Tammikuun tarinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Flunssa iski. Muuten ihan kohtuullisen hyvä olo, mutta nenä on todella tukkoinen eikä nukkumisesta tule mitään, joten pakko varmaan jäädä sen takia huomenna saikulle. Onko kellään vinkkejä nenäsumutteesta, jota saisi käyttää, tai jotain muuta vinkkiä? Suolaliuossuihke ei auta.

Hannanna: nenäkannu. Sen käyttö mulla lopettanut poskiontelotulehduskierteen.

Missä vaiheessa raskautta se sokerirasitus on?

Pakko tunkee jottain öljyy nokkaan ku verta tulee joka päivä.. niin kuivat limakalvot, myöskin tuolla alhaalla :D pää särkeny nyt taas taukoomatta pari päivää ja kirkkaat valot tekee pahaa.. oksettaa kun hartiat niin jumissa kun nää hiton kannut painaa tonnin. Mitähä seuraavaks.. :D

Mullaki nenä tukossa joka yön jälkeen vaikkei edes flunssaa. Tänään kävin epäröiden hakemassa influenssarokotuksen..olin jotenki ajatellu etten sitä ota mut otin silti :D ja nyt on seisottava sen päätöksen takana..

Hannanna: Mulla auttaa sängyn korottaminen pään puolelta. Oon laittanut petarin alle pyyhkeitä jne... niin, että tulee sellainen kiilamainen korotus. Nenäkannu on myös hyvä. Apteekista kannattaa kysellä suihkeita, mutta oisko ollut Nasolin, joka turvallinen käyttää.

Mulla oli viime raskaudessa 3 poskiontelontulehdusta 3peräkkäisenä kuuna ja mikään ei auttanut...

Kiitos vinkeistä. Pitää hakea Nasolinia tai kokeilla sitä nenäkannua. Pään korotus ei oikein riitä, täysin pystyasento on ainoa, jossa pystyy hengittämään kunnolla. Nytkin sain nukuttua vain alkuyön ja loput on mennyt valvoskellessa.

Mä otin kans influenssarokotteen, vaikka koskaan ennen en ole sitä ottanut, enkä tautia sairastanut. Epäröin asiaa aikani, mutta päädyin sitten kuitenkin rokotteen ottamiseen, kun neuvolassa pelottelivat, että raskaana tauti on vielä pahempi.

Noh, sitten muutama päivä rokotteen ottamisen jälkeen luin lehdestä, että tänä vuonna saattaakin olla tulossa jokin muuttunut virus, johon rokote ei toimi niin hyvin. :/ Toivottavasti vältyn taudilta kuitenkin. Niin kuin tietysti me kaikki. :)

Toivottavasti kaikki tosiaan välttyvät influenssalta!! Käsitin kuitenkin et rokote vois lieventää oireita vaikka sairastuiskin. Mullaki kotona kaks pientä ni ei olis kivaa maata viikkoa kuumeessa ja pahimmassa tapauksessa joutua sairaalaan..lisäksi kun ei sais oikein kunnon särkylääkkeitä syödä. Näin itelleni sen rokotteen perustelin :)

En ota koskaan influenssarokotetta. Joka vuos sama homma pitäs toistaa sitten. Myöskään lapset eivät saa siihen rokotetta, vaikka muuten rokotettuja tulevat olemaan.

Ei influenssarokotetta tarvitse joka vuosi ottaa, jos sen kerran on ottanut. Toki se suojaa vain sen yhden vuoden, mutta ei sitä kukaan pakota aina uudestaan ottamaan. Itse aion sen nyt ottaa koska raskaana oleville se ilmaiseksi tarjotaan riskiryhmäisyyden vuoksi. Haluan sillä suojella vauvaa. Ei siitä muuta haittaakaan ole kuin parin päivän käsikipu. Mahdollisesti pikku kuume. En ole vuosikausiin sairastanut mitään, mutta en halua ottaa riskiä, että nyt olisi huonompi tuuri.

Rokote suojaa just tasan sen vuoden influenssatyyppiä milloin sen on ottanu.. Ei joka vuos ole sama virus liikenteessä.. Jos kuuluu riskiryhmiin se kannattaa ottaa. Ihmettelen ettei neuvolassa ole tarjottu. Itse saan sen reuman sekä työn puolesta..

Mulle ei varmaan ees koiteta enää sitä tarjota. En oo muutenkaan koskaan kipeä, enkä pelkää nytkään flunssaa tai influenssaa.

Itelläkää ei ole ollut kuumetta moneen vuoteen, edes muista millo.. Mutta riskien ja työn takia olen sen kuuliaisesti ottanut

Takaisin