Pesänrakennus

No sitten ei mitään hätää! :) Onhan tää niin jännää, että jotain on pakko saada tehtyä :) Ja nyt on mukava istua tuolla ja haaveilla...
 
Isoin urakka tuli tosiaan eilen tehtyä kun piti käydä iso kirjahylly läpi... siinä oli siis niin paljon turhaa lippusta ja lappusta, ettei voi käsittää. Ja kirjahyllyn tilalle makkariin tuli tosiaan pinnis ja hoitopöytä :Heartpink

Seuraavana olisikin edessä se toiseksi pahin eli vaatekaapit (ja niiden yläkaapit), joista hengarikaapit itse asiassa on jo katottu läpi. Pelkästään kahdesta hengarikaapista pakkasin pari pussillista vaatteita, joita en käytä. Sama satsi tulee takuulla hyllyllisestä kaapista...:eek: Eniten mua kuitenkin kauhistuttaa yksi yläkaappi, johon oon heitelly kaikkea "tarpeellista" tavaraa reilun kahden vuoden aikana, siellä on varmasti melkoisia löytöjä.


Mitens teidän pesänrakennus/-kohennusprojektit etenee, joko on lista lyhentynyt? :)
 
Täällä ei homma etene :confused: Mies vetkuttaa Ikean-reissua koko ajan. Ensin piti käydä siellä heti kun veronpalautukset tulee ja nyt sitten vasta joulun jälkeen. Meinaa lähteä kaverinsa kanssa pakettiautolla hakemaan kaikki painavat ja sitte mun kanssa toinen reissu niin haetaan patjat, lakanat yms. Alkaa hermot mennä ku kämppä on ku pommin jäljiltä. Kaikki vauvan tavarat on kasseissa ja laatikoissa pitkin poikin ja turha ruveta edes pesemään niitä vaatteita vielä kun ei ole sitä lipastoa mihin ne säilöä... :mad:
 
Miehillä näyttää kieltämättä olevan vaikeuksia ymmärtää meidän mammojen pesänrakennustarpeita... Omakin ukko alkoi kitisemään heti ku sanoin viime viikolla, että sunnuntai on sit takaraja niiden hyllyjen siirroille ja pinniksen ja hoitopöydän kokoamiselle. Sain sen veljenkin ylipuhuttua avuksi hyllyjen siirtoon eiliseksi, joten ei sitä voinu enää sit siirtää... Oonpa ovela :wink Mut kylläpä oli mieskin sit mielissään kun viiden tunnin(!!!!) kokoamisen jälkeen sai ne kalusteet valmiiksi. Totesi vaan, että kylläpä on hyvät kamppeet ja kyllä vaavin kelpaa ilmestyä tänne meidän kotiin :)
 
Mä oon suunnilleen valinnu lipaston, kyttäilen vaan että se tulis tarjoukseen :D Pinnis pitäs hakea kotiin joskus kun mies jaksaa lähtee ajamaan. :)
Meillä tosiaan ei pidetä kiirettä kun vauvan tavarat tulee mei makkariin joka on suht ahdas jo valmiiksi niin ei viitti liian aikasin laitella ahtaammaksi.
 
Meillä on, Untuva, ihan sama juttu. Suunnitelma on valmis, mutta toteutuksen kanssa ei olla pidetty kiirettä toisaalta siksi, että ei vaan oo aikaa ja toisaalta siksi, että meilläkin makkari tulee menemään ahtaaksi. Aion ryhtyä tositomiin tältä osin vasta äitiysloman alettua.

Meillä noi kaikki huonekalut on onneksi jo valmiina. Eteisestä siirretään lipasto makkariin vauvan vaatteille ja tavaroille sekä toimittamaan hoitopöydän virkaa ja lipaston tilalle eteiseen makkarista 60-luvun puhelinpöytä. Molempien laatikot pitäis vaan tyhjentää ja sisältö uudelleen sijoittaa. Makkarista pitää myös yksi kirjahylly poistaa. En vielä tiedä mihin se (tai ne kirjat) survotaan, vai luovutaanko kokonaan ainakin hyllystä.

Sängyksi tulee ensialkuun miehen suvun perintökehto, joka on tällä hetkellä anoppilassa. Myöhemmässä vaiheessa kehto korvataan sitten esikon vanhalla, silloin tutuilta käytettynä saadulla pinniksellä, joka on tällö hetkellä säilössä mun isän luona, kun sillä on yksin omakotitalossa asuvana vähän enemmän varastotilaa kuin meillä kerrostalokolmiossamme.
 
Meillä on vauvan huone suunnilleen valmis (hoitopöytä pitää vaan hakea isäni luota varastosta ja pinniksestä puuttuu patja) ja makkarikin järjestelty uudelleen niin että kehto/pinnis mahtuu sinne aluksi.
Vaunujen säilytykseen oon nyt miettinyt sellasta ratkaisua et jos ite vaunut pitäis kylmässä ulkovarastossa mut koppaosan ottais aina sisälle. Sillon suurin osa kangasosista olis kuitenkin sisällä lämpimässä.
 
Meilläkin lähinnä huonekalujen uudelleenjärjestelyä edessä, yhteen lipastoon olen raivannut tilaa vauvan vaatteille. Pesurumban pyrin hoitamaan joulukuun aikana ja varmaan viimeistään alkuvuodesta tekemään viimeiset tarpeellisimmat ostokset vauvaa varten. Loppuajan aion keskittyä pelkäämään käykö tässä hyvin vai huonosti.
 
Hassua kun teillä on ongelmana makkarin ahtaaksi käyminen, kun meillä on vaan yksiö :D ois aika luksusta yks lisähuone.. Mutta jotenkin oon saanu tähän alle 30 neliön kämppään omat ja miehen ja nyt myös vauvan kamat ahdettua.. Meiltä siis puuttuu enää pinnis, se on vanhemmilla vielä säilytyksessä. Vaatteita on melkein liikaa ja vaunutkin ollu jo yli kk:n täällä :D pinniksellekkin on paikka tiedossa ja mahtunee ihan hyvin olemaan.

Onneks ei olla kovin raivokkaasti riiteleviä, ei mahtais olla kovin kiva mököttää parin metrin päässä, kun kauemmaskaan oikein pääse muuta kun lukittautumalla vessaan :D
 
Pesänrakentaja ollut taas vauhdissa... Marraskuun loppu ja oon saanu kaikki p***ahommat tehtyä eli nyt on makkarin kaapitkin käyty läpi ja tänään lähtee tavaraa ja vaatetta kaks isoa Ikea-säkillistä ja neljä pienempää nyssykkää kohti Konttia! Vähänkös tuli kaappeihin tilaa ja ennen kaikkea kauan kaivattu JÄRJESTYS, tykkään!

Nyt on pesänrakennusprojektissa jäljellä enää kaikki kiva eli ostelu ja käsityöt :p
 
Eilen sain sen verran nytkäytettyä järjestelyjä eteenpäin, että siivosin ison komeron. 3 jätesäkillistä sieltä lähtiki sitte tavaraa. Sen jälkeen piti ottaaki kyl päikkärit ja heräsin selkä aivan jumissa. Ei välttämättä ihan paras idea jättää kaikkia huonekalujen siirtoja ja kasailuja ja muuta sisustelua ens kuulle, mutta itepähän on mies vetkuttanu noita hommia. Saan siis levätä ja huudella vaan ohjeita sille kun vihdoin meinaa työhön tarttua :grin
 
Meillä vihdoinkin makkarissa vauvan vaate lipasto, pinnis ja hoitotasona toimiva kaappi :) Nyt sit tosin ahistaa ja supistaa, mutta onpahan valmiina. Ja sain vaatehuoneenkin siivottua. Enää olis vaan loppu kämppä jäljellä, mikä tarkottaa montaa päivää ja hermojen menetystä :)
 
Puuuuh, vihdoin yks iso urakka takana, nimittäin esikoisen valokuvien laittaminen albumeihin. Eihän niitä ollutkaan kun muutama sata. Miksi koko homma piti alottaa vasta vuosi jälkijunassa eikä sitä mukaa kun niitä kuvia on tullut tilattua.. olin asettanut tavotteeks saada homman marraskuun loppuun mennessä valmiiks, viime tippa paras tippa! Vielä kun saisi esikoisen vauvakirjan ajantasalle niin voisi rauhassa keskittyä siihen "pesänrakennukseen".
 
Hei mutta tosi hienoa, että oot saanu ne kuvat teetettyä pikkuhiljaa. Puolet oli jo tehty ja nyt viimeistelty:)

Tilaaminen tuntuu meillä olevan se vaikein osio. Meillä on pian ensimmäinen hääpäivä ja kuvia ei vaan olla saatu teetetyksi. Aattelin, josko perheelle ois jouluksi saanu ees jonku kuvan, mutta eiköhän sekin jo kohta oo myöhästä..
 
Vaikka vauvan huone ollu valmiina jo pidemmän aikaa ja pinnin meidän makkarissa en kuitenkaa vielä oo lakanoita pinnikseen laittanu... Paitsi joku aika sit löysin itteni tekemässä sitä :rolleyes:
Nyt on lakanat ja reunapehmuste pinniksessä ja pinniksen sisällä myös äitiyspakkauslaatikko jossa lakanat ja reunasuoja valmiina.... Nii ja sit pyykkikone pyörii toista kertaa tälle päivälle rinselin vaatteita.... smiley-chores003 :smiley-chores011
Vain vauva puuttuu :Heartpink tää ehkä sekoo kohta tähän odotukseen :excited001:love7
 
Hmmph. Rupesin tekemään kylppäriin tilaa vauvan ammetta varten. Nyt ku siel on se amme ni moppiämpärille ei jääny paikkaa. Ilmeisesti on lupa jättää lattiat jatkossa pesemättä :p Ja sitä mä kelasin, että miks mun miehellä on 2 hiustenleikkuukonetta ja 3 parranajokonetta?? Aina noi miehetki kerää tota krääsää :grin:grin:grin
 
Joo täällä löyty kans 2 parranajokonetta ku vessan kaappeja aikasemmin siivoilin. Kysyin kumpaa käytät, kumman saa hävittää ni kumpaakaan ei saa hävittää... Tiiä ees toimiiko se toinen ku oli nii pölynenki ku sen kaapin perukoilta löysin :eek: Sama homma oli ku vaatekaappeja kävin läpi. Keräsin kasan sen vaatteita joita en oo nähny pitkään aikaan/ikinä sen päällä ja käskin käydä läpi mitä saa hävittää ja mitä ei; kaikki näytti menevän takas kaappii :argue
Sitte vielä kehdataan väittää et naiset hamstraa :confused004
 
Mulle iski joku ihmeellinen "pesänrakennusvietti", haluun nimittäin taas oppia leipomaan. :eek: Mä taidan haluta sellaiseksi pullantuoksuiseksi äidiksi... :p
Mä oon tykännyt leipomisesta, mutta varmaan 15 vuoteen ei oo pahemmin tullut leivottua (varsinkin sinkkuaikana en yhdelle hengelle viitsinyt leipoa).
Nyt haluun testata itsenäisyyspäiväksi yhden suklaakakun. Mies joutuu pesemään uunin. :rolleyes:
 
Takaisin
Top