Millaisia raskausoireita sinulla on?

6+0 menossa, kuvitellut oireet:

*vatsaa juilii menkkamaisesti mutta lievästi välillä ja noustessa nopeasti vaikka sohvalta saattaa hetken krampata.
*vihikoiran nenä :)
* välillä etoo, mutta ei okseta, paitsi pää alaspäin puutarhatöissä
*yöt nukun paremmin, normaalisti nukun huonosti ja valvon aamuöisin :dead:
*tasainen, energinen ja hyvä mieli, vähemmän heittelyä kuin normaalisti kierron mukaan. Saattaa johtua myös siitä, että lasta yritettiin pidempään ja mieli oli jo aika maassa.
*paino nousi heti pari kiloa, turvotusta?
*tupakkaa tms. ei tee mieli, olen aiemmin ollut juhlapolttaja, mutta nyt ei voisi kuvitellakaan
*tissit normaalit
*himoitsen turkinpippureita

Yleisesti ottaen oireita ei juurikaan, toivottavasti jotain kuitenkin kyydissä.
 
Minulla oli tänään aika oireeton päivä ja sitä aloinkin jo vähän murehtimaan. Ei olisi kannattanut, illaksi tuli sitten kaikki takaisin ja kavereiden kanssa.. Hajut ovat todella voimakkaita, pahimpana haistan todella usein tupakin vaikkei meillä kukaan polta. o_O Töissä myös välillä on tukalaa hajujen takia.
 
Välillä meinaan masentua että en ole raskaana, koska tosiaan testi oli negat vielä tiistaina. Mutta tänään mietin että kehoni käyttäytyy niin eri tavalla kuin en olisi raskaana, että menin lopulta ostamaan täältä foorumista innostuneen sen digitaalisen testin. Mietin että jos se vielä näyttää negaa, niin nostan kädet pystyyn ja jatkan elämääni ja ihmettelen missä kuukautiset viipyvät. Tänään tosin mietin että olen voinut muistaa edellisten kuukautisten alkamispäivänä väärin, koska merkitsin sen jälkeen päin ylös. Kun merkitsin, punnitsin muistin varassa 13. ja 15.pv välillä. Jos se tosiaan olikin vasta 15.pv ei ihme ettei testi näyttänyt vielä 13.pv positiivista. Toisaalta JOS huomenna testi on yhä nega. on mahdollista että minipillereistä johtuen ovulaatio olikin laskettua myöhemmin (en tehnyt ovulaatio testiä) ja kiinnittyminen tapahtui vasta viime viikolla koska raskaus oireet mulla on ollut viikon ja itse olen niin herkkä että koen kaiken normaalista poikkeavan kehossasi. En tiedä. En voi muuta kuin Odottaa ja rukoilla että saisin noin 9kk päästä jälleen yhden pienen ihmeen syliini.:shy::Heartred
 
Jaarittelenko liikaa?:oops:
Et jaarittele liikaa!! Ihana kun täällä on tätä pulinaa. Itse kävin näitä lukemassa viime yönäkin kun ei uni tullut silmään.

Joko teit testin? Pidän peukkuja!
 
Et jaarittele liikaa!! Ihana kun täällä on tätä pulinaa. Itse kävin näitä lukemassa viime yönäkin kun ei uni tullut silmään.

Joko teit testin? Pidän peukkuja!

Tein:smiley-angry017 Kaikki olikin kuvitelmaa. En vain tiedä missä kuukautiset ovat. Luultavasti ne repäisykivut olivatkin kystaa. En tiedä. Toisaalta kaikki tämä -myös tämä pelottavan tuttu epätoivo ja alakulo- ovat kuin suora kopio Kaikista edellisistä raskauksista. No. Mulla on kaksi testiä vielä kaapissa. Jätän ne sinne odottamaan parin viikon päähän. Tai sitten odotan että vatsa kasvaa joskus (jos kasvaa) niin paljon että ei ole epäselvyyttä... juuri nyt itkettää kun en tiedä mistään mitään. Tulisi edes kuukautiset (elämäni ensimmäinen kerta toivon kuukautisia! :laughing002
 
Moikka, itse odotan ensimmäistä lastani ja olen rv 7 (6+2).

Tein positiivisen raskaustestin aprillipäivänä ja oikeastaan sen jälkeen vasta aloin huomaamaan oireiluitani. Minulla on myös epäsäännölliset kuukautiset, joten ensimmäisiin oireisiini EI lukeudu kuukautisten poisjäänti...

Ensimmäikseksi huomasin, että rintoihin sattuu. Tuntuu myös, että koko ajan pitää mennä kuselle.
Väsymystä on ollut paljonkin ja uupumusta. Tuntuu välillä, että on niin nälkä että voisin syödä 5 norsua ja välillä taas kuvottaa ruuan ajattelu. En oo kertaakaan tähän mennessä joutunut halailemaan pönttöä.
Minulla myös normaali tilanteessa toimii suolet kuin unelma ja tällä hetkellä oikein odottelee, että milloin tulee kakkaa. Aivan pirun kovalla.. Silmien ja suun kuivumista myös havainnut lähiaikoina.
 
Moikka, itse odotan ensimmäistä lastani ja olen rv 7 (6+2).

Tein positiivisen raskaustestin aprillipäivänä ja oikeastaan sen jälkeen vasta aloin huomaamaan oireiluitani. Minulla on myös epäsäännölliset kuukautiset, joten ensimmäisiin oireisiini EI lukeudu kuukautisten poisjäänti...

Ensimmäikseksi huomasin, että rintoihin sattuu. Tuntuu myös, että koko ajan pitää mennä kuselle.
Väsymystä on ollut paljonkin ja uupumusta. Tuntuu välillä, että on niin nälkä että voisin syödä 5 norsua ja välillä taas kuvottaa ruuan ajattelu. En oo kertaakaan tähän mennessä joutunut halailemaan pönttöä.
Minulla myös normaali tilanteessa toimii suolet kuin unelma ja tällä hetkellä oikein odottelee, että milloin tulee kakkaa. Aivan pirun kovalla.. Silmien ja suun kuivumista myös havainnut lähiaikoina.
Sitten kun antaa odotuttaa liian kauan niin Pegorionia apteekista!
 
Tein:smiley-angry017 Kaikki olikin kuvitelmaa. En vain tiedä missä kuukautiset ovat. Luultavasti ne repäisykivut olivatkin kystaa. En tiedä. Toisaalta kaikki tämä -myös tämä pelottavan tuttu epätoivo ja alakulo- ovat kuin suora kopio Kaikista edellisistä raskauksista. No. Mulla on kaksi testiä vielä kaapissa. Jätän ne sinne odottamaan parin viikon päähän. Tai sitten odotan että vatsa kasvaa joskus (jos kasvaa) niin paljon että ei ole epäselvyyttä... juuri nyt itkettää kun en tiedä mistään mitään. Tulisi edes kuukautiset (elämäni ensimmäinen kerta toivon kuukautisia! :laughing002

Pahoittelut tästä :sad001 Kurjaa kun ehdit jo ajatella. Toivon että asiaan tulee nopsasti selvyys. Voimia, negat osaa olla lannistavia!
 
7+1 jatkuva pahoinvointi. Kävin pyöräilemässä 13 km eikä pyöräillessä tuntunut pahaa oloa, mutta heti, kun pysähtyi, paha olo iski taas.

Edellisessä raskaudessa yritin syömällä pitää epätoivoisesti pahaa oloa poissa. Nyt mietin, että mieluummin oksennan kuin pakkosyötän itseäni koko ajan, kun mitään ruokaa ei kuitenkaan tee mieli.
 
:eek:upload_2021-4-16_17-34-14.jpeg

Jos testi ei näytä ensi viikolla plussaa tai kuukautiset eivät ala, mun täytyy mennä gynekologisen. Vielä pari viikkoa sitten mieheni ihaili littaantunutta vatsaa ja sanoi että näkyy vatsalihakset. Nyt vatsa on kuin olisin 3.kuulla. Mietin kuinka iso mahdollisuus on että olen tehtyä testit väärin. Joku selvyys on pakko saada mun oireisiin, jotka ovat kuin raskaudesa mutta testit negat.
 
Huono-olo aina välillä, mut ylös ei tule. Kaakaoo oon juonu viimeks joskus lapsena ja nyt mulla on kaakaoon ihan älytön himo. Yksi iso kuumakuppi päivässä pakko saada:laughing001
Tuli Hb mittauksen tulos tänää, eilen oli 116 ja tänää 113. Laskusuunnassa. Nyt kaikki keinot kehiin, onko joku mitä kannattaa erityisesti syödä raskauden aikana mikä vois mahdollisesti auttaa positiivisesti rauta-arvoihin?:think005:smiley-angelic001 mulla rautasuihke käytössä, pillerit ja litkut ei imeydy.
 
Huono-olo aina välillä, mut ylös ei tule. Kaakaoo oon juonu viimeks joskus lapsena ja nyt mulla on kaakaoon ihan älytön himo. Yksi iso kuumakuppi päivässä pakko saada:laughing001
Tuli Hb mittauksen tulos tänää, eilen oli 116 ja tänää 113. Laskusuunnassa. Nyt kaikki keinot kehiin, onko joku mitä kannattaa erityisesti syödä raskauden aikana mikä vois mahdollisesti auttaa positiivisesti rauta-arvoihin?:think005:smiley-angelic001 mulla rautasuihke käytössä, pillerit ja litkut ei imeydy.
Kiinnitätkö huomiota siihen, milloin raudan otat?ei kalsiumia sisältäviä tuotteita samoihin aikoihin eikä täysjyväviljaa jne. Mitä niitä nyt olikaan. Mä otan raudan aina myöhään illalla, välillä yöllä kun kuitenkin herään. Nuo rautahommelit on kyllä ärsyttäviä.. itsellä tippui ferritiini tosi alas rajun keskenmenon jälkeen. En edes tiedä mitä hb nyt on. Ihan mielenkiintoista saada tietää. Mä sain ihan rautainfuusion tuohon matalaan ferritiiniin
 
Huono-olo aina välillä, mut ylös ei tule. Kaakaoo oon juonu viimeks joskus lapsena ja nyt mulla on kaakaoon ihan älytön himo. Yksi iso kuumakuppi päivässä pakko saada:laughing001
Tuli Hb mittauksen tulos tänää, eilen oli 116 ja tänää 113. Laskusuunnassa. Nyt kaikki keinot kehiin, onko joku mitä kannattaa erityisesti syödä raskauden aikana mikä vois mahdollisesti auttaa positiivisesti rauta-arvoihin?:think005:smiley-angelic001 mulla rautasuihke käytössä, pillerit ja litkut ei imeydy.

Maltofer nestemäinen tai puru. Vatsa sietää sitä parhaiten, imeytyy nopeasti ja siten rauta-arvot nousee nopeammin. Saa apteekista. Se on huomattavasti arvokkaampaa, mutta mulle ainut vaihtoehto ja korvaamaton.
 
Maltofer nestemäinen tai puru. Vatsa sietää sitä parhaiten, imeytyy nopeasti ja siten rauta-arvot nousee nopeammin. Saa apteekista. Se on huomattavasti arvokkaampaa, mutta mulle ainut vaihtoehto ja korvaamaton.
Kiitti vinkistä! Pitää muuten munkin kokeilla!
 
Kiinnitätkö huomiota siihen, milloin raudan otat?ei kalsiumia sisältäviä tuotteita samoihin aikoihin eikä täysjyväviljaa jne. Mitä niitä nyt olikaan. Mä otan raudan aina myöhään illalla, välillä yöllä kun kuitenkin herään. Nuo rautahommelit on kyllä ärsyttäviä.. itsellä tippui ferritiini tosi alas rajun keskenmenon jälkeen. En edes tiedä mitä hb nyt on. Ihan mielenkiintoista saada tietää. Mä sain ihan rautainfuusion tuohon matalaan ferritiiniin
Enpä ole edes ajatellut tuota ajankohtaa enkä sitä minkä kanssa tai mitä muuta siinä tulee otettua:smiley-ashamed008 oon tosiaan ottanu aina aamulla ja neljän viljan puuroa, leipää tai mitä milloinkin siinä aika samohin aikoihin:facepalm: eli nyt kokeilen tuota, että otan illalla vasta, kiitos vinkistä!:gen053
 
Takaisin
Top