Pesänrakennus

Ehkä tämä menee sitten pesänrakennuksen sarjaan, kun innostuin tyhjentämään kaikki kodinhoitohuoneen kaapit ja pistämään sisällön uuteen järjestykseen. Ja toki sieltä löytyi myös läjä päin täysin tarpeetonta tavaraa, josta osa lähtee nyt UFFin laatikkoon ja osan taidan itse yrittää myydä jossain nettikirpparilla. Täytyyhän se nyt kaapit siivota ennen uuden tulokkaan saapumista :)
 
No minun pesänrakennus on nimenomaan sitä, että yritän epätoivoisena raikata tilaa vauvan vaatteille ym. tarvikkeille... Huhhuh, ei oo muuten helppo homma..
 
Mekin saatiin eilen vihdoin koottua pinnasänky ja siinä innostuksissani petasin jo sängynkin heepolle valmiiksi. Vihdoinkin tuntuu sille, että tänne on tulossa uusi perheenjäsen, kun ei vauvan tulo ole toistaiseksi näkynyt kotona mitenkään.
 
Me käytiin tänään ostaa vaaville pinnis ja patja ja amme ja lakanat ja sitä ja tätä.. :) kasattiin sänky samantien ja meillä myös näyttää vihdoin siltä että tänne kohta saapuu VAUVA :) Oli ihana fiilistellä melkein valmiissa vauvan huoneessa! :)
 
Meillä seuraava pesänrakennuksen vaihe ois saada tuo äp-laatikko näyttämään vauvan sängyltä, eli vielä pieni ompeluprojekti alle. Katotaan millo saadaan pinnis kun on noita sairastumisia ollu niin viivästyny.
 
Me vasta kuulausi sitten purettiin pinnis kun siirrettiin esikoinen "isojen lasten sänkyyn". Nyt oon miettinyt, jos jätettäisiin se ihan vaan kasaamatta toistaiseksi ettei esikoinen innostu ja vaadi päästä nukkumaan takaisin vanhempien makuuhuoneeseen, ja muutenkin ajattelin vuokrata vaavisängyn ekoiksi kuukausiksi.
 
Mä oon nyt urakalla kutonut vilttejä itselle ja lahjaks ja nyt alotin todella haastavan palmikkomallin. Josko se 1v synttäriks olis valmis :wink langat löytyy vielä sukille.
Sitten mietin josko ompelis pinniksen reunasuojan. Kaikki kivat on hurjan kalliita, eikä kai kovin vaikee voi olla, eihän? :)
 
Mullakin suunnitelmissa ommella se reunapehmuste, ihan meinasin ommella sellasen pitkän "pussin" ja sinne ohutta vaahtomuovia pinniksen reunojen mittasina paloina, sitten vaan kiinnitysnauhat ommellen paikalleen ja päädyt kiinni.
 
Jos on vanha kiva pussilakana niin siitä on helppo ommella pinnansuoja. Se kapeampi leveys on just pinniksen pidemmän sivun mittainen. Nopeaa tehdä kun osa saumoista valmiina. Vähän vanua sisään ja parit kiinnitysnarut. Itse tein esikoiselle omasta vanhasta pussilakanasta ja olen edelleen sitä mieltä että kiva tuli :-) eikä maksanu mitään, kun kaikki materiaali löytyi kotoa :-)
 
Mitähä mä alottasi. En saa kyllä itestäni irti mitään. Kävin jo kerran istumas sängyllä ja kattelin pinnistä.
En niinku saa laitettua tota hoitopöytää ja pinnasänkyä mitenkää viksusti meiän makkarii. :sad001 Entä tarvisinko sinne nojatuolin, yösyöttöjä varte!!! Vai olisko toi hoitopöytäki parempi olkkarissa lähellä kylppäriä!?!? Miks kylppäri on noi pirun piäni ettei sin mahu ku pönttö!?!?!? :eek::eek::eek:Äääääääää
 
Voih, mää en oo saanu vielä mitään tehtyä... Meidän pitäis ehtiä muuttaa ennen l.a.

Onneksi kaikki tarpeellinen vaunuista ja kaukalosta vaatteisiin, kestoihin ja petivaatteisiin on olemassa ettei mitään erityistä tarvi hankkia. Saisi vain etsittyä esille ja pestyä ja järjesteltyä :)
 
Muokattu viimeksi:
Huh Nappi, teillä onkin aikamoinen urakka edessä! Toivottavasti saatte paljon apua ainakin muuttoon ettei sun tarttis kantaa tavaroita.
 
tsemppiä nappi86! Me muutettiin esikoisen ollesssa 3 vkoa. Tai eka tehtiin viikon ajan remppaa, eli pitkiä päiviä ja se huipentui sit muuttopäivään. Pirun raskasta oli mut kyllä siitäkin selvisi.
Hyödynnä vaan kaikki apu mitä lähipiiristä irtoaa.
 
Takaisin
Top