Raskausajan liikunta

Eriika, se on semmoista mikä hatarasti muistuttaa liikuntaa :rolleyes: Minun lenkkeily ainakin näyttää hidastetulta kuvalta, en ees taho tietää miltä näytän tuolla salilla. Huomasin nimittäin eilen, että porukka vilkuilee minun mahaa... Tosin se on ihan jees sen sijaan, että tuijottavat minun bebaa! Sanoinkin siitä miehelle. Aikoi kuulemma tulla ensi kerralla mukaan :grin No hänen tuurikseen huomasin just lehdessä mainoksen, että sunnuntaina kaikki isät pääsee maksutta salille tai uimaan! Eiku vaan...lenkille minä sain sen härnättyä jo aikoja sitten :wink
 
Juu, mun lenkkeily (=kävely hirveen ähinän kera niin nopeasti, että yksjalkaiset mummotkin menee ohi) on kyllä ihanan näköstä ja kuulosta, että hikeä sillä ei saa mutta hyvät naurut ehkä :grin
 
:) Hahaa!
Mulla on semmonen pieni kilpailuvietti, että en anna kenenkään mennä mun ohi pururadalla tai uimahallissa. Ja jos näen jonkun menevän minun edellä, esim. töihin pyöräillessä, niin minun vaan on PAKKO päästä ohi...:oops: Yks ilta sitten kävelylenkillä ollessa oli pakko hidastaa kun vatsaa kiristi niin kauheesti ja eikö vaan joku keski-ikäinen nainen vetäny minusta ohi. Teki mieli huutaa perään, että "et ois päässy ohi ellen ois raskaana" :oops:
 
Mä oon laiskuuntunut niin, etten viitti lähtee edes kokeilemaan lenkkareitten kanssa, paljonko se normaali 7km lenkkikävely pistää puuskuttamaan. No, mä kävelen joka päivä töihin ja takasin, yhteensä n. 4km, niin välttäköön se ähinä nyt. Etenkin, kun en näköjään osaa kävellä hitaasti, vaan sillä rajalla pitää koko ajan viipottaa, ettei ihan ole maha kovana.

En ala tostakin vielä stressaamaan, että lenkitkin on jääneet tangon lisäksi. Kaipa noi alkaa taas uudestaan, kun tarvis tulee. Kesälomallakin tuli pakko lähteä suorastaan juoksemaan, kun noi 4km päivittäiset jäi pois.
Jee, lisää karkkia! :wink
 
Mulle on käynyt tismalleen samoin. Himourheilija on täysin hyötyliikuntaan siirtynyt ei yksinkertaisesti jaksa eikä huvita. Punttisali oli mun koti.

Toisaalta mä mietin onko myös kropan suojamekanismi tuo ettei huvita kun punttiaikana tein kylkitaivutusta 16 kg kuulalla 3X 15 sarjaa eikä tuntunut missään ja isumaannousuja tein kympin kiekko lisäpainona 3x20 että antaa lihasten ensin vähän surkastua niin on vauvavatsalla tilaa kasvaa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo on täälläki tullu harrastettua enemmän tota penkkiurheilua :) oon jättäny lenkit muille ku saan töissä juosta ees taas koko ajan sen 7h...
 
Huh, vieläkö te pystytte juoksemaan.. ! Olin viime pe reippaalla kävelyllä ja mahaa alkoi sattumaan/kivistämään (supistuksia?) niin että oli otettava oikotie kotiin. Näköjään tällainen runsas liikkuminen ei taida enää onnistua multa, jäljelle jää kuntosali ja spinning.. :sad001
 
En voi juosta! Enkä uskoltais :D Mutta hei, mua pyydettiin tänään malliksi :) Ihan vaan opinnäytetyöhön mikä koskee raskaana olevan selkälihasten huoltoa. Eli venyttelisin vaan :wink
 
Hmm.. mä ehkä voisin pätkiä juostakin. Pitäs testata joku pv :D mut ne on just näitä 20m hölöttelyjä :D
 
En usko, että pystyn juoksee ku hyvä että pystyy kävelemäänkään ilman että massu menee kovaksi... Etanavauhtii ku etenee niin toistaiseksi voi kävellä.
 
Mä pystyn juoksemaan bussiin/ muuhun julkiseen kulkuvälineeseen, joka on just jättämässä, mutta ei se mitään erityisen miellyttävää saati rullaavaa ole - ei tosin tee mitenkään hirveän pahaakaan. :p Pahempia supistuksia ja epämukavuutta saan aikaan kävelemällä vähän aikaa turhan reippaasti.
 
Mäkään en enää harrasta juuri muuta kun penkki urheilua + muksujen perässä menoo ja koiran kans lenkkeilyä. Tosin nyt kun tuli lumet nii jää varmaan toi koiran ulkoilutuskin ihan miehelle. Uskalla ton veto hirmun kans lähtee tonne ottaan riskiä et oon nenälläni :D
Tai no joo kai töissä kävelyt ja kaupassa pyöriminenkin lasketaan jo liikunnaks?
 
Jos mä jäisin saikulle niin varmasti menisin johonkin mammajumppaan venyttelyyn ja tekeen kevyttä punttia selälle yläkropalle ja jaloille. Tuo mun duuni + matkat ja kauppareissut vaan vie mun mehut täysin. Vedin eilen unta palloon 2 kertaa päikyt ja 10 tunnin yöunet että alkaa olla vähän heikkoa tää työviikosta palautuminen.
Hyötyliikunta on ihan hyvä vaihtoehto mä saan jalkatreenin joka päivä kun kannan läppärirepun ja kauppaostokset 4. Kerrokseen fillaroin tunnin per päivä ja kävelen kauppaan ja ajan takas ostosten kanssa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
No tuo kyllä jo käy treenistä! Minä palaan töihin nyt maanantaina ja tiedän kyllä, että työpäivän jälkeen ei kannata haaveillakaan menevänsä salille. Koitan kuitenkin vähän käydä, että pysyy tuntuma siihen saakka kun jään talvi- ja äitiyslomalle.
 
Kuinkas moni vielä pystyy käymään salilla? Oon ajatellu et jos viikolle 32 jaksaisi rauhassa käydä tekeen punttia niin sit voi alkaa joululoman kautta siirtymään vaan kävelyyn. Ja ehkä uintiin?
 
Parin viikon flunssasta johtuneen tauon jälkeen olen taas palaillut salille ja bodypumpiin. Enemmän sykettä nostaville tunneille en vielä ole uskaltautunut, kun hengästyminen on saattanut aiheuttaa yskänkohtauksen. Mutta nyt alkaa tuntua siltä, että perjantaina taidan uskaltautua taas bodycombatiin, tosin hypyt jää jo kokonaan pois.
 
Mä olen käynyt vielä viime viikonloppuna spinningissä. Nyt meni salikortti äitiyslomalle joulukuun alusta alkaen puoleksi vuodeksi (saan palata aiemmin jos haluan), järkeilin etten ehdi käymään joulukuun aikana niin paljon että kannattaisi maksaa kuukausimaksua joten laitoin nyt jo tauolle vaikka olojen puolesta voisin käydä varmaan vielä pitkäänkin. Tarvii sit mennä itse lenkille, se kyllä aiheutti vähän mahakipua ja harkkasupistuksia, mutta sitkeästi ajattelin lyllertää menemään.

Edit: Niin ja uimassa olen käynyt vähintään kerran viikossa, ja edelleen kulkee ihan lujaa. Hyvä niin. :)
 
Käyn salilla aina kun ehdin eli tällä hetkellä 0-2 kertaa viikossa. Uusin kuukausikortinkin ja tilasin töissä liikuntaseteleitä. Tarkotus on jatkaa ihan loppuun saakka. Koen oloni paremmaksi pienen treenin jälkeen. Jään viikon päästä talvilomalle ja siitä suoraan äippälomalle. Odotan innoissani tuota, minulla on silloin enemmän aikaa pitää huolta itsestäni :)
 
Takaisin
Top