Raskausajan liikunta

Mä oon kans käynyt nyt salilla 0-2 kertaa viikossa, riippuen siitä miten ehtii ja jaksaa. Kävin jo sopimassa, että jäsenyys laitetaan tauolle helmi-huhtikuuksi. Tarvittaessa sitä saa aikaistaa ja pidentää, mutta toivoisin kovasti että olis mahdollista treenailla rauhakseen mahdollisimman pitkään vielä kun äippäloma alkaa :)
 
Ite käyn aktiivisesti 2 krt viikossa punttireeniä vetäsemässä, 2-3krt crosstrainerilla/kuntopyörällä 30-60min/krt, 1x vesijumppa sekä 1x hathajooga. Eli kyllä tulee jumpattua, sekä harrastettua hyötyliikuntaa :) On melkeen niin koko ajan että saan yrittää "hallita" itteäni etten treenaa joka päivä.. tänäänkin "pakotin" itteäni pitämään vapaapäivän treeneistä, sama sitten viikonloppuna ottaa vähän iisimmin. Mut niin kauan ku on hyvä olo niin aion jatkaa, toivon mukaan loppuun asti! :)
 
Edelleen pari kertaa viikossa kuntonyrkkeilen, ainoastaan kunto-osion vatsaliikkeiden aikana teen muita lihasryhmiä. Hyvin oon jaksanu tehdä, mut saa nähdä ilmoittaudunko kevääksi...voi olla aika kömpelöä menoa loppuajasta, ja ihan heti synnytyksen jälkeen en lähde kuitenkaan mitään rankkaa harrastamaan vaan annan kropan rauhassa palautua kävelyillä yms...
 
Samoin, synnytyksen jälkeen saa kroppa palautua ihan rauhassa. Lantionpohjia treenataan ja siinä se. Aion olla ihan vaan lypsykone tai mikä lie meijeri, imetän vaan ja lepään ja keskityn vauvaan. Vaunulenkeillä saan vähän liikuntaa ja raitista ilmaa. Kyllä sitä taas ennättää treenailemaan. Vauva-aika menee niin nopeesti ohi :sad001
 
Minä en ole koko Joulukuussa ehtinyt muuta kuin hyötyliikuntaa, mutta äskösestä suorituksesta pitäis saada diplomi. Kuka tietää Unipuu-kerrossängyn? No se on korkee. Ja mä kiipesin sinne että yletän vaihtaa yhden lampun jouluvaloon jonka viritin tyttöjen huoneen verhotankoon. Pelotti hitosti!
 
Mä oon yhä käynyt salilla 2-3 kertaa viikossa jotta pää ja kroppa pysyis kasassa. Varsinkin pää. Aerobinen on kyllä jäänyt alkulämmittelyihin mutta oon ajatellu että sitä riittää kun vaunulenkit alkaa ja sillon on varmasti pidempi tauko lihaskuntojutuista. Ens viikosta alkaa joululoman aikainen tauko, ehkä kevyttä kipsuttelua. Saa nähdä palaanko tammikuussa enää salille keräämään "ei kai se tohon synnytä"-katseita :D
Tässä vielä nolo saliselfie ImageUploadedByVau Foorumi1418834878.251343.jpg
 
Mä oon kans käyny vesijumpassa ja välillä on erikoisia katseita suihkutiloissa ja pukkarissa, kun ähisen siellä uimapuvun ja sukkien laiton kanssa. Kohta varmaan joku joutomuori tulee tarjoamaan pukeutumisapua! :D
 
Mäkin oon käynyt uimassa joka viikko ja aina ne muut katsoo vähän säälivästi että tuoko muka meinaa kroolata tuossa, ja sit on ilmeet venähtäneet kun meitsi vetää ohi :grin Uiminen on kivan helppoa eikä siinä ei oo tarvinnut vielä hidastaa vauhtia ollenkaan, ihan entiseen malliin menee. Ei monet uskois kun näkee pötsin uikkareissa, on sen verran jo kokoa.
 
Ja ihan varmana menen vielä minäkin kunhan se lääkri minut huomenna parantaa! Ja Mirkku, hyvältä näyttää! Tulee vahva vauva!
 
Kyllä mäkin suunnittelin hiihtäväni tasamaalla jos vaan tekevät ladun. Varmaan aika tasatahtiin mennään pojan kanssa :-) ellei heitä sauvoja heti alkuunsa jorpakkoon, siis tuo poika ;-)
 
Voi ku mäki pääsisin hiihtämään.. Lähellä ei vaan oo mitään tasaista latua, kauheita mäkiä vaan
 
Mä haluun uimaan! Koko syksynä en oo jaksanu mitään liikuntaa töiden jälkeen harrastaa (no kävelylenkkejä vielä joskus jaksoin), mutta nyt haluan päästä uimahalliin! Äitiyslomakin alkoi sopivasti, niin jos tässä muutaman kerran vielä ehtisi.
 
Mä taidan olla aikamoinen nössö, kun en uskalla suksille, vaikka helmionnikin on vedellyt menemään luistelutyylillä. Pelkään kaatuvani, kun jo tuossa lumessa vaappuminen kengillä on tasapainolle haasteellista. Uimassakaan en ole käynyt, kun riipii niin pahasti kiinnikkeitä ja onhan tuo kohdunsuukin jo auki, niin en etes sais. Joogalla mennään. Toivottavasti loppuun saakka.
 
Vitsit, uimaan vois kyllä lähteä. Hiihtämisestä tykkään hirveästi, mutta veikkaan, että se revennyt kohdunkannatin ei niinkään arvostais...
 
Mun liikunta rajoittunut pelkkään uimiseen (lue: Lillumiseen) se painottomuuden tunne on ihana :) mulla vaan aina lapset mukana, ja tuo toinen ei osaa uida..ni on sit kiva äidin sylissä sätkii ja potkii syvässä altaassa. Mut ei haittaa, kohta ei käydäkkään sit taas hetkeen äidin kanssa uimassa.. :)
 
Ei tykännyt masuasukki oikein tämän päivän spinning-treenistä. Supistuksia ei kyllä tullut, mutta kaveri rupesi mönkimään mahassa siihen malliin, että piti kyllä keventää polkemista ja välillä nostaa selkä suoraksi. Tuntui myös aika ilkeältä, kun puski itseään alaspäin.

Mutta on se kyllä hauskaa, kun kanssakuntoilijat katsovat ihmeissään, kun tämä mamma lyllertää mahansa kanssa sisään ja kuitenkin vetää sitten niin täysillä, kuin vain kykenee :)
 
Hattua nostan. Mun maha on pinkeenä jo kaupassakäynnistä töitten jälkeen!
 
Takaisin
Top