Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällähän sitä saa valittaa. En todellakaan voi hyvin! Yökin pitkin päivää, oksennusta ei tule mut limaa välillä, kun yökittää niin paljon. Pyrin syömään säännöllisesti jotain ja suhteellisen terveellisesti. Silti tämä kuvottava olo on jotain potenssiin 100 mitä olisin voinut kuvitella. Tärisin tänään ihan töissä, koska olo oli niin huono. Nyt päiväni menevät niin, että herään aamulla, vatsassa velloo heti ja alkaa yökkiminen, syön jotain väkisin ja lähden töihin, töissä vellominen ja yökkiminen ja hutera olo jatkuu pitkälle yli puolen päivän, jonka jälkeen iskee totaali väsymys. Silmät ei pysy auki, koska väsyttää niin kovasti. Tulen kotiin ja käyn nukkumaan, nukun pari tuntia ja herään. Alkaa taas järkyttävä kuvotus ja yökkiminen. Sitten purskahdan itkuun, tiedän että hyvän asian puolesta tässä kärvistään, mutta muutama viikko tätä oloa takana ja alkaa voimat jo nyt uupumaan. Itken, koska olo on niin hirveä enkä voi tehdä muutakaan. Todellakaan seitsemän vuotta sitten, kun viimeksi olin raskaana ei ollut mitään tälläistä! Olen joko tulossa vanhaksi, sisälläni lyö kaksi sykettä tai eikö tytöt aiheuta kovaa pahoinvointia jonkun uskomuksen mukaan.. :) yritän pitää mielen positiivisena ja olla tosi reipas, tätähän sitä ollaan haluttu, silti välillä iskee hirveä epätoivo tästä olosta, kun saisi päivässä hetken ettei meinaa laatta lentää
 
Vertaistukea vailla!
Kuinka kovia kipuja/vihlomisia teillä on alavatsalla ollut? Hetken aikaa sitten alkoi oikeasti todella ikävä pistävä kipu alavatsalla ja kerkesin jo ajatella kaikki kauhuskenaariot.. Se kipu on tuttu välillä ennen kuukautisia ja normaalisti olisin ehkä panadolinkin ottanut. Menin sohvalle makoilemaan, niin se kipu helpotti 15 minuutissa. Ei ollenkaan tullut vuotoa, ainoastaan kipukohtaus. Tähän asti (6+0) kohdun seudulla on ollut kasvukipuja, mutta tämä säikäytti. Nytkään alavatsalla ei ole täysin normaali olo, mutta ei ole kipeä. Anyone? :sorry:
Edit. Vatsa oli kivun aikana myöskin aika kosketusarka!

Mulla oli yhtenä iltana vihlontaa, ei koko aikaista, mutta todella ikävän tuntuista. Sittemmin ei ole tuntunut. Uskoakseni normaalia kipua kohdun kasvaessa.. saattaa tehä osalle kohdun alueen super kipeäksi. Niin pitkään kun ei vuotoa tule niin eiköhän kaikki ole ok.:dance008
 
Tänään on ollut ehkä hiukkasen huono olo välillä. Otan sen ilolla vastaan, kun jotenkin pelkään vain koko ajan, että tämä ei ole oikea raskaus ja on hirmu oireeton olo, kuten ehkä tässä vaiheessa voi vielä ollakin. :rolleyes:

Voin niin samaistua tähän :rolleyes: Tietenkin on ollut tosi kiva, ettei oo vielä tarvinnut kärsiä juuri mistään oireista, tissit vaan on arat ja vähän pistelyä alamahassa tuntunut. Silti ois ehkä vähän ilahtunut jos tulis voimakkaampia oireita niin tuntuis enemmän todelliselta tää tilanne. Mulla nyt siis 4+6
 
Minulla on ollut yllättävänkin paljon oireita. Luulen, että tuli kiinnittymisvuotoa. Sitten turposivat rinnat, ja alkoi kuvotus. Alapää on aivan turvoksissa ja väsyttää. Päätä särkee. Vatsassa on kaikenlaisia tuntemuksia, nipistelyjä ja vääntelyjä, kuukautiskipumaisiakin. Pelottaa, sillä edellinen raskaus päättyi keskenmenoon ennen 8. Viikkoa.
 
Mulla on tässä raskaudessa ollut todella paljon noita repäisykipuja. Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut.. on päiviä että vähänväliä repäsee .. ja päiviä ettei tunnu ollenkaan. Onko muilla repäisykipuja? :anyone
 
Täällä ihan jatkuva kuukautiskipujen kaltainen jomotus/vihlonta. Siis jatkuva, eli en ole huomannut, että helpottais missään kohtaan. Tuntuu, että olo on aikast heikko. Pääkin särkee ihan koko ajan, eikä siihen auta muu kuin lepo ja panadol. Alavatsa kipuiluun en ole särkylääkettä ottanut, koska saisin syödä sitä muutoin jatkuvasti. Missä kohtaa tämä menee yli normaalin rajan? Pitäiskö huolestua vai antaa vaan ajan kulua. Eihän tässä ole mitään tehtävissä raskauden suhteen. Mutta tuli mieleen myös mahdolliset tulehdukset tms.:confused005
Onko jollain kokemusta, että millasia oireita on tullut ja millä kynnyksellä kannattais sit soitella lääkäriin?:scratch En oo viel varaillu neuvolaa, enkä varmasti varaa ennenku tämä viikko on ohitte. Liian monta kertaa joutunut neuvolankin peruuttamaan, niin nyt ei vaan jaksa lähteä siihen rumbaan.:smiley-ashamed004
 
Tsemppiä ikävien oireiden kanssa kärvisteleville!

Mä olen päässyt vielä helpolla, vatsa turpoaa iltaisin, mikä on ainoa selkeä raskausoire. Ja huuliherpes iski, se on ollut aina seuralaiseni raskauksissa.. Jos en olis jo testiä tehnyt niin huuliherpes olis saanut mut sen tekemään. Parina iltana on väsyttänyt enemmän, mutta voi olla että väsyttäis muutenkin..

Aiemmissa raskauksissa ollut oksentelua (onneksi vaan kohtauksittain öisin eikä jatkuvana) ja pahaa päänsärkyä, niitä odotan jo kauhulla.. toivottavasti pysyvät poissa.
 
Nyt on alkanut väsymys vaivata vaan entistä enemmän, ei aamut meinaa lähteä käyntiin ollenkaan kun puolen tunnin hereillä olon jälkeen silmät menee väkisin kiinni, tätä jatkuu useita tunteja, onneksi oli vapaaviikko mutta huomenna alkaa taas työt ja vähän jännittää miten väsynyt sitten tulee olemaan:dead: Myös ihan sama mitä ohjelmaa tai elokuvaa katson ja mihin aikaan päivästä tahansa, tuntuu että nukahtelee ihan jatkuvasti kesken kaiken eikä siitäkään meina tulla mitään. Myös mitä vaan teen, ruuanlaitosta siivouksern tai lenkkeilyyn, kaikki tuntuu niin ylitsepääsemättömän raakaalta. Pitänee kai rauta-arvot ja ferritiini ainakin testauttaa:sleep011 Toivon vaan että tämä oire nyt menis äkkiä ohi.

Oletteko testanneet pahoinvointirannekkeita kellä on ollut pahaa pahoinvointia? Omassa lähipiirissä muutama on käyttänyt raskauden aikana ja on kuulemma helpottanut oloa :dance008
 
Oletteko testanneet pahoinvointirannekkeita kellä on ollut pahaa pahoinvointia? Omassa lähipiirissä muutama on käyttänyt raskauden aikana ja on kuulemma helpottanut oloa :dance008

Mä käytin edellisessä raskaudessa. Ne saattoi auttaa jonkin verran kun paha olo ei äitynyt kovin pahaksi. En uskaltanut ottaa niitä sit pois enää. Tai sit se oli vaan blaseboa eikä olo olisi muutenkaan ollut kovin huono

Tässä raskaudessa ei oikein ole vielä huono olo. Ainoastaan joskus aaltoina ruuan jälkeen. Vähän se oireiden vähyys stressaa... Vaikka pitäisi olla tyytyväinen.
 
Pientä juilimista ollut alavatsalla, mitä en olisi varmaan edes huomannut ilman plustestiä. Mulla on kaikki raskaudet, sekä onnistunut, että kkm:t olleet hyvin oireettomia. Ainut selkee oire, minkä muistan on esikoisen raskaudesta pieni pahoinvoinnin tyyppinen mikä alkoi tasan 6+0. Muistan sen niin hyvin, koska edellisenä iltana oli verta valahtanut oikein kunnolla, mutta pahoinvointi toi uskoa siihen että kaikki saattaa kuitenkin olla hyvin. Nyt toki toivon että oireita tulisi, mutta en usko ainakaan kovin voimakkaita oireita tulevan. Toki jokainen raskaus on erilainen, niin eihän sitä tiedä vaikka olisin kohta koko ajan pää pöntössä!
 
Täällä mennään tässä 4+2 kohdilla vielä oireettomalla linjalla. Esikoisen raskaus oli myös todella oireeton, en muista että väsymystä pahempaa olisi ollut. Edellinen km-raskaus sen sijaan oli huomattavasti oireisempi, ei mitään suurta silloinkaan mutta selvästi arat rinnat, vielä pahempi väsymys, pientä pahoinvointiakin ja jäätävää turvotusta (viimeisten kahden kohdalla ei tosin voida rajata pois joulusuklaiden vaikutusta). :rolleyes:

Näistä lähtökohdista pidän tätä oireettomampaa linjaa rauhoittavampana. Tällä hetkellä lähinnä kohdun alue tuntuu selvästi erilaiselta kuin yleensä ja välillä tulee vihlaisukipuja, jotka eivät kuitenkaan ole säikäyttäneet. Väsymyksen pahenemista odottelen lähinnä, ihmettelisin todella jos siltä säästyisin.. :sleep002
 
Etova olo on usein, huimaa, hengästyttää, pissattaa, salmiakkihimo, vatsa pömpöttää, jauhelihaa paistaessa tuli todella huono olo, kuukautiset jäi heti pois. Oireet alkoi heti kiinnittymisestä. :angelic:
 
Etova olo on usein, huimaa, hengästyttää, pissattaa, salmiakkihimo, vatsa pömpöttää, jauhelihaa paistaessa tuli todella huono olo, kuukautiset jäi heti pois. Oireet alkoi heti kiinnittymisestä. :angelic:

joo mikä juttu on tää hengästyminen?! vauva on seesaminsiemenen kokoinen ja jo nyt hengästyttää kun nousee portaat alakerrasta yläkertaan :eek:
 
joo mikä juttu on tää hengästyminen?! vauva on seesaminsiemenen kokoinen ja jo nyt hengästyttää kun nousee portaat alakerrasta yläkertaan :eek:

Hengästyminen oli entiselle himourheilijalle ihan uutta. Epäilin astmaa, mutta lopulta syy olikin kolme sikiötä:rolleyes:. Tässä raskaudessa sama kaava. Kun nostelen 1-vuotiaita kaksosia, hengästyn. Pari viikkoa sitten en.
 
Taitaa tuo huonovointisuus seurata iltaan asti... aamuisin heikottaa ja eilen oksensin, tosin ollaan myös flunssassa. Päivällä olen todella väsynyt enkä jaksaisi mitään ajatella, nyt huomaan että myös sängyssä on kuvottava olo. Eipä voi sanoa että josko aamulla olo paranis Ehkä 3kk päästä olo paranis
 
joo mikä juttu on tää hengästyminen?! vauva on seesaminsiemenen kokoinen ja jo nyt hengästyttää kun nousee portaat alakerrasta yläkertaan :eek:
Elimistön verimäärä on kasvanut, näin vastaa mun raskaussovellus :hilarious: Mulla kans samaa!
 
Täällä ollaan myös oireettomia, ilman testiä ei edes tietäisi olevansa raskaana. Esikoisen kanssa olin myös oireeton, jossain kohdin ekaa kolmannesta oli niin, että jos oli syömättä pitkään tuli ällöttävä olo ja hampaiden pesu oksetti. En muista missä kohtaa alkoi, mutta ei ihan alussa ja onneksi loppui varmaan siihen vk 12 mennessä. Alavatsalla on jotain tuntemuksia, nippailua ja jomotusta, mutta kärsin myös IBS:tä niin voi olla niitä kolotuksia myös, mutta niihin kiinnittää nyt eri tavalla huomiota.
 
Te jotka olette ennenkin olleet raskaana tai miksei muutkin samasta oireesta kärsivät - miten tästä väsymyksestä voi selvitä? Olen aivan uupunut ja voisin nukkua vaikka kellon ympäri. Etenkin kun tekee töitä kotoa läppäriltä käsin niin houkutus päiväuniin on liian suuri.. tähän mennessä olen sinnitellyt koneella klo 16 asti, jonka jälkeen ottanut noin tunnin päikkärit. Ja silti olen ollut täysin valmis unten maille jo klo 21.
 
Te jotka olette ennenkin olleet raskaana tai miksei muutkin samasta oireesta kärsivät - miten tästä väsymyksestä voi selvitä? Olen aivan uupunut ja voisin nukkua vaikka kellon ympäri. Etenkin kun tekee töitä kotoa läppäriltä käsin niin houkutus päiväuniin on liian suuri.. tähän mennessä olen sinnitellyt koneella klo 16 asti, jonka jälkeen ottanut noin tunnin päikkärit. Ja silti olen ollut täysin valmis unten maille jo klo 21.
Ajan kanssa, se ei kestä montaa viikkoa! Ainakaan itsellä ekan kohdalla (jolloin saatoin olla yöunilla 20.15-7.30).
 
Tsemppiä väsymykseen! Ei kai siihen mitään poppaskonsteja ole, mutta ainakin mulla se on helpottanut ekan kolmanneksen jälkeen. Viime raskaudessa nukahtelin iltaisin lastenhuoneen lattialle esikoisen touhutessa vieressä. Ja vaikka kuinka väsyttää, en saa kuitenkaan nukuttua vaan heräilen ja valvon etenkin aamuyöllä :dead: käytän älykelloa ja sekin kertoo, että en oo raskauden alun jälkeen nukkunut yhtään yötä hyvin ja palautuminen jää aina puolitiehen. Ei ihme jos on koko ajan krapulainen olo :hungover:

Olen kyllä yleisesti aina ollut suht oireeton: toi väsymys vaivaa, samoin pieni etova olo ja runsas turvotus, mutta kertaakaan en onneksi ole raskauksissa oksentanut. Mun pitää vain huolehtia siitä, että syön riittävän usein, ettei heikotus ehdi iskeä.
 
Takaisin
Top