Tammikuun tarinat

mietin tota samaa uutista, että lyhyet tuomiot siihen nähden, että olivat melkein saman ajan käyttäneet niitä lapsia hyväksi. Lapsille jää siitä taatusti pitemmäksi aikaa traumat.
 
Ihan muista jutuista, huomenna mennään tapaamaan kahta mahdollista synnytyslääkäriä, joita ystävät suosittelivat. Lähinnä siis kysellään niiden suhtautumisesta luonnolliseen synnytykseen, hinnoista ja muusta. Olisi niin kivaa, jos voisi kuunnella sydänäänet tms, mutta se ei varmaan onnistu, kun nää ei oo varsinaisia lääkärikäyntejä vaan ihan vaan tutustumiskäyntejä eikä meidän siksi tarvi maksaa mitään. Toivottavasti jompikumpi noista ois hyvä, ei kovin kallis ja toimisi vielä jossain meidän lähellä olevassa sairaalassa. Haluisin jo löytää lääkräin, niin että voisi nuo normaalitarkastukset jo suunnitella.
 
Argh. Miten minusta tuntuu että tän lapsen kanssa pitää päästä mahdollisimman halvalla, vaikka muuhun ollaan kyllä valmiita rahaa syytämään! Miehet! Tuli sellainen angsti nyt päälle että tekis vaan mieli tilata kalleimmat ja kauneimmat vaunut mitä löydän, makso mitä makso!
 
Juu, kyllä miehen homma on kärsiä sen verran että avaa niitä kukkaron nyörejä, myö naiset jo ollaan raskaana 9kk ja sen päätteeks vielä synnytetään :D eli jossain on miestenki vastaan tultava :wink
 
Huh, onneks meidän vaunut oli halvat, 130€ :)
Mä en vieläkään tajua kuka olisi valmis maksamaan esim.käytetyistä sen 400-600€...
Mutta makuja on yhtä monia kuin äitejä joten :wink
 
Me satsattiin hyviin kärryihin. Asutaan keskustan kupeessa ja vaunuteltua tuli varmasti 5-10km päivittäin! Kolmipyöräiset (+iskunvaimennin) oli ehdoton kriteeri, kevyet kääntää ja pehmeät työntää. Mää olin myös hieman epäluuloinen käytettyjä kohtaan siinä mielessä, että halusin olla täysin varma homeettomuudesta. Sitä kun tulee niin helpolla vaunukankaisiin :sad001

Mutta nyt samat kärryt menee tulevalle vauvalle ja esikoinen saa seisomalaudan niihin. Ja uskoisin, että jälleenmyyntiarvokin on vielä kohdallaan kun paljosta käytöstä huolimatta vaunut on ihan priimat edelleen :)

Mutta riippuu tietysti kärryjen käyttötarpeesta, tulevatko siis lähinnä parvekkeelle univaunuiksi vai päivittäiseen aktiiviseen vaunuttelukäyttöön :)
 
No nin, nyt on kaksi lääkäriä nähty. Ekaksi mieslääkäri, joka joskus vuosia sitten oli miehen siskon lääkäri, ja sitten naislääkäri, jota yksi ystävä suositteli. ihan kamala se mieslääkäri, oltiin onneksi miehen kanssa samaa mieltä. Töykeä ja kohteli meitä kuin idiootteja (tai minua, miestä hän ei vaivautunut oikeastaan edes huomioimaan). Käytti typeriä esimerkkejä havainnollistaakseen asioita (kuin olisimme pikkulapsia, joille pitää selittää asiat tosi yksinkertaisesti)ja korosti moneen kertaan, että sillä millaisen synnytyksen minä haluan, ei ole mitään väliä, koska hän sen päättää loppupeleissä. eiköhän nyt jokainen vähänkin järkevä ihminen ymmärrä, että viime kädessä päätökset tekee lääkäri ja että vaikka kuinka haluaisi vaikka synnyttää vedessä, jos on tehtävä sektio, se on tehtävä. Mutta jos mun toiveilla ei ole väliä edes alkuvaiheessa, niin ei se hirveän hyvältä kuulosta. synnytysvalmennuskin kuulemma on lähinnä turhaa fanaatikkojen hourailua, mutta voihan siitä ehkä jotain hyötyä olla. huhhuh. Ei todellakaan tullut sellainen olo, että tuollaiselle lääkärille voisi soittaa, jos tulee joku huoli, luultavasti hän vain tokaisisi, että turhaa huolehtimista. Saati sitten, että haluaisin tuon tyypin tekevän jotain alatutkimuksia. Mies totesikin, että tyyppi oli niin ärsyttävä ja ylimielinen, että jos sama asenne jatkuisi jossain oikein stressaavassa tilanteessa, hän saattaisi vetäistä sitä turpaan (eikä mies nyt yleensä kulje vetämässä ärsyttäviä ihmisiä turpaan kumminkaan...).

Naislääkäri taas vaikutti varsin hyvältä, otti koko ajan miehenkin huomioon ja selitti asiat ystävällisesti ja selkeästi. Ja korosti sitä, että on hyvä miettiä etukäteen, millaisen synnytyksen haluaa ja valmistautua (varsinkin, jos ei halua kivunlievitystä), vaikka sitten voikin olla, etteivät asiat mene, kuin on suunnitellut. Tämä voisi olla hyvä vaihtoehto, vaikka onkin aika kaukana.

Samalla tsekattiin sairaala. Sekin on kyllä kaukana meistä, mutta erikoistunut synnytyksiin ja naistentauteihin. Ja molemmat lääkärit vakuuttivat, että ensisynnyttäjänä ei pitäisi edes perjataina ruuhka-aikaan olla mitään ongelmia ehtiä sairaalaan, kun synnytys kuitenkin luultavasti kestää kauan. Näytti hyvältä paikalta, nyt pitää laskea hintoja...
 
Koska olen tänne vasta tupsahtanut, niin jaksatko Annalin kerrata mulle, missäpäin maailmaa asustelette? :)

Influenssapiikkiä kuuluu kyllä tarjota, mutta itsekin siitä kieltäydyin. Meillä riskiryhmään kuuluis itseni lisäksi myös tuo 1.5v, mutta ollaan päätetty, että ei oteta noita "ylimääräisiä". Mulle on jotenkin ehkä jäänyt vähän kauhu, kun esikoista odottaessa silloin kuuluin niihin ensimmäisiin, joita alettiin possunuhan takia rokottamaan ja en ehtinyt jotenkin ollenkaan asiaa ajatella mielestäni ja silloin ainakin se painostus sitä ottamaan oli todella suuri. Ympärillä oli jo muutama sen ehtinytkin sairastaa, mutta silti musta kyllä tuntui, että en sitä ehkä haluaisi.. Lopulta meidän neuvolan th vielä soitteli mulle erikseen perään (en muista, oliko sillä muutakin asiaa?) ja sitten sen lupauduin hakemaan. Vielä aamulla, kun terkkarille marssin, mietin, että en kyllä halua ja olin jo päättänyt, että jos siellä on kamala jono, niin en mene. Jonoa ei ollut, joten piikitettäväksi menin sitten. Senkin kyllä tein lähinnä sen takia, että tiesin, ettei meidän ihan pian syntymässä ollut pieni vauva tulisi alle puolivuotiaana piikkiä saamaan, ja jos epidemia vain pahenisi, niin ainoa suoja, mitä sille voisin tarjota, olisi nimenomaan se, että itse rokotuksen raskaanaollessa otin. En kyllä tiedä, minkä päätöksen tänä päivänä samassa tilanteessa tekisin... mutta influenssapiikkiä en ota enihoo.
 
Huuh, eka sokerirasitus takana.. Välil meinas käydä kyl vähä huippaamaa. Ens viikol sit lääkäris kyselen tuloksii, ei niil nii kiire
 
Mua kans järkytti toi hyväksikäyttö juttu, ihan naurettavat tuomiot kun miettii kuinka suuret traumat niille lapsille jää..
 
Tietääkö joku mistä saisi kauniita äitiysvaatteita Hämeenlinnasta tai lähettyviltä, esim. Tampereelta? Mielellään kohtuuhintaisiakin saisi olla. :) Itse en keksi muita kuin H&M:n, eikä se erityisesti houkuta. Helmikuun lopussa on yhdet häätkin, oikein osaa vielä veikata millaista vaatetta sinne kannattaisi ostaa. Vielä mielenkiintoisempaa tulee olemaan kun kesällä on häät kolme päivää ennen laskettua aikaa, että mitä sinne pukee tai pääseekö sinne ollenkaan. :D
Nettikauppojakin oon tutkinut, mutta ei oikein mieleisiä löydy niistäkään. Asosissa olisi aika kivoja, mutta en uskalla tilata sieltä, kun kielitaito on heikko, ja olen lueskellut, että palautusten kanssa on ollut ongelmia.
 
en osaa sanoo ku ittekki mietin mitä täältä löytyy.. vaa hm tulee mielee.. goodmanis saattas jotaki olla mut empä oo kierrelly : D ja varmaa jossai pikkuputiikeissa mut ne taas hintavia sitte
 
Lyydia jos löydät kivoja juhlamekkoja jostain, niin vihjaisepa mullekin! Vielä ei ole ajankohtaista, mutta toukokuun lopussa on ystäväni häät. Olen siellä vieläpä kaasona ja siksi vähän esilläkin, joten haluan tuntea oloni varmaksi, nätiksi ja mukavaksi isosta mahasta huolimatta. Mitäänhän ei tietenkään voi ostaa kuin vasta toukokuussa, kun mistä sitä tietää, mihin silloin mahtuu, mutta olisi kiva katsella jo valmiiksi jotakin.
 
Zalandolla (jota ite inhoon) on ihan kivoja mekkoja melkei pari sataa.. Aika monesta nettikaupasta löytyy Suomestaki
 
Takaisin
Top