Pesänrakennus

Ootko Samsam miettinyt millasta kaukalopussia? Mä etin ja katon ja koitan selvittää mut en oikein saa tolkkua, mikä olis hyvä. Tällä hetkellä oon kallistumassa Kaiseriin. Millasia muilla on?
 
Riipitii: En myöskään oo vielä saanut päätöstä tehtyä ton kaukalopussin osalta. Perinteisistä malleista oon miettinyt Eisbärchenin pussia, mutta myös Lodger Shelter vois olla vaihtoehto.
 
Minun oli helppo päättää kun sain siskolta Emman untuvapussin. On kylläkin vaunumallia, luulisin. Kaukaloon en taida pussia hommata erikseen kun ei aiota autoilla paljoa.
 
Meilläkään ei mitenkään hirveesti tuu autoiltua, mutta ajattelin, että toi kaukalopussi menee nyt tän ekan talven myös vaunuissa ja on sitten näppärä, kun saa helposti avattua sisätiloissa. Aluksi ajattelin, etten hommais ollenkaan kaukalopussia, vaan pelkästään pienen toppahaalarin, mutta nyt oon alkanut kallistua siihen, että hommaisinkin nimenomaan kaukalopussin enkä haalaria täksi talveksi lainkaan. Paljon tulee kuitenkin varmasti liinailtua ja silloin haalari on turha, kun lapsi kulkee mun takin alla.
 
Tuo kaukalopussi on mulle uutta. Siis en ole tytöillä käyttänyt, olikohan niitä silloin? Mennään siis vanhaan malliin :wink Mulla on niin paljon tässä sulattelua ja opettelua muutenkin :)
 
Hyvä kun te olette jo noin valmistautuneita kaikkeen. Itselle tuli vasta tänään mieleen, että voisihan sitä äitiysneuvolakorttia pikku hiljaa alkaa kantamaan mukana, jos vaikka tulee jotain yllättävää vastaan. Siellä se kotona hyllyssä nököttää.
 
Happy mulla on ihan sama! Tuntuu kuin aivan uusi maailma olis avautunu kun on alkanu kattomaan mitä kaikkea vauvavaatteita ja -tarvikkeita nykyään on tarjolla. Välillä miettii miten sitä edes 13 vuotta sitten pärjäs ilman kaikkea tilpehööriä. :D Kaukalopussia mietin kans vielä... Ostin sellasen unipussimallisen toppapuvun mistä saa turvavyön haarojen välistä niin mietin jos pärjäis sillä, se ei tosin ole ihan yhtä lämmin jos tulee ihan hirveet paukkupakkaset.
 
Tuo kaukalopussi on mulle uutta. Siis en ole tytöillä käyttänyt, olikohan niitä silloin? Mennään siis vanhaan malliin :wink Mulla on niin paljon tässä sulattelua ja opettelua muutenkin :)
Ei kai se ole kuin sopivan kokoinen makuupussi, jossa on reiät valjaille :) Mutta niin se siskokin meinasi, että kyllä hän pärjäs 13 vuotta sitten loistavasti makuupussilla ilman mitään hömpötyksiä, kunnes hoksasi mikä tän idean on :D
 
Toi Lodger Shelter näyttää kätevälle. Sopiikohan se pehmeään koppaan? Se olis tosi monikäyttöinen, jos sopis. Tai pysyisköhän sitä niin kauan putkeen hereillä, että askartelis semmosen, mikä toimis kaukalossa, kopassa ja kantoliinana :)
 
Riipitii: Kyllä mun järjen mukaan pitäis toimia pehmeässä kopassa.

Ei meilläkään silloin 9,5 vuotta sitten mitään kaukalopussia ollut, mutta eipä ollut tarvettakaan, kun tyttö syntyi heinäkuussa. En kyllä tiedä oliko niitä ees silloin. Ekana talvena mentiin äitiyspakkauksen haalarilla ja makuupussilla silloin, kun tyttö nukkui vaunuissa parvekkeella ja samalla haalarilla ja/tai jollain peittoviritelmällä ne vähät kerrat, kun turvakaukaloa tarvittiin.
 
Ei mulla koskaan oo kaukalossa ollu mitään pussia. Eikä oo nytkään, vaunuihin sain aivan ihanan anopin tekemän tilkkutäkin mitä sitten käytän.
Autolla kyllä liikutaan paljon, kun täältä jaksa mihinkään muuten liikkua :D Tai sitten mä oon vaan laiska :D
Tänään ohjelmassa pullojen ja tuttien keittoo ja ehkäpä ton pinniksen petaaminen.
 
Mä oon jostain lukenu,ettei pinnasänkyö saa etukäteen pedata ja itsehän pullot sterililoin kun ne saan :)
 
Täällä virtaa hiki! Suurimman osan päivää oon ottanut rauhallisesti vain sohvalla eilisen pesänrakennusvimman jälkeen mutta sit iski leipomishimo! Nyt on 4 suklaakuivakakkua jäähtymässä ja mega-satsi pullataikinaa (1,5 l maitoa) kohoamassa. Onneks tytär tulee illalla kotiin ellen jaksa leipoa kaikkea taikinaa korvapuusteiks. :D
 
Mirkusta tulee äiti: Menee varmaan. Voi vaan olla hurjan pitkä ja muuten ison oloinen, jos on ensisijaisesti vaunukäyttöön tarkoitettu, mut sehän nyt ei ainakaan autoillessa ja pikkuisen vastasyntyneen kanssa haittaa. Kokeilemallahan sen sitten näkee. :)
 
Minä oon aatellu, että nuo rattaisiin menevät pussit on sen verran suuria, että näinköhän vyön reiät osuu kaukalossa oikealle kohdalle. Voihan siitä toki jättää vetoketjua auki sen mukaan, ettei vauva huku sinne. Me suunniteltiin pärjäävämme ilman kaukalopussia ja tilattiin tarjouksesta vaan rattaisiin tarkoitettu pussi käytettäväksi vaunuihin ja myöhemmin rattaisiin. Se ainakin on niin valtava, etten usko kaukaloon menevän mitenkään.
 
Meillä kans rattaisiin menevä pussi sen verta iso ettei se mee kaukaloon, kaukaloon hommattua oma ku kuitenki autoillaan niin paljo ni voi olla helpompaa...
 
Takaisin
Top