Tammikuun tarinat

Maksimekot tulee olee varmasti mun ens kesän hitti :)
Tai siis tykkään niistä paljon muutenkin, tuubimallit sopii hyvin imetykseen.
Mulla taitaa olla pari äitiyspaitaa, jotka ostin joskus kirpparilta varulta kaappiin , tuleepahan käyttöön.
Äitiyshousuja mulla ei ole kuin yhdet mutta ne alkaa olla aika piukat, just sopivasti löysin kaapista yhdet mustat pillifarkut jotka menee vieläkin vaikka massua alkaa olemaan.
Vedän siis lopputalven ja kevään kollareissa.
Perus mustat legginssit on jees, käy kaiken kanssa ja venyy joka suuntaan.

Imetysliivit pitäis ostaa, tosin ajattelin jos ostaisin ennemmin urheilutoppeja.
En millään viitsisi viimeistä raskautta varten ostella liivejä tai muitakaan äippävaatteita..
 
Huh, mä oon koko päivän hinkannu kämppä kloritella ja toivon, että nyt olis masupöpö selätetty. Kakkonen oksensi sitten koko eilisen päivän ja tietysti sille meidän ainoolle matolle jota ei voi pestä koneessa :arghh: Nyt mietinkin, että mitenköhän mä ton saisin pestyä tuolla meidän mini kylppärissä. Vai pitäskö heittää vaikka kasvihuoneeseen odottamaan kevättä ja vetästä sitten painepesurilla.... No, onneksi poju voi nyt kuitenkin hyvin ja on tänään ollut kuin ei mitään :)
Ja hyviä uutisia saatiin myös kolmosen magneettikuvasta jossa käytiin viime viikolla. Tytöllä on siis pää kasvanut liian nopeasti jostain 3-4 kuisesta ja sitä on käyty lääkärissä omalla terveysasemalla ja keskussairaalassa paristi ja ultrattu myös kahdesti. Kaksi vai kolme laajentunutta aivokammiota löytyi, mutta ne on ihan normaalin rajoissa :) Kaikki muu on normaalia :) Ja todennäköisesti pään kasvukin aikaa myöten tasoittuu normaalille tasolle.Kyllä stressi helpotti! Nyt voin keskittyä nauttimaan terveestä pikkuisesta ja tästä raskaudesta :happy:
 
Sokerirasitus nro 1 takana. Kuulun niihin onnellisiin, jotka pääsee tekemään sen kahdesti (syynä pco).

Yllättävän hyvin meni. Litku oli ihan juotavaa (kuin tosi makeaa vadelmamehua), ja toisen tunnin sain makoilla sängyllä, kun meinasi alkaa heikottaa. Heikotusolo taitaa säilyä koko tämän päivän - ei mikään syöminen tunnu vievän sitä pois. Mut eiköhän se huomiseen mennessä helpota.

Nyt vaan toivotaan, että ei pamahda raskausdiabetes-diagnoosia.
 
Sitä sokerirasitusta ei tehdä uudestaan jos ekalla kerralla pamahtaa diabetes diagnoosi.
 
Oonko mä aivan kamalan huono ihminen, jos skippaan ensimmäisen sokerirasituskokeen? Mulla ei siis oo pissoissa koskaan ollut mitään, edellisten raskauksien sokerirasitukset on olleet todella hyvillä arvoilla ja edellisestä kuitenkin vasta 2v aikaa. Mulla on edelleen aivan tajuttoman paha olo aamuisin, lähes poikeuksetta oksennan aamun ekat vedet ulos. En oikeasti voi kuvitella selviäväni siitä paastosta ja litkunjuonnista ykäämättä. Lisäksi sen rasitusajan järkkäily tuntuu jotenkin nyt tosi hankalalta töissä...

Mulla on siis 2 koetta edessä oman ylipainon ja isällä 49-vuotiaana todetun diabeteksen takia...

Mutta pelkään siis olevan vain ajanhukkaa käydä siellä nyt ens vkolla, kun se ei oikeesti kalenteriin mahtuis. Alkuperäinen ajatus oli mennä tänään, mutta peruin sen ajan, kun jouduin eilen ravaamaan jo labrat ja pisteltiin jo muista syistä..

Pliis, sanokaa nyt joku, etten ole ihan edesvastuuton?! Aion kyllä siis oman mielenrauhankin vuoksi käydä sen keskiraskauden rasituskokeen, ihan vain "varmuuden vuoksi".
 
Mie oon ymmärtäny et ne täräyttäs automaattisesti radi diagnoosin jos ei mee :eek: voi kyllä olla ihan urbaanilegendaa..
 
Turha sinne kokeeseen on mennä niin kauan ku oksentaa koska ei se litkukaan tu pysyy sisällä ja sittenhä tuloskaan ei ole oikea.. Ilmota neuvolaa ettet voi mennä ja meet sit ku tuntuu siltä
 
Ite passasin kokonaan ekan kohdalla, vaikka sitä suosittelivat, ja saman aion tehdä nytkin. Jos paino alkaa nousta kummasti tai pissassa on sokereita, voin ruveta niitä seurailemaan. Eikä tärähtäny diagnoosia. :rolleyes:
 
Mä en ottanu viime kerralla. Mun tarttee aina juoda aamulla niin paljon, että saan napit alas.
 
Ja hah, mullahan otettiin viimeksi myös kilpparikokeet samalla käynnillä! Senkään takia en sit vissiin ottanu lääkkeitä :grin
 
Hei joo mullaki lähete kilpparikokeosiin niin pyydämpä ne samalla :) hyi että mä inhoon verikokeita :s
 
Verikokeet on kyl jännä, ei pelota tai jännitä yhtään kunhan muistaa olla kattomatta piikkiä :P jostain typerästä syystä viime kerralla sit katoin ja hoitsu heilutteli oikein sitä kun ei löytäny suonta . Tuli kylmä hiki ja taju meinas lähtee o.O
Kuitenki ite ottanu mm. hevoselta verikokeen ni ei luulis piikkien pökerryttävän :O :P
 
Mä en vieläkään tiedä onko mulla sokerirasitus jossain vaiheessa.. o_O joskus ekan neuvolan aikaan siitä oli jotain puhetta, mutta enhän mä enää mitään muista...
 
Tiksin Kontti-kirpparilta löysin muutamat äitiyspöksyt, sieltä siis ainakin löytyy pienoinen mammavaatepuoli. Mäkin haluaisin kesäksi maksimekkoja.. tai jotain muita kivoja mekkoja, värikkäitä ja rentoja.
 
Mun täytyy soittaa neuvolaan maanantaina, juon aivan liikaa nykyään ja itse hoitoalan henkilönä epäilen raskaus ajan diabetestä, joten ei muuta kun tuumasta toimeen. Pissa on ihan normaali
 
Pörtsä on miullaki jano koko ajan ja juon monta litraa päivässä mut ei sokerirasituksessa ollu mitään.. Mut toki jos tuntuu ni mee kokeisii :)
 
Jep täälläkin juodaan ihan älyttömiä määriä. Nimesin ittenii darrasuuksi ku tuntuu että ihan kuiva koko ajan :P sokerirasitukset vasta edessä, tuskinpa mitään löytyy :)
 
Takaisin
Top