Pesänrakennus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eriika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä käytän silitysrautaa vain ja ainoastaan askarteluun. :) Mies silittää joskus harvoin kauluspaidan (siis käyttää niitä niin harvoin).
 
Mä taas oon nää Joulunpyhät ollu vajaa ilman rautaa. Teinikin oli silittänyt yhden paitansa hiusten suoristusraudalla! Tässö pirtissä häärää kätsyt emännät ;)
 
Voi Janna-kulta neljäkymmentäkö sä nyt seuraavaksi täytit? :D

Kostuta ne rätit sumupullolla ja viikkaa pinoon ja laita tietosanakirja (tai läppäri nykyään ;)) päälle painoksi :)

Nopeampi vaihtoehto on kostutuksen jälkeen viikata ne ja askarrella silitysraudalla viikattu liina ;) Kaikkein helpointa taas on kastella kaikki, vääntää kuivaksi ja laittaa narulle.
 
Riipitii, mulla ei oo koskaan vaatteet siliät enkä välitä pätkääkään niin ei oo kauheesti kokemusta. :D Nyt vaan harmitti kun ne söpöt kuviot jäi ryppyjen piiloon. :D Se autto jo kun ihan vaan venytteli niitä käsissä ja viikkas ne pinoon niin vähän oikeni. :)
 
Mä kuivaan suurinpiirtein kaiken kuivausrummussa, koska kaikki kuivaustelineet on hajonnu :) Mut jos haluaa sileetä jälkee kuivausrummun jälkeen, nii otan hivenen kosteena vaatteet pois ja ripustan tai taittelen ne johonkin.
Silittämistä inhoon yli kaiken, mut siitä huolimatta mun oli pakko saada silitysrauta, jota en oo kertaakaan käyttäny :grin
 
Niin mäkin Niinushka kuivaan kaiken kuivausrummussa (paitsi kaiken neulotun) mutta nää sideharsot yllätti kun meni niiiiin ryppyyn. Meni suunnilleen puoleen koosta.
 
Oi, Janna.... Tuo mulle ne harsot, niin mä silitän. Se on niitä harvoja kotitöitä, josta oikeasti tykkään. Voit sit siinä odotellessa siivota meillä, koska sitä mä inhoan. :grin
 
No niin, tänään on tehty hommia! En edes tiedä kuinka monta koneellista pyykkiä oon pessyt. Kaikki vauvan vaatteet on lajiteltu koon mukaan eri laatikoihin, hoitopöytä "täytetty", sängyt pedattu, keitettävät osat keitetty jne. Seuraavaksi vielä hoitolaukun pakkaaminen sairaalakassiksi. :)
ImageUploadedByVau Foorumi1419876044.141361.jpg
ImageUploadedByVau Foorumi1419876055.428173.jpg
ImageUploadedByVau Foorumi1419876066.647984.jpg
ImageUploadedByVau Foorumi1419876076.289515.jpg
 
Meillä taas laahaa vauvanurkan valmistuminen ku ei äijä saa mitään aikaseks. Sen jonkun kaverin kautta olis tulossa pinniksen päälle joku hoitoalustajutska ja loppuosaan sen pitäis nikkaroida ite joku suoja. Patja on edelleen muoveissa eikä mun kannata mitään laittaa tonne valmiiks kun kissat käy siellä notkumassa ja nukkumassa sängyssä ja hyllyillä sen sängyn vieressä. Turhauttavaa tuijotella sängystä keskeneräistä nurkkaa...
 
Jonkunlainen pesänrakennusvietti taas heräsi! Revin keittiön kynnyksen irti kun oli huono, päätin et keittiöön tulee liukuovi, vessan oven lukko menee vaihtoo ja ovi maalauksee.. Sit liimasin keittiön tuolin ku se repsotti ja laitoin uuvet tassut. Ja kiinnitin vähä listoja :D oisin lähteny samantie kauppaan hakee uutta kynnystä ja liukuoven tarvikkeita ja lukkoa jne ku oisin halunnu alottaa heti :D mies ei halunnu lähtee. Tehtiin eilen miun isän ja miehen kaa seinää kiinnitettävä hoitotaso, ni siitä tää vimma tais lähtee..
 
Täällä oltu valmiina jo en ees muista mistä asti. :p On tavarat ostettu ja paikoillaan, vaatteet pesty ja kaapissa, Pinnis meidän sängyn vieressä ja lakanatki laitettu vauvan huone valmis muuten mut ootan postista vielä yhtä seinätarraa :grin
 
Täällä taas puuttuu lähes kaikki. Muuttokamat ympäri kämppää... pitäis ostaa niitä säilytyskalusteita että sais jotain tolkkua tähän hommaan, mutta eka pitäis niillekin raivata tilaa. Ja mitään en oikeen pysty itekseni tekee kun heti kyykkiessä tai nostellessa alkaa supistaa. Toivotaan että poika ei tuu ennen aikojaan, että olis ees tammikuu aikaa laittaa paikat kuntoon :)
 
Meillä on kaikki vielä vaiheessa. Hommaa on aikalailla hidastanut pesukoneen hajoaminen. Uusi pitäisi saada heti vuodenvaihteen jälkeen. Sitten pääsen pesemään ja silittämään pikkuisia vaippoja ja vaatteita ja viikkaamaan niitä paikoilleen. smiley-chores003:smiley-chores011:smiley-chores007 Jei!

Hankintalistallakin on vielä monenlaista; mm. kaukalopussi, parit pienet pitkälahkeiset villavaippahousut, lisää vaippaharsoja, ja talvivaatetta kuten pari lämmintä hattua samoin kuin toppahanskat ja -töppöset.
 
Takaisin
Top