Toisen kolmanneksen oireet

OLento

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kylläpä on nopeasti hurahtanut 1/3 raskaudesta. Siirryn ylihuomenna toiselle kolmannekselle, ja taitaa joukossa olla muutama maagisen rajan jo ylittänytkin :). On siis aika uuden ketjun perustamiselle. Onko pahoinvointi ja väsymys helpottanut? Onko tilalle/lisäksi tullut muita uusia oireita? Ihanaa ja helpompaa keskiraskautta meille kaikille toivoen! :Heartred
 
Tosiaan aika on kulunut alkuviikkojen jälkeen siivillä ja mullakin eilen pyörähti käyntiin toinen kolmannes :). Aika helpolla pääsin kyllä muutenkin noiden alkuraskauden oireiden kanssa. Väsymystä, etomista, turvotusta ja rintojen arkuutta ja kipuilua on ollut, mutta nekin loppui jo tuossa rv:lla 10.

Kieltämättä olo on ollu pirteämpi, iloisempi ja paljon parempi. Mieskin neuvolasta saatua opusta lukiessa tuumasi, että me taidetaan olla menossa toista kolmannesta kohti, kun täällä sanotaan, että raskaana oleva voi paremmin ja on pirteämpi sekä elämä on paljon tasapainoisempaa ja seesteisempää :).

Nyt olo on siis melko hyvä ja mieli paljon rauhallisempi, mutta närästys, ummetus, jano ja jatkuva pissalla käynti tullu sitten kiusaksi, ettei pääsis liian helpolla :wink!

Helppoa keskiraskautta toivon minäkin kaikille :Heartred!
 
Mullakin tulee huomenna 12 viikkoa täyteen, joten aika pitkälle on päästy! Mietin kans, että kohta pitäis perustaa uus ketju, mutta OLento ehtikin enste. :) Minä kyllä olen tähän asti päässyt tosi helpolla, kun kaikki oireet on olleet aika lieviä. Edelleen mulla on kyllä välillä jonkin asteista etovaa oloa, mutta eiköhän sekin tästä kohta helpota. Mutta nyt on suunnilleen viikon verran jo ollut aiempaa kovempi pissahätä ja janottaa koko ajan (sekin varmaan lisää pissahätää). Ja välillä kumartuessa tuntuu vatsassa "jotain". :)

Nyt kun on näin pitkälle päässyt, niin kai sitä voi jo kohta alkaa uskomaan, että meille oikeesti tulee vauva! Oon jo vähän alkanut suunnittelemaan vauvan huonetta, oon ostanut pari tunikamallista paitaa, mihin mahtuu maha ja tänään ostin vauvalankaa. Vielä en ole uskaltanut kuitenkaan ostaa vauvan vaatteita tai muuta konkreettista. :p

Minäkin toivottelen kaikille helppoa ja pirteää keskiraskautta! :grin
 
Mulla vasta tähän ekan kolmanneksen loppuun iski väsymys ja huonompi olo. Yleisesti ottaen eka kolmannes meni huomattavasti esikoisen aikaa helpommin. Nyt kipeyty selkä ja urheillessa tuntui vihlaisuja mahassa, mitä viime kerralla tuntui vasta paljon myöhemmin. Toivottavasti meillä kaikilla tämä toinen kolmannes sujuu kevyesti ja ilman suurempia vaivoja. Selällä maatessa näkyy ja tuntuu jo pallo alamahalla. Senyt ei varsinainen oire ole, mutta muutos silti.
 
Mulla paukkuu kanssa huomenna rajapyykki. En tiedä voiko sanoa oireiden helpottaneen, migreeni kun tulee aina kerran viikossa, huomenna kait edellisestä migreenistä on viikko, joten katsotaan :) Huomenna on myös np-ultra ja mies kyseli että riittääks videokamera, känny ja nauhuri sinne mukaan :grin On siis "pikkasen" innostusta ilmassa :grin Nyt vaan toivotaan, että kaikki on hyvin! :Heartred
 
huono olo loppunut ja väsymyskin vähentynyt reilusti. Huomenna sit eka neuvola. Jännittää :) enkä ole varma millä viikoilla ees mennään yli 10 varmaan :D
 
Mulla on nyt 11+6 ja oireet on tosiaan ollut poissa jo yli kaksi viikkoa. Tai onhan vieläkin noi nännit arat ja vähän enemmän väsymystä kuin normaalisti, mutta tämä nyt on pientä! Ensi viikolle meinasin varata sokerirasituksen. Nyt onkin mukavampi mennnä, kun on ihan hyvä vointi!
 
Täällä tänään 12+4, viissii koko veturin vetäjä? :D ekalla kolmanneksella ei juuri pahoinvointia ollut, mutta viikonloppuna alkanut päänsärky ja oksentelu jatkuu edelleen. Välillä mahaa nippailee, muita oireita ei oikeestaan ookkaan. Välillä pitää ihan dopplerilla tarkistaa että onhan pikku kaveri mukana ku on nii "normaali" olo :D np-ultrassakin jo käyty, rakenneultra vasta rv 21+4... jaksa oottaa! :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulle oli terkkari merkannut paperille, että sokerirasitus olis vasta viikoilla 24-26. Vai oonkohan mä taas ymmärtänyt jotain väärin... Millä viikoilla teillä muilla on sokerirasitus? Tai onko se edes niin tarkkaa milloin se tehdään?

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
Minulla on sokerirasitus rv 12-16 ja sit vielä rv 26. Tämä siksi kun esikoinen oli niin suurikokoinen. Esikoisesta kävin vaan rv 26 :)
 
Tuo mylhempi ajankohta on se normaali, milloin yleensä tehdään. Aikaisempi viikkoväli sitten ns. riskiraskauksille. Mulle ei nyt ihan selvinnyt, että kumpaan kategoriaan itse kuulun, täti sanoi vaan että kun BMI on niin paljon, niin se rasitus otetaan. Ei yllättänyt siis yhtään, mutta jäin miettimään että kumpikohan ajankohta se nyt oli.. Selvinnee seuraavalla kerralla. En sinne niin kovin hingu, ettäkö soittelisin asiasta erikseen. Jos jotain muuta asiaa tulee, niin kysyn sitten siinä sivussa.. :p
 
Ahaa, kiitti selvennyksestä :-)

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla poksuu nyt rv11+0 ja varsinkin pahin väsymys on ehkä hiukan helpottanut. Päikkärit pitäisi saada joka ilta mutta selviän ilmankin, eikä tarvi enää niin kauhealla vimmalla syödä. Toisinaan on heikotusta ja oksetusta mutta ne helpottaa kun hetken retkottaa paikallaan. Kyllä kannatti ostaa ne uudet lenkkarit, heti muuttui olot paremmiksi ja jaksaa niitä kuluttaakkin :D :D
 
Tänään 12+0, kyllä tätä on odotettukin! :dance011Väsymys on onneksi melkein kokonaan pois ja pahoinvointiakin esiintyy lähinnä vain nälän päästessä yllättämään :) Keskiviikkona nt-ultra ja vähän jo jännittää löytyykö tuolta ketään, kun kaikki on sujunut tähän asti niin kovin helposti (mulla on yleensä KAIKEN suhteen todella huono tuuri). Tänään kuitenkin aion vaan iloita 2. kolmanneksen alkamisesta :p
 
Mulla tänään 12+3 ja kyllä pahoinvointi ja väsymys on ainakin vähän alkaneet hellittää jo :) Hassu juttu sinänsä et päänsärkyhän on alkuraskauden oire, mut mulla on alkanut oleen sellasta lievää kipuilua vasta vähän aikaa sitte. Voi toki johtua tästä kuumuudestakin. Muuten ei oikeestaan mitään oireita ookkaan, mitä nyt itkettää helpommin mut sekään ei oo niin paha enää kuin alussa :D
 
Mulla tuntu eilen että oli kaikki maholliset vaivat. Kaikista tympein oli sisäänhengittäminen kun rintaan pisti. Tänään ei onneksi oo ollu mitään.
 
Täällä viikkoja kasassa 11+3 ja huono olo ja väsymys helpotti jo reilu viikko sitten. Viime viikolla tuntui jo, että alan olla elämäni kunnossa ja jaksoin vaikka mitä :). Rinnatkaan ei enää juuri arista ja tulikin jo epäusko, että onkohan kaikki kunnossa kun olo alkoi tuntua niin hyvältä ja normaalilta. Vessassa saa kyllä juosta useammin, myös yöllä kerran tai pari. Lisäkis häntäluun alueella on alkanut tuntua ajoittain painetta / pientä kipua. Mutta muuten elämä hymyilee ja elämä on tosiaan tasaisempaa :D Np-ultra 4.6. eikä malttaisi odottaa millään!
 
13+0 ja väsyttää vieläkin. On tää väsymys alkuajoista helpottanut, mutta vielä ei ole se pirteä keskiraskaus saapunut. :wink Nälkäkin meinaa tulla usein ja vessassa saa ravata. Viime viikolla ultrassa olin käynyt tuntia ennen vessassa niin jo oli täysi rakko. Ei onneks koko aikaa ihan niin nopeaa vauhtia täyty. Varsinaista pahoinvointiahan mulla ei ole ollut missään vaiheessa, pientä etomista vain ja nyt sekin on hävinnyt.
 
Takaisin
Top