Marraskuun Mutinat

mulla on kans toi bola-koru .. [:)] oma äiti osti sen mulle lahjaksi ..

meillä on varmaan vauveli vaihtanu asentoa, ettei oikein tunnu noi potkut .. taitaapi potkia ihan väärään suuntaan. [:D] eilen illalla ku katottiin elokuvaa, niin kyllä sillon potki. taitaa olla yöeläjä tulossa ?!.. [:D]
yks sukulais nainen teki mulle perjantaina tämän "sormushiuksenpätkässä" testin .. heilu kuulemma niin, että poika olis masussa.. nohhh, meidän ultraan on 10pvää aikaa. [:D] viime yönä kyllä synnytin tytön .. tämä sukupuoli stressaa aivan yli paljo !! niin, että tulee jo uniinki .. [:D]

oon alkanu vähä suunnitella meidän synnyttämään menoa. kipulääkkeet tietenki heti ku sisään astutaan .. [:D] <- joku vois sanoa, että omaan matalan kipukynnyksen.. ja sit halutaan ehdottomasti perhehuone. en vain tiedä miten niitä on täälä meidän sairaalassa saatavana. mutta en mitenkää haluaisi yksin jäädä sit sairaalaan vauvan kanssa .. voisin hyvin kuvitella hormoonimyrskyssä vain poraavani sielä. [:D]
'
eilen kävi aika hassusti. yks kaverini oli alkuillasta meillä käymässä, hän oli lähdössä baariin joidenkin kaveriensa kanssa .. tämä kaverini loi säälivän ilmeen muhun päin ja sanoi, että olisi kyllä pyytänyt mua heidän kanssaan ulos, mutta ..........
NIIN MITÄ MUTTA ?!?!?!?!? MÄ OON RASKAANA JA MUAHAN EI VOI PYYTÄÄ LAUANTAI-ILTANA ULOS !!!!!
kyllä itku tuli vähä myöhemmin, että näinkö asiat on .. [:@] .. arhgh .. ens vkonloppuna meillä on kaveriporukan pikkujoulut.. sitä odotellessa. [:)]

paljo tänne tulee tekstiä, vaikka päivittäin yrittää käydä lukemassa .. hyvää sunnuntain jatkoa meille mammoille ja masuille .. [:)]

Heippa

Miten olisi kahvitreffit mammojen kanssa 20.11. lauantaina? Vois treffaa vaikka Kampin keskuksessa, siellä on yläkerrassa(oisko 4.krs) ihan kiva kahvila.

sama juttu, töissä tuona lauantaina, sori Hansu!

Täällä ollaan lauantai-illasta asti kärsitty jumalattomista kivuista, oliskohan niitä liitoskipuja? ja tuntuu kuin vatsalihakset ois mustelmilla molemmista kyljistä. Tosin pikkukaveri onkin liikkunut aika tiuhaan viime päivät! Jos nyt edes hiukan helpottaisi kivut jotta vois töitä tehdä ilman irvistyksiä....

Menin sitten lääkäriin melkein viikon jatkuneen yskän ja eestaas sahanneen kuumeen takia, ja sieltä löytyikin poskiontelontulehdus! Onneksi ei mitään sen vakavampaa. En kyllä sitä osannut yhtään epäillä kun yskiminen vei kaiken huomion. Mutta jospa tämä nyt tästä helpottaisi kun sai ab-kuurin ja tehokkaampaa yskänlääkettäkin (Resilarista ei kyllä ollut oikein mihinkään). Vauvakin varmaan ihmettelee, kun kotipesä täräjää.

Kävin myös laatimassa oman kirjoitelmani synnytyspelot-aiheesta.

Nyt on ultrat ohi ja ihana söpö tyttö tulee!! lääkäri sano et tosi hienolta näytti kaikki pitkä tyttö taitaa tulla kun oli ihan ihmeissään että oho onpa pitkät sääret! Alussa piti jalkoja yhessä niin tiukasti et ei meinannu mitään nähä mut sit se sievästi levitteli niin että näkyi että tyttö on tulossa! tosi onnessaan nyt pääsee ostelee mekkoja![:D]

Heippa kaikille mammoille ja masuille!

Meilläki ultrat takanapäin ja edelleen pojalla kaikki hyvin <3 Tänään töissä repatin pää kolmantena jalkana sillä seurauksella, että ruokatunnilla alko käymään mahaan ja tuntu, että selkä ois ollu tulessa. Kivut vielä säteili nivusiin ja vähän muuallekki..supistuksia??? Paniikissa kuuntelin sitten töissä dopplerilla sydänääniä ja kova menohan siellä tuntu olevan :) Liikkeetki alkanu tuntumaan entistä voimakkaampina, joka kerta nostaa hymyn huulille kun ne tuntee <3

oih, nyt se varmistettu ja eka mekko ostettu eli RINSESSA tulossa [:)]
Tääl ollaan ihan onnesta soikeena ja odottavilla mielin... koko suku onnessaan molemmilla puolin kun on ollut aika poika voittosta tähän saakka.
Isä oli haltioissaan kun kuuli sydämen ekaa kertaa <3 kätilön sanoessa että tyttö tulee tirahti kyynel munkin silmä nurkkaan ihan väkiste [:D]
Tääl ollaan ihan yhtä hymyä, pakko sanoa [;)] ja isoveikatkin onessaan tulevasta siskosta [:)]
Kaikki oli hyvin ja hienosti kehittynyt, normaalin kokoinen ja LA täsmäsi yhä. Että sellaset vaaleanpunaiset kuulumiset täältä.

Tasapuolisesti kaikille vaaleanpunaiset ja vaaleansiniset onnittelut!!!

Täällä selkä vaivaa edelleen todella pahasti mutta yritän taas töiden tekoa ainakin tämän päivän, saa nähdä miten käy.

Hansu80: minä myös olen töissä sillon la ellen nyt taas saikulle jää sitten...ilmotan kyllä tänne miten käy.
Mulle sopii yleensä parhaiten kuuden jälkeen kun yleensä teen aamuvuoroa töissä mutta tämä viikko on nyt iltaa paitsi tuo la.

Vesijuoksu on kyllä mukavaa puuhaa ja ainut paikka missä tohon selkään ei satu niin oon viihtynyt nyt aika paljon siellä altaassa. Lähes päivittäin tulee käytyä.

Lumisadetta ei oo vielä Helsingissä näkynyt mutta sitä odotellessa :)
Tuntuis toi maaliskuu olevan lähempänä jos tulis lunta :)
Vähän yli kk jouluun josta kk että alkaa mammaloma :) aika menee kyllä nopeasti.

Hei vaan kaikki maalismammat!

Täälläkin alkaa pienokainen virkistyä ja potkut koventua. Päivärytmi on hiukan huolestuttava [;)], vauveli tuntuu nukkuvan päivät, puolenpäivän aikaan pieni "kyljen kääntämispotkiminen" ja sitten unet jatkuu, kunnes virkistyy siinä kuuden-seitsemän aikaan ja uudestaan iltayhdentoista aikaan. Ja yöllä sitten herätään joskus kolmelta. Toivottavasti on hiukan eri rytmi sitten, kun on syntynyt [:D] !

Pipo: ihan samat sanat [:D]!! Tuo suun käyminen oli minustakin aivan ehdoton huippuhetki ultrassa [:D]

Katruskalainen ja Maukka juttelivat noista varusteista, ja minä kaipaisin vaunuvinkkejä, en ole vieläkään [8|] miettinyt asiaa kunnolla, mutta aiotteko hankkia sekä vaunut että rattaat vaiko vain yhdistelmät vai yhdistelmät ja jotkut muut? Yksi tuttu äiti sanoi juuri, että yleensä hankitaan useammat, mutta mitenkähän lienee, tarviiko ja millaiset sitten tarvitsisi? Pääkaupunkiseudulle eli ei mikään hirveän arktinen seutu ja asfaltoidut kadut ja kävelytiet, ja pääasiassa autoilemme, emme kulje julkisilla (kun eivät oikein kulje meidän nurkille).

Nyt muuten näkyy ikkunasta ensimmäiset lumihiutaleet! Saapa nähdä, tuleeko se luvattu myräkkä vai jääkö puheeksi!

Olen ollut viimeiset kaksi viikkoa sairaslomalla korkean verenpaineen, ja huimauksen takia. Jatkuvaa tykytystä ja viime perjantaina sitten tajukin lähti, mies oli silloin asiakkaidensa kanssa ruotsin risteilyllä. Kaikenlaisissa testeissä on saanut juosta, ja ambulanssilla meinasivat naistenklinikallekkin lähettää. Sokerirasituksessa kävin eilen, ja neuvola täti soitti juuri että minulla on raskausajan diabetes. Noh toivotaan että olo muuttuu paremmaksi, vaikkakin säikäyttää tuommoinen. Vauvalla ainakin kaikki vielä kunnossa, kovasti potkii poika[:)]

Nannasu: Suurenmoiset onnittelut tytöstä, ihanaa kun saatte vihdoinkin rinsessan taloon! [:)] Me päästiin ultraan jo vähän aikasemmin, kun oltiin sielä niin hyvissä ajoin ja siten päästiinkin jo puoli kolmen jälkeen pois...ei keretty teitä sitten näkeen. No perhevalmennuksessa varmaan viimestään sitten?!

Meille myöskin TYTTÖ tulossa, ihanaa....tää vähän kyllä arvelikin näin [:D] Ja kaikki näytti olevan kunnossa, hyvä niin. Olo on niin helpottunut ja onnellinen nyt, ei muutakun lisää vaan masun kasvatusta..

Selvisi sekin miksei meillä potkut vielä tunnu, istukka on kuulemma etuseinämässä ja vaimentaa aika hyvin. Näin se kätilö ainakin sanoi, että se kyllä vaikuttaa kun ihmettelin sielä että ei vieläkään oikein tunnu mitää!! Että kyllä ne sieltä kuulemma pikkuhiljaa alkaa tuntua [:)]

Tääläkin on vielä vaunut hommaamatta ja ihan pihalla mitkähän sitä oikein ostaisi sitten, tukevat ja joustavat tarvis ainakin olla tänne pikkuteille maalle! [:D] Ja omalla autolla liikutaan vallan, on farkku että pitäis mahtua takakonttiin. Hyviä suositteluja ja vikkejä otetaan innolla vastaan?! Briolta, Haberkornilta ja Gessleiniltä oon löytänyt hyvillä jousituksilla ja päässyt työnteleen, tosin viimesimmät oli niin hintavat ettei taida meille tulla kyllä..että ihan kalleimmat jätän kyllä suosilla pois [:)]  Mutta hyviä olivat kaikki.

Jäädään tääläkin odottaan sitä luvattua myräkkää, anti tulla vaan sitten.. [:D]

Voikaahan hyvin mammat!

Heipähei, vaaleanpunaisia ja sinisiä onnitteluita kaikille tietäjille [:)]

Lyytis Mielenkiintoinen tieto noista potkuista, mullakin on istukka etuseinässä ja potkut tuntuu oikeastaan vaan tossa navan kohdalla, muualle kun potkii niin ei oikein tunnu miltään. Muljahtelee kyllä senkin edestä.

Poppana koitahan jaksaa, toivottavasti olo paranee!!
Ja samoin jaksamista kaikille selkävaivaisille kohtalotovereille, enää puolet jäljellä sitten se helpottaa [:D]

Tänään käytiin kolmannen kerran neuvolassa ja seuraavaksi onkin sitten lääkäriaika. Nyt on ne ihanat Kela paperit täytettävänä ja pari päätöstä seuraavista vuosista tehtävänä, huh huh, aika kiitää! Sydämen syke kuului ekaa kertaa oikein kirkkaana (tämäkin siis johtuu kuulemma eteisistukasta että syke kuuluu suhisevana) ainakin hetken, kunnes maha-asukki päätti häippästä paikalta. Paino ei ole noussut paljoakaan, vaikka tuntuu että syön niinkuin ennenkin. Vähän nyt huolestuneesti neuvolatäti huokaili vaikka vakuutin syöväni paljon ja hyvin. Noooh, lähtotilanteessa BMI 27, joten onhan sitä vararavintoakin kerrytetty.

Taidan täyttää ne kelalaput heti, saapi sitten äippäpakkauksen nopeasti [:D]

[:@] Mun pääni ei toimi, eikä varsinkaan muisti. Olin lueskelemassa helmikuun-palstaa, koska muistin että la on silloin, tajusin 'virheeni' siinä vaiheessa kun luin keskustelua, missä oli lasketut ajat. Seuraavaksi eksyin la maaliskussa 2010. Hetki ellei toinenkin piti miettiä mikä vuosi nyt on  ja mikä vuosi on ensi vuonna. [8|]

mulla kans np-ultrassa sanottiin, että istukka on tossa etuseinässä, mutta ei kyllä liikkeiden vaimeudesta sanottu mtn .. jä täälähän ne alko tuntua jo rv 16+ ja just tuossa navankohdilla, alapuolella kylläkin vielä kun ei korkeus aivan taida riittää. :DD

oon ollu koko viikon ryhmiksessä töissä ja taidan olla ens viikollaki .. huhhuh, aina välillä iskee pakokauhu, että mitä tulikaa tehtyä. :D lapsihan täältä on tulossa, ei sitä voi oikein vielä käsittää kunnolla .. vaikka tämä vilivilperi on tainnu ymmärtää, että nyt on joku "hassusti" .. potkinu hirveesti koko päivän.. yleensähän oon ollu vaan kotona ja nyt töissä. [:)]

Kysyin rakenneultrassa istukan paikkaa ja kuulemma se on edessä. Niskapoimu-ultrassa kysyin samaa asiaa ja silloin kätilö sanoi sen olevan kohdun takaseinässä hyvin alhaalla ja kätilö arveli sen nousevan ylemmäs. Tiedä nyt sitten, missä se todellisuudessa on kun saa noin ristiriitaista informaatiota. Kai se on enemmän luottaminen rakenneultraan kun on kuitenkin uudempaa tietoa.

Mulla on myös tuntunut potkut jo melko varhaisesta vaiheesta ensisynnyttäjäksi varsinkin jos istukka on tosiaan etupuolella. Viikolla 16 tai 17 tuntui ekat pulputukset. Sanoin kätilölle tästä ja hän meinasi, että kyllä voi potkut tuntua jo silloin, mutta tuntuvat sivuilla. Nyt on muutaman viikon potkut tuntuneet pääosin navan oikealla puolen ja vasemmalla alhaalla.

Maanantaina olisi seuraava neuvolakäynti ja ajattelin sinne asti vitkutella kysymysteni kanssa liittyeen polttavaan kipuun kyljissä. Yöllä ja makuulla tuntuvat varsinkin. Onko muilla ollut tuollaisia polttavia, vähän puutumisen kaltaisia tuntemuksia?

Muistiongelmia muuten täälläkin ja pahenevat viikko viikolta. Muutenkin havaittavissa tyhmistymistä enkä enää osaa ilmaista itseäni yhtään niin selkeästi kuin ennen raskautta.[;)]

Onnea mukavista ultrauutisista! [:D] On ne niin mukavia!

Sus kyselit noista vaunuista, niin meillä on Emmaljungan yhdistelmävaunut joissa etupyörät kääntyy 360. Espoossa asutaan, ja vaunut on toiminu tosi hyvin kun ne kääntyy niin näppärästi eikä paina kovin paljon. Eikä olla tarvittu erikseen toisia kevyempiä rattaita tms. Esikoisen autoturvakaukalo meni niihin myös mukavasti jolloin asioilla käynti oli suht helppoo kun ei tarvinnu kaukaloa kantaa. Ollaan nytkin sitten ostamassa samanlaisia kaksosrattaita, koska etupyörien kääntyvyys on meidän mielestä NIIN paljon kätevämpää ja helpompaa. Maastossakin semmoiset on toiminu tosi hyvin.

Täällä on meidän pikkuinen potkinu mahassa ihan tosi paljon! [:)] Vähän hankala tilanne oli, kun ajoin autoa ja pikkuinen päätti oikein kunnolla potkia oikean kyljen alle... Se teki jo vähän kipeetäkin. Yritä siinä sitten ajaa turvallisesti autolla pahimpaan ruuhka-aikaan... [8D]

Nyt sitten rentoutumaan ja hörppimään glögiä. Namsk! [:)]
Voikaahan kaikki hyvin!

Hyvää alkanutta talvea (jos tuota vielä siksi edes uskaltaa kutsua..) kanssaodottelijoille.

Täällä oli viimein rakenneultra, jossa rakenteet kunnossa ja raajat ym. kehittyneet toisiinsa nähden täydellisesti. Liikkeet olivat runsaita ja lapsivesi, sekä kaikki muutkin kunnossa. Vaan eipä vastannut viikkoja. 5päivää oli kokoeroa, eli taas tultaisiin takaisinpäin rv:lle 19+2... Kasvukontrolli kahden viikon kuluttua ja kyllähän tuo ärsyttää ja huolettaa [:@] Osaisiko joku täällä sanoa, miten yleistä tällainen on ja voiko ruokatavoillani olla merkitystä asiaan? Painoahan on tullut vain 500grammaa lisää, alkupainoon nähden. Ja enkä todellakaan omista niitä terveellisimpiä, saatika säännöllisimpiä ruokailutottumuksia.. Neuvolatätiä ei moiset tiedot kiinnostanut, eikä painostakaan tullut mitään mainintaa.
Saipahan kyselyikä taas voiton.

ALKUPERÄINEN: _myo_

Hyvää alkanutta talvea (jos tuota vielä siksi edes uskaltaa kutsua..) kanssaodottelijoille.

Täällä oli viimein rakenneultra, jossa rakenteet kunnossa ja raajat ym. kehittyneet toisiinsa nähden täydellisesti. Liikkeet olivat runsaita ja lapsivesi, sekä kaikki muutkin kunnossa. Vaan eipä vastannut viikkoja. 5päivää oli kokoeroa, eli taas tultaisiin takaisinpäin rv:lle 19+2... Kasvukontrolli kahden viikon kuluttua ja kyllähän tuo ärsyttää ja huolettaa [:@] Osaisiko joku täällä sanoa, miten yleistä tällainen on ja voiko ruokatavoillani olla merkitystä asiaan? Painoahan on tullut vain 500grammaa lisää, alkupainoon nähden. Ja enkä todellakaan omista niitä terveellisimpiä, saatika säännöllisimpiä ruokailutottumuksia.. Neuvolatätiä ei moiset tiedot kiinnostanut, eikä painostakaan tullut mitään mainintaa.
Saipahan kyselyikä taas voiton.

Hei, meillä kanssa rakenne ultrassa kätilö sanoi, että on 4päivää pienempi, eli la on 21.3 niin ultran mukaan 25.3.11. Mutta kuulemma aivan normaali juttu? :)

Hansu80: jäin saikulle eli pääsisin sittenkin tulemaan sillon la 20pvä. Mihin aikaan olit ajatellut?

Tuo tyttö masussa tekee mut kipeäksi :( nyt on iskias vaivat todettu ja hiivatulehduskin on päällä :( pomo sanoi että ei usko mua enää töissä näkevänsä ja on mulla sijainen joten eipä siinä mitään. Harmittaa silti.

Muuten vointi ollut hyvä ja masussa liikkeet vaan voimistuu ja vilkastuu. Mies silittelee ja juttelee tytölle aina kun mahdollista :) tunnistaa varmaan isukin äänen paremmin kun syntyy :) tulokas on jo hänen oma prinsessa :) äärimmäisen hellyyttävää.

Takaisin