No nin, nyt on kaksi lääkäriä nähty. Ekaksi mieslääkäri, joka joskus vuosia sitten oli miehen siskon lääkäri, ja sitten naislääkäri, jota yksi ystävä suositteli. ihan kamala se mieslääkäri, oltiin onneksi miehen kanssa samaa mieltä. Töykeä ja kohteli meitä kuin idiootteja (tai minua, miestä hän ei vaivautunut oikeastaan edes huomioimaan). Käytti typeriä esimerkkejä havainnollistaakseen asioita (kuin olisimme pikkulapsia, joille pitää selittää asiat tosi yksinkertaisesti)ja korosti moneen kertaan, että sillä millaisen synnytyksen minä haluan, ei ole mitään väliä, koska hän sen päättää loppupeleissä. eiköhän nyt jokainen vähänkin järkevä ihminen ymmärrä, että viime kädessä päätökset tekee lääkäri ja että vaikka kuinka haluaisi vaikka synnyttää vedessä, jos on tehtävä sektio, se on tehtävä. Mutta jos mun toiveilla ei ole väliä edes alkuvaiheessa, niin ei se hirveän hyvältä kuulosta. synnytysvalmennuskin kuulemma on lähinnä turhaa fanaatikkojen hourailua, mutta voihan siitä ehkä jotain hyötyä olla. huhhuh. Ei todellakaan tullut sellainen olo, että tuollaiselle lääkärille voisi soittaa, jos tulee joku huoli, luultavasti hän vain tokaisisi, että turhaa huolehtimista. Saati sitten, että haluaisin tuon tyypin tekevän jotain alatutkimuksia. Mies totesikin, että tyyppi oli niin ärsyttävä ja ylimielinen, että jos sama asenne jatkuisi jossain oikein stressaavassa tilanteessa, hän saattaisi vetäistä sitä turpaan (eikä mies nyt yleensä kulje vetämässä ärsyttäviä ihmisiä turpaan kumminkaan...).
Naislääkäri taas vaikutti varsin hyvältä, otti koko ajan miehenkin huomioon ja selitti asiat ystävällisesti ja selkeästi. Ja korosti sitä, että on hyvä miettiä etukäteen, millaisen synnytyksen haluaa ja valmistautua (varsinkin, jos ei halua kivunlievitystä), vaikka sitten voikin olla, etteivät asiat mene, kuin on suunnitellut. Tämä voisi olla hyvä vaihtoehto, vaikka onkin aika kaukana.
Samalla tsekattiin sairaala. Sekin on kyllä kaukana meistä, mutta erikoistunut synnytyksiin ja naistentauteihin. Ja molemmat lääkärit vakuuttivat, että ensisynnyttäjänä ei pitäisi edes perjataina ruuhka-aikaan olla mitään ongelmia ehtiä sairaalaan, kun synnytys kuitenkin luultavasti kestää kauan. Näytti hyvältä paikalta, nyt pitää laskea hintoja...