Millaisia raskausoireita sinulla on?

Sitä odotellessa... yökin muutenkin aika helposti mutta nyt tuli kyllä "sydämenpohjasta"... Onneks lavuaarin yläpuolella on kaappi jota aina haistelen pesun aikana niin selviän muutoin ihan hyvin. Se vaipan avaaminen on pahinta. Vissiin äitihormoneilla olen selvinnyt aika hyvin kun aiemmin en moittinut kakkan hajua pahaksi. Tosin riippuu mitä on syönyt...
Mä olen myös superyökkääjä ja se yökkäys tulee kunnolla. Jostain syystä en ole lapseni kakkavaippaa yökkinyt. Se ei vaan tunnu missään. Tai ainakaan tähän asti. En sit tiedä kun nyt haistan niin erilailla. :grin
 
Tänään on ollut todella vähän oireita, se ei tunnu oikein hyvältä asialta sanoo äidinvaisto. Keskenmenneissä yhteistä on ollut se että yhtäkkiä "aivosumu" ja pahoinvointi lakkaa. Etenkin toi aivosumu on sellanen minkä haihduttua yhtäkkiä alkaa epäilemään raskauden jatkumista. Aivosumua oli pääsiäisenä jonkin verran.
Toivottavasti on vaan helpompi päivä ollut. Mikä fillis on tänään?
 
Mie oon miettinyt, missä mun aivot on :woot:.. Koska en muista enää yhtään mitään :eek: Eilen suunniteltiin tiimin kanssa seuraavan viikon asioita, ja tänään olin jo unohtanut, mitä suunniteltiin :inpain::inpain:
Sit tiedät mistä puhun... kuuluu asiaan :3some
 
Sama homma. :sour: Tuntuu, että on liikaa energiaa, liian hyvä ja itsenäinen olo. Hajuaisti ei ole herkistynyt, ummetusta ei ole, lämpöherkkyyttä otsassa ei tunnu, ei turvotusta tai vatsaoireita... Ainoat oireet ovat hyvin lievä etominen välillä ja pieni kihelmöinti tisseissä toisinaan. :angry2
Toisaalta eiks jotkut ole aika energisiä koko raskauden ajan? Voi kun olisi nyt näin. Aiemmin meni kyllä pohtiessa kaikenlaista.

Toivottavasti on vaan helpompi päivä ollut. Mikä fillis on tänään?
Enemmän negaan päin menossa olot. Onneks tänään on toka verikoe ja huomenna tulokset.
 
En edes muista missä vaiheessa esikoista odottaessa alaselkä alkoi pettämään. Sitä en todellakaan odota.. :meh: Ummetus myös alkoi jossain vaiheessa kunnolla vaivaamaan. Suht aikaisessa vaiheessa muistaakseni.

Mulla selkein oire on nännien arkuus ja rintojen kipu.
 
En edes muista missä vaiheessa esikoista odottaessa alaselkä alkoi pettämään. Sitä en todellakaan odota.. :meh: Ummetus myös alkoi jossain vaiheessa kunnolla vaivaamaan. Suht aikaisessa vaiheessa muistaakseni.

Mulla selkein oire on nännien arkuus ja rintojen kipu.
Mä söin magnesiumia kramppeihin ja vatsantoiminnan takia. Ei ollut mitään järkyttäviä ongelmia ummetuksen kanssa onneksi vaikka normaalisti vatsa pelaa laiskasti. Join tietysti myös paljon enemmän kuin yleensä.
 
Mä söin magnesiumia kramppeihin ja vatsantoiminnan takia. Ei ollut mitään järkyttäviä ongelmia ummetuksen kanssa onneksi vaikka normaalisti vatsa pelaa laiskasti. Join tietysti myös paljon enemmän kuin yleensä.
Magnesiumin otankin iltaisin. En muista otinko esikoisen kanssa. Kiitos vinkistä! :happy: Himo mulla onkin kaikkeen kylmään juotavaan, joten se puoli kunnossa..
 
Magnesiumin otankin iltaisin. En muista otinko esikoisen kanssa. Kiitos vinkistä! :happy: Himo mulla onkin kaikkeen kylmään juotavaan, joten se puoli kunnossa..
Ja lisäks söin rautaa. Se vetää kans tiukemmalle. Mutta vaikka hidastu elimistö entisestään niin hiukset vaan kasvoi paremmin.
 
Ja lisäks söin rautaa. Se vetää kans tiukemmalle. Mutta vaikka hidastu elimistö entisestään niin hiukset vaan kasvoi paremmin.
Rautaa itselläkin meni. Hiukset tosiaan kasvoi, mutta hitto sitten kun ne alkoi tippumaan kun vaavi oli jokusen kuukauden ikäinen!
 
Rautaa itselläkin meni. Hiukset tosiaan kasvoi, mutta hitto sitten kun ne alkoi tippumaan kun vaavi oli jokusen kuukauden ikäinen!
Kasvoivat varmaan sitten takaisin? Synnytys on aika shokki kropalle. Ja eiks shokista mee aina joku 3-4kk niin hiuksia alkaa lähtee urakalla... Mulla on nykyään paremmat hiukset kuin ennen raskautta, veikkaan jotain vitamiininpuutosta syyksi ja mamivitskuissa on kaikkea kuparista lähtien - vaikka niitä lähti hurjasti 3-4kk jälkeen synnytyksestä (kivat tupsut sittemmin :hilarious:)
 
Just sen 3-4 kk otti aikaa ja alkoi lähtemään. Kyllä ne sitten kasvoi, mutta meni siinä aikaa. Oli kiva etupystäri kunnes kasvoi tarpeeksi. :woot: :grin
 
Eilen oli tosi energinen päivä, mutta illalla piti mennä aikaisin nukkumaan. Tosin nukuin todella huonosti ja leposyke jatkoi nousuaan. Tänään on ollut pientä pahoinvointia ja väsymystä, vaikka salitreenin sainkin vedettyä kunnialla läpi. (6+1)
 
Tänään kai 5+3 ja oireina levottomat unet (yleensä ei unia lainkaan!), kuvotusta, selkäsärky (esikoisesta oli samanlainen ja ottaisin lihasrelaksantin, jos voisin), turvotusta ja kokoajan nälkä, vaikkei tee mitään oikein mieli.
Muoks. Luulin, että unettomuus loppui, mutta ehei, sieltä se palasi :disgust
 
Muokattu viimeksi:
Täällä on alkanut kunnon yökötys, viimeksi vain pari ruokaa aiheutti pahaa oloa. Nyt tuntuu ettei mikään ole hyvä. Syömättömyys ällöttävä, kaikki ruuat ällöttävä. Oksentanut en vielä ole, mutta aika lähellä ollut.

Tuon lisäksi on nippailua alavatsassa, turvotusta ja mielialojen vaihtelua. Mies parka ei pysy perässä.
 
Täälläkin tuo etominen alkaa vaan lisääntyä. Viime raskaudessa pahoinvointi oli ihan hirveää eikä oo yhtään ollu ikävä sitä. :meh:
Väsymystä lukuun ottamatta ei oikein löydy muita oireita vieläkään.
 
Nyt vissiin 6+4 ja oireet alkaa hävitä. Virkeä ja normaali olo pitkästä aikaa.
 
6+2. Väsyttää, rinnat on arat, alavatsa nippailee, ajoittain huonon olon aaltoja mutta ei okseta. Aiemmissakaan raskauksissa ei ole ollut kunnon pahoinvointia, onnekasta.
 
Täälläkin nälkä kokoajan mutta samalla ällötystä kaikkea kohtaan, ei oikein pysty syödä mitään mutta pakko yrittää:sick009 samalla ihan kamalaa palelua ja ruumiinlämpö noussut melkein asteella, 5+5 :blob6
 
Vertaistukea vailla!
Kuinka kovia kipuja/vihlomisia teillä on alavatsalla ollut? Hetken aikaa sitten alkoi oikeasti todella ikävä pistävä kipu alavatsalla ja kerkesin jo ajatella kaikki kauhuskenaariot.. Se kipu on tuttu välillä ennen kuukautisia ja normaalisti olisin ehkä panadolinkin ottanut. Menin sohvalle makoilemaan, niin se kipu helpotti 15 minuutissa. Ei ollenkaan tullut vuotoa, ainoastaan kipukohtaus. Tähän asti (6+0) kohdun seudulla on ollut kasvukipuja, mutta tämä säikäytti. Nytkään alavatsalla ei ole täysin normaali olo, mutta ei ole kipeä. Anyone? :sorry:
Edit. Vatsa oli kivun aikana myöskin aika kosketusarka!
 
Takaisin
Top