Pesänrakennus

Katotaas osasinko lisätä kuvan (tuli varmaan jätti-iso, anteeksi) mutta kuvassa siis mulle vauvana tehty kehto ja vauvan puutteessa koekäyttäjät ja tulevat "lapsenhoitajat"
10481936_972587736091946_992047460062459426_o.jpg
 
Voi tänään käytiin hakemas äitini vanha hoitopöytä, joka oli paremmassa kunnossa kun oletin :) laitoin alkuviikosta äitiyspakkaus-hakemuksen menemään ja toivottavasti hoitopöydän vetolaatikot saavat pian täytettä tämän myötä :)
 
Miihkali, onko ohje langan vyötteessä?
Minä oon tehnyt odotusaikana peiton jokaiselle tytölleni, mutta tälle en ole vielä aloittanutkaan! :oops:
 
Happy, joo on. Alotetaa 5 silmukalla ja lisätää aina joka kerros yks ekan silmukan jälkee. Ja sit kavennetaa samoin. :) Vinksuna, lanka on hulluilla päivillä alennuksessa. :wink
 
Samsam: mulla on nyt tuo sun suunnittelema kahden viikon "järjestelyloma" eli saikkua meneillään! :D Tän viikon lepään ja ens viikolla puuhaan.
Me muutettiin 1,5 vuotta sitten ja vauvalle suunniteltu huone on ollut tietokone/askartelu/varasto-huoneena tän aikaa. Nyt saatiin huone jotakuinkin tyhjennettyä ja miehellä sattuu oleen to-pe vapaata töistä niin sillon hän maalaa huoneen seinät. Ens viikolla mä meen IKEAan shoppailemaan (ostoslista valmiina jo) ja sit kasataan kirjahyllyjä ja pinnis. Hoitopöytä on ollut isäni luona varastossa niin sekin haetaan sieltä jossain vaiheessa.
Meillä on suvussa kulkenut rottinkinen kehto, jossa äitini, hänen sisaruksensa, minä ja kaikki serkkuni, sekä mun lapset ovat ensimmäiset kuukautensa nukkuneet. :) Tuskin maltan odottaa että mies saa nähdä sen. :) Meillä on sopimus että "mun" vanhaa kehtoa käytetään ja miehen ristiäismekkoa (mun lapset on edellisestä avioliitosta ja kastettu exän suvun kastemekossa). :)
Mä olen listojen tekemisen mestari ja listoja löytyy sit ihan joka lähtöön! Tässä saikun alkuun kirjoitin jo vieraslistan ristiäisiin ja esikoisen rippijuhliin ja hahmottelin jo tarjoilutkin molempiin... :D Pappi ja kakut on jo tilattu.
 
Mulla ois suunnitelmissa tänään mei vaatehuoneen + naulakoiden kimppuun hyökkääminen, samalla jos sais vähän jo raivattua makkariin tilaa pinnikselle ja lipastolle.
 
Mä järkkäilin makkarii vähän uuteen uskoon, että sinne mahtuu vauvan sänky. Muuten ei oo mitään ihmeellistä tullu tehtyä. Muuttamaan tuskin päästään tästä postimerkin kokosesta kaksioista (42neliöö) ennen ku vauva syntyy niin pitää vähän sumplii ku kohta meitä on neljä.
 
Alkaiskohan meikäläisen pesärakennus tästä: siivosin juuri eteisen kenkätelineen, josta mies on valittanut pari vuotta. Ei sinne tosin paljon tilaa tullut, vaikka useat pari lähtee roskiin ja 4 paria lahjoitetaan eteenpäin...:cool:

Seuraavana olis toinen "ikuisuusprojekti": vaatekaapin siivous. Se ois pakko saada tehtyä, jotta makuuhuoneessa saadaan sängyt käännettyä niin, että pinnasänkykin mahtuu sinne. Meikäläisen vaatekaappi siis pursuaa niin, että osa vaatteista on jo lattialla säilytyksessä. Miten niin en osaa heittää mitään pois?! :rolleyes:
 
Oiskohan täälläkin nyt nähty ensimmäiset oireet pesänrakennuksesta, vai johtuuko vaan siitä, että oon ollut keskiviikosta asti saikulla, mutta pe käytiin miehen kanssa yhdessä ruokakaupassa ja poikettiin samalla kirpparilla plaraamassa vauvan vaatteet läpi. Ei ostettu mitään, mut käytiinpä edes katsomassa. Lauantaina heräsin siivoushimoon ja laitoin koko kämpän (siis näkyvät osat, ei kaappeja eikä vaatehuonetta) kuntoon tytön kanssa ennen kuin mies heräsi. Odotin imurin varressa minuuttiviisaria tuijottaen, että kello tuli sen verran, että kehtasi alkaa imuroida. :grin

Aamupalaksi paistettiin neidin kanssa vohveleita, kuten oltiin jo etukäteen pyhäinpäivän kunniaksi suunniteltukin. Iltapäivällä pyöräytettiin vielä mud cake sillä aikaa, kun isäntä valmisteli lihapataa päivälliseksi. Tänään pyöräytettiin vielä iltapalaksi teeleipiä. Musta tulee pullan tuoksuinen äiti, jonka nuorempi lapsi viettää paljon aikaa alasti terveellisiä ilmakylpyjä ottaen, koska sillä raukalla ei oo vaatteita.
 
Takaisin
Top