Toisen kolmanneksen oireet

Tänään alkoi uudelleen tuntua rintaan pistämistä. Olin kaupungilla kaverin kanssa ja tuli tosi puristava tunne rinnaan ympärille. Nyt päivystyksessä, viien tunnin jonot, ehkä täältä joskus pääsee kotiakin.. :sad001
 
12+3, naamaan, rintaan ja mahaan tullu pieniä punasia näppyjä. Ei kiva!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ja! Tunnen itteni tosi lihavaksi. Tilasin netistä valmistujaismekon, ihan omaa tavallista kokooni, vetoketju ei menny kiinni ja maha oli ihan hirvee pötsi. Vaaka ei näytä enempää eikä vähempää mutta oon vaan tosi turpee. Hyi olkoot miten hirveeltä se näytti! Nyt ei oo mitään päällepantavaa lauantaiks :sad001


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Toove mulle on kans tullut taas naamaan ja rintaan näppyjä. Nyt siis rv 13+0, aiemmin tais olla jossain siellä 7-8 viikon tienoilla, mutta nää ei ole nyt ihan yhtä pahoja näppyjä kuin silloin...

Ja mulla alkaa kans maha kasvamaan, kyllä sen nyt jo oikeastaan huomaa, mutta yritän silti vielä töissä käyttää aika löysiä paitoja. Mulla on siis ollut jo ennen raskautta sellainen vararengas vyötäröllä, joten alavatsa ei ole juurikaan kasvanut, mutta nyt se maha alkaa jo heti rintojen alapuolelta. Siitä huolimatta mä ihmettelin, kun viime viikolla laiduin puoli kiloa! Mä kyllä ihan odotan innolla, että raskaus alkaisi näkyä. :)
 
12+0!! Uskomatonta miten nopeasti aika menee kun ollaan jo näin "pitkällä"! Mulla noin viikko sitten helpotti kaikki oireet ja olo on ollut tosi normaali, ainoastaan täytyy pitää huolta siitä että syö tarpeeksi usein ettei huono olo iske. Ihan mahtavaa kun on taas energiaa! Ainoastaan ihmeellistä punaista (ja vähä kutiavaa) ihottumaa on ilmestynyt pitkin poikin kehoa, mutta on myös ajan myötä kadonnut.
 
Se jäi vielä sanomatta että ultrassa koitettiin sen verran kovakouraisesti saada pientä kääntymään ja muutenkin runklattin, että eilisestä asti on tuntunut ikävää nippailua mahassa, varsinkin kun pitää (alati tiukkenevia) työhousuja jalassa. :confused:
 
Miten musta tuntuu että mulla on kaikki maholliset vaivat! Vielä oksettaa pitkin päivää (rv13) ruoka ei maistu, nyt kiloja jo -3,5kg, selkään koskee ihan hulluna, iltasin hyvä että uskallan kävellä että jalat ei lähe alta, voiko kohtu nyt jo painaa iskiaishermoa, tietääkö kukaan? :O
 
Mulla ei muuten ole enää juurikaan oireita, paitsi vatsakivut. Eilenkin kouri vatsaa kuin ois menkat alkamassa. Pienen hetken mietin, että nyt se menee kesken, mutta sitten siirsin ajatuksen ihan muualle. Se ei ainakaan helpota, jos rupeaa murehtimaan, katselin sitten koko illan sängyssä tv:tä ja yritin rentoutua, tänään ei ainakaan ole kipuja ollut. Väsymys on poistunut, pääkivut on vähentynyt (migreeniä ei ole näkynyt 2 viikkoon, jihuu :)). Paino ei onneksi ole (oman vaa´an mukaan noussut) ja nyt vasta tuntuu, että alkaa ymmärtämään mitä on tapahtumassa:grin Vielä en ole vaatteita uskaltanut ostaa, mutta kovasti jo katsellut. Aikasemmin en ole uskaltanut edes katsella niitä. Kohta se varmaan räjähtää käsiin se uskallus ja tyhjennän kirppikset :grin
 
Mullakin pyörähti toinen kolmannes käyntiin :)
12+1 tänään :)
Oireina kovat repäisykivut, jos nousee makuulta tai kyykystä nopeasti ja nälkä. Aamulla tuntuu kalvava nälkä heti kun herää, mutta ei kuitenkaan tee mieli syödä mitään.
Paino nousi alussa, kun oikein turvotti, mutta laski sitten, eli tällä hetkellä painoa ei ole lähtölukemista tullut ja normaalit vaatteet mahtuu päällä, ellei erehdy vetämään sokeria ja hiilareita montaa kertaa päivässä.
Fiilis on ihan ok ja raskaus kyllä helposti unohtuu :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla kans paino nousi pari kiloa, mutta nyt pari viikkoa sitten "laihduin" 1 kg, joten nettopaino on nyt +1 kg. Silti tuntuu, että maha on jo tiellä ja housut puristaa, joten tilasin alkuviikosta raskausvaatteita :)
 
Tänään täälläkin on virallisesti toinen kolmannes alkanut \o/

Ihanaa, että teillä on oireet helpottaneet. Täälläkin hieman. Enää en oksentele jokainen päivä, tällä viikolla vain ma, to ja pe :p Nyt se onneksi rajoittuu suurimmalta osalta aamuun ja iltaan. Tappava väsymys on kyllä vieläkin kokoajan. Töistä menen suoraan nukkumaan ja herään aamulla. Silti nukuttaa 0_0 Tosin luulen, että väsymyskin helpottaisi, jos saisi hieman enemmän syötyä. Lähes samalla listalla mennään kuin aiemminkin. Eilen sain syötyä kaksi ruokalusikallista uunilohta ja 5 palaa paprikaa. + dallas pullaa :) Anoppi kävi kokkailemassa. Tosin samalla huomasin, että meidän perheessä ei vieläkään laiteta ruokaa, joka "haisee". Mies saa käydä ulkona syömässä lounaan ja illalla salaattia, paahtoleipää tms :D Mie vaan en kestä 0_0

Täälläkin uusi vaatteita tarvittaisi. Itseasiassa ainoastaan rintaliivejä :D Tissit on kasvanu hirveesti (normaalistikin E-kuppi) ja enää mahtuu ainoastaan yhdet F kupit päälle. Enkä ole edes lihonut :D, laihtunut semmoiset 1,5 kg.

Miumau: Siun kannattaisi soitella neuvolaan tai lääkärille.

Ps. Vieläkin odotellaan sanontaa, että raskaana olet elämäsi kunnossa
 
joillaa voi miumau kohtu kasva sen verra nopeest että alkaa painamaa hermoja ja tietty liitokset ja muut ku löystyy ni tulee kaikenlaista häikkää helpommin. jos huolestuttaa ni kannattaa soittaa neuvolaa tai äippäpolille et voisko käydä näyttäytyys josko kattoo että onko kaikki kunnos.
 
täällä vaivaa päänsärky jo ties monettako päivää putkeen... Yrittänyt olen juoda ja ulkoilla riittävästi..
 
Viimeinkin pääsen tälle osastolle kirjotteleen, kun tänään on 11+6 (siis huomennahan vasta virallisesti pääsisin, mutta en malttanu odottaa). Alkaa se keskenmenon pelkokin helpottamaan vaikka kummitteleehan se kuitenkin vielä jossain alitajunnassa. Onneksi en ole oksennellut, mutta sellanen etova olo velloo vattassa vieläkin jatkuvasti. Heti on saatava jotain ruokaa, kun nälkä kurnasee muuten tulee heikko olo. Masu on kasvanu jo aikalailla. Ei mene minkään farkkujen napit kiinni, mutta onneksi voi vetää tarpeeks pitkän hameen mahan yli, ni ei tarvi ihan vielä alkaa mammavaatteita osteleen. Kävin jo niitä kattelemassa, mutta ainakaan Jyväskylästä ei löydy kovin kummosia. H&M:kin on pienentäny valikoimaa kovasti mammaosastolta. Täytyy varmaan tori.fi:n valikoimia alkaa selaileen. Syksyllä onkin sitten pakko hankkia ainakin jonkinlainen takki, johon mahtuu. Nuo vanhat, mitä mulla on, ei ainakaan jousta yhtään. Jokos te muut ootte hankkineet paljon vaatteita? Riittäisköhän parit housut ja ehkä jokunen imetyspaita?
 
Olen jo ostanu kolmet housut, pitkät ja lyhyemmät leggarit ja yhden hameen, kaikissa on sellanen korkea resorivyötärö. Käytin noita jo jonkun päivän, kun masu oli pahimmin turvoksissa. Nyt (vko 12 + jotain) turvotus on vähentynyt ja masu noussut ylemmäs niin, että voi taas käyttää normihousuja, kun patentoi hiuslenksulla nappiin joustovaraa :wink mammapaidat on jotenkin niiiin mammamaisia, että menee varmasti aikaa, ennen kuin sellasen päälleni laitan. Ja hellesäälle on varmaan keksittävä jotain muuta, nuo resorithan on ihan tukalan kuumia!
 
Marraskuisista kuikin, mistä Supa löysit lyhyemmät mammaleggarit? Mä haluisin kans lyhyet (capri-mittaiset) mustat ja valkoiset kesätunikoiden ja mekkosten alle, mutta en ole oikein missään nähnyt.
 
Takaisin
Top