödä.

Minä sain myös huomata, että kannattaa kiertää tuliset ruoat kaukaa! Ensimmäisellä kolmanneksella menin Amarilloon syömään, kun teki niin kauheasti mieli. Seuraavana päivänä sitten oksensin. Tämä oli ainut kerta tähän mennessä kun jouduin halailemaan pyttyä. Jotakin ihmeellistä ne tuliset ruoat saa aikaan tuolla masussa!

Minä kävin tänään ensimmäisen kerran sokerirasituksessa (BMI niin korkea), vaikka viikkoja vasta 14+5. EIhan hyvin se meni, vaikka ajattelin syömättömyyden ja sokerisen nesteen juomisen aiheuttavan migreenin. Paastoarvo oli 5,1, eli ihan ok. Lopullisia arvoja en vielä tiedä, pitää huomenna soitella neuvolaan tuloksista.

On kyllä ollut helppoa tähän mennessä oireiden osalta, ainoastaan menkkamainen tuntemus alavatsalla iltaisin ja rintojen arkuus ovat oireita tällä hetkellä. Ensi viikolla tarkoitus palata töihin, saas nähdä kuinka ääni muuttuu kellossa.
 
Viime yönä iski aivan tajuton närästys joka jatkui sitten törkeen kovina aaltoilevina ylävatsakipuina kivut olivat niin kovia että itkua väänsin ja tärisin kun kylmä tuskan hiki valui otsalta...että se yö meni sitte siinä tuskissa pyöriessä..
ja tämä ei ole eka kerta joten nyt osaan yhdistää nämä yön tapahtumat mausteisiin ja tuliseen ruokaan tällä kertaa tuon syyksi riitti pussillinen mausteisia sipsejä ja american dippi...nyyyh,mun herkut!!

täälä vieläkin noita menkkamaisia kipuja sekä selän että vatsan puolella..

eilen tulin mieheni viereen sohvalle ja hymyilin kun naantalin aurinko..mies kysyi että mikä nyt noin naurattaa? sanoin:kävin kakalla ja tuli iso kakka!! voi sitä ihanaa oloa sen jälkeeen!!:p

Ja liityn myös tuohon tissien ylistämiseen!voi kun jäisivät tälläisiksi..mee like!
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top