Toisen kolmanneksen oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja OLento
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tullut tosi kova himo Turkinpippureihin! Niitä voisin syödä mielin määrin, mutta kieli menee rouskuttamisesta ja imeskelystä ihan helläksi. Muutenkin tykkään laittoman paljon salmiakista ja toi 50g/vrk naurettava rajoitus on joinain päivinä osoittautunut haasteelliseksi... Huimaus on kummasti loppunut. ;)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ei oo onneks niin kova väsymys kuin alussa, vaikka jonkin verran väsyttää. Vessassa saa käydä usein ja syödäkin pitää vähän väliä. :p
En tiiä onko tää raskausoire, mutta mulla on käsissä tosi kuiva iho. Onhan nyt ollut viileä ilmakin ja töissä paljon pesen käsiä, mutta ei se ihan noin paljoa normaalisti kuivu. Ja nyt mulla kuivuu kämmenet ja sormien välit kun normaalisti kuivuu kämmenselkä ensimmäisenä. Eipä kyllä alapään limakalvotkaan mitkään kosteat ole, vaikka kosteuden "piti" kai lisääntyä....
 
Mulla on myös yllättäen kuivunut iho aivan älyttömästi vaikka oon kokoajan vaan rasvannut enemmän. Luulin ensin, että lomareissun rusketukset kesii pois, mutta kyllä tätä on jatkunut nyt jo monta viikkoa.
 
Itsellä alussa oli kaikki mahdolliset oireet (pahoinvointia, pyörrytti, oksetti,väsytti) mutta rv 12 jälkeen helpotti.
nyt 13+4 ja oireita ei niinkään ole, paitsi hirveä stressi, joka on töistä johtuvaa ja jonka vuoksi ei ole saanut nukuttua, lisäksi koskee päähän liika miettiminen :(
Kun oikein hermostuttaa töissä olen huomannut, että alkaa mahaan koskee.
Vaikka kuinka yrittää ajatella et turha töitten takia stressata niin se on helpommin sanottu kuin tehty.
Vielä olisi kk kesälomaan..
 
Onko muita joilla on nenä tukossa koko ajan? :o
Mulla on yötä päivää, vaikka nenäkannua olen käyttänyt ja lääkärin luvalla pahimpaan tukkoisuuten lasten nasolinia, mutta silti ei ilma kulje tarpeeksi nenän kautta :sad001
Mua alkaa hermostuttaa iltaisin, jos ei ilma kulje nenän kautta ja sen ymötä unen saanti on hankalaa :mad:
 
Alkuraskaudesta ja nyt taas on nenä etenki öisin tukossa. Myös yöunet nyt viikon 16 alkaessa olleet tosi huonot. Bacne on iskenyt selkään, ihania patteja siellä, ruokahaluttomuus vaivaa koska syönnin jälkeen on huono olo, vaikkei onneksi enää pahoinvointia. Vähän ollut aikaansaavampi olo sentään viime aikoina. Vasenta lonkan aluetta kolottaa. Maha pullahti kunnolla ulos viime viikolla, vaikea enää peittää sitä joten lomalta palatessa kuukauden päästä kaikki varmasti saavat kuulla raskaudesta.
 
Muikkis: mulla on nenä tukossa ollut koko raskauden 24/7. Kaikki sallitut keinot oon kokeillut. Nyt neukkulääkäri määräs nenäkortisonia(antoi mulle ison prujun missä kerrotaan lääkkeen turvallisuudesta, vaikka tuoteselosteessa ko. tuotetta ei suositella odottajalle), en oo kylläkään vielä kokeillut kyseistä lääkettä. :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mullakin nenä tukossa. Pahimmoillaan öisin. Nukkuminen on vaikeeta ja kaikki suun limakalvot aivan rutikuivat. Kohta on varmaan kaikki hampaat täynnä reikiä :/
Mä ajattelin koneilla kookosöljyllä purskutusta. Vaikka ei se nenää avaa, mutta suojaisi suun limakalvoja.
Pahimpina öinä olen joutunut käyttämään nasonexia. Ja koska päätä särkee melkein joka päivä, olen joutunut käyttämään välillä myös ibubrofeiinia. Ei mahda mitään.
Mä pistin ruokavalion ruotuun, niin johan loppui vitutus, väsymys ja saamattomuus. Kun pahin etominen ja mieliteot väistyi, niin olen onnistunutkin tosi hyvin. Ihan eri fiilis nyt. Ajattelin jo tuossa jossain vaiheessa, että olenkohan enää ikinä onnellinen.. Onnellisia ne, jotka voi syödä mitä vaan, mutta mä en kyllä voi. Mulla tulee huonosta ruuasta tosi huono fiilis. Tässä tilassa vielä korostetusti.
Mutta nyt elämä taas hymyilee, mulla on vapaa ilta ja lomakin alkaa. Vaikkei tuo mun loma kovin arjesta eroa, niin on se kuitenkin koko perheelle kiva kun ollaan kaikki kotona. Viikon päästä lähdetään Visbyn risteilylle :)
Nyt vaan sitä hellettä, kiitos.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täälläkin kärsitään nenän tukkoisuudesta, etenkin öisin. :sad001

Lisäksi mieltä masensi tänään sokerirasituksesta saadut tulokset. Yksi arvo oli vähän koholla ja nyt sitten joudun ottamaan arvoja 6 päivän ajan aterioiden jälkeen, kiva pistellä reikiä sormiin. Harmittaa tämä paljon, koska nyt joudun karsimaan ruokavaliosta kaikki ylimääräiset pois, vaikka karsittavaa ei paljon olekaan..silti herkut meni sinne..bye bye.

Onko muilla ollut samaa kohtaloa? Olen itse ollut aina "terve", niin jotenkin tälläisen raskausdiabeteksen saaminen ottaa päähän todella paljon. En ole aiemmin tiennyt, että se diagnoosi tulee jo noin pienestä ylityksestä. :angryfire
 
Mä olen kahdessa raskaudessa mitannut sokereita rv 26 lähtien. Ihan loppuun saakka.
Sokerin ja viljan kun jättää pois/karsii minimiin, niin on ihanne arvot. Vauvat ovat painaneet 2500-3300g
Saa nähdä tässä raskaudessa kuin käy. Kaikki mitkä nostaa verensokerin nopeasti, on huonoja. Mieluummin vaikka stevialla tai karppisokerilla maustettuja juttuja silloin kun oikein tekee mieli, kuin sokeria. Tai tummaa suklaata vähän :)
Tsemppiä!
Mä aina ajattelen, että jos toiset pystyy lopettamaan tupakoinnin yms. niin kyllä pystyy syömisiäänkin miettimään yhden raskauden ajan. Kyseessä kuitenkin vauvan terveys.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tissit mahtavat juu. Odottakaas kun ne on täynnä maitoa. Kunnon piukeet silikonit :grin...
Ei vaan sit kyllä jo sattuu, kun on 5 dl maitoa tungettu per tissi yhdessä yössä... Tyhjäksi imetään sitten vuoden aikana pikku hiljaa..:binkybaby
 
Mun tisseille sitä ei tapahdu mitään. Ei ne ole mitenkään suuret edes sitten kun niihin maito nousee. Vaan eipä se maito viimeksi sitten riittänyt kuin kolmisen kuukautta.
 
Onneksi tissien koko ei korreloi maidon määrää tai riittävyyttä millään tavalla :) imetys on kyllä sellainen asia, että siihen pitää perehtyä aika paljon etukäteen, muuten homma monelta helposti loppuu "liian aikaisin". Onneksi nykyään on imetystukipuhelin ja imetystuki henkilöt, joihin ottaa yhteyttä jos epäilee että maito olisi loppumassa, tai mitä vaan ongelmaa ilmaantuu imetyksen varrella :)
On tosi harvonaista, että maito loppuu kesken, jos vauva on täysimetyksrllä, tosi harmi että niin on käynyt :(


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Juu, tiedän ettei koolla ja kasvulla ole maidon määrän kanssa tekemistä. Meillä oli pieniä starttivaikeuksia jo osastolla, ja sieltä lähtiessä ei saatu sitten mitään ohjeita miten toimia, Elli sai siis lisämaitoa osastolla jonkin verran sokereiden laskun takia. MIkä oli käsittämätöntä, tuo lasku siis, kun syöttöpunnitusten mukaan sai aivan riittävästi ja oikeastaan aika paljonkin maitoa.
No, imetys piti sitten joka tapauksessa "ajaa alas" siinä kolmen neljän kuukauden kohdalla, kun sain ajan jalkaleikkaukseen, ja oletus oli, että tarvitaan kamalan kovat kipulääkkeet jälkeenpäin. En kyllä lääkkeitä juurikaan tarvinnut, mutta mistä sen etukäteen olisi voinut tietää? Nyt Nasu-Einarin syntymän jälkeen tullaan leikkaamaan toinen jalka samalla tavalla, mutta ilmeisesti tällä erää saan vähän enemmän vaikuttaa itse tuohon ajankohtaan, eli koitan saada aikaa vähän pidemmälle kuin 4 kuukautta synnytyksestä..
 
Puhuin liian aikaisin, että minun migreeni ole ollut paha! Perjantaina alkoi migreeni ja tänään sitten pääsin halailemaan vessanpyttyä. Minun ensimmäinen kolmannes oli helppo mutta nytkö sitten alkaa tulemaan kaikki maailman oireet? Voisikohan sillä olla vaikutusta migreeniin, että tätä meidän taloa alettiin maalaamaan öljypohjaisella maalilla juurikin perjantaina...? En siis itse ole tietänkään ole ollut maalaamassa mutta kai ne höyryt tänne talon sisäänkin pääsee?
 
Mulla on ollut tosi helppo alkuraskaus. Väsymystä ja muutaman kerran pientä etomista, mutta ei juuri muuta oiretta.

Pari viikkoa sitten jouduimme viemään kissamme lopetettavaksi ja siitä lähtien (tänään 14+6) tuntuu että hormonit ovat ottaneet vallan. Kaikki asiat itkettävät ja nytkin tätä kirjoittaessa nousee kyynel silmään, :crybaby2snif. Tänään itku alkoi heti aamusta, kun mies ei unenpöpperössä tajunnut heti herättyään mua halata :rolleyes:. Ja pahinta on, että siinä samalla kun itkee, niin tajuaa, että käyttäytyy hölmösti, eikä itkuun ole oikeasti mitään syytä!

Mitä ihmettä!! Sitten vielä kaikki oppaat sanoo, että nyt rupeaa alkuoireet tasoittumaan. Mullako ne vasta alkavat?
 
Mullakin on ollut tosi helppo alkuraskaus niin kuin RedRosella. Viikkoina 5-7 oli ainoastaan aika ällöjä ruokakuvotuksia. Esim. oli kauhea nälkä ja sitten kun piti vaikka kanaa syödä niin en saanut alas mitään. Noina viikkoja pysyttelin paljolti nuudeleissa, smootheissa, hedelmissä ja leivässä. Mutta se meni sitten ohi.

Väsymys on ehkä iskenyt vasta nyt. Voin olla ihan naatti työharjoittelupäivän jälkeen, tai kahden tunnin ystävä tapaamisen jälkeen. Nukun helposti päiväunet sekä 10-12h yöunet päälle.
Aika ajoittain ala-vatsaa särkee, niin kuin menkkakivut, mutta that's pretty much it. :D

Mutta kyllähän nämä asiat vielä ehtii muuttumaan, onhan tässä vaikka kuinka monta viikkoa vielä jäljellä. hihi
 
Nykyään itkettää kyllä myös enemmän kuin ennen. Yks päivä tein ruokaa eikä mies heti sen valmistuttua alkanutkaan syömään niin repesin itkuun, koska "oon tehnyt niin pahaa ruokaa, ette sä tahdo edes syödä sitä!". :rolleyes:

Itken myös, jos uutisissa on joku surullinen juttu. Tai kun jalkapallon MM-kisoissa joukkue putoaa jatkosta, ihan sama mikä joukkue. Tää on ehkä ensimmäinen, itseäkin jo häiritsevä raskausoire. Noin pari viikkoa on nyt ollut tämmöistä.
 
hanskimus jaksamista itkukohtausten kanssa. itellä ei iha tuollast sentää ole. nyt on tullu oudot unet mulle vaivaks, viime yönä näin kaks unta, yks kiva ja toinen oli sit inhottava.
 
Yksi uusi oire taas on ilmaantunut. Välillä on yöllä suonenvetoja/kramppeja jalassa. Viime yönä varsinkin tuntui pohkeessa tosi ikävältä ja koko päivän on ollut lihas jotenkin jumissa. Pitää laittaa mies hieromaan kunhan se tulee kotiin. :rolleyes:
 
Takaisin
Top