Tammikuun tarinat

Mun tekis niin mieli hehkuttaa kaikille facebookissa jo, mutta mies ei halua siellä kertoa :grumpy: Nyt kun on kaikille tärkeille kerrottu henk.koht. niin ihan hyvin vois mun mielestä jo julkistaa. Vaikka tiedän, että paskaa sieltä niskaan tulisi... Kai se on vaan sit myhäiltävä vielä keskenään...

Ostin tänään pikkuruisen bodyn tulokkaalle :dummy1::dummy: Alennuksesta löytyi ihana koon 44 unisex kietasubody, niin enhän mä sitä voinu rekkiin jättää :happy: Se on niin pieni ja söpö, kotiinlähtövaatteeksi suunnittelin. Varmaan joutuu ehkä varuiksi ottamaan mukaan 50cm vaatteetkin, jos mä nyt yhtäkkiä teenkin jonkun "ison" vauvan :grin
 
Mullakin välillä hetkiä että himottais laittaa eka ultrakuva faceen mutta onneksi ei oo tullu laitettua (ainakaan vielä) :) siitä tulee sitte jotenki niin todellista ja kyselyitä tulee joka suunnalta, sit ei jaksais enää millään odottaa että saa sen vauvan syliin :eek: nytkään en välillä meinaa pysyä pöksyissä ku laskee raskausviikkoja :P tahdon jo shoppailemaan vaunuja tuttipulloja vaatteita jajajajaja... :Heartred
 
Kaipailisin apuja jo ennestään lapsekkailta konkareilta. Meillä neiti 1,5v tykkää kovasti olla ulkona, myös tällä säällä on kun yli -20, ongelma on vaan poskien paleltuminen, muuten tarkenee kyllä. Onko teillä jotain hyväks havaittuja kikkoja käytössä?
 
Onko teillä Tou. karvareunusta talvihaalarissa? Meillä se on meidän molempien "pelastus", kun suojaa viimalta parhaiten. Toki vaatinut hieman totuttelua, että tirppa suostuu sen päähänsä sujauttamaan, mutta nyt jo menee hyvin! :) Ei sekään siis kaikkea pelasta, mutta ite oon sen huomannut ehdottomasti parhaaks. Tai sitten jos suostuu, niin jotkut käyttää niitä semmosia ohkasia putki"huiveja" sillain kommandomallisesti, mutta ite koen sen ärsyttäväks, kun se sit herkästi kuitenkin jäätyy :/
 
Meillä on 1,5v:llä tuollanen buff putkihuivi, jossa toinen pää on vuorattu fleecellä. Vuoraamaton pää haalarissa ja vuorattu pää niskan ja leuan suojana, takaa aika ylhäällä :)
 
Mä oon päättäny et tyydyn tän talven trikoo paitoihin ja cupuksen lökäreihin. Alkukesästä menee noi mekot sitten. En raaski laittaa rahaa mamma vaateisiin kun ei niitä tartte kuin hetken.
 
Yhyy... itkettää... mua oksettaa niin älyttömän paljon. Mitään en saa ulos ku sappinesteitä, mutta olo on aivan kamala ja mihkään ei pysty keskittyy. En kestä näitä aamuja, miks mä oon näin huono tässä raskaanaolemisessa... :'(
 
Äitiysvaatteet on aika hintavia... Olisi myös kiva löytää jotain juhlavaatetta kun nyt odotusaikana on ainakin yhdet rippijuhlat tiedossa. Siskoltani sain parit mammafarkut ja muutamia paitoja ihan arkikäyttöön.
 
Esikoinen on taas kipenä ja mua ahdistaa nämä jylläävät taudit...influenssat, parvorokot, enterot, norot, argh! Päiväkodista kun on niin helppoa saada koko paketti :sad001 Huomaa, että on erilaiset stressinaiheet tässä toisessa raskaudessa, ekassa en tällaisia osannut edes murehtia.
 
Kiitoksia vinkeistä! :) Karvareunuksia ei oo, eli iltapäivän ulkoilulle testiin pääsee buffi. :)
 
Äitiysvaatteista.. Esikoisen aikana käytin todella paljon h&m perus pitkiä toppeja ja sitten villatakki\gollegetakki päälle. Mulla ei taida olla kuin yksi äitiyspaita. Ja nuo h&m topit on edelleen samat käytössä.. Ennemmin suosittelen ostamaan semmosia imetyspaitoja, mitä pystyy käyttää odotusaikana. Housuja mulla on muutamat.. Nyt pitäis löytää mustat äitiyshousut työhousuiksi. Ei vain tahdo mistään löytyä...
 
Ootko Lemmy kertonut päiväkodissa, että oot raskaana? Huomioikohan ne just noi parvorokot jne sitten paremmin vanhemmille tiedotuksessa? Vai kai vois toivoa, että niistä joka tapauksessa infottaisiin hyvin... Meillä esikoinen on ihanassa pienessä 12 lapsen ryhmäperhepäiväkodissa, joka on ihan omissa oloissaan kaupungin vuokraamassa paritalonpuolikkaassa, joten siellä on tosi kivasti saatu kitkettyä kaikki jylläävät taudit ihan sillä, että jokainen vanhempi myös pitää aika kivasti ne kipeät piltit kotona sairastamassa. Tietty siellä väkisinkin jotain jyllää tällain sairastelukautena, mutta luojan kiitos huomattavasti vähemmässä määrin, kun tuntuu kavereiden lasten päiväkodeissa pyörivän!
 
Kirpuilta löytyy edullisesti hyväkuntoisiakin mammavaatteita. Uutena tosiaan ovat hinnakkaita. Joku johonkin ketjuun jo kirjoittikin, että kannattaa ostaa sellaisia joissa voi imettääkin (tai siis oikeestaan ne on kai sellaisia joissa voi olla raskaanakin, oikeasti siis imetysvaatteita). Mä oon raskausajat pärjänny aika hyvin parilla äitiyshousuilla ja halvoilla trikoopaidoilla. Nyt oon kyllä menny ihan sekasin (mahdollisesti viimeinen raskaus?) ja ostanu kauheesti kaikkia ihania mekkoja ensi kesää varten :D Suurimmassa osassa voi kyllä imettääkin, mutta olihan noita imetyspaitoja aika paljon jo valmiiksi :grin Mulla on yksi kaveri jolla on viime kesänä syntynyt poika, eikä hän ole ostanut ainuttakaan imetyspaitaa vaikka siis imettää. Pari tuubitoppia on hankkinut ja sellaistapitää tavallisen paidan alla ja imettäessä nostaa sitten päällipaitaa ja laskee tuubin rinnalta alas ja voilá! Imetyspaita :)
 
Äitiyshousuille alkaisi tosiaan olla tarvetta. Osaako kukaan sanoa, olisiko jossain pääkaupunkiseudulla (tai sanotaan Hyvinkäästä etelään) sellaista kirppistä, jossa olisi äitiysvaatteille oma osasto tai josta niitä voisi muuten kätevästi löytää? Tavalliselta kirppikseltä kaikkien mahdollisten vaatteiden seasta en ehkä jaksa lähteä penkomaan.

Ja tiedän, netistä löytäisi käytettynä, mutta haluaisin mieluummin nähdä tuotteen ihan livenä. Kaikenlaiset housut on aina ollut mulle kinkkiset hankittavat - paitoja nyt ehkä vois tilata netistäkin.

Saa myös vinkata, jos joku tietää jotain hyviä lastentarvikekirppiksiä em. alueella. :) Tarkoituksena on hankkia kaikki mahdollinen käytettynä.
 
Uffista en muuten tykkää, mutta ostin sieltä äitiyshousut (vaikken vielä tarvi), kun siellä on eroteltu äitiysvaatteet. Saattaa olla muissakin näissä hyväntekeväisyyskirppareissa, kun niissä on sitä lajittelua niin paljon.
 
Totta! Enpä tullut UFFia ajatelleeksikaan. Pitää käydä katsomassa. Kiitti vinkistä! :)
 
Viime raskaudessa menin ihan niin, että mulla oli pelkästään äitiyshousuja ja äitiystakki. Vaikka mulla oli ihan valtava valtava vatsa, niin gina tricotin pitkät paidat L-koossa (normaalisti s-xs) riitti hyvin :) Sieltä ostin myös pari siistiä "trikoomekkoa". Kesää vasten löysin Helsingin stockmannilta 3 maximekkoa, ihan normaalipuolelta, jotka vaan mallina oli sellaisia, et mahakin mahtui, niitä käytin sitten just ystävien häissä/valmistujaisissa jne :) Vaatteet on tällä hetkellä paljolti sen mallisia, et menee raskaanaolevillekin, niin suosittelen katsomaan myös ihan normaaliosastoa, mamma vaatteissa kun hintaa on vähän extraa..
Asos on ainakin itsellä ollut tosi luotettava, ja sieltä olen paljon tilaillut ihan normivaatteita!
 
Mä en oo kertaakaan joutunut vielä palauttamaan mitään, kaikki on ollut niin nappikokoisia ja just sitä, mitä kuvat ovat luvanneet, et en osaa tosta palautuksesta valitettavasti sanoa :/
 
Takaisin
Top