Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kiva kuulla että muitakin väsyttää. Mulla vasta vk 5 enkä meinaa jaksaa mitään tehdä. :inpain: Eniten huolettaa töihin pääseminen kun on pitkä työmatka.

Minullakin kuukautiskipumaisia tuntemuksia kummallakin sivulla. Toivottavasti ei mitään vaarallista. :sorry:

Täällä tänään 7+0 ja aika oireettomana menty. Tissit joo edelleen kipeät, muttei todellakaan yhtä kipeät kuin alussa. Enää ei kohdun seudulla tunnu semmoisia pieniä ihania kasvukipumaisia tuntemuksia vaan ihan kunnon menkkakipuja enemmänkin :wtf: Muuten olo ollut hyvä

Nippailut kohdun alueella sekä kylmä/palellu parin viikon ajan. Ja rinnat arat sekä kova väsymys reilu viikon. Oon ihan huolella nukkunu päiväunia :D
Tänään 5+3

Mulla olis pahoinvointia :inpain: alkanut jo 3+4 viikoilta, jolloin raskausaavistukset vain vahvistuivat. Ja kuuma sekä kylmä vuoron perään. Tukala. Menkkajomoja myös päivittäin enempi tai vähempi :sorry:

Mulla on ollut nyt useamman päivän vatsa aika sekaisin. Just juttelin lääkärin kanssa ja hän ei ollut huolissaan, mutta teki lähetteet näytteenottoa varten, jos tää vielä jatkuu. En osaa oikein sanoa onko tää jotain vatsatautia vai johtuuko vaan raskaudesta. Onko kellään muulla ollut samaa? Miehellä ei ole mitään oireita, joten hänelle ei ainakaan ole tullut lapselta tartuntaa.

Alkuun mulla oli myös rintojen turvotusta ja alavatsan nippailua, minkä luulin liittyneen menkkojen alkuun. Sitten kun plussasin alkoi paha olo ja noi vatsaongelmat sekä nukuin huonosti joitain öitä. Nyt on muutaman päivänä väsyttänyt ihan tajuttomasti, pissahätä koko ajan ja hengästyttää kävellessä. Nälkä ja ruokahaluttomuus myös vaivaa vuorotellen.

Muokattu viimeksi:
Mulla on alkanut levottomat jalat öisin ja se vaan entisestään huonontaa nukkumista. Ja jalat menee hapoille portaiden ja ylämäen kävelystä. Samat oireet on ollut itse asiassa joka raskauden alussa, mutta myös joulu-tammikuussa keskenmenon jälkeen, kun rauta-arvot oli tosi alhaiset.

Alavatsa kipuilu jatkuj, nyt on välillä hiukan helpottanu, mutta aikalailla jatkuvaa edelleen. Sellasia repäisyvihlaisua myös tullut, jos nousen esimerkiksi nopeasti sivuttain. Pään särky on ihan järkkyä. Tuntuu, ettei helpota ollenkaan. Tissit on pinkeet eikä tahdo mahtua enää tissiliiveihin. Mies tykkää, ku tissit kasvaa:laughing001 itse en nyt niinkää, ku ottaa selkää kovasti. Varmaan tulee ihan ajankohtaseks sit ostella kunnon tukevat liivit, kun nämä ei enään tue.
Täälläkin vatsa sekaisin, ihan joka päivä ollut nyt viikon verran. Tietty, kun mulla on tuo ibs, niin en osaa sanoa johtuuko siitä, raskaudesta vai molemmista.:confused005 Mutta mielummin otan tämän kuin ummetuksen:smiley-ashamed004 kyllä näissä oireissa vielä pärjää. Ihanaa raskausaikaa:wtf:

Täällä tänään rv 7+1 ja ”oireina” väsymys sekä alavatsan turvotus. Kohtu/munasarjat tuntuu raskaalta :hilarious:

Pitkästä aikaa viitsin taas kirjoitella. On ollut raskas viikko, koska raskaustestin yhä näyttää negatiivista, mutta oireet ovat itsepintaista -sen verran vahvoja että tiedän etten niitä kuvittele. Tänään oli itkupotku päivä, koska oireet olivat voimakkaammat. Mutta sitten keksin googlettaa kohdunsuun. Sehän sulkeutuu kun munasolu on kiinnittynyt kohtuun. Ja jos ei ole raskaana, kohdun suu tuntuu pehmeältä. Googletin siis voiko itselleen tehdä tutkimuksen ja luin kuvauksia pehmeästä sekä sulkeutuneesta kohduntuusta. Se oli jännittävä retki ja hätkähdin Ikosen hämilläni koska omiin sormiin tunsin kohdun suun olevan kova ja kiinteä. Pyysin myös miestäni kokeilemaan (tässä kohtaa mies oli erittäin innostunut:grin) ja hänkin sanoi että tuntuu ”kovalta”. Ajattelin vielä viikon odottaa. Jos ensi viikolla vielä testi näyttää negaa jostain syystä, soitan neuvolaan, selitän kaiken (kuukautiset myöhässä, alkuraskauden oireet mitä mulla on sekä tästä sisätutkimuksesta). Voi olla että hieman hämmästelee mun omia toimia, mutta uskon että alavatsa jonotukset ja menkkamaiset kivut saa ne suostumaan että pääset tutkittavaksi. Mutta ihmettelen suuresti mun negatiivisia raskaustestejä...

Pitkästä aikaa viitsin taas kirjoitella. On ollut raskas viikko, koska raskaustestin yhä näyttää negatiivista, mutta oireet ovat itsepintaista -sen verran vahvoja että tiedän etten niitä kuvittele. Tänään oli itkupotku päivä, koska oireet olivat voimakkaammat. Mutta sitten keksin googlettaa kohdunsuun. Sehän sulkeutuu kun munasolu on kiinnittynyt kohtuun. Ja jos ei ole raskaana, kohdun suu tuntuu pehmeältä. Googletin siis voiko itselleen tehdä tutkimuksen ja luin kuvauksia pehmeästä sekä sulkeutuneesta kohduntuusta. Se oli jännittävä retki ja hätkähdin Ikosen hämilläni koska omiin sormiin tunsin kohdun suun olevan kova ja kiinteä. Pyysin myös miestäni kokeilemaan (tässä kohtaa mies oli erittäin innostunut:grin) ja hänkin sanoi että tuntuu ”kovalta”. Ajattelin vielä viikon odottaa. Jos ensi viikolla vielä testi näyttää negaa jostain syystä, soitan neuvolaan, selitän kaiken (kuukautiset myöhässä, alkuraskauden oireet mitä mulla on sekä tästä sisätutkimuksesta). Voi olla että hieman hämmästelee mun omia toimia, mutta uskon että alavatsa jonotukset ja menkkamaiset kivut saa ne suostumaan että pääset tutkittavaksi. Mutta ihmettelen suuresti mun negatiivisia raskaustestejä...
Oletko sä tehnyt eri merkkien testejä?

Tänään 6+1 ja tää nälkä on jotain ihan järkyttävää. Onko teilläkin ihan jatkuvasti nälkä? Tuntuu ettei auta vaikka söis 2 kertaa useammin ku ennen. Viime yönä jopa heräsin siihen kun oli niin nälkä, enkä lopulta enää pystynyt nukkumaan ennen ku nousin syömään. Tätä vielä pahentaa se että vähän ällöttää kaikki muu paitsi raikas ja kevyt ruoka, joka ei sit kovin helposti täytä.

Nyt on myös ollut väsyneempi olo, ja varsinkin jos ehtii tulla nälkä niin tulee heikko ja huono ja kiukkuinen olo. :eek: No ainakin tietää että jotain poikkeuksellista on nyt kehossa meneillään :hilarious:

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, väsyneille ja muuten oireileville! Onneks tää on vaan väliaikaista :hungover:

Pahoinvointi ja väsymys, sekä itku- ja ärtymysherkkyys on ne suurimmat oireet. Sitten lisänä jotain omituisia tuntemuksia vatsalla ja lantiossa.

Manteli21, minulla on myös koko ajan nälkä kun ruokaa ei tahdo saada syötyä kerralla tarpeeksi. Yritän syödä parin tunnin välein.

Mä olen ollut ärtynyt. Tajusin itsekin, että ärhentelin ihan turhasta kuopukselle. Hän on nyt kysellyt pari päivää, että rakastanko häntä, vaikka puhuin niin ikävästi :smiley-ashamed008.

Mulla on rinnat täydet, todella täydet. Jonkun verran menkkakipuja ja nippailuja. Huimaa ja on jäätävä pahoinvointi ja kuvotus, en oikein saata syödä mitään. Valkovuoto on vetistä ja runsasta. Hajut tekee pahaa, omat koiratkin haisee kuvottavalle, en meinaa pystyä olemaan niiden lähellä.

Pe
Tänään 6+1 ja tää nälkä on jotain ihan järkyttävää. Onko teilläkin ihan jatkuvasti nälkä? Tuntuu ettei auta vaikka söis 2 kertaa useammin ku ennen. Viime yönä jopa heräsin siihen kun oli niin nälkä, enkä lopulta enää pystynyt nukkumaan ennen ku nousin syömään. Tätä vielä pahentaa se että vähän ällöttää kaikki muu paitsi raikas ja kevyt ruoka, joka ei sit kovin helposti täytä.

Nyt on myös ollut väsyneempi olo, ja varsinkin jos ehtii tulla nälkä niin tulee heikko ja huono ja kiukkuinen olo. :eek: No ainakin tietää että jotain poikkeuksellista on nyt kehossa meneillään :hilarious:

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, väsyneille ja muuten oireileville! Onneks tää on vaan väliaikaista :hungover:

proteiini. Sitä sun vauva tarvitsee ja se se vie nopemmin näläntunteen. Kannattaa googlettaa (jos ei tiedä tai muista), mitkä ruuat ja ruoka-aineet sisältää proteiinia. Ei kannatakkaan rasvaisia ruokia syödä. Ja toisaalta: raskaana ollessaan kannattaa syödä mitä mieli tekee; keho informoi sun aivoja mieliteoilla, mitä ruoka-ainetta sinä sekä vauva tarvitsette Tosin kannattaa miettiä missä muodossa mieliteot on. Jos vaikka hirveä himo jäätelöön (kannattaa syödä jäätelöäkin!), keho yrittää infota että nyt tarttis kalsiumia.

Takaisin