Marraskuun Mutinat

Hassusti tuli tuo äskeinen viesti. Siinä siis Katruskalainen ensin kyseli ja minä vastasin, mutta meni kaikki yhteen pötköön. En oikein osaa vieläkään käyttää tätä (mummo mikä mummo!).

Kiitos kommenteista listaan. Nyt tietää että ainakaan ekalla viikolla tule lastensuojeluviranomaiset visiitille [;)]

Oltiin rakenne-ultrassa tänään ja ONNEKSI kaikki oli hienosti. Huh. Heräsin aamuyöllä kelaan kaikkee.

Kovin aktiivinen PRINSESSA siellä kätilön mukaan oli joka siinä meidän nähden joi lapsivettäkin. Näkyi olevan oikein söpöt pusuhuuletki [:)] Se oli siellä pää alaspäin että varmaan se muljahdus viikko sitten ja potkujen hiljeneminen alavatsassa johtuu neidin uudesta asennosta. Ja teille lohdutukseks jotka ette tunne potkuja kätilö sanoi että vasta 24 viikolla kaikki alkaa ne tunteen.

Ihkuu tyttö vaikka poika me luultiin olevan. Pääsee leipoon sen kanssa pullaa ja letittään ihanan letit kun se on isompi. Oon ihan intona täällä! Tsemppiä teille kaikille muillekki jotka ootte menossa rakenne-ultriin nyt lähiaikoina!

hirveesti tulee tänne asiaa vaikka säännöllisesti yrittääki käydä lukemassa .. [:D]
aktiivisia mammoja näköjään.

mukavia vinkkejä saa lukea täältä lisäksi tohon isyyspakkaukseen !! [:D] jotenki on semmonen kutina, että se saattaa hieman karata lapasesta !! [:D]

alvari80; täälä kans yritetään ettiä ulospääsyä navan kohdilta !! erittäin hassun tuntusta .. muljahtelee vaan ku toinen yrittää puskea läpi. [:D]

meillä täälä "pääsee" sokerirasitukseen varmaan taustojen ja BMIn takia, niinku ite joudun. ja onhan tuola taustallaki tota diabetestä ihan tarpeeksi. vielä en tiedä ajankohtaa. onneksi. [:D]
mun pitäis varailla meille nuo hammashoito ajat, eepeellä pääsee äiti ja iskä suuhygienistin vastaanotolle ku odotetaan kerran esimmäistä lasta !! [:D]
sitä ennen oon kyllä menossa hammaslääkäriin .. [:@] tänään nimittäin. paikattiin 6kk sitte ja nyt on tainnu paikka lähteä ja jomottaa.
yritin netistä lueskella tuota puuduttamisesta ja vauvasta, ilmeisesti ei oo mtn ongelmaa ja esitietolomakkeessahan tuo varmaan kysytäänki. jos on puuduttaminen ja raskaus ongelma, niin taidan jättää väliin koko homman .. [:@]

viime yönä näin unta, että ultrassa näky vauvan aivoissa jtn vikaa !! johtuneeko siitä, että katoin CSIta missä tutkittiin aivoja !! [:D] muutenki nyt raskaus aikana unet on ollu ihan hulluja !! ja näen niitä vielä joka ikinen yö !!!

onko muuten teillä muilla kotona koira/koiria odottamassa myös pienokaista .. ?!? [:)]
meillä on reilu vuoden ikäinen kääpiöpinseri narttu, ehkä jonku verran meidän toimesta hemmoteltu tapaus .. nythän siitä saa sitte kärsiä. [:@][:D]
oon jo henkisesti valmistautunu siihen, että helppoa ei tuu koiran kans olemaan .. on tottunu siihen, että saa paljo huomiota meiltä ja muilta .. ehkä nyt olis hyvä aika jättää sitä vähä vähemmälle ...

Jaahans, mulla ei nähtävästi äidinvaisto toimi, sillä pojan sijasta odotetaankin tyttöä [;)]. Kovasti siellä taas kädet heilui ja suu kävi kokoajan. Tällä kertaa saatiin iso läjä ultrakuvia mukaan ja kätilö koki parhaaksi oikein ympyröidä mulle varmistuksen sukupuolesta kun sataan kertaan sitä kyselin. Jaloista saatiin hauska metrisäärikuva. [:D][:D]

Onnittelut tytön odottelusta Eiffe! Mulla on kans poikaolo ollut koko ajan, vaan sepä nähdään vasta maaliskuussa, kun ei haluttu etukäteen tietää. Pakko kommentoida tuota suuasiaa. Minusta oli rakenneultran parasta antia (tietysti sen jälkeen, kun sai ensin kuulla ja nähdä, että kaikki oli niin kuin kuuluu) ne suun liikkeet. Äitiinsä tullut, kun suu käy koko ajan ;)

Ja maha-asukin liikkeet näkyy nyt iltaisin jo uloskin päin, ihan huippua! Täällä oli Vaun keskusteluissa joku laittanut linkin You Tubeen viikon 33 odottajan mahamöyrinnästä, ja se olikin jo melkein spookya! Onneksi tässä on aikaa tottua tuohon mahan heiluntaan pikku hiljaa.

Pirteää odotusta kaikille harmaasta säästä huolimatta!

Miljoonasti taas tullut tekstiä tänne, ootte olleet ahkeria kirjoittajia! [:)]

Meillä vaan remontoidaan eikä ehditä lainkaan netissä roikkumaan.. Täytyy varmaan kirjoittaa joulupukille ja toivoa, et tää kämppä olis jo vuoden loppuun mennessä edes jonkunlaisessa kunnossa ja loppuis tämmöinen kamala kaaos [>:].

Omaa masulia sen verran että rakenneultra oli ja meni, kaikki vauvilla hyvin ja viikot täsmää kokoon. Meillä oli ihan kökkö kätilö ultraamassa, kun sukupuolta kysyttiin niin se vaan naureskeli että "hehe, kattokaa tosta" ja näytti vauvin haaroväliä. Nii-i, päättele nyt siitä sitten näin maallikon silmin. Mut maaliskuussa se sit selviää, ei se ainakaan tässä välissä enää vaihdu [:D]
Tyttöfiilis mulla kyllä on edelleen erittäin vahvana, mut saa nyt nähdä.

Lilleroinen: Meilläkin on kääpiöpinseri narttu, hän on tosin vasta 7kk (ja kauhee riiviö!!) [:)] Oon aloittanut myös tuon huomion vähentämisen, mut edelleen koiruus nukkuu meidän vieressä sängyssä ja on oikee pikku hänen-majesteettinsa-diiva-kermaperse. [:@][:D]

Hei leidit, maaliskuuhun on aikaa 4 kuukautta!!! Hieman menee aika nopeasti. [:-]

Heiippa kaikki!! pitkästä aikaa! Paljon on taas tullut tekstiä tänne, ja mukavia ultra uutisia [:)] Meilläkin oli rakenne ultra ja kaikki on mainiosti, vauva voi hyvin ja äippä myös. Eilen oli neuvola pitkästä aikaa ja sydän jyskytti hyvin [:D] eipä kauaa neuvola kestänyt, oisko 20min mennyt ja siinä kaikki, kelan papruja sain, täytyykin täytellä ja viedä työnantajalle. Puntaria en omista kotona, yllätyksenä tulikin et paino on noussut vaan 2kg.. luulin että ois tullut paljon enemmän, no ehkä sitä vielä kertyy loppua kohden [;)] voihan nuo kolmen koiran päivittäiset lenkit vaikuttaa asiaan ettei ylimäärästä kerry. Meillä on kaks isohkoa koiraa ja yks pieni mäyräkoiran sekoitus, että hommaa riittää niissäkin ja saapas nähdä kun vauva tulee...  jospa ne tottuis, tytön kanssa tulevat juttuun hyvin, mutta tyttö onkin jo 7v..
Pitäis kait alkaa jo ostamaan pikkuiselle tavaroita ja itselle mamma vaatteita [:D] kolme kuukautta ja mammaloma alkaa.. cant wait!!
Hyvää vointia masujen kanssa!

Pini; kuullostaa NIIIIN tutulta !! [:D]
meillä nukkuu kans vieressä. tai alkuyöstä kopassaan, mutta tulee sitte huomaamatta jossain vaiheessa sänkyyn niin, että herää aina jomman kumman meistä peiton alta .. ja joo, tommonen diivahan tuo on !! [:D] kaiken keskipiste ja huomion kohde !! [:D]
hohoijaa, alkaa kovat ajat pienellä pian .. [:D][:D]

Eiffelle ; yllätysonnittelut vaaleanpunaisena.. [:D] itellä tuntuu kans tuo äidinvaisto hieman horjuvan, en ookkaa enää niin varma pojasta masussa.. noh, se selviää toivottavasti 16pvä kumpi sielä on .. se kuka sielä on, lähettää itestään mulle horjuvia signaaleja .. [:D]

Heips. Oisko sitten niin että pk-seudulla kaikki yli 25v. ensisynnyttäjät joutuvat sokerirasitukseen ja muissa kunnissa ja kaupungeissa riskien yms. mukaan?? No, sinne joudun kuitenkin, mutta eipä tuo haittane.

Lyytis: no sittehä me törmätään varmasti siellä ultrassa [:)] mulla on lyhyet mustat hiukset ja mun mies on kalju [:D] Onnea esikoisen johdosta, vauvat on niin ihania! Niin ja tervetuloa Toijalaan... mä olen asunut täällä jo 9,5 vuotta ja olen tuos keskellä kylää töissäkin joten saatatte tunnistaa [;)]

siitä kirjasta... kävin katsomassa tuos meidän infossa sitä vauvan omistajan käsikirjaa... ei ollut kuin taaperoikäisen käsikirja, mutta lupas tilata. Mitä olettemaksaneet kirjoistanne? Ton hinta olis jo 20e...

Mä ajattelin sitä isyyspakkausta kans vasta jouluksi, (en kerkeis ees sitä viikonpäähän kasata valimiiksi, idea tuli niin myöhään mulle) mutta olen pienen isänpäivä paketin kyllä kyhännyt ja kortin myös. korttiin ajattelin myös liimata yhen tulevista ultra kuvista [:)]

Huh, kyllä pistää jännittään yhä enempi ja enempi... tuskin saan enää sunnuntaina nukuttuakaan... maanantai, kääks, melkein voisin peruuttaa sen ultran [:o] toivon niin kovasti sitä tyttöä pitäkää nyt peukkuja että tyttö siellä olisi!

Sain tässä juur "viimesen" työvuorolistankin kouraan. Joulukuu ois viel töitä sit pidän 1vko talviloman ja 4vko kesäloman siihen perään ja viel pari työpäivää niiden jälkeen kun äippäloma alkaa ystävänpäivänä [:)] olenkin kyllä ihan loman tarpeessa [:D] ja hassua kun meiltä töistä jää kaksi äippälomalle, lasketut ajat on kuukauden välein, pomolla oli hiukka sulattelemista... mut on se ihan ok nyt [:D]

taas tuli textiä [:D]

Huh, kyllä rupee itteensäkin tässä vaan enemmän ja enemmän jänskättään ultra....toi jännääminen tarttuu! [:D] Kärtin mieheltäkin eilen, että jännittääkö sitä yhtään....no ei kuulemme! Pöh, tylsimys [:D]

Nannasu: Sullahan kuulostaa lomat hyvältä, ei muutakun joulua odottamaan sitten ja alkavaa lomaa [:)] Enköhän mä sut tunnista jos törmätään sielä ultrassa, niin ties vaikka olisin sitten nähnyt sut jossain täälä kylällä! Toivottavasti teille tulee se tyttö...aika jännää kyllä [:)] Mä en oo osannut ajatella mitään, pää lyö ihan tyhjää, ihan sama ainakin kumpi tulee kunhan vaan tulee! [:D]

Siitä kirjasta, mä hain sen infosta ideaparkista, makso jonkun 11e muistaakseni...olikohan sitäkään! Että kuulostaa aika paljolta toi 20e, onkohan mulla sama...se meni jo lahjapaperiin [:)] Sielä oli parikin kirjaa mutta ne oli kyllä kummatkin samaa hintaluokkaa, alle 12e.

Huoh, maanataita odotellessa!!!

Hei!
Tänne on taas tullut niin paljon uutta kirjoitusta! [:)] en pysy enää mukana.

Kävin äsken kirjottelemassa tuonne "synnytyspelot" foorumiin vähän ajatuksia omasta (kokoajan pahenevasta) synnytyspelosta.

Raskaus on muutenkin muuttunut.. olen todella iloinen että saan lapsen, mutta välillä pääni on täynnä ikäviä ajatuksia, enkä tunne enää iloitsevani raskaudesta ollenkaan. Tunnen oloni masentuneeksi. Kaikki kamalat asiat vaan pyörii mielessä, enkä enää osaa iloita tulevasta vauvasta. Varsinkin juuri synnytys ja jälkitila tuottavat minulle pelkoa/murhetta.

Sanotaan että raskaus olisi ihanaa aikaa, mutta en vain tunne sitä enää niin. pelottaa ja ajattelen aivan liik

Toivottavasti te kaikki muut koette tämän ajan ihanaksi. Tämä masennus ei tunnu ollenkaan mukavalta, koko touhusta puuttuu se into.. ja tunnen olevani jo nyt erittäin huono äiti koska edes ajattelen näin...

Mutta tsemppiä teille, ja yrittäkää te pitää mieli hyvänä :)

Kyllä tosiaan itselläkin välillä mieliala tosi maassa :/ hormoonimyllerrys päällä ja kaikki siis kaikki maailman asiat vaivaa ja ahdistaa mieltä.. tulee mietittyä liikaa tulevaisuutta ja kaikki hieman pelottaa. Pienetkin asiat tuntuu niin suurelta. Ja väilillä toivoo voi kun kaikki voisi peruuttaa ja sit taas yhtäkkiä onkin iloinen..[&:] hämmentävää. Mutta jos pidemmän päälle mieliala on maassa niin voihan sitä neuvolasta pyytää apua ja muistaa puhua ajatuksista. Esikoisen saatuani mulla oli aika varmasti baby blues niinku sanotaan, näin jälkeenpäin kun muistelen tota aikaa pikkuvauvan kanssa. 
Jaksamista Kiraffe, toivottavasti mieliala kohenee ja voit nauttia raskaudesta ja vauvasta.  

Moiks!

kiraffe : Et todellakaan ole ainoa jota masentaa! Itselläni oli alussa ja ajoittain vieläkin tulee hetkiä jolloin ajattelen että miksi piti lapsi nyt mennä tekemään. Pelkään erityisesti etten voi olla hänelle hyvä äiti tai kuinka pystyn huomioimaan isompaa tyttöäni, joka siis täyttää kolme kun lapsi syntyy. TOlen jo oppinut tunnistamaan heti aamusta että tuleeko tästä positiivinen vai negatiivinen päivä ja se on oikeastaan pelottavinta, kun tunteillensa ei voi mitään. Synkeitä ajatuksia ei voi itse kääntää valoisiksi yhtä äkkiä vaan huomaa että kaikki onkin hyvin ja on onnensa kukkuloilla.

Kuinka moni täällä muuten menee Jorviin synnyttää? Kun olen huomannut että usea menee kättärille tai naistenklinikalle.. Onko Jorvi saanut jonkin "huonon" leiman? Aiemmin kun synnytin asuin tuolla 500km päässä pohjoisessa joten ei ole kokemusta eikä tietoa pääkaupunki seudun sairaaloiden laadusta.

Olisipa ollut ihana mennä tänään kirpparille mutta pyhäpäivä niin mikään auki. Tänään meillä alko vko24 ja vauvelimme voi nyt kuulla [:)] Pitää koittaa keksiä jokin laulu.

Niin ja itsehän olen hankkinut tuon meksikolaisen Bola korun. Löytyykö muilta?
Aion testata onko totta että kun lapsi syntyy hän rauhoittuu kuullessaan sen äänen [;)]
Huoh, syksy on pitkällä muttei lunta näy. Olisi piristävää kun olisi valkea maa eikä aina niin sateista ja harmaata.

Mutta yritetään jakselle eikö vain. [:D]

Hyvä kuulla että en ole ainoa jolla mielialat välillä vaihtelee. Ei tosin vauvan suhteen mutta miehen huomaavaisuuden suhteen ym. No, tää on tätä [:-]

Shusmita: Mä en ole kuullutkaan moisesta Bola-korusta. Mikäs siinä on ideana? Muuten kun pohdit että miksi moni ei mene Jorviin niin itsellä ainoa syy oli että Jorvissa on kai vähiten perhehuoneita. Kun itsellä on eka käärö tulossa niin mietittiin NKL:a siitä syystä että siellä on niitä perhehuoneita ja tietty paras hoito jos jotain säätöä synnytyksessä olisi. Jos on ihan normaalitilanne ja ei nyt perhehuone ole ihan MUST niin Jorvi on vamaan täysin kelpo paikka [:)]

Tunnelmallista lauantai-iltaa masuille ja teille. Lähdetään kaksin leffaan viel kun voi [:)]

Hui kun oli tullut paljon juttua....

Mulle kans bola-koru ihan mysteeri??? Mikä se on??

Masennusta täälläkin mutta se on aika normaali olotila meikäläiselle eli ei yllätä enää mitenkään.

Nyt on alettu kärsiä selkäsäryistä ihan huolella. Kävin lääkärissä sairaslomaa hakemassa niin täti sanoi että kun mulla on se välilevyn rappeuma niin voi olla loppuraskaus aika taistelua ton selän kanssa, kohtu meinaa painaa rankaa ja suoraan siihen rappeuman tienoille niin kivuliasta on.

Meille ei edes annettu jorvia vaihtoehdoksi, sanottiin että se on kättäri tai nkl mistä valitaan, enkä vieläkään tiedä kumpaan haluaisin :( kättäri oli meillä ekana sen haikaranpesän takia mut nyt kun ei sinne päästä niin en tiedä yhtään mitä tekis.

Meillä tuntuu potkut kunnolla läpi ja muutkin liikkeet alkaa tuntua selvemmin myös ulkopuolelle. Maha on jo iso ja selkeä vauvamasu :)

Painoa tullu reilu 6kg vaikka liikun ja syön terveellisesti :( en haluais sitä kumminkaan ihan hirveästi nyt tulevan. Masentaa kun ajatteleeki niitä kiloja.

Pomo ymmärsi nyt töissäkin että jään kohta pois ja oon toden näköisesti sairaslomalla selän takia aika paljon nyt lopussa. Alkoi hommaimemaan mulle sijaista :)

Mites se pk seudun mammapiiri??? Mites järjestetään?

Hei mammat ja masuasukit!
Meillä saavutettiin juurikin puoliväli! Eli 20 viikkoa takana ja 20 viikkoa edessä![:)]

Bola-koru on sellainen jota odottavat äidit kantaa kaulassaan, pitkässä ketjussa vatsan päälle laskeutuva, noin sentin halkaisijaltaan oleva helisevä tai kilisevä koru. masuasukki alkaa kuulemisvaiheessa kuulla sen äänen vatsan läpi. kun äiti liikkuu, koru kilisee... en tiedä miten oikeasti se sitten toimii jo syntyneen vauvan rauhoittamiseen. ajattelin itsekin hommata korun jahka työkiireltäni kerkiän... Googlatkaa bola-koru, saatte lisäinfoa.

Täälläkin vähän väliä mielessä pyörii että miten oikeasti sitten sen vauvan kanssa jaksaa ja pärjää ja miten voi olla muka hyvä äiti kun tuntuu ettei tiedä mistään mitään... Välillä taas pienet potkut piristää mieltä ja päivää... [:)]

Niin, pitäiskö sitä kahviseuraa oikeasti suunnitella vai miten on?

Kynttilänloistetta pimeisiin iltoihin!

Huomenna on ultra en millään jaksais odottaa!! Nyt veikataankin kovasti sukupuolta mies on 50/50 tyttö tai poika se ei oikein osaa olla varma.... toivoo poikaa, mutta sanoo et tyttökään ei haittaisi! [:D] Itselläni on teoria asiasta![:D] Eli kun mulla nyt ei ollut oikein mitään tyttö eikä myöskään mitään poika fiilistä kun aika monilla taitaa olla?!! Niin mulla on sellanen, et katon enemmän kaupassa pojalle vaatteita, kun tytölle niin veikkaan, et siel on poika tulossa! Katotaan nyt huomenna et ei pistä jalkojaan ristiin ja levittelee ultraajalle oikein näkyvästi sen haarovälinsä [:D] Hyi kuulostipa karulta! Täytyypä muuten sit mennä 4d ultraan kun mun pää ei kestä jos en saa tietää![:D] Jotkut on moittinut mun innostusta tietää jo sukupuoli etukäteen, et mitä iloo siitä on sit synnytykses mut haluan palavasti tietää et kasvatanko tulevaa herrasmiestä tai rinsessaa mun mahassa! Vointini on hyvä jopa erinomainen! Pikku nuhanen iski viikko sitten ja pelkäsinki et siitä kehittyy joku ihan kamala ruttoflussa [:D] mutta onneks on jo ohi! Vauva potkii nyt paljon aamulla ja illalla! eilenkin mies tunsi ensimmäistä kertaa! oon kattonu jotain kavereitten mahoja et minkä kokosia niillä on ollut samoihin aikoihin niin vieläkin tuntuuu et on tosi pieni verratuna muihin!! Mutta oon kyllä iloinen et se ei oo mikään valtava vielä, et ei tulis vaan mitään selkäkipuja! [:@] Nyt se on sellanen sopiva mahtuu just kahteen kämmeneen kun laittaa kädet masulle! Kun kaikki raskaudet ois tällaisia niin voisin olla useimminkin raskaana toivotaan, et synnytyskin ois suhteellisen kivuton kokemus![:D] oon niin haltioissaaan jotenkin tästä raskaudesta ehkä se johtuu siitäkin et on mun ensimmäinen ! Tää on niin ihanaa! [:)] Mahtavaa odotusta kaikille![:)]

Kävin eilen kirppiksellä ja löysin 15€ kaksi kassillista vaatteita, ei kyllä tee yhtään mieli ostaa kaupasta uusia vaatteita kalliilla (etenkään näitä vastasyntyneiden) kun kirppikseltä saa kerran käytettyjä max. 1 € kpl.
Me päätettiin miehen kanssa ettemme mene siihen 4D ultraan, koska kaikki oli hyvin rakenneultrassa. Käytämme sen rahan sit muihin vauvajuttuihin. :)
Huomenna alkaa rv23 ja liikkeet voimistuu voimistumistaan <3 Liikkeet näkyy ihan selvästi vatsanpäältä, on tää kyllä niin ihanaa!!
Shusmita Me ei mennä jorviin koska sinne on niin pitkä matka tästä meiltä. Samoin naistenklinikka on inhottavasti mannerheimintien varrella ja en halua jäädä kiiretapauksessa sinne ruuhkiin. Kättärille meillä on parhaillaan vain 15 min ajomatka ja mielestäni kättäri on kotoisin näistä kolmesta vaihtoehdosta :)

Minäkin voisin tulla sit siihen pk seudun mammapiiriin, mutta en osaa yhtään sanoa kuinka ehdin ennen kun mammaloma alkaa.

Ihania syyspäiviä kaikille!!!

Moi kaikille! Täällä väsynyt mutta virkistynyt mamma! [:D] Eilen oli ystävien kemut ja vihdoin minäkin pääsin vähän tuulettumaan! Viime kerrasta onkin jo yli vuosi....öhöm... Oli NIIN mukavaa jutella kavereitten kanssa, syödä hyvin ja nauttia illasta! [:)] Kohta esikoinen tulee kotiin mummolasta, onkin vähän jo ikävä. [:)] Kun oma aika on kortilla, niin tämmöiset viikonloput on erityistä herkkua.

Mulla on semmoinen bola-koru. Esikoista odottaessani en sitä käyttänyt, mutta katsotaan miten tämän vauvan kanssa toimii. Voi olla,että korun pitäminen pienen vauvan kanssa voi olla pikkuisen hankalaa, mutta katsotaan nyt. Esikoista koru kiinnostaa todella paljon: sitä on mukava maistella ja heilutella. [:)]

Kiraffe voimia sinulle! Masennus ei ole mitään herkkua. Itselläni pahin masis taitaa nyt olla takanapäin. Itse ajattelen niin, että vaikeatkin ajatukset kuuluvat äidiksikasvamiseen. Ja on hyvä, että niitäkin kohtaa jo odotusvaiheessa, etteivät ne ole ihan uusi juttu sitten lapsen kanssa. Itse olen kohdannut paljon riittämättömyydentunteita ja itsesyytöksiä esikoisen kasvatuksessa. Sitä haluaisi olla täydellinen, mutta sehän ei ole mahdollista. Ja kun lasta katsoo, niin näkee hänen voivan hyvin, joten olen ainakin jotain tehnyt oikein! Ihmisiä tässä vain ollaan. Sinä tulet pärjäämään hyvin synnytyksessä ja sen jälkeenkin! Usko pois! [:)]  Mutta puhu toki neuvolassa ajatuksistasi, siellä osataan auttaa.

Tulipas taas juttua! [:)] Ja hei, tsemppiä kaikille tuleviin ultriin! [:)]
Voikaahan hyvin!

Takaisin