Pesänrakennus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eriika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No onneks löyti kaikki tavarat paikkansa kylppärissä. Muita haasteita odotellessa kun tässä 2h+keittiö mökissä koittaa sopia elelemään 2 aikuista, 11-vuotias viikonloppulapsi, 2 keskikokoista koiraa, 4 kissaa ja pian vauvaki. Onneks meillä oli viime keväänä rakennusprojektina terassi (jonka aikana vauva ilmoittiki tulostaan.. ) niin on hyvä paikka nukuttaa vauvaa sitte ulkonaki. Onneks mä rakastan järjestellä paikkoja ja osaan olla oikea tilaihme eikä miehelläkään mene sormi suuhun kun kiikutan sille rakennuspiirustuksia mitä ihmeellisempiä hyllyjä ja muita säilytyskapineita varten :grin
 
Toiset kattoo jotain sotaleffaa niin minä pyyhin pölyt kaikista mun viherkasveista... No tulihan seki homma nyt tehtyä. On jotenki taas olevinaan pitkä päivä kun on pyhä, mutta turha mun koittaa kauheesti tääl häsätä mitään ku isäntä rupee heti toppuuttelemaan. On ku kanaemo koko ukko :eek:
 
Mä vietin tän päivän siivoten meijän 9-veen sikolättiä. Joo yleensä nää kuuluu muksuille itelleen, mut mua vaan alkaa ärsyttää ku kukaan siivoo kunnolla :grin Jos huomenna vaikka siivois ton esiteinin huoneen ja yrittäis vaikka päästä tonne 5-veen huoneeseen sisälle asti :) Tai sitten mä löhöön sängyssä ja kiukuttelen kun sattuu joka paikkaan.
 
Nyt on pesänrakennus vietti villinä! Minä hidas ja harkitseva sisustaja, olen tässä pistänyt miehen töihin! Kaikki taulut (6kpl) löytäneet tiensä paikoilleen. 3kpl mattoja haettu kaupasta, hoitopöytä vauvalle bongattu torista, ja vielä pitäisi tänään vähän maalaa meidän makuuhuoneen seinää. Ja hirvee hinku nyt laittaa vauvan huone kuntoon. Eipä sieltä puutu enää kuin sänky ja matto. Ja tietty kaikki vauva kamat ja loppu stailaus. Hihii :)
 
Me tuotiin kans hoitopöytä nyt isäni luota kotiin. Se on ollut mun huoneessa isän luona lipastona. Pikkuhiljaa alkaa vaan iskeä kauhu et mihin me saadaan kaikki tavarat mahtumaan! Huonekaluille on paikkansa mut sit toi irtotavaran määrä... Siis vaunut, koppa, sitteri, turvakaukalo, lelumatto, pesuamme...
 
Oon täällä aikaisemmin todennutkin, että en oo oikeastaan mitään konkreettista kotona vielä tehnyt vauvan tuloa ajatellen. Tänä viikonloppuna meni kuitenkin suunnitelmat ihan uusiksi. Piti olla ohjelmaa molemmille päiville, mutta yllättäen niin ystäväperheen kyläily kuin teatterireissukin peruuntui ja tilalle tuli kaksi harvinaislaatuista kotipäivää.

Tän viikonlopun jälkeen oon ihan vakuuttunut, että saan kyllä kaiken valmiiksi sitten, kun jään äitiyslomalle. En todellakaan oo mitenkään huhkinut, mutta silti on tullut järjesteltyä yksi nurkka siellä ja toinen täällä. Muistan taas, millaista oli olla kotona lapsen kanssa. Se oli sitä aikaa, kun noin 100 kertaa päivässä sovelsin rakkaan mummoni kodinhoitovinkkiä nro 1: "Vie mennessäs. Tuo tullessas." Samalla systeemillä mennään nytkin ja taas lieveni stressi, kun tajusin, että ainoa mitä tarvitsen on se, että olen kotona, niin että a) näen täällä vallitsevan kaaoksen ja ärsyynnyn siihen ja b) mulla on oikeasti aikaa ja mahdollisuus tehdä asialle jotain.
 
Meijän pikku murunen ei saa minkään näköistä omaa soppee. Yksi lipasto on varattu ja täytetty vauvanvaatteilla ja tekstiileillä. Kylppäriin tulee hoitopöytä, jossa tilaa myös hoitotarvikkeille. Siinäpä ne... Sänkyn jalkoihin tulee pyörät jotta vauva voidaan tuupata nukkumaan aina sinne missä on hiljasinta.
 
Happy, meillä ihan sama, paitsi pienen vaatteille ei ole edes sitä lipastoa vielä. Ja hyvä idea tuo pyörät sängyn alle!
 
Joo, ei meilläkään mitään omaa huonetta vauvalle tuu olemaan. Meidän makkariin tulee pienen sänky. Lipasto vauvan tavaroille on olemassa, mutta se palvelee vielä toistaiseksi eteisessä muissa tehtävissä. Pitäis tyhjentää, siirtä ja uudelleen täyttää se vielä.

Esikoinenkin sai oman huoneen vasta 2-vuotiaana, kun muutettiin kaksiosta kolmioon. Ei oltais silloinkaan välttämättä vielä isompaa kämppää tarvittu, mutta kun sattui löytymään kiva kämppä meille täydelliseltä alueelta.
 
Samsam hyvä kuulla, kun mä oon ajatellut, että me pärjätään mun "poikamiesboksissani" pari - kolme vuotta, kunnes vasta tarvii lastenhuoneen.
 
Voisko joku kertoa minne tää joulukuu on hujahtanut??? Täällä alkaa olla asiat ihan hyvällä tolalla, kehto paikallaan makkarissa, parin huonekalun paikkaa vaihettu ja taitaa kaikki vauvanvaatteetkin olla pestynä. Enää puuttuisi viimeiset pienet hankinnat vauvaa ja itseä varten.

Yllätyin ihan itsekin miten tolkuton määrä 50/56 vaatetta oli esikoisen jäljiltä tallessa. Muutama nepparillinen kietaisubody piti ostaa vielä lisää, miehelle sanoin syyksi että kun meillä oli ennestään noita kietaisubodeja vaan kolme, mut empä sit maininnu et tavallisia varmaan yli 20. :D Noh, ompahan varavaatetta ja varavaatteen varavaatetta. Jos tuttavapiiriin ei ala vauvoja ilmaantumaan lähiaikoina niin kaikki lähtee joko seurakunnan kautta kiertoon tai sitten vien johonkin turvakodille, ompahan joillekin toiselle perheelle apua minun hamstraamisestani. :)
 
Nyt mä aion pyhittää seuraavat kaksi päivää pesänrakennukselle! :)
Lapset lähti just isälleen, miehellä on pari pitkää työpäivää edessä ja tarvii auton. Käytiin kaupoilla tänään ja nyt mulla on ruokaa pariks päivää ja KAIKKI vauvatarvikkeet hankittuna. Nyt sitten pesen vauvapyykkiä, lajittelen vaatteita laatikoihin, keitän tuttipulloja, imetyskumit jne, pakkaan sairaalakassin, laitan vaipat, sideharsot, rasvat jne omille paikoilleen hoitopöydälle. Nyt aion vain nauttia omasta olostani ja vauvasta.
Tiistai-iltana laitan sitten kuvia tänne valmiista vauvan huoneesta! :)
 
Mä oon niin kateellinen sulle Janna! Mäkin haluun päästä laittaa vauvan huonetta ja tavaroita, pestä pikku pyykkiä ja niin edelleen.. :) mut ei.. Pitää odottaa että vuosi vaihtuu ja on taas tilillä rahaa. :) Vauvalla on vaan äp boxin tavarat, vähän vaatteita ja hoitopöytä.
 
Hei nyt kaipaan neuvoja! Ootteko kuivattaneet sideharsot kuivausrummussa vai narulla? Mä laiton kuivausrumpuun ja nyt ne on ihan rypyssä! Kaikki ihanat söpöt kuvalliset sideharsot on niin rypyssä ettei kaikista edes näy kuvia enää!!! :( Viimeks kun mulla on ollut vauvoja ei ensinnäkään ollut kuvallisia sideharsoja eikä meillä ollut kuivausrumpuakaan...
 
Happy, mä olen alusta alkaen ilmoittanut sekä exälle että nykyiselle miehelle että MÄ EN SILITÄ! Laitan ruokaa, siivoon, pyykkään mutta EN silitä! :D En edes vauvalle...
 
Kokeilen nyt ekaks hiukan venytellä niitä, taittelen pinoon ja laitan vaikka painon päälle... :D Katotaan miten käy. Ens kerralla taidan laittaa narulle tai saunaan kuivumaan.
 
Mä rakastan silittämistä ja mankeloimista, mutta en ehken harsoja kuitenkaan viittis... Nyt vaan on silitysraudan johdossa jotain häikkää, se aiheutti oikosulun enkä voi sitä käyttää :( Tirpan vuodevaatteet odottaa uutta rautaa täällä.
 
Takaisin
Top