Toisen kolmanneksen oireet

Ihan H&M:n valikoimasta löytyi, mustat :) Oikeestaan muita mammavaatekauppoja ei mun kotikaupungissa olekaan..
 
Toisen kolmanneksen oireeksi on ilmaantunut niinkin hauska asia kun virta :) sitä tuntuu olevan ainakin tänään ihan koko kylän edestä :) eka 7-15 töissä, kaupan kautta tarhalle ja pojan kaa tunteroinen pihalla..Siitä sitte sisälle laittaan ruokaa, leipoon pojan kaa sämpylöitä ja tein vielä mansikka-vadelma rahkaa :) ilmeisesti alun väsymys on joko selätetty tai sit se on tänään lomautettuna :wink
 
Tavallisia legginsejä voi käyttää tosi pitkään, kun pukee ne väärinpäin, eli takaosa eteen. Takakappale on korkeampi ja tulee aika ylös ja ei paina vatsaa.
Mä en ole juurikaan äippävaatteita koskaan ostellut.
Kahdet farkut ja yksi vähän lämpimämpi hame syksylle/talvelle.

Tavallisia tunikoita ja pitkiä neuleita legginsien kanssa.
Normi a-linjainen takki käy. Toppahousuista vetska ja nappi auki ja henkselit. Ainut on tuo toppatakki. Mutta muistelisin, että kun keskimmäinen tammikuun lopussa syntyi, niin mulla oli ihan normi maiharimallinen talvitakki.
Mutta mun mahat on ollu kyllä ehkä aika pieniä, kun vauvatkin on ollu alle 3kg


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
mun ei tartte ostaa äippävaatteit ku on muutenki tilavat vaatteet onneks eikä täällä kyllä äitiysvaatteita löytyiskää ku ei niitä täällä vissii tunneta. muutama päivä ja ollaa tokalla kolmanneksella ja sen sain huomata siitä että tänää iha jäätävät liitoskivut tuntu et joku repii häpyluun kappaleiks ja siinä sit patjalla maattii ja itkettii, sama juttu oli esikosta joten ensi paniikin jälkeen aloin miettii et miks mä panikoin noudattaa samaa linjaa mitä esikossa jonka kohal mut vietii päivystykseen jossa ei ees aikoinaa tutkittu vaan käskettii kotiin. että tervetuloa kipukaudelle, josko helpottas puolee välii mennes palatakseen vikal kolmanneksel. perjantaina nt-ultra ja saa nähä onko pikkunen vielä kunnossa silloin :)
 
Kiitos Supa vinkistä. Mulla vaan kävi niin hassusti että jo kun kysyin tätä asiaa, mulla oli kassissa ostettuna (!!!) ne vajaamittaiset valkeat caprileggarit mitä kaipailin. :grin Mä vaan luulin että ne on pitkät. Hitsit, en kyllä kehtaa miehelle ees sanoa, se on jo huolissaan mun hajamielisyydestä nykyään muutenkin...:p
 
ihan vielä en tänne kuulu mutta kohta kohta..
oikeen harmittaa kun edellisen raskauden aikana ostin hirmusti vaatteita ulkomailta halvalla,ja olivat tosi mukavia...mutta päätin jo kolmosta tehdessä että se tulee olemaan viimeinen lapsi..ja annoin kaikki vauva tarvikkeet ja odotus ajan vatteet jo muille tarvitsijoille..nyt sitä nelosta odotellessa mietiskelee mitähän kaikkea sitä pitää vielä ostella...

nämä pienet punertavat näppylät joita on kasvot,rintakehä ja selkä täynnä...mitäs nämä ovat?ennen ei o ollu..ja ihokin on rasvainen ja tuntuu että hiuksetkin rasvottuu nopeasti,se nyt on tuttu oire viimeksi kun tyttöä odottelin..
ja tämä toinen oire,jatkuvasti sitkeää limaa kurkussa joka ei millään rykimisellä tahdo irrota,niin kauan sitä jaksaa yrittää köhiä ja rykiä kunnes tulee yökkäys--ja yrjö..millähän tätä limaa saisi pois..onko muilla vastaavaa?

ja nää hikoilu kohtaukset,enää ei palella vaan hiki puskee päälle ja haiseva sellanen!
 
Muokattu viimeksi:
Mulla kans tota limaa eikä millään oikewn läheirti. Ja ainut onkon että sen takia muutamia kertoja oksentanu.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
Kai sitä jo tänne voisi kirjoitella.. huomenna vasta 12+0 ja sen kunniaksi nt-ultra.

Jolianna: Limaa myös kurkussa, ollut kyllä jo pitkään. Pahinta on hampaita pestessä.. silloin meinaa aina laatta lentää, kun hammastahna pahentaa liman eritystä. En ole kyllä kertaakaan oksentanut, mutta mulla ei tulekaan ylös helposti, vaikka olisi vatsatauti. Paha olo on onneksi vähän hellittänyt. Väsymystä kyllä vielä piisaa.. onneksi on loma!

Vatsan turvotus on onneksi myös vähentynyt. Voi pitää taas vähän kireämpiä paitoja eikä niin helposti kukaan huomaa raskautta. Jos ultrassa kaikki on ok, niin ei sen kyllä väliäkään vaikka joku arvaisi. Muuten en haluaisi kaikille selitellä..
 
Eilen oli np-ulta ja siellä kaikki näytti olevan juuri niin kuin pitääkin :) Voi että miten uskomaton muutos siitä varhaisultrasta kyllä tapahtunut (kävin 6.5.)! Nyt se masuasukki näytti jo pieneltä ihmisvauvalta eikä enää sammakolta :D.

Väsymystä tuntuu taas olevan ilmassa, eikä oikein jaksa innostua niin kovasti mistään, Eilen piti käydä ostamassa isompia rintsikoita ja maha alkaa puskea kyllä näkyviin. Repäisykipuja on tuntunut jonkin verran ja häntäluun alue kipeytyy kun istuu pitkään. Tuota limaa on minullakin ollut kurkussa, mutta ajattelin että johtuu astmaattisesta taipumuksestani ja olenkin käyttänyt lääkärin luvalla astmalääkkeitä viimeiset kolme viikkoa..mutta voisiko johtua kuitenkin raskaudesta. Lima tuntuu tosi sitkeältä ja sitä saa ihan tosissaan yskiä pois, inhottavaa. Ja hampaita pestessä tulee yökkäysrefleksi mullakin.

Kerroin myös töissä raskaudesta eilen kun kaikki oli ultrassa kunnossa. Vastaanotto oli onneksi tosi hyvä, ei tarvitse siis stressata äippälomalle jäämisestä.
 
auttaisikohan "limaiseen yskään"tarkoitetut yskänpastillit tai muut lääkkeet tuohon limaan...onko kukaan kokeillu?
Kiva kuulla että on "kanssa kärsijöitä" en siis ole ainoa eikä tarvi miettii mistä johtuu,eiköhän se näitä raskausvaivoja ole..
 
Tänään ja eilen illalla on ollut karseaa kipua ja viiltelyä vasemmassa kyljessä/kylkiluissa. Mitähän tämä nyt sitten on ja lieneekö syytä huolestua..? Lisäksi tänään tuntuu sille että oisin nielaissut vähintäänkin jalkapallon ja tuntuu että halkean kohta kahtia, argh. :confused: Nyt on rv13+2
 
Koko ajan ollut aika vähä oireista. Kipuja häntäluun ja alaselällä. Limainen kurkku jonka takia erityisesti hampaita pestäessä yököttää. Mutta siinäpäs ne jotka päiviytäin ollut.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
HIIII!!! Miekii pääsin tänne vihdoin! Kuukautisten mukaan 12+3 mutta tänään ultrassa näkyi kaveri joka olisi 12+6 :) Mutta la ei siirry. Kovasti se siellä venytteli :)

Pahaaoloa ei oo ollu aikasemminkaan, paitsi silloin kun on kauhee nälkä ja ei kuitenkaa tee mieli mitää. Muuten kaikki on ollu koko ajan hyvin, kuulun varmaan niihin onnellisiin
 
Kyllä olis mahtavaa jos tulis sellanen virtapiikki kuin Räsynallelle! Oon ollu väsyny koko raskauden ajan eikä tunnu vieläkään hellittävän. Kaikki kotityöt kasaantuu, kun ei huvita tiskata, pyykätä tai siivota... vaikka oon kesälomalla! Mitenköhän sit jaksaa, kun pitää mennä taas töihin? Onneksi ei kuitenkaan ole ollut pahoinvointia. Pelkästään sellasta etovaa oloa, varsinkin jos ei saa syödäkseen ajallaan. Närästys on myös iltaisin aika pahana. Piti hakea rennietä säästöpakkaus ettei ihan heti lopu kesken.

Ikkunatkin on vielä pesemättä talven jäljiltä...
 
joo mullakin niin monta projektia täälä kotona odottelis vaan tän pahoinvoinnin ja väsymyksen loppumista ja ehkä pikkusta virtapiikkiä myöskin..

Rennietä tääläkin kuluu kivasti varsinkin nukkumaan mennessä närästys ottaa vallan...

nyt on jonkin verran jaksanut jopa istuskella,normisti päivä kuluu maatessa..huomaan kyllä vitamiini lisän sekä rautatablettien vaikutuksen sekä puutteen..silloin vetää naamakin ihan valkoiseksi,heikottaa ja tärisyttää..jos on vitskut ottanu olo lähentelee jopa normaalia,etomista lukuun ottamatta ja oksentelua..suosittelen!
 
Mullakin huomenna pyörähtää 15.viikko käyntiin.
Olot vaihtelee päivästä riippuen.. En ole muissa raskauksissa todellakaan ollut näin poikki. Eilen kitkin pihan, ajoin 3h nurmikkoa, kannoin kanien ruokasäkit varastoon ja kävin lasten kanssa uimassa, niintänään on ollut aivan hirveä olo. Oon ollut niiiiin poikki ja huonolla tuulella. Koko ajan huono olo aaltoilee.
Mua alkaa syksy hirvittää.. Äippis alkaa 1.11. Ja siihen asti olisi jaksettava. Syksyllä on vielä niin julmetusti pihatöitä ja mahdollisesti vielä lumitöitä, joululahjojen metsästys ja tuo lapsille pukeminen ja riisuminen ja ulkoiluttaminen 2 krt/pvä. Mies on käytännössä kuukauden pois syys-lokakuussa. Huh!
Omat lapset pukee, riisuu ja käy omatoimisesti vessassa, mutta hoitsikat ei. Ovat vielä hurjan painavia nosteltavia, kun painavat melkein 20kg per nenä.
Miten ihmeessä selviän?
Toivottavasti olot paranee loppua kohti. Ei tod ole sama asia olla 34-vuotiaana raskaana, kuin silloin kun odotin ensimmäistä 26-vuotiaana. Ei todellakaan.
Tämä tulee olemaan meidän viimeinen. Pyydän sektion yhteydessä tekemään sterilisaation.
Yritän todenteolla nauttia tästä raskaudesta. Ja toivon että olo paranee. Tää ei nimittäin ole kivaa :sad001
Mä niin tarvisin pihan ja kanien hoitoon ja ruuanlaittoon au-pairin loppukesäksi ja syksyksi.




Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Oi, oi, Rosita, onpa sulla paljon puuhaa siellä kotona. Älä nyt liikaa rehaa.

Minä vaan vedän liikaa lonkkaa, vaikka pitäisi pihaa hoitaa, siivota sisällä, pestä ikkuna + matot. Ihan kyllä tulee huono omatunto kun ei saa mitään aikaiseksi... jotenkin siirrän aina seuraavaan päivään kaikki hommat. Oikea laiskamato tällä hetkellä :confused:
 
Takaisin
Top