Raskausajan liikunta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Elya
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon ihan mamis... en oo uskaltanu suksille, en uimahalliin, en pyörän päälle kesän jälkeen enkä luistimille. No kävelly oon sen verran kun oon pystynyt - joskus 5km... joskus alle 1km. Ja mammajumpassa oon käyny kerran viikkoon, muttei siellä aina tullu edes hiki :)

Mua oikeen ärsyttää ku ei pysty edes pientä kävelylenkkiä tekee ku alkaa heti kipuilee ja supistaa :sad001 neuvolassaki jankuttaa et mee vaa kävelylle se tekee hyvää. Joo tekee varmasti jos haluaa maata loppu illan tuskissaan sohvalla o_O nuo kaupassa käynnitki on ollu nyt pidemmän aikaa yhtä tuskaa, viimeks ku piti kauppaa mennä ja mies ei töiltään ehtiny hain äidin ja pikkusiskon kaveriksi, kiva juoksuttaa muita ja ite vaa ootella :p

Mun on pakko liikkua kun meen muuten ummelle... :( Välillä saatan seistä tokottaa tuolla jonkun lyhtypylvään alla minuutti tolkulla kun supistaa. Sitten kävelen viisi metriä ja uusi supparitauko... Lenkit lyhenee metreissä mutta niihin käytettävä aika pitenee. Eli kehitystä ei tapahdu ;) Joskus taas saattaa pystyä vaikka mihin suorituksiin eikä supistele ollenkaan! Ei mitään logiikkaa tässäkään.

Onko ne teillä sitten kivuliaita suppareita? Kyllä minullakin nimenomaan kävellessä saattaa ruveta supistelemaan, mutta kun annan mennä vaan, niin loppuvat kyllä nopeasti. Ne ilmestyvät yleensä aina juuri kävelylenkin tms. alkuun, mutta kun en niistä välitä, niin menevät ohi. Eivät siis ole mitenkään erityisen kivuliaita, vaikkakin toki epämukavia.

Liikunnan/rasituksen aikana mulla tulee vaan niitä missä maha menee kovaksi. Se vaan painaa niin paljon rakkoa etten voi liikkua kun tuntuu, että pissa tulee. Kivulliset supparit on useimmiten tullu ihan levossa ilman mitään provoo, useimmiten aamulla.

Saas nähä millanen on loppu päivä. Kolasin takapihan terassin ja kohta pitäis viellä kauppaan mennä. Voi olla et mun tän päivän liikunnat oli sit siinä :)

Lähdin äsken kävelylle... käännyin pian kotiin. En tiedä mitä tapahtuu jalkojen välissä, mutta nyt ei kävellä :oops:

Mä oon viettänyt sohvapäivää kirjojen ja sarjojen kanssa enkä oo tehnyt mitään ja tänään tää tuntui just hyvältä idealta :) huomenna selkä kiittää joten liikkeelle mars :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

O-ou happy... onko kaikki muuten kuitenkin kunnossa? Vauva kiinnittynyt vihdoin?

Ei se ole kiinnittynyt vielä ja kun neljäs jo on niin ei välttämättä laskeudu/kiinnity kuin vasta synnytyksestä. Onneks en pidemmälle lenkille lähtenyt,yö oli huono ilmankin.

Joo ei oo vähään aikaan tullu lenkkeilystä mitään. Mun täytyy kans pysähdellä kävellessä kun mahaa alkaa kiristämään, yleensä pieni tauko ja etukeno auttaa. Isoäidiltä tuli hyvää vinkkiä, "kyllä kannattaa pysyä liikkeessä", nyökkäilin vaan etten olis sanonu pahasti takas.. :meh: Kaks kertaa oon pystyny tekeen lumityöt, ja ekan kerran jälkeen kaks seuraavaa päivää supisteli hulluna. No nyt äippälomalla kun on vaikka koko päivä aikaa niin vois tehä lenkkiä ja kolaushommaa yms. tosi hitaalla temmolla ettei ihan vaan mee köllimiseks :rolleyes:

Täällä on ihan kauhee keli! Sataa lunta ihan taivaan täydeltä, järkyn isoja lumirökäleitä ja -1. Onneks kävin illalla kävelemässä, tuonne en mee vaikka kirveellä uhkattaisiin.

Jaa mitä lunta. Täällä ollaan plussan puolella ja vettä/vesiräntää tulee. Kyllä nyt vaihtelee kovasti nämä säät, kun vasta sitä lunta kolailtiin ja nyt on taas maa ihan musta. Suurin harmi kuitenkin siinä, että esikoiselle pihaan rakennettu lumiliukumäkikin on nyt enää sellainen vajaan puolen metrin korkuinen epämääräinen läjä.

No Itä-Suomessa sataa aina... Nyt on sade tauonnut/loppunut→suostun ulkoilemaan...

Iha voittajafiilis kun pysty käymään koiran kans lenkillä ilman kipuja, mitä nyt vähä puhaltelin menemään välillä ja loppuakohden vauhti hidastu. Puoli tuntia sohvalla levähdellen ja pikkuset kahvakuulailut vielä sain tehtyä. :happy093 Toivottavasti ei kostaudu illanmittaan :notworthy

Mua taasen ärsyttää ku ei pääse ulos, tai pääsee mutten viitti ottaa sitä riskiä et oon perseelläni tuolla. 0 keli, sataa vettä ja lumi maassa. Hyvä et uskalsi autosta kauppaan kävellä :confused:

Määkään en muista millon viimeksi oon voinu lenkkeillä ilman kipuja.. Täällä kans samanlainen keli, sai välillä sipsutella ku autoteitä ylitti:sad001

Takaisin