Marraskuun Mutinat

Hansu 80: Olisko 19.11 pe ihan mahoton vaikka iltapäivällä jos moni ei pääse lauantaina. Tulisin mieluusti kaffittelemaan mut taitaa olla että tuo lauantai on poissa laskuista kun silloin on tulossa lounasvieraita ...

Kiva kuulla että hyvin maalismammoilla porskuttaa ja asia konkretisoituu ostosten, Kela-lappujen ja äitiyspakkausten muodossa .... :)

Olisin muiden fiiliksiä kysellyt että jos onkin rakenneultrassa paljastunut että sukupuoli on ollut eri kun mitä on ajatellut / suvussa toivottu niin millasia fiiliksiä se on herättänyt? Mun miehen isä on jo aika vanha ja niiden puolella on suvussa aika paljon tyttöjä niin se vaikutti miehen ajatuksiin sukupuolesta vaikka tietty molemmat on sitä mieltä että terve kun ois niin kumpi vaan ... mut jotenki sitä kuitenkin aattelee.

Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille!

Liitoskivut [:@]. Oon ollut useamman päivän pitkälti kotona ja tänään kun sitten kävelin enemmän (muutamat kaupat vaan) niin epämääräinen paine nivusissa paheni ja nyt jokainen jalan liikautus sattuu. En ennen raskautta ollut kuullutkaan liitoskivuista ja nyt kun olen asiaa googlaillut niin löytyyhän niistä vaikka ja kuinka kauhukertomuksia. Toivottavasti ei ihan siihen pisteeseen päätyisi, että tarvii vessaan menoa varten apua.

Heissan mammat!
Eiffe:mulla oli vasemalla kyljessä kovaa kipua ja kun menin lääkäriin se paljastui myoomaksi... ei hätiä mitiä jos ei ala kovasti oireilla, kipu taas laantunut.

Rakenneultra oli eilen siis torstaina ja kaikki oli kohdillaan ja normaalinkokoiset. ja kyllä sukupuolikin saatiin tietää; MEILLE TULEE POIKA!

Meillä poika liikkuu kanssa tosi aktiivisesti, isikin tuntee aina välillä potkut.. [:)] Välillä oikein mietityttää kuinka voimakkailta pikkuisen liikkeet oikeen tuntuu sit loppumetreillä, kun poika potkii nyt jo välillä ihan kunnolla.

Onko muut alkaneet nimeä vielä miettimään? Me ollaan vähän koitettu miettiä, mutta ei ole tullut vielä hyviä ehdotuksia. Jos vauva olisi tyttö olisi ehkä nimikin ollut jo valmiina... Pojalle on vaikeempi keksiä.. [:-]

Tänään oli neuvola ja saatiin noi kela laput. Ja mulle on tullut painoa jo melkein 10kg... [&:] Tosin neuvolantäti sanoi että saa tullakin, jotta kertyis rasvaa imetyksenkin varalle...

Meilläkin pikkuisen liikkeet tuntuu välillä tosi voimakkaina, välillä nukkumaan mennessäkin oikein pelästyy. Mutta sitten taas saattaa toisinaan olla päiviä kun tuntuu vaan ihan pienen pientä liikettä.. Riippuu varmaan sitten vauvan asennosta?!

Me ollaan mietitty nimiä jo paljonkin ja tehtiin tulevan isin kanssa niin, että molemmat katsoi nimilistasta ja laittoi ylös kaikki itseä miellyttävät nimet ja sitten katsottiin että onko jotain samoja ;) Poikien nimet oli lähes kaikki samoja :D ja tyttöjen nimissäkin oli samoja ja samantapaisia. Synnytyssairaalaan piti täyttää esitietolomake ja siinä kysyttiin myös tytön ja pojan nimiehdotukset niin siihen nyt laitettiin jo alustavat. Tietysti saattaa vielä matkan varrella muuttua moneen kertaan :)

shani: sain 10pväkun lääkäri haluaa pitää seurannassa tota selkää ettei vaan pahene. siksi ei kirjota pidempää lomaa.
mulla on kanssa järkyttävä vessarumba öisin =( on kurjaa nousta tunnin-kahden välein.

riinaa: meillä on ollu nimet valmiina jo ennen pikkuista =)

katruskalainen: kokemuksia ei oo mutta varmasti sukuunkin on tervetulleita kumpi tahansa kunhan on terve.
Meillä mies sanoi aluksi toivovansa poikaa mutta nyt jo kutsuu pikkuneitiä elämänsä naiseksi ja omaksi prinsessaksi =) taitaa tulla kunnon isin pikku tyttö vaikka alkuun poika olikin toiveena.
ja jos synnytyksessä pojaksi paljastuu niin itseäni ei ainakaan haittaa kunhan on terve =)

omaa: täällä on kans kelan laput lähetetty ja palkanlaskennasta on myös lähetetty y17 lomake =)
vakuutukset varmistettu tänään aktiasta kun siellä saatiin sekä minulle että vaaville omavastuuton vakuutus sairaskulujen, tapaturmien, lääkkeiden yms varalle =)

selkäkipuja lukuunottamatta kaikki mallikkaasti. pitää vaan harmittavan paljon syödä panadolia ja panacodia mutta ilman niitä ei pystyisi liikkumaan ollenkaan.

täälläkin  välillä pelottaa kuinka kovasti tuo tyttö potkii loppuvaiheessa kun nyt jo hurjan kovia potkuja tulee. ja on kyllä vilkas tapaus =) tietää että kaiki on kunnossa kun pyörii ja hyörii pikkuinen =)

me ollaan alettu miettimään jo nimiäisten järjestämistä. ei kuuluta mihen kanssa kumpikaan kirkkoon joten tulee vähän erilainen tilaisuus. kummit kyllä on yms mutta pappi ja se itse kaste osuus jää pos kokonaan.
yrittänyt löytää netistä ohjeita miten sellaiset sitten järjestetään kun yleensä pappi nimen omaan johtaa sitä hommaa mutta eiköhän löydy juttua jostain. onhan tässä vielä aikaa =)

äitiysloman alkamiseksi varmistui kelasta 3.1.2011 eli ihan kohta =) otin 50pvä ennen laskettua aikaa alkavaksi vaikka onkin sitten lopusta pois. mutta jään kuitenkin hetkeksi ainakin hoitovapaalle eli eipä sen niin väliä millon se äitiysloman osuus loppuu =)

tulipas taas tarinoitua =) hyviä vointeja kaikille

voii,vielä kun viikonlopun ja turhan maanantain yli jaksais niin, sit meillekkin koittais tuo kuuluisi ultra!! :) mitään muutahan ei täälä odoteta.
sain sit ens viikoksiki sijaisuuden. taitaa tuo vilivilperi tuola jo olla tottunu toisten lasten ääniin ku loppu viikosta on ollu jo huomattavasti rauhallisempi. ei taida jaksaa enää riehua muiden äänistä.. vaikka vaun sivuilla kyllä oli, että tämä alkais kuulemaan vasta 2.12, mutta luulempa, että kyllä tuo nyt jo taitaa jtn kuulla ..

neuvolaa myös odotellaan. 24.pvä on aika ja kysyttävää on liittyen noihin suppareihin. niitä on tullu töissä aina iltapäivää kohden. aina ei ehdi edes rekisteröidä, mutta tuntuu kyllä inhottavalta. :/ tuleva iskä on huolissaan. samoin myös ite tietysti, mutta hyvillä mielin kuitenki ..

nimet täälä on kans valmiina. tytölle bongattu oman kotikyläni hautausmaalta, hautakivestä. :D ja pojalle on sitte keksitty myöhemmin .. mutta tiedetty on jo ennenkö vauvahaaveita on edes ollu .. sillä varauksella tietenki, että pitäähän tulokkaan nimeltään näyttää. on siis joku mahdollisuus, että vielä ehtii muuttua .. :D

ainiin, emmaljungat on laitettu tilaukseen, taitaa pukin konttiin ehtiä. ;D

hyvää viikonloppua mammoille ja vauvoille .. :))

Heipä hei vaan kaikille!

lilleroinen: Itse olen myös kärsinyt kovistakin ja kivuliaista supistuksista ja kun minulle tämän kuun alussa oli neuvola, niin sanoivat että tässä vaiheessa on erittäin tavallista että supistaa, koska nyt on se vaihe kun kohtu kasvaa nopeiten ja lapsi sen mukana. Muutamassa viikossa pitäisi helpottaa. Tai hän sanoi että yhtäkkiä vaan huomaa ettei olekaan supistellut [:D] Mutta jos vielä jatkuu pitkään niin on syytä tarkistaa kohdunsuun tilanne ja arvioida uudelleen.

Itselläni käynnistyi viikko 25[:)] voi taivas! aika menee äkkiä.
Itse en ottanut varhennettua äitiyspäivärahaa, joten lomani alkaa 29.1.2011. Ja neuvola tätini sanoi minulle että ei kannata edes että ottaa mielummin vaikka sairaslomaksi sen jos se on vain omasta jaksamisesta kiinni milloin loman aloittaa.. Mutta ei ole pitkä aika enää onneksi.

Meillä on nimet tiedetty jo jonkin aikaa. Ja nyt kun tiedetään että tyttö on tulossa niin ei sitä nimeä salaillakaan. Heti kun prinsessa syntyy niin kyllä kaikille se kerrotaan.

Hassua kun muistan sen kun ensimmäinen tyttäreni syntyi oli todella ahdistavaa pari kuukautta kun "salattiin" nimi [&o] Joten nyt tehdään toisin ja ei edes kasteta vaan pidetään vaan nimiäiset.

Nimiäisiin ei mielestäni ole tiettyä kaavaa. Meillä se on ainakin rento juhla jossa on hyvää ruokaa ja meidän tärkeät ihmiset paikalle juhlimassa meidän prinsessaa [:)]

Tulipas tarinoitua. Noh tästä on hyvä jatkaa lauantai ostoksille kun huomenna ei mikään oo auki ku on isänpäivä [:D]

.

Hei taas,
Picsu: kiitos vaunuvinkeistä! Meille kävi nyt niin, että saatiin Emmaljungan yhdistelmät (en tiedä mallia tarkemmin), ja ne otetaan tietysti vastaan, kun ovat kuin uudet ja tosi hyvät, ja ilmaiseksi saadaan. Ne on ehkä vähän isot eikä ole kääntyviä pyöriä, ja edellinen omistajakin sanoi, että voi olla tarpeen hankkia sitten toiset hiukan pienemmät rattaat, joiden kanssa on helpompi matkustella, heillä oli. Mutta näillä mennään alkuun, katsotaan sitten keväällä, miltä tuntuu.

Selkäkivuista oli puhetta, joillakin on tullut niitä. Oletteko kokeilleet tai ajatelleet äitiysjoogaa? Sitä on mulle vinkattu nyt parista suunnasta sekä selkäkipuihin että synnytykseen valmistautumiseen. Mulla ei tosin ole mitään joogataustaa, mutta ilmeisesti siinä ei tarvitsekaan tietää joogasta etukäteen mitään, tietääkö joku enemmän?

Nimivaihtoehdot on meillä valmiina sekä tytölle että pojalle, tosin vain yksi nimi, eli jos sitten halutaan kaksi nimeä lapselle, niin se toinen nimi pitää vielä miettiä. Nimet tuli kyllä helposti ja sulassa sovussa, eli ei mitään draamaa siitäkään saatu aikaan.

Hassua, kun lapsi ei ole vielä edes syntynyt, ja tuntuu, että kaikki päätökset, mitä nyt tehdään, liittyy lapseen.

Seuraava neuvola ja lääkäri 24. päivä, sitten KELA-papereiden kimppuun!

Sus: Oon kuullu monilta suosituksen mammajoogasta ja itse ajattelin mennä Shantiin ensi viikosta alkaen täällä pääkaupunkiseudulla. Kuulemma tekee hyvää niin valmistatutumiseen kun palautumiseenki ja yhdessäoloon vauvan kanssa sitten myöhemmin.

Kaikki tuntuu jo kovasti hääräilevän kaiken konkreettisen kanssa. Juu jännää kun itekin saa viikon päästä KELA-laput ja pääsee tilaileen boksin. Nyt on valittuna vauvan huoneen maalit ja kalusteitakin haettiin Ikeasta. Rupee tää pian konkretisoituun itellekki :) Jouluna otetaan sit vaatteita mukaan kun käydään sukulaisissa.

Illalla vähän säikähti kun oikeelle häpuluun ja lantioluun väliin alko sillee puristavasti sattua - umppariarven alle. Kipu vähän aaltoili eikä oikein helpannu missään asennossa illan aikana. Otin Panadolin ja sit sain unta. Nyt aamulla ei oo mitään. Onks noi suppareita, liitoskipuja vai mitä? Onks jollain ollut vastaavaa että pitäskö tässä huolestua?

Moi kaikille!

Täällä kanssa kärsitään liitoskivuista ja selän säryistä. Sukulaiset tuli avuksi ja siirsi meidän vuodesohvan alakertaan, jos kohta en pääse yläkertaan könyämään... [&:] Välillä on tosi kipeät paikat eikä jalkoja pysty nostamaan kävellessä... Täytyy alkaa miettimään jo varasuunnitelmia jos kivut tästä yltyy niin olisi joku esikoisen hoitoapuna ja koiran ulkoiluttajana. Plääh! Voisko mikään mennä ikinä helposti...?

Nimi on meillä jo mietittynä, mutta tehdään niin kuin esikoisen kanssa, että katsotaan vielä vauvan synnyttyä näyttääkö hän juuri sen nimiseltä vai ei. Esikoinen näytti. [:)]

Sus onpa mukava kun saatte vaunut! Kyllä sitä itsekin ottaisi. [:)] Säästää tosi paljon ja hyvä jos on uudenveroiset!

Omaa: Täälläkin on alkanut lastenhuoneen tuunausbuumi. Ollaan ostettu muutama söpö hylly ja laitettu huonetta uuteen järjestykseen pikkuhiljaa. Esikoinen on vähän ihmeissään kun oma huone näyttää erilaiselta. Yritetään saada huone kuntoon pian, niin tytteli ehtii rauhassa tottua siihen.
Pikkuinen potkii joka päivä todella ahkerasti ja yöllä pitää mua hereillä.... Ihan suloistahan tuo on, mutta voisi antaa äidin nukkuakin välillä. [:)]
Kohta lähdenkin tästä neuvolaan. Toivottavasti sokerirasituksesta olisi hyvät tulokset! Ihanaa päästä kuulemaan nuppusen sydänääniä pitkästä aikaa! [:D]

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Katruskalainen: tuota Shantia kurkkasin itsekin, kerropa sitten, millaista oli! En varmaan ihan tällä tai ensi viikolla ennätä koittamaan itse. Millaiset värit teillä tulee vauvan huoneeseen?

Picsu: joo oli tosi kiva, eivät huolineet mitään maksua vaunuista, vaikka koitettiin tyrkyttää useampaan kertaan. Googlailin ja oliskohan ne nuo duo edget malliltaan. Ja saadaan muutakin tarpeellista sieltä, mm. turvakaukalo. Mukavaa neuvolakäyntiä!

Täälläkin nimet jo pitkälti mietitty ja aiotaan ottaa nimi heti syntymän jälkeen käyttöön, sillä tuntuis jotenkin pahalta jos lapsi olis nimettä syntymänsä jälkeen. Meillä on aina eläimillekin nimet hyvissä ajoin valmiina, sillä ne saattaa ilmaantua vuosiakin ennen itse eläintä.

Neuvolakuulumisia: Kelalaput saatiin ja huomenna ajattelin kiikuttaa ne käsiteltäväksi. Lapsosen sydänäänet olivat hyvät (148) ja kohtu oli kasvanut normaalisti eli nopeaa [:D]. Sf-mitta otettiin ensimmäistä kertaa ja juuri keskemmäksi käyrää ei olisi voinut osua. Hemoglobiini ja verenpaineet olivat vielä kohdillaan, vaikka mulla välillä laskeekin verenpaine liikaa ja alkaa huippaamaan. Liitoskivuista terkkari sanoi, että tulevat todennäköisesti pahenemaan tulevina viikkoina ja suositteli kävelyn sijasta liikuntamuodoksi uintia. Mun paino on noussut tähän mennessä jo 10 kg, joten pitäis alkaa vähän tarkkailemaan mitä suuhunsa pistää. Tulee olemaan aika vaikeaa tällaiselle herkkuperseelle [;)]. Kyljissä etenkin vasemmalla puolella tuntuvat kivut saattaa terkkarin mukaan olla närästystä ja mua kehotettiin olemaan syömättä kamalan myöhään.

9.12. olisi sitten seuraava neuvola-aika ja ensimmäinen neuvolalääkäri ja innolla odotan minkälaista kokoarviota vauvalle sieltä annetaan. Sain myös puhelinnumeron, johon mun pitäis ilmottautua sokerirasitukseen parin viikon päästä. Siellä sitten saakin kunnolla altistusta verikoekammolle.

JEE. huomenna se odotettu päivä koittaa .. [:)] meidän ULTRA !!! en osaa kyllä jännittää, hyvä vai huono merkki ?! .. [:D]

vatsa alkaa jo kovin olla tiellä ihan päivittäisissä askareissa. se on siis suorastaan pullahtanut esiin .. ihanaa . <3 nyt se on myönnettävä. esiin se on tullut .[:)] ulkopuolisetki jo huomaa, että vauvahan sielä kasvaa. ihanaa .<3 [:)]

ootteko muuten monille kertonu vauvan sukupuolen?!. pidettäkö sen keskenään salassa vai saako kaikki tutut ja vähemmän tutut tietää kumpiko on tulossa ?! .. toisaalta olis mukava pitää salassa, mutta sitte taas mietin, että miks se pitäis salata ?! .. [:D] kaikki tämähän omalla kohdalla riippuu siitä näyttääkö kaveri sukupuolensa huomenna mamiskille ja isukille .. ;DD
Eiffe; saako kysyä millanen on ollu sun "lähtöpaino" ?! .. itellä on kans reippaasti noita kiloja kertyny. tähän mennessä lähtöpainosta suurinpiirtein n.7kg. hieman se kauhistuttaa puntarilla, koska alotettiin kuitenkin numerosta 7 ja nyt ollaan jo uudella kymmenluvulla .. herkuttelua oon kyllä yrittäny jättää vähemmälle, mutta jostain ihmeen syystä se vaan nousee .. [:D] kumma juttu..

ainiin, ja ensimmäiset raskausarvet alkaa nostaa päätään .. [:D] shit ..

Mun lähtöpaino oli 68kg ja olen 172cm pitkä. Vaikka oonkin suursyömäri niin aloin miettimään, että voisikohan mun nopeaan painon nousuun vaikuttaa se kun laihdutin keväällä 7kg. Terkkari piti tuota painon nousua ihan normaalina, vaikka mun korvaan kymmenen kiloa jo tässä vaiheessa kuulostaa pahalta... En uskalla enää käydä kotona puntarilla ollenkaan [&:].

mä alotin 75kg ja pysyn edelleen siinä 165cm .. [:D] mä luulen, että omaan painoon vaikuttaa myös hieman se, että lopetin tupakan polton. mikäs sen parempi tekosyy painon nousulle .. [:D]
mä veikkaisin kyllä Eiffe tota laihduttamista osasyyksi .. ainaki siinä olis ihan hyvä syy .. [:D]
meidän terkkari puhu n.2kg:sta puoleen väliin mennessä. justjoo .. saas nähdä mikä linja uudella terkkarilla on .. [:@]

Hui!!!!! Meillä näky ensimmäiset potkut ihan ulospäin :) aika hurjan näköistä :) siinä tuleva isukkikin ihmetteli ja oli huolissaan ettei mua vaan satu :) nauteskelen hulluna, kutittaa meinaan aika kovasti mut villin näköista :)

No niin, neuvolassa käyty. Ja kaikki oli just niin kuin pitää! Sokerirasituksessa oli tosi hyvät arvot! Voin siis huokaista! [:D] Ainoastaan sf-mitta on keskiarvoa suurempi, mutta se onkin odotettavissa koska olen niin lyhyt. Painoa on tullut vain kaksi kiloa yhteensä tähän mennessä. Jotenkin semmoinen fiilis, että ekassa raskaudessa paino nousi helpommin kuin nyt.

Hienoa hannamari potkujen näkemisestä! Sekin on eräänlainen askel eteenpäin. [:D]

Me ollaan kerrottu kaikille, että suurella todennäköisyydellä meille tulee tyttö. Haluttiin heti kertoa kaikille, koska möläyttäisin sen kuitenkin. [:)]

Nyt on muuten alkanut turvotusta jo ilmestyä.... [:@] Se on muuten ärsyttävää! Viime raskauden loppuvaiheessa mulla ei ollu nilkkoja moneen viikkoon näkyvissä ja naama oli kuin mikäkin ilmapallo. Neuvolassa sanoi, että nyt sitä turvotusta voi tulla helpommin ja ainakin samanverran..... [:@][:'(] Ananakset kehiin!

Hyviä vointeja ja tsemppiä ultrauksiin! [:)]

Sus: Joo laitan infoo shantista jos kerkeen sinne tällä viikolla. Taitaa mullakin mennä ensi viikolle. Eteisessä pönöttää keltainen maalipönttö ja tiedetään että tyttö on tulossa. Mä en vaan oo mikään vaaleanpuna-ihminen :)

Juttelitte sukupuolesta ja sen kertomisesta: me ei olla kerrottu. Yksi syy siihen lienee että suku ehkä toivoo poikaa joka ehkä on vähän tylsää. Me toivotaan kuitenki tervettä nyyttiä vaan :) Ja toinen syy on sit että on ihan kiva että on vaan meidän salaisuuksia :) Nimi me jo alustavasti päätettiin ja ollaan sitä Masukin lisäksi jo käytettykin.

Valoa pimeään keliin!

Heippa kaikille :)

Ihanaa että teillä alkaa potkut jo näkyäkin! ite odotteleen edelleen (!!) että ne tuntuis selvinä edes itelle.. Vieläkin on sellasta arvuuttelua, et olikohan toi nyt olevinaan potku :D (johtunee kai edessä olevasta istukasta, et on niin epämäärästä..)

Täällä käytiin eilen uudelleen rakenneultrassa, kun viime kerralla lääkäri ei saanut sydämen risteäviä suonia tms näkyviin.. Siin niitä ettiessä se mumisi niistä suonista ja että keskeytys voidaan kyllä tehdä viikoille 24 asti ja jotain.. Olin siinä jo puol paniikissa et mikä siel on nyt vikana?!
Onneks se sit löys ne suonet ja kaikki oli hyvin :) (Mut minkä ihmeen takia pitää pelotella tollasilla asioilla, jos ei mitään hätää ole?)

Vauva ujosteli tälläkin kerralla, joten sukupuoli jäi meille nyt salaisuudeksi.. :(
Sinänsä ei sillä mitään väliä ole, mut ku päätettiin et tahdotaan tietää, ni nyt harmittaa ku ei sitä tiedetä..
Mut pääasiahan se on että lapsi on terve <3

Mukavaa viikonjatkoa !

Takaisin