Tammikuun tarinat

Ei oo neuvolassa sanottu mullekkaan mitään :sad001 En tiiä joko on muutenkin myöhästä kun pari viikkoa kestää, että rokotteen teho saavutetaan!
 
Hei tulipa mieleeni et miten teillä on viikot menneet nt ultran jälkeen? Mulla sikiö oli laskuja pari päivää pienempi joten aattelin et ok nt ultran mukaan mennään. Mut eilen neuvolassa sanoi et samoissa viikoissa pysyy mitä oli ennen ultraa vaik oliski ollu pari päivää heittoo? olipa epäselvä sepustus :D
 
.. siis ultrassa sikiö vastas 11+6 mut viikkoja 12+2 . Luulin et muutettiin tohon 11+6 mut ei?
 
Taitaa yleensä olla niin, että pitää ainakin 5 päivää olla heittoa ennen kuin laskettua aikaa muutetaan. Muuten pysyy samana.
 
Lemmy rokotteen voi viel ottaa kun influessakausi ei ole käynnistyny kunnolla.
Tosiaan syy miksi rokotetta suositellaan raskaana oleville on se että raskaana influenssan saa helpommin, 2/3 - 3/3:lla raskaudessa influenssa oireilee pahemmin kuin normaalisti ja 3/3:lla vie usein sairaalahoitoon. Influenssa oireilee kuumeena, lihassärkyinä, keuhkopuolen ongelmina
http://www.thl.fi/documents/10531/108665/THL_kausi_influenssa_A4_rask_FI_2012_0821.pdf
 
Hei! En ole hetkeen vieraillut täällä, ja pahoittelen, että nyt en kerennyt lukemaan topiccejakaan.
Yleisiä ajatuksia päässä tällä hetkellä, nyt siis viikko 15 tasan. Oireita ei ole enää niin voimakkaina, jännityksellä odotan ensi viikon neuvolakäyntiä, jos sydänäänet kuuluisivat. Sitten ajateltiin tehdä raskaudesta "julkista". Toistaiseksi ollaan salailtu, paitti muutamilta läheisimmiltä. :) Työnantajalle pitäisi lähiaikoina kertoa, jännittää se kovin... sitä olen koko vuoden jännittänyt, raskauden suunnittelun alusta lähtien. Tai oikeastaan siitä lähtien kun sain työpaikan vajaa 2 vuotta sitten. Olenhan "siinä iässä" (28), ja ihme että palkkasivat, juuri ennen töiden alkua mentiin naimisiinkin.

Nykyoireet: väsymystä, vatsan kosketusherkkyyttä, portaissa väsymistä. Paino on pudonnut lähtöpainosta 3 kiloa, mikä hieman huolettaa... onko normaalia? Sitten oireena on ollut myös ahdistusta, lähinnä tekemättömistä töistä. Onko ahdistus raskauteen kuuluvaa? :S pelottaa, jos alkaakin masennus jo ennen synnytystä...

Vauvalehtiä olen ahminut ja shoppaillut kirpparivaatteita, molemmille sopivia. :) LA. on siis 9.7. On se jännää! x)

Ultrassa oli kaikki hyvin ja normaalisti, hyvä merkki kai. :)
 
Niin siis LA pysyi samana joten pysyykö viikotkin alkuperäisissä laskuissa vaikka sikiö vastasi pari päivää pienempää?
 
Täällä on keskusteltu nenän tukkoisuudesta. No... Itselläni tämä vaiva on oikeastaan ollut raskauden alusta asti. Parina viime viikkoina tämä on vaan pahentunut. Nukkumaan mennessä se alkaa ja kun unen päästä saa kiinni toivoo vaan ettei heräisi. Saman tien kun yöllä herää alkaa se valuminen ja niiskutus. Aamusella silmätkin vuotaa. Suu aivan kuiva koska joutuu vaan hengittämään suun kautta. Eilen kävin neuvolassa jossa täti pisti lääkärille. Sieltä sain nyt kamalan kasan lääkkeitä. Nenäkannua olen yrittänyt käyttää mutta niin tukossa että liuos ei liiku suuntaan eikä toiseen. Otrivin comppia käyttänyt mutta siitäkin vain hetkellinen hyöty ja sitä ei saa käyttää kun 10 päivää putkeen. Elikkä jos teillä on jollain kovaakin tukkoisuutta suosittelen lääkärille menoa. Itse kärvistelin LIIAN kauan.
 
Olipa tylyn kuulonen neuvolatäti ku vastasi puhelimeen.. Ei ollu se joka normaalisti vastaa tuohon numeroon.. Onneksi ei kuitenkaan itsellä ollu mitään sen kummempaa asiaa kun sen np-ultran ne tulokset ku niitä ei kuulunu. Varmisteli moneen kertaan että millon kävit ja oot kirjautunut sinne omakantaan että siellä ei ole niitä. No en kai minä muuten soittelisi ja sanoisi että siellä ei niitä näy... Argh..


(Heh. Onneksi oikoluin tekstin ennen lähettämistä kun oli tämä Padi lisänny jonku kopioidun Google-haun :D )
 
Vimpula, mullaon perusairauden takia koko ajan käytössä sellainen lääke kuin avamys. Nenäkannu on kyllä hyvä, vaatii vaan vähän viitsimistä. Jos on varaa niin ilmankostutin on kyllä hyvä. Meillä ei oo, mutta lapsuudenkodissa oli ja sisko hankki lasten ollessa pieniä.
 
Illu, tykkäsin tuosta suluissa olevasta tekstistä :D mutta onpa vaan ollu tyly th! :eek: huhhuh.
No mitä sait vastaukseks?
 
Sanoi että täällä lukee että tulos on normaali ja jatkoi vielä että voit ola ihan huolehtimatta mutta en kyllä tiiä miksi siellä omakannassa niitä näy.
Ihan kun minä olisin sitä syytellyt :)
Mut siis pääasia että tulos normaali.

Nyt muuten saan miehenkin katsomaan lastentarvikkeita kun sen lempikauppa eli verkkokauppa alkaa niitä myymään :D tai ainakin helpompi sälyttää jotain sen vastuulle :wink
 
Mulla pysyi ultran jälkeenkin viikot samana, yks päivä oli heittoa koon mukaan. Ihme kun oli näin, kun viimeisimmistä kuukautisistakaan en ollut ihan varma just päivälleen, vaan arvioin senkin vähän sinne päin..
 
Oon syvästi järkyttyny tän päivän uutisista, kolmesta lapsen raiskaajasta. Maailma on julma paikka :'( ja miten mitättömät tuomiot
 
Toi oli ihan kamala juttu! Aivan järjetön viha :angry4 noita tekijöitä kohtaan ja suru pikkuisia :crybaby2. Mä en voi ymmärtää Suomen "oikeuslaitosta", noihan pyyhkii takapuolensa tollasella reilu kolmen vuoden kakulla (josta ne ensikertalaisina (?) istuu puolet!).
 
Zeni, sammaa mieltä. Ei oo oikkeus ainakkaan lasten puolella. Suoraan elinkautinen, mikä ois oikeestikki loppu elämän kakku, eikä joku 10v..
 
Samaa mieltä teidän kanssa, aivan liian lyhyet tuomiot.. Saattaa kyllä olla että linnassa saavat ansionsa mukaan!!
 
Takaisin
Top