Toisen kolmanneksen oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja OLento
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ollaan 13+1 eli mukavasti toisen kolmanneksen puolella. Oksentelu ja pahoinvointi oli mulla rajua melkein kuudennesta viikosta lähtien. Painoa on lähtenyt 5,7 kg lähtötilanteesta, mutta olo tuntuu koko ajan siltä, että olisin lihonut. Nyt on kolme päivää ollut pahoinvointi ja oksentelu poissa ja tänään uskalsin jättää ämpärin ensimmäistä kertaa pois kainalosta kulkemasta. Ah, mikä ihana tunne!! Tunnen olevani taas ihminen ja ihanaa herätä aamulla siihen, että on nälkä, eikä paha olo! :)
Pissahätä tuntuu todella voimakkaalta ja vessassa saa rampata vähän väliä. Kattelin myös eilen tarkemmin vatsaani ja siihen on kasvanut sellainen karvapeite, etenkin alavatsaan ja navan ympärille.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kumma kyllä virta on pysyny :) saa tehtyä vaikka mitä :) mä niin nautin tästä raskaudesta, on ihan erilainen olo ku esikoista oottaessa. Varsinki ku sain rattaatki ostettua nii nyt ei enään puutu ku vauva :) ainoo ongelma tällä hetkellä on mun rinnat...täytyy huomenna mennä ostaan isommat liivit :/ ja ku ne on niin kipeet! Mutta koska ei muuta vaivaa onneksi oo niin oon tyytyväinen :)
 
Täällä tänään täynnä rv 12+0 :) Oireet niin vähäisiä että tuntuu aivan turhalta niistä mitään mainita :grin Tässä vaan on ihan kauhee vaara että jos tämä tokakin raskaus menee yhtä huoletta kuin eka ja vauvakin on yhtä helppo, niin kohtahan sitä jo ootellaan kolmatta!!! :grin:rolleyes::grin
 
Hulina: Oon tosi iloinen siun puolesta, että oot päässy jo tuohon vaiheeseen. Itsellä sanko kulkee tiiviisti mukana kotona. Töissä on roskis aseteltu parhaaseen yökkäys kohtaan :D Nyt olis 15+0 menossa
 
Toinen kolmannes starttaa minullakin, tänään 12+0.

Viime viikonloppuna alkoi uudenlaiset "oireet", kovat nivelkivut. Ensin nilkat, sitten polvet, ranteet ja kyynärpäät. Olkapäät juili eilen, mutta tänään ei tunnu kipeältä. Kävin jo lääkärissäkin varmuuden vuoksi, kun yhtäaikaisesti alkava nivelkipu voi olla vaikka mitä, mutta tutkinnan jälkeen tulos oli se, että tällä hetkellä paras arvaus on että kivut johtuvat raskaudesta, ja loppuvat joskus sitten synnytyksen jälkeen... Jee!
 
Voi ei Mabness, toivon niin kovasti, että sullakin loppuisi pian! Ihan kauheelta kuulostaa tuollaisessa kunnossa työssä oleminen. :/
Mulla on melko fyysinen työ ja lisäksi tunnin bussimatka mennessä ja tullessa, joten ei tullut kuuloonkaan, että olisin töissä päässyt. Olin fyysisesti tosi huonossa kunnossa, huippasi ja heikotti pystyssä, mies tuli suihkuun pesemään, kun en itse pystynyt. 5vk meni pelkästään sohvalla maatessa, vikalla viikolla pysyin pystyssäkin välillä ja uskaltauduin kerran kauppareissulle. Oon ollut nyt vapusta asti saikulla kuusi viikkoa ja työtä on ikävä. Ens viikko on vielä loma ja Juhannuksen jälkeen taas työn pariin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja hemoglobiini oli ensimmäisellä neuvolakäynnillä vain 113, joten syön rautatabletteja sekä thyroxinia ja siltikin vaan väsyttää... No on mulla hetkittäin ollu virtaakin ja silloin on tullut käytyä kirpparilla ja siivottuakin, mutta sen jälkeen pitää ottaa kyllä päikkärit. Viime raskauden aikaan olin todella energinen, mutta silloin mulla ei ollukaan näitä hormoni ongelmia ja olin melkein 7 vuotta nuorempikin... Jospa tää tästä, kun alkais taas lenkkeileen tai jotain.
 
Hulina: Kyllä tämä on jo paremmassa suunnassa. Töissä menee tosi hyvin ellei yökkäilyjä erilaisista hajuista lasketa. Mutta ei tule kuin saavista ulos. Kotona tulee enemmän kun kokeilee syödä jotain muuta kuin leipää. Automatkat on yleensä pelkkää muovipussiin yökkäilyä. Eiköhän tämä tästä TOIVOTTAVASTI jossain vaiheessa lopu :)
 
Mulla on oireet kadonneet kuin tuhka tuuleen. Ennen eilistä ultraa olinkin ihan varma, että masussa ei ole enää elämää. Mutta kaikki oli hyvin!
Pientä pään jomotusta nyt on ajoittain, mutta huonovointisuus on kadonnut kokonaan.
Kauhulla odotan tulevaa ummetusta ja turvotusta yms... :D
 
täällä järkyttävä väsymys vaivaa mut johtuu lämpötiloistaki osittain täällä ku enen puoltapäivää ollaa 30 yli jo. ninja potkii välillä enemmän sillo ku huvittaa ja eilen totesin et joko hän kenkii rakkoon tai työntää päällä sinne suuntaa koska olin just tullu vessast ni takas sinne piti mennä taas. hajut on sellanen mikä saa yökkäilee melkein ja mies sano etä hän tuo kalaa tänään...juu ei kiitos mä en voi sietää sitä hajua, bensa on kans haju jota en siedä ja eilen olin yökätä ku ulkoa tuli bensan haju ku ukko puhisti jotai vespan osaa sillä... inshaAllah tänää sais mehujäätä vihdoin, pitää vaa kotona tehä eka ite ne (jos toi pakastin nyt jäädyttää kunnol ees....
 
Mulla onneks alun väsymys mennyt ohi, mutta siltikään ei vaan saa mitään aikaseks :grin Edelleenkin jotkut hajut oksettaa eikä aina tee mieli syödä oikein mitään kun kaikki etoo, mutta muuten tällä hetkellä ei oo oireita laisinkaan :)
 
nyt virallisesti tällä puolella tänään siis 12+0.täälä oksentamisen määrä on hiukan vähentyny mutta ällötys olo on kokoajan edelleen läsnä..huoh..loppuis jo..tuntuis että ois jollain tapaa odotustilassa,odottaa takas elämään pääsyä kun päivät kuluu aamusta iltaan sohvalla maaten,ämpäriä halaillen ja pissalla piipahdellen nyt lisääntyvissä määrin.
Öisin käyn pissalla 3-4 kertaa ja joka kerta on vaikea nukahtaa takaisin,hemmetti ku se on vaikeeta..muutenkin iltasin nukahtaminen on todella vaikeeta vaikka väsy olenkin..
Nälkä on jatkuva ja välillä tulee syötyä kirjaimellisesti kahden edestä ja siitähän seuraa sitten mukava närästys ja kunnon sellainen kera ruuan takaisin ylösnousemisen suuhun..yök.ei muuta ku renniee peliin..helpottaa hieman..
Ummetus vaivaa..otin kerran levolacia ja siitä seurasi koko yön kestävä vatsakipu,pierskely ja kamala olo..en uskalla sitä enää ottaa...auttoi kyllä,seuraavana päivänä pääs kakalle "ota levolaccia niin on helpompi kakkia"kyllä!
Kurkun limaisuus jatkuu edelleen ja on todella ärsyttävä vaiva.
Enään en ole joutunut tiputuksessa käymään ja sairaslomaa on vielä yli juhannuksen..saas nähä mikä silloin on olotila..

olipahan ihana nähdä miehen hymyilevät kasvot tänään ultrassa kun kaikki oli hyvin ja pieni jumppasi sielä minkä kerkis...oih:Heartpink

Tulikohan ny valittettua tarpeeks..sori...
 
Jolianna: täällä nimenomaan saakin valittaa! ;) Monella on juuri samankaltaisia tuntemuksia ja oireita, joten jaksamme ehkä kuunnella valituksia hieman paremmin kuin puoliso tai muu lähipiiri.
Ikävää, että sulla pahoinvointi+oksentelu vielä jatkuu. Toivottavasti loppuu pian ja pääset takas normaalieloon ja oloon kiinni! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
wohooo! pahimmat yökötykset alkaa vihdoin olla ohi ja ruokahalun oon saanu takasin! tämä viikko on ollu täynnä ruuasta nauttimista! paino tahtoo silti vaan mennä alaspäin, jo -6kg, mutta eipä tuo lääkärikään huolissaan ollut kun mulla on kuitenkin ylipainoa, ei tässä kyllä kuihtumassa olla läheskään vaikka paino putoo!
jokseenkin inhottavaa vaivaa on pari päivää ollut, alavatsan kipuilua... välillä pissalla käydessä kun rentouttaa lihakset niin juilii vatsaa, ja muutenkin välillä. kaipa se pieni vaan siellä viruu ja venyy ja yksiökin kasvaa niin siitä johtuu kipuilut.
huomenna pyörähtää jo 17. viikko käyntiin :smiley-bounce013
 
Oi teitä onnellisia oireettomia...

Blääh, täällä koko päivän kestänyt kuvotus. Ei onneksi niin järkyttävää kuin 7. ja 8. viikolla, mut olisin jos uskonut että olisi näin 14. viikolla jo helpottanut. Haluaisin jo alkaa elää normaalia elämää ja sitä kovasti mainostettua keskiraskauden seesteistä aikaa...:cool01
 
Mäkin oon ollut koko ajan vähäoireinen, mitä nyt lievää yökötystä ollut välillä. Sit kuitenkin välillä ihmettelen, että edelleen tulee sellaisia "alkuraskauden oireita", kuten eilen illalla oli vasen nänni niin pirun kipeä, että piti roikottaa tissiä yöpuvun ulkopuolella. Se vaan ihan yhtäkkiä puristui taas tiukaksi ja meni ihan siniseksi eikä meinannun rauhoittua millään. Istuin hetken saunassakin, kun ajattelin, että lämpö sais sen rauhoittumaan ja kyllä se siitä sitten lopulta helpotti vähän....

Ja tänä aamuna oksensin ekan kerran (viikkoja nyt siis jo 15+6). Ja pääkin oli kipeä jo herätessä ja oksentaminen sai jyskytyksen vain pahenemaan. No onneksi se meni lepäämällä ohi ja pahoinvointikin helpotti, ja sain syödyksi aamupalan. Kyllä sympatiat nousi teitä kohtaan, jotka ootte kärsiny pahoinvoinnista alusta asti!! :)

Muita (jokapäiväisiä) oireita tällä hetkellä on edelleen jatkuva pissahätä ja jano. Ja aikalailla saamaton ja väsynyt olen minäkin ollut. Meilläkin ikkunat on edelleen pesemättä talven jäljiltä ja kämppä on kaaoksen vallassa, kun en vain saa aikaiseksi..... Energiapiikkiä odotellessa! :wink
 
Väsyttää ja vituttaa!!;) Mulla voime raakaudessa loppu pahoinvointi viikolla17 ja näyttää kestävän nytki pitkään. Ei onneksi mitään lamaannuttavaa. Toisin ku tää väsymys! Urheillessa saa olla tarkkana ettei rasita ittiä liikaa, muuten menee loppupäivä ihan tuskaseksi. Ois kiva tällä kertaa kokea se paljon puhuttu toisen kolmanneksen energisyys! Jäi esikoista odottaessa kyllä pelkäksi legendaksi...

Mulla tulee makeasta tosi heikko olo. Laiskotellessa ois niin kiva herkutella mut eipä oikee viiti ku alkaa etomaan.

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
^ hei, jollain muullakin tuo sama oire makean kanssa! Minä en pysty edelleenkään syömään karkkia, jogurttia tai juomaan limpparia tai laittamaan suuhuni oikeastaan mitään muutakaan makeaa.. Eihän tuo sikäli mikään huono asia ole, eikös sokeri olekin myrkkyä ;) mutta jotenkin kummallisen vahva reaktio, kun mikään muu ruoka-aihe tai edes haju ei saa mitään vastaavaa aikaan.
 
Kiitos vertaistuesta Supa;). Ei toki oo huono oire:) pysyypähän painoki helpommin kurissa. Silti pitää aina välillä kokeilla josko ois menny jo ohi;) Suolaset herkut sen sijaan maistuu, vaikka en yleensä esim. sipseistä välitä.

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
Joo, monasti olen manannu, että jestas sitä on TYHMÄ, kun pitää se suklaapala tunkea suuhun ja sitten yökitään ja maataan henkitoreissa sohvalla, täysin toimintakyvyttömänä :D Mulle sipsit on aina ollu herkku nro 1, mutta toivoin, että ne olis alkanu nyt raskausaikana ällöttää, olisi toiminu hyvänä vieroitushoitona. No ei, ihan joka päivä on pitäny edes vähän syödä sipsejä.
 
Takaisin
Top