Tammikuun tarinat

Yomanda

Luottohahmo langoilla
Heinäkuunmammat 2015
Yleistä keskustelua nyt tammikuun omassa topicissa :)

Onneks taas pakastaa kun itse odotan kunnon talvea että pääsis koiran kanssaki kunnolla lenkille. Tosin talvitakit alkaa oleen aika napakoita, mut jos ostais alesta jotain halvalla :)
 
Olis kyllä kiva, jos noi ilmat taas muuttuis.Oli niin ihanaa viime viikonloppuna käydä pitkällä kävelyllä, kun oli pakkasta, eikä vaan tuullut ja satanut vettä.
 
Ihan surkeeks meni keli. Tossa lumikelillä pääs tyttökin konttailemaan lumihankeen onnessaan ja pulkkailtiin. Nyt sit sisällä, kun on ihan liukasta ja märkää vaan. Talvi talvena. Pitäs varmaan muuttaa Lappiin.
 
Jätin eilen sormet oven väliin ja oli pakko mennä päivystykseen tarkistamaa onko murtumia. Onneks niit ei löytyny, mut tuli huono fiilis et turhaa altistin vauvaa röntgen säteelle :/ itkuki tuli kotimatkalla. Röntgenhoitaja kyllä vakuutteli, että on ihan turvallista kuvata se käsi ku oli lyijy essuki päällä
 
Mä häippäsen tonne kuumeilijoihin. Kesken meni eilen rv12+2, tais olla tuulimuna ku ei neuvolassa 9+4 rv saatu sydänääniä ja kaikilta muilta lapsilta on saatu jo noilla viikoilla kuulumaan. Oireetki loppui parisen viikkoo sit ja kahviki alkoi maistumaan enemmän... Ja viime viikolla juili tonne alavatsaan. Perjantaina alkoi rusehtava vuoto, kylläki hyvin niukka, jatkui lauantai aamuna niukkana punaisena, ja sillo jo arvasin tilanteen. Päivällä ei oikeestaan vuotoa tullut ollenkaan. Illalla sit humahtiki semmonen verimäärä eka vessaan, vähän ajan päästä siteeseen ja housut menivät totaallisesti myös. Päivystykseen olin jo aikasemmin iltapäivästä soittanu ja kysyny tilanteesta. Ei kuulema tarvinu tulla näytille jos ei tuu kauheita kipuja ja taju lähe. Muutamasti illalla meinas taju mennä, joten ambulanssi soitettiin, kävivät kattomassa ja kuulema yleiskunto on ihan ok, ettei sairaalaan tarvinut lähtä. Nyt sit vaan ottaa rauhallisesti ja ma aamuna soitto neuvolaan, ultraan ja lääkärille. Ekassa ultrassakaan en kerinny käydä ku olis ollu nyt tulevalla viikolla rv 12+6. Ihan hyvin itse olen sen ottanut ku kumminki mulla ollut 3 raskautta ja kaikki menny loppuun asti hyvin, ja ainahan noita keskenmenojaki tulee... Uutta yritetään kyl heti ku se mahdollista ku vauvakuumehan mulla on.
 
Mä just aamulla hiffasin, et en oo kauaa enään töissä. Teen puolikasta raskaan työn takia helmikuun loppuun. Mulla talvilomia 14 pv pitämättä ja 28 pvä kesälomia, jään varhennetulle mammalomalle toukokuun alussa. Jee Jee. Ei oikein jaksa enään töitä tehdäkään.... Kauhia pesän rakennus vimma. Maltillisesti täytyy odottaa että rakenne ultra ohi. Sitten isoimmille ostoksille. Parin viinin päästä neuvolaan, niin kuulee sydän äänet.
 
Voimia madonna :Heartbigred:crybaby2
Toivotaan että heti seuraavasta mahdollisesta kierrosta tärppäis!
 
Kiitos :Heartred Kyllä mä pärjään, mulla on kumminki 3 ihanaa muksua joka päivä seurana :) ja ihana mies joka koko yön autto mua vessassa käymään ku tietyin välein side piti käydä vaihtamassa ja mun pää ei ihan pitäny. Nyt on jo semmonen olo et pitäs saada tehä kaikkee, mut pitää muutama päivä olla rauhassa. Onneks mun äippä on terkkari ja tehnyt myös äitiysneuvolaa aikanaan, joten siltäki saan paljon tukea ja se tuota epäili tuulimunaks. Ja uutta putkeen vaan kuhan se on mahdollista. Mun lapsethan on syntyny 2010,2011 ja 2012. Joten oonhan mä melkosen sarjan jo tehny, ni eiköhän sen toisen sarjan vuoroki oo :)
 
Justiisa hokasin et laskettuun aikaan olisi enää 2vkoa ja 6päivää :sad001 Tunnetilat ihan sekavat...Toivon todella että tämä masuasukki pysyy matkassa ja olisi terve :Heartred Huomenna alkaa rv 11+0 Kaikille tsemppejä puhtaisiin verituloksiin ja ultriin :talk017
 
Nyt ottaa pattiin..
Onko tuo mies oikeesti noin urpo.. Äsken sano että pitää kai mennä laittaa auto roikkaan että päästään huomenna kauppaan. Minä sille että ai kauppaanko oot menossa. Se vaan että eikö huomenna oo maanantai, kai se on kauppapäivä. Tokasin että oli meillä vähä muutakin.. Oli vaan että ai nii monelta se oli...
Voi v.. Huomenna siis np-ultra. Että olikohan se oikeesti niin urpo ettei se muka muistanu vai eikö se vaan halua muistaa...
No en kyllä oo kauheen monesti asiasta puhunut, mutta oletin että se nyt kuitenkin muistais..


(btw. Ihana kun tää mac ehdottaa aina np:n kohdalle "Nähdään pian!" Ja laittaakin sen jos ei huomaan :D )
 
Meilläkin huomenna ultra :) Elä turhaan sille miehellesi Illu vihoittele, miehet ei vaan muista näitä juttuja :grin
 
Minuu kävi jotenki jännittää kertoo huomen töissä, lähinnä se et mitä jos kaikki ei ookaan hyvin... Kamalaa tää stressaaminen. Mut jotenki sit taas en malttaisi oottaa, et saan kertoo töissä.
 
Illi85 : Pistä vielä unohduksen piikkiin mutta jos käy niiku meillä et ukko unohtaa tyysti muksun RISTIÄISET nii silloin voi avautua niiku itte tein..Oli menossa rassaan kaverille autoa kun ei ihmeitä kuulemma ollu sen mielestä kyseisenä päivänä......:smiley-angry016....o_O
 
Ärsyttää, kun anoppi eilen taas kyseli jotain vauvajuttuja, ja sitten alkoi kysellä, että joko meillä on synnytyslääkräi ja sairaala katsottuna. Totesin, että oon tosiaan yhdellä lääkärillä käynyt ja täytyy nyt tavata pari muuta. siihen se sitten alkaa, että kyllä nyt pitäisi tajuta, että tässä tulee vielä kiire ja että se yllättävän äkkiä tulee se laskettu aikakin ja kyllä jo pitäisi ja blaa blaa. Totesin, että tiedän kyllä, että tammikuussa pitää taas mennä käymään tarkastuksessa, mutta en nyt oo hirveesti stressannut, kun on tosiaan tiedossa jo yksi lääkäri, josta tykkäsin ja jos nyt jotain huolta tulee tai pitää kiireesti päästä lääkäriin, voin mennä aina sille, vaikkei se ihan varmasti oo vielä lopullinen valinta. Anoppi siihen, että mutta kyllä nyt kuitenkin pitäisi huolehtia ja mies vaan säestää, että "ei sitä kiinnosta käydä sairaaloissa" (Piti mennä katsomaan perjantaina kaksi, mutta miehen säätämisen takia ja siksi, kun sen piti hakea anoppi, ajattelin, että ei mennä enkä valmistautunut asiaan ja mies sitten olisi kumminkin halunnut, kai sitten anopin kanssa, ja alkoi kiukutella.). alkoi ottaa päähän niin, että tokaisin sitten, että on se kiva, kun saatte mut tuntemaan itseni huonoksi äidiksi jo ennen kuin lapsi on syntynyt. Siihen sitten anoppi kiireesti jotain hyvittelemään ja selittelemään. Mutta mies on kyllä välillä kanssa ihan pöljä. Mitään ei kuitenkaan ole edes lukenut eikä tiedä, miten nää tarkistuskäynnit ja muut hommat menee ja sitten kiukuspäissään saattaa sanoa, että mua ei kiinnosta. Juu, eipä varmaan.
 
Miksei sais syödä? Oon iteki syönyt esim. lämpimissä voileivissä (muuten en ees syö ja noita tehää ehkä 2-3 kertaa vuodessa)
 
Vai oisko tuoretta tonnikalaa, kun sitä ei aina paisteta ihan kypsäksi? Se varmaan ei käy, jos ei oo kunnolla kypsää.
 
Takaisin
Top