Marraskuun Mutinat

Eliikkäs meille on tulossa TYTTÖ! [:)] joten ameriikan testin voi työntää sinne minne ei aurinko paista. [>:]

miuma : Kävin Femedassa helsingissä ja se maksoi kela korvauksen jälkeen sen 160€ ja se siellä on kelan suorakorvaus käytössä MUTTA vain viikolle 24 asti! sen jälkeen pitää olla diagnoosi tai joudut maksaa sen täyden hinnan eli 230-240€

Ja sen verran haluan sanoa että itse luulin että sen voisi maksaa laskulla mutta ei siellä pitää maksaa se saman tien! Oli siinä melkein hätä mutta onneksi mies pelasti [&o] itselläni palkka päivä vasta ensviikolla..
Ihan kiva fiilis jäi ja nyt kaikkee punaista vaan ostaa.. vaikka onkin ennestään kun tosiaan sellainen 2,7 vuotias prinsessa täällä jo kirmailee [:D]

Heips!

Kertoilakaas siit isyyspakkaus sisällöstänne hieman enempi... taidanpa minäkin moisden kyhäillä [8D] mikä se vauvan hoito-opas on ja mistä sitä saa? (se sellainen huumorilla höystetty) Hmm.. mukava keksintö, tuollainen isyyspakkaus! [:D]

Meillä isä pitää lapsen syntymän jälkeen 2vko isyyslomaa ja siinä kaikki. Minä itse ajattelin olla sen äitiys/vanhempainvapaan kotona sinne kun lapsi on sen 9kk ja sit menen töihin tekemään jotain "pätkävuoroja", siis muutaman päivän viikossa. Ei oikein anna taloudellinen tilanne periksi olla kotona pitempään. Onneksi kuitenkin voidaan järjestään niin että lasta ei tavitse kuitenkaan hoitoon vielä niin pienenä viedä vaan hoidamme häntä vuoronperään [:)]

Meillä ei mies ole kertaakaan ollut neuvolassa mukana... juurikin työn takia, kun ajat on aina aamupäivällä niin on hankalaa päästä mukaan. Mutta tähän tokaan ultraan pääsee, varasin ajan vartavasten iltapäiväksi [;)] Se onkin sit jännä kokemus isälle, kun ei tosiaan ole vielä potkujakaan tuntenut vatsanläpi [:D] Maanantaita odotellessa! Jännittää niin pirusti että saanko vk-loppuna edes itse nukuttua [8|]

Mulle ei ole vielä kerrottu mistään valmennuksista enkä kyllä ole edes kysellyt... saa nähä onko täälä "tuppukylässä" sellaisia lainkaan... Noh ehkäpä siitä tulee vielä jotain infoa.

Niin ja mitä tuohon painoon tulee niin on mullekin vähintään se 6kg tullut ja hieman enempikin, mut ei ressiä kyllä se lähtee poiskin. Mulla on molemmista edellisistä jäänyt sairaalaan jo se 10kg ja loput karisee melkein itestään [;)] Harmittaa vaan kun en itse nyt pääse juurikaan lenkkeileen kun maha pistää heti vastaan jo ihan normi kävelyssäkin [&o] mutta yritän silti hieman liikkua ja ulkoilla... pakkokin kun on noita karvasiakin lapsia talossa. Uintia ajattelin myös nyt lähteä kokeilemaan ja odotan että lumi tulee niin josko hiihtään pääsis myös! Olen nimittäin melkoinen himoliikkuja normaalisti ja nyt harmittaa todenteolla kun ei pääse [:(] mut sit mennäänkin melkoista vaunu-rallia kun päästään sinne saakka [;)]

tulipas taas jupinaa.. [:D]

ihanaa lukea teidän muiden ultra kuulumisia... oispa jo maanantai! [8D]

Hansu80: mä oon ainakin ihan mukana tossa mammapiirissä :)
Luulisin että kaikille tehdään se uä siinä lääkärin käynnin yhteydessä, mulle neuvolassa sano että siinä arvioidaan tuleva stntymäkoko ja siksi uä.
Mulla ollu nyt 3 neuvolaa, 2 uä:tä ja viimeinen päivä on sekä neuvola että lääkäri missä siis se uä.
Eipä tuokaan täti kelan hommeleista kamalasti selittänyt. Anto todistuksen, kaavakkeen ja sano et kelan sivuilta löytää tietoa.
Mulla on kanssa sokerirasitus tulossa, veikkaan että ihme on jos siltä välttyy. Eihän se kivaa ole mutta hyvä se on varmistaa :)

Shusmita: tyttö!!! Ihanaa!! Meillä odotetaan kanssa pikkuprinsessaa :) vaaleanpunaiset onnittelut sinne!!!!

Mä haluaisin kanssa tietää tosta isyyspakkauksesta. Kuullostaa hyvältä idealta nyt tulevaksi isänpäiväksi :)

Omaa: maha kasvaa, tyttö potkii, töissä alkaa olla tukalaa. Onneks ei oo kun vähän yli 2kk äitiyslomaan niin pääsee lepäilemään :)
Selkä alkanut vaivaamaan ihan huolella ja varmaankin jään piakkoin saikulle, seisomatyössä ei ole mukavaa jos selkä on tuskaisen kipeä.

Meillä mies on ihan intoa täynnä, silittelee ja juttelee vauvalle ja kokeilee liikkeitä ja höpisee mitä kaikkea tekee kun vauva syntyy :) on se suloista :)

Mulla on hyvin epämiellyttävää kun rinnoista vuotaa pitkin päivää nestettä. Onneks on liivinsuojat niin ei paidan läpi tule. Kävi tuossa yksi päivä niin ja siitä sen huomasin, oli aika nolo tilanne.

Oon innostunut kympillä uimisesta :) ihanaa mennä lillumaan altaaseen kun vesi kannattelee masua :)
Siitä sainkin ajatuksen vesisynytykseen. Onko jollain tietoa tai kokemusta? Olis kiva kuulla.

Heippa tasapuolisesti kaikille äideille!

Ihanaa lukea teidän vatsan kasvuista ja potkuista..[:)] Täällä ei oikeastaan kumpaakaan ole suuremmin tapahtunut. Alavatsa rupee olee jo kova ja hiukan pyöristynyt, mut ei vieläkään ulkopuoliset välttämättä huomaa.. HMH! Potkujakaan ei selvästi tunne, pari kertaa päivässä voi tulla sellanen pieni kupla, jonka ite oon sit päätelly "potkuks", mut neki on aina ohi sit jo ku tajuaa et nyt tapahtu jotain!

Juuri äsken kotiuduttiin isän kanssa rakenne ultrasta, vähän oli vähäpuheinen lääkäri, mut eiköhän vaavi ollut ihan viikkojensa kokoinen. Jalat piti visusti mykkyrällä, ettei vahingossakaan nähdä et mitkä vermeet siel on [:D]
Uusinta ultra saatiin parin viikon päähän, ku ei se lääkäri saanu sydäntä ja aivojen lohkoja kunnolla näkyviin..tai jotain?
Sano kyl ettei epäile et mitään olis, mut et ne kuuluu tähä tutkimuksee, ni hyvä ne on sit ottaa..
Mut hyvä vaan, ni päästää taas pian kattomaan et mitä vaaville kuuluu ja jos se sit suostuis näyttämään jalkoväliinsäkin ;D

Viikonjatkot !

suvi_ täälä odotetaan vieläki ihan samaa tapahtumaa, mahan esille tuloa muillekkin asti !! [:D] sais sit kuljeskella tuola ympäriinsä ylpeenä masusta !! [:D] mutjoo, ei vielä ulkopuoliset osaisi sanoa, jos ei joku ihan röyhkee tulisi kysymään, muuten vois luulla vain lisäkilojen haittaavan. [:D]

varmaan vähä säikäyttää noi uusintaultra-ajat, mutta onneksi mittaavat ja kattovat kunnolla vauvan ! ! ja mikäs siinä, näkeepä uudestaan vaavelin. [:D]
me vielä odotellaan meidän rak.uätä. joka on 16pvä. hirveen pitkä aika .. odottavan aikahan on .. [:D]

ens viikolla tämä mamma menee mammapilatekseen .. [:)]

mä näen jo kauhukuvia siitä, että ku ultraan mennään niin sielä onki joku hirveen iso sikiö kasvamassa !! oon saanu jonku kammon noista vauvojen syntymäpainoista. kesällä niitä näki niin paljo joiden painot alko nelosella, yhdellä jäpikällä jopa vitosella .. huuuuiii ..
mutta toisaalta samapa tuo, jos vain on terve .. [:)]

Shusmita; yllätysvaalenapunaiset onnittellut sinne .. [:)] eipä sitte tuo tikku pitänykkää paikkaansa.. [:D] hyvä kuitenki, että tuli testattua..

Hansu80: Mä olen ainakin mukana tossa mammapiirissä. Espoostakin pääsee bussilla kätsästi Kamppiin.

Ihan huippuu että niin moni tietää jo sukupuolen vaikka sillä niin väliä olekaan. Pääsee sitten vähän realistisemmin plänäämään vaatteita ja tavaroita. Itsella odottaa Tikkurilan värikartta tossa että sipastaan ukon kanssa sitten pikkuhuoneeseen jotain hempeetä.

Tosta valmistautumisesta ja pesänrakennuksesta, onko moni jo alkanu kerään kaikkee? Mä olen tässä alustavasti plänäilly että jos ottaa sen äippäpakkauksen niin sen lisäksi tarttis:
- Vaunut
- Sänky
- Turvakaukalo
- Sitteri & kantoliina (sit vähän myöhemmäksi)
- Vaipanvaihto-asema, vaippoja (joku muovialusta)
- Vaatteet
- Tutti, tuttipullo, sideharsot
- Itkuhäläri
- Kylpypalju
- Leikkimatto

Oonko unohtanut jotain dramaattista? [8|]

Huomenna rakenneultra, toivottavasti kaikki ois hyvin. Pikkuinen on ollut vähän hiljaisenpuoleinen viime aikoina mutta koska sitä edelsi oikein iiso muljahdus, oiskohan kääntynyt niin päin että potkii sisäelimien suuntaan kun jotain äksöniä siellä tuntuis kokoajan kuitenkin olevan.

Onnellista oloa masuille! [:)]

Lilleroinen : onneks joku muukin viel kasvattelee, etten oo ihan yksin tän asian kanssa.. Olis tosiaan kiva esitellä masua, "piukassa" paidassa tietty :) Mut eiköhän senki aika vielä tuu!

Hiukan joo säikähti, eikä se auta et se lääkäri sanoo et ei mitään hätää ole..
Mut onneks pääsee jo pian sit uusiks, ettei kuuppa sekoa ku rupee liikaa miettimään et mitä siel vois olla vikana.. Mut mahtavaa et näkee vaavin uudestaan, ku ei niitä ultria sit enää ole.
Miksköhän ei oo koti ultralaitteita olemassa, ku on kotidopplereitakin? ;DD
Äkkiäkös se 16 päivä tulee, vaikka tiän et odottavan aika on piiiiiiiitkä!

Sus: Hyvä että muillakin "vasta" muljahtelee [:D] Eipä tässä mitään hätää niiden potkujen kanssa, kyllä ne sieltä vielä tulee.... *malttamaton*

Nannasu: mä satuin kysymään viimeks neuvolassa (viimeviikon tiistaina) että onko jotain perhevalmennusta tms....neukku sano pitävänsä seuraavan kerran joskus tammikuussa. Että kai täälä toijalassakin sitten jotain tapahtuu, en sen enempää sitten osannut kysellä [:D]

Tarviipas kattoa tommosta kirjasta isille, muakin kiinnostaa minkäniminen se on? Vai löytyykö helposti jostain kirjakaupasta- tarvii tänään kattoo kun oon menossa Ideaparkkiin kattoon mammahousuja [:)] Jos löytyis jotain muutakin siihen iskäpakkaukseen! Eilen kun olin kaupoilla, tarttu ainakin vaan pelkkiä vauvan bodyja, huoh....ei niitä vaan voi olla ostamatta...

Pian päästään rakenneultraan, ensviikon maanantaina! Jee [:)] Sitä odotellessa.

Tosta sokerirasitusesta. Siihen joutuu kaikki yli 25 vuotiaat ja nuoremmatkin jos painoindeksi on yli 25. Mulla kanssa aika varattuna. Ihmetyttää et miksi tuhlata kaupungin varoja siihen kun mitään ei ole pissassa näkynyt, mut hyvä varmistaa.

sain kans kasaan isyyspakkauksen =) ajattelin että se on hyvä yhdistetty isänpäivä ja joululahja =)

sisältö: isin kulta pody, isin prinsessa tutti ja i love daddy tutti, vauvan omistajan käsikirja, isä avaimenperä, isin tyttö ruokalappu ja daddy rocks t-paita isälle =)

n 70€ tuli hintaa mutta oli sen arvoista.

suurin osa noista löyty tikkunekku.fi sivulta mutta kirjan ja avaimenperän kävin ostamassa kirjatorilta. jos vielä jotain muuta löytyy niin lisään sitten mutta mun mielestä tossa on aika hyvin kaikkea hauskaa. varsinkin toi kirja on todella hauska =) se on kunnon miehen kielellä kirjoitettu mutta täyttä asiaa kumminkin.

nyt on vaan pidettävä piilossa isänpäivään asti, siitä tulee vaikeaa mutta yritän. onneksi suurin osa tulee postilla mihin menee oma aikansa että jos se sen verran veisi ettei kauaa tarvii piilotella kotona =)
 meinaan vielä naamioida sen johonkin "hämäävään" laatikkoon että ei arvaa mitä siellä on ennenkun avaa sen, en vaan vielä ole keksinyt millanen se on mutta eiköhän se juolahda mieleen.

innostuin tosta ihan älyttömästi ja sainkin kivan paketin kasaan =)

Moi kaikille!

Nyt on sitten se sokerirasitus takana! Ei se niin kamalaa ollutkaan, vaikka olihan se äklöä se litku. [:'(] Nyt peukut pystyyn, ettei vaan ole mitään. Jos mun nimittäin pitäis alkaa pistämään itselleni insuliinia tms niin vaikeeksi menee....
Täällä aletaan toipumaan kunnon flunssasta. Toissa yönä vielä yskin niin, että kyljet on vieläkin hellänä. Köh!

Pikkuinen potkii kovasti vatsassa! Välillä yölläkin herään, kun toinen jumppailee masussa. [:D] Taitaa muuten esikoinenkin jotenkin ymmärtää että äidin masussa tapahtuu jotakin, kun taputtelee vatsaa ja huutelee masun läpi. [:)] Ollaan sanottu, että masussa kasvaa vauva, mutta ymmärtääköhän ihan kokonaan asiaa....

Onnea kaikille mukavista ultrauutisista! [:)]

Hyviä vointeja!

No niin marraskuussa ollaan! Nyt alkaa masut kasvaa oikein huimaa vauhtia! koht itselläkin on jo puolet takana ei enää ku parisen päivää![:D] Nyt vielä maanataina ultra![:D] varmaan on hurjasti muuttunut pienokainen ensimmäisestä ultrasta! Tosi jännää kun haluisin tietää sukupuolen toivottavasti pikkunen ei pistä jalkoja ristiin![:)] Nyt on pakko vähän tilittää!! Ärsyttää kun tuntemattomat ihmiset yrittää spekuloida mun ikää ratikassa!!! töni mua olkapäistä ja sano et nyt pikkutyttö voi siirtyy ja tilitttää et voin seistäkkin! [:@] Tiedän kyllä että näytän nuorelta mun en kuvittele itseäni 16 vuotiaaks ja tottakai voin seistäkkin jos tilanne sitä vaatii ja jos sivistyneesti pyytää, mutta helvetti kun on seissyt 8 tuntia töissä niin seisominen ihan ensimmäiseksi mielessä plus jos tyyppi on ehkä vähän päälle kolmekymppinen ja halua istua siihen vain koska kaveri on siinä vieressä! [:@] kyllä nyt luulis et 23 vuotta nyt jossain näkyis! mut nyt on tilitykset tilitetty ja ens kerralla kyllä tuppaan takas!

Huomenna on sitten kauan odotettu rakenneultra [:)]. Stressaan jo etukäteen jos sukupuoli ei näykään. Nyt on meneillään 21. viikko ja potkut olen tuntenut jo noin kolmen viikon ajan, mikä vähän yllätti kun kuvittelin, että alkaisin tässä ensimmäisessä raskaudessa tuntemaan potkut vasta näillä main. Tänään potkuja tuntui istuessakin kun aikaisemmin ne on tuntunut vain makuulla. Välillä oikein hätkähtää, miten joku niin pieni voi saada aikaiseksi sellaisen jysäyksen.

Lyytis: empäs hokassu että olet Toijalasta [:D] kiva että joku muukin on täältä täällä... tuntuu että kuitenkin enemmistö on pääkaupunki seudulta [;)]
Kiitos tiedosta... siis valmennuksesta, en tosiaan ole huomannu siitä kysyä, enkä myöskään raskauden aikaisesta hammashoidosta, siis että onko se ilmasta? Pitää muistaa sekin ens kerralla [:D]

Mulla on kans se rakenne uä maanantaina, hiukka jänskättää! Monelta sä meet? Mulla on vasta kolmelta... jotta isä kerkee mukaan.
Odotatko monetta? Mulla on siis jo kolmas tulossa ja viimeinen [;)]
Tsemppiä ultraan!

Nannasu: juu täälä ollaan Toijalassa, kolmas talvi edessäpäin ja hyvin on viihdytty [:)]

En oo mäkään kysellyt hammashoidosta, kävin just irtisanomisajalla yksityisellä hammaslääkärillä pistämässä palikat kuntoon kun meni maksut vielä työpaikan piikkiin.

Mua jo jänskättää kans se rakenneultra, meillä on se aika klo 14.20....otettiin kans iltapäiväaika että mies pääsee mukaan. Aika hyvin sitten ollaan sielä samoihin aikoihin, ties vaikka törmättäis aulassa [:D] Sun tarvii jotkun tuntomerkit antaa! [:D] Meille on ensimmäinen muksu vasta tulossa.

Kävin tänään mammahousut ostamassa ja mukaan tarttu vähän muitakin vaatteita ja vauvalle myös...pakko oli ostaa kun alennuksessakin oli....[:)]

shani: se on todella ihanaa käydä lillumassa siellä ja oon myös vesijuoksusta innostunu.

meikä odottelee pomoa paikalle josko sitä hakis tänään sairaslomaa ton selän täkia. tullu aivan järkyttävän kipeäksi ja vielä lisäksi alkanut tänään huimaamaan tosi paljon. mistäköhän sekin johtuu....

tänään tuli 23vk täyteen. enää 17vk jäljellä =)

Hei,
tilasin sen Baby - owner's manual kirjan (englanninkielisen) amazonista ja bodyn omalla tekstillä www.mussukat.fi:stä, siellä näkyi olevan noita isin kulta, ja daddy rocks jne -tuotteita myös. Nyt jos tilaa, niin ehtii ehkä vielä isänpäiväksi. Mulla on myös toinen, vähän vakavampihenkinen kirjanen, joka menee samaan pakettiin. Jotain pientä ajattelin vielä lisäksi, ehkä tutin tai jotain. Katsotaan [:D]

Sokerirasituksesta ei ole ollut ainakaan vielä mitään puhetta eli täällä ei tuntuisi tuo sääntö "yli 25-vuotiaat automaattisesti" pätevän, oletan, että jos näkyy pissanäytteessä jotain, niin sitten tehdään, mutta muuten ei. Hammashoidostakin kysyin, mutta eipä pääse raskaana olevat jonossa ohi, eli sanoi, että puolen vuoden jono on, sinne vaan, tai sitten yksityiselle, jossa hinta on loppupeleissä varmaan aika sama. Samoin ultria on vaan kaksi, paitsi sitten jos on jotain epäselvää tai jotain, niin sitten voi olla enemmän. Onkohan täällä meillä tässä julkisessa terveydenhuollossa jokin erityinen säästökamppis menossa... Pääkaupunkiseutua siis edustan...

Heissan maaliskuun mammat!
Meillä on rakenneultra 11.pvä, josko sitten näkis kumpi sieltä tulee... Potkuja ei ole vielä oikeastaan tuntunut, mutta eilen töissä kaveri ilmeisesti yritti työntää päätään tai jotain navan vierestä ulos... [:D] Oli vähän hölmön oloista kun sen tunsi työvaatteidenkin läpi sellaisen pienen "paukaman" mahan päällä... Se neuvolakäynti, missä Kelan laput saadaan, on vasta 20.pvä eikä tuleva isä pääse silloin paikalle, vaikka kaikissa muissa onkin ollut mukana. Taidan varailla sitä 4d ultraa jo jos kerran 24. viikkoon asti edullisempi!

Tuo isyyspaketti kuulostaa aivan loistavalta!!! Meillä isäntä sanoi toissapäivänä ettei nyt vielä saa juhlistaa isänpäivää, ens vuonna vasta. Ajattelin kuitenkin tehdä vaikka jotain hyvää ruokaa jahka töistä pääsen muita passaamasta... Sen isyyspaketin voi vaikka koota sitten jouluksi. Itse en ole kiertänyt vielä mitään kauppoja enkä mitään hankkinut, ajatelin odotella jouluun asti ja ruveta sitten puuhaileen ja hääräileen. siihen mennessä kuitenkin teidetään toivottavasti jo sukupuolikin.

Hansu80: juu, kahvilla istumista voi kyllä harkita, mutta kunhan nämä työt tästä vähän rauhottuu ja jää enemmän aikaa.. tässä on syys- lokakuussa molempina tehty rapiat 200 tuntia ja pikkujoulukausi on vasta alkamassa... [&o]

Syksyn jatkoja kaikille Mammoille ja vatsa-asukeille!

Juu, ei mullakaan oo sokerirasitusta tulossa, vaikka olen jo 36.

Krääh, kamala flunssa iski toissailtana, oikein kuumeen kera mikä on mulle tosi harvinaista. Se kuume onneks laski jo, mutta tuskanhikinen ja heikko olo jatkuu. [&o]
Plus kamala kuiva yskä, joka pitää yötkin hereillä. Kaikkein kivointa tässä ryskimisessä raskaana on se, että melkein joka yskäsyllä lirahtaa pissiä housuun ainakin teelusikallinen... :/ Ei oo hauskaa!!!! Olis pitäny vissiin edellisten synnytysten jälkeen olla vähän viitsivämpi ja oikeesti tehä niitä lantionpohjaliikkeitä...
Onneks sain tänään haettua Resilaria, sitä voi ottaa raskaanakin. Toivottavasti auttaa ettei tarvi koko ajan olla pöksyjä vaihtamassa. En nyt ihan Tenaakaan viitis lähtee ostaan....

Tosta valmistautumisesta ja pesänrakennuksesta, onko moni jo alkanu kerään kaikkee? Mä olen tässä alustavasti plänäilly että jos ottaa sen äippäpakkauksen niin sen lisäksi tarttis:
- Vaunut
- Sänky
- Turvakaukalo
- Sitteri & kantoliina (sit vähän myöhemmäksi)
- Vaipanvaihto-asema, vaippoja (joku muovialusta)
- Vaatteet
- Tutti, tuttipullo, sideharsot
- Itkuhäläri
- Kylpypalju
- Leikkimatto

Oonko unohtanut jotain dramaattista? [8|]

Eiköhän tuossa aika hyvin ole. Sitteristä en osaa sanoa onko välttämätön ostaa, ainakaan uutena, meillä turvakaukalo ajanut saman asian. Ei tietenkään tuntikausia saa vauvaa pitää siinä.

Sitten on nämä äidin pakolliset, ihanat hankinnat: imetysliivit ja liivinsuojia, rintapumpunkin olen kokenut hyvin tarpeelliseksi niin voi joskus jättää vauvan isinkin hoiviin. Plus jättisiteet jälkivuotoa varten....[:'(]

Takaisin