Marraskuun Mutinat

Sus: syön rautaa, c, d ja Multivitaa. Sekä tuo rauta että multivita on sellasia raskausajalle suunnattuja. Jos keskiosa niin otan lisäksi vielä magnesiumia mutta harvoin.

Täällä on ollu rankkaa turvotusta pari päivää. Kihlasormuksen jouduin laittamaan kaulaan roikkumaan kun sain työllä ja tuskalla sen sormesta pois mutta ei hetken kuluttua mennyt enää takaisin.
Oikein tuntee kuinka nilkat ja sormet täyttyy nesteestä :( ei kiva.

Oon monta yötä nukkunu todella huonosti. Luultavasti alitajunta valmistelee niihin yöheräämisiin sillä unet menee parin tunnin pätkissä ja välissä aina tovin valvoo. Ihme hommia :)
 
Sus: syön rautaa, c, d ja Multivitaa. Sekä tuo rauta että multivita on sellasia raskausajalle suunnattuja. Jos keskiosa niin otan lisäksi vielä magnesiumia mutta harvoin.

Täällä on ollu rankkaa turvotusta pari päivää. Kihlasormuksen jouduin laittamaan kaulaan roikkumaan kun sain työllä ja tuskalla sen sormesta pois mutta ei hetken kuluttua mennyt enää takaisin.
Oikein tuntee kuinka nilkat ja sormet täyttyy nesteestä :( ei kiva.

Oon monta yötä nukkunu todella huonosti. Luultavasti alitajunta valmistelee niihin yöheräämisiin sillä unet menee parin tunnin pätkissä ja välissä aina tovin valvoo. Ihme hommia :)

Minä en ainakaan enää jaksa stressata noista painoasioista, tulee mitä tulee nyt ja laitokselle sekä imettäessä lähtee kuitenkin suurin osa. Ja vauvan kanssa kun liikkuu ja katsoo synnytyksen jälkeen ettei hirveitä herkuttele niin luotan niiden kilojen putoavan sitten pois.
 
Sus noista sokerirasitus hommista on kyllä kaikkialla erillaiset ohjeet, koska mulle heinäkuussa sanottiin että kaikki yli 25-vuotiaat joutuu sokerirasitukseen, mutta kun elokuun lopussa menin uudelleen neuvolaan niin oli juuri tullut uudet säännöt ettei kaikkien yli 25-vuotiaat tarvii mennä vain jos sokerit on noussut tai painoideksi on liian korkea...

omaa: Tänään oli lääkäri käynti ja kaikki oli hyvin :) Masukin on mittojen mukaan ihan hieman yli keskiarvon (joka on kyllä outoa, koska mielestäni vatsa on tosi pieni), mutta lääkäri sanoi että on vielä yhden mittauskerran jälkeen vaikea arvioida mihin suuntaan kasvu lähtee.
Mullakin painon viikkonousu oli kuulemma ollut tämän viimeisen kuukauden aikana yläkantissa, mutta sanoin että mulla oli kyllä huomattavasti enemmän vaatetta päällä kuin 1kk sitten, et sekin vaikutti siihen mitä se vaaka näytti. Täytyy kattoo sit ens neuvola kerralla mitä se vaaka näyttää...

rv 25+3
 
Noi on kyllä niin hämärät noi sokerirasitusohjeistukset. Sain kyllä neuvolasta lähetteen että kai sit pitää mennä vaikka mitään ei ole ollut - odotan kauhulla [&:]
 
Mietin tässä että "otanko turhia riskejä" kun liikun vielä "normaalisti" ? Tuntuu että kaikki on alkanut jo himmailemaan liikunnan kanssa. En mä mitään tee jos sattuu mutta toki se maha vähän jo painaa ja tuntuu ikävältä spinningissä mutta olo on hyvä. Pumppi ja muut menee "kevyesti". Mitä ootte mieltä ?
 
Mukavaa viikonloppua maalismammoille ja masuille!
 
Shani; todellaki kohtuutonta sanoa noin, että painoa ei saisi tulla ollenkaa.. sehän tosiaan tarkottais sitä, että olisit laihiksella koko ajan. mulla jäi kans sama mieli tosta meidän terkkarista, että varmaan oletti mun hankkineen kaikki vajaat 10kg vain syömällä ja istumalla. vaikka meidän elämäntavat on tällä hetkellä ihan erit mitä esim. vuosi sitten .. sillon ostin yleensä kaupasta 8l limsaa ja siinä ei menny edes viikkoa ku se oli juotu. lenkillä pyritään käymään joka päivä, keskimäärin kuitenki 2-4 kertaa viikossa. tupakan polton lopetin heti kesällä. että syömällähän tämä on tullu jooo.
noh, nyt ku oon saanu vaahdota tästä omalle äitille, anopille ja kavereille, niin jää koko asia omaan arvoonsa. seuraavalla kerralla näytän, että paino olis samoissa lukemissa, tai sit noussu ihan sen verran mitä kuuluukin. ei ihan kolmea kiloa kuukaudessa.. [:D] mutta luulis ammatti-ihmisen tietävän, että meitä naisia on niin monta erilaista mitä meitä on .. satun vain olemaan tämmönen kenelle jää helposti painoa ..
seuraava neuvola joka on lääkäri niin on 23.12. . [:D] saapas sitte herkutella kinkulla hyvällä omallatunnolla. [;)]

mulle sanottiin meidän neuvolassa, että sokerirasitukseen joudun painoindeksin takia. muuta syytä ei sitte sanonukkaa. se odottaa 13.pvä.

Katruskainen, nyt puhuu antiurheilija, mutta eiköhän siihen asti oo ihan OK urheilla ja kuntoilla ku vaan itestä tuntuu hyvältä. [:)]
eiköhän se vauva ja oma keho sitte ilmota kun on aika himmata vauhtia. [:D]

Sus; mulle terkkari suositteli lisärautaa. hb oli vain 115 enää. laskenu koko ajan. olossa sen kyllä huomaan.. vielä ku ne sais menemään suuhun asti nuo rautatabletit. . [:D] mulla kyllä kaapissa on noita Ladyvita Mama- tabletteja .. ne on vissiin aika yleiskattavia raskaus ja imetysajalle ..

oma pullahtamassa oleva napa:
olo on tosiaan hieman väsyny. johtunee matalista rauta-arvoista. täytynee alkaa asiaa korjata. [:D] täälä vauva on ollu hyvin vilkkaalla tuulella. toissa iltana hieman ennen puolta yötä alko aivan järkyttävä jysiminen ja potkiminen ja sitä kesti ja kesti . [:D] oli niin hauskan tuntusta. olis tehny mieli herättää tuo tuleva iskäki, mutta en usko, että olis kovin hyvällä tuulella ollu jos kesken unien olis herätetty .. [:D] nautiskelin sitte poikani seurasta yksin. <3

hauskaa viikonloppua tuleville mammoille ja meidän mahan eläville !! [:)]
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Olen aina välillä käynyt vilkuilemassa teidän kirjoituksia, mutta en ole itse ehtinyt kirjoittelemaan pitkään aikaan, remontti vie kaiken ajan ja voimat tehdä mitään ylimääräistä.
Täällä masu kasvaa huikeasti, on oikein kunnolla jo pullahtanut esiin [:)] Vauveli on hyvin liikkuvainen ja välillä oikein sattuu kun toinen yrittää tunkea itseään navan kohdilta ulos [:D] Potkut, nyrkkeilyt ja asennon vääntelyt näkyvät selkeästi ulospäin ja niitä on hauska seurata. Välillä vaan on vähän tylsää kun vauvi aloittaa jumppailut juuri kun äiskä olis menossa unille ja nukkumisesta ei oikein tule mitään kun toinen vetää zumbaa masussa. Ihanaa tietysti, että liikkuu paljon mutta olis ihan mukava kun ei tarvitsis montaa tuntia valvoa kun masu ei anna rauhaa.. Tai ehkä hän treenaa äippää tulevia yövalvomisia varten [:D]
Mielihalut tuntuu vaan lisääntyvän nyt kun pahoinvointi on viimein kokonaan pois (oli jo aikakin!!). Mandariineja menee kevyesti vähintään kilo päivässä ja kaikenlaisia makeita herkkuja voisin syödä loputtomiin. Ensi viikolla on lääkärineuvola ja siellä joudun taas tuomiolle painonnoususta, veikkaus on, että viime neuvolasta on kiloja kertynyt ainakin pari lisää, meillä ei kotona ole vaakaa joten arvalla mennään. Nooh, koko raskauden painonnoususaldo on nyt +3kg joten ei mikään päätähuimaava kun lähtöpaino oli 58,5kg ja pituutta on 169cm.
Äitiyspakkaus tuli meille viime viikolla ja sitä ihailtiin pari päivää ja sit maltoin pakata sen odottamaan maaliskuuta. Kuosit ei ihan ole mieleisiä, mutta eiköhän vaatteille käyttöä tule jokatapauksessa. Siitä yllätyin, että kuinka isoja vaatteet olivat, luulin että joukossa olis myös niitä ihan pieniä, mutta kaikki tuntuivat olevan hirmu isoja kokoja. Tai voi olla että omaan silmään vaan näyttivät isoilta, tulihan sieltä joku sisällysluettelo, josta koot olisi nähnyt, mutta en jaksanut sitä enempää selailla.
Supistuksia täällä on ollut aika paljon, kivuliaita ja kivuttomia. Remppatouhuissa olen yrittänyt ottaa aika iisisti, välttää kyykistelyä (joka selkeesti laukaisee mulla supistelun) ja raskaita hommia.

Tervetuloa meltsukka! Meillä onkin näemmä samana päivänä laskettu aika [:)]

Tsemit kaikille, jotka joutuvat kuuntelemaan ikäviä neuvolatätejä!! Ja jaksamista muillekin, aika rientää niin kauheeta vauhtia, että ennen kuin huomataankaan niin meillä on omat pienet nyytit sylissä [:)]

Joulua malttamattomana odottaen; Pini ja Neponen 25+5 <3
 
moi kaikille! Täältä kirjoittelen flunssan kourista... Niisk!

Tosta painoasiasta myös, että on tosi tahditonta kommentoida odottavan äidin painoa kun laihduttaahan ei saa. Mullehan myös alussa sanottiin ettei paino sais nousta, mutta yritän olla ajattelemasta asiaa. Nousee jos nousee, keväällä sitten palaudutaan. [;)] Terkkari ottaa painoasian onneksi mukavan rennosti.

Mä oon kuullut niin monta kertaa mun painosta kun terveyspuolella tuijotetaan niin paljon sitä BMI:tä eikä ihmisen ulkoista olemusta. Itse olen päättänyt ettei se painoindeksi koske mua, koska olen 150 cm, jolloin mun pitäis indeksin mukaan painaa alle 50kg! [8|] Sen verran olen painanu viimeksi yläasteella syömällä epäterveellisen vähän..... Muuten olen ollut sopusuhtainen kropaltani, paitsi nyt ennen raskautta oli vielä muutama raskauskilo jäljellä.

Shani onpa mukavaa kun pääset fiilistelemään joulua oikein kunnolla! [:)] Itsekin sitten kunhan flunssa helpottaa.
lilleroinen meidänkin tytteli potkuilee välillä aivan vallan mahdottomasti ettei malta tai pysty itse nukkua. On se näin toisellakin kertaa ihan yhtä hassun tuntuista! [:D]
Sus mä oon syöny koko raskauden ajan LadyVitaMama vitamiinia sekä lisäkalsiumia ja d-vitamiinia. Lisäkalsiumia koska toinen raskaus on niin lähellä ensimmäistä, jolloin luut on kovemmalla rasituksella.

Omaa: tänään tuli ilmoitus että äitiyspaketti tulee kahden viikon sisällä! [:D] Mukavaa! Olo on muuten tosiaan nuutunut kun on flunssakin, ja liitoskivut vaivaa! Välillä jään "jumiin" jonnekin kun jalkaa ei voi liikuttaa eteen tai taakse...
Ensi viikolla on muuten jo se ultra-aika Naistenklinikalle sen istukan takia. Ihanaa nähdä prinsessa, mutta silti jännittää mitä siellä selviää... [&:]

Mukavaa viikonloppua mammoille! [:D]
 
Täällä kanssa selkä- ja liitoskipujen lisänä flunssa ja kuume :( vauvaa ei tunnu häiritsevän, nukkuu ehkä vähän useammin kun normaalisti mutta liikkuu vilkkaasti pitkin päivää.

Me ollaan jo pienimmät vaatteet viikattu kaappiin mutta muita valmisteluita ei juurikaan olla tehty.
Itse olisin varmaan jo kaikki laittanut aikaa sitten mutta mies jarruttelee että kyllä tässä ehtii :) onhan se niin mutta kun tämä pesänrakennusvietti on nyt jo niin vahvana että tekis mieli järjestellä jo kaikki.

Joulua odotellaan jo innolla kun oon kuullu mitä kaikkea mukavaa vauva saa jo lahjaksi :)
 
huomentahuomenta mammat ja mahan asukkaat. [:)]

hannamari; täälä kans mies jarruttelee tota pesänrakennusviettiä. [:D] ihan hyvä vaan, tähän minikotiin ei olisi mitään mahtunukkaa. suurinpiirtein 9vkoa muuttoa vielä odoteltava. siinähän se loppuraskaus sit meneeki huishais tosta noin vain .. [:D]

voi, täälä ollaan niin onnellisia. <3 meidän yhdellä ystävä pariskunnalla on ollut parisuhteessa pientä kriisiä, tämä on saanut meidätkin miettimään asioita ja puhumaan paljon .. ja sitä puhuttavaa on ollut. etenkin paljon positiivista meistä ja meidän parisuhteesta. <3 molemmat sanoi toisilleen semmosia asioita, että ihan yllätyttiin molemmat. ihanaa tommonen parisuhteen puhdistaminen muutenki kuin jonkun suuren riidan kautta .. [:)]

eilen illalla sai supistukset miettimään .. niitä on nyt tullut rasituksessa silloin tällöin, aina ei oo edes reagoinu niihin, mutta niitä on tullut .. noh, eilen illalla ku oltiin jo nukkumassa niin poikanen aloitti taas tuon touhuamisensa puolen yön aikaan ja siinä samalla ku lapsonen piti pientä taukoa, niin huomasin levossa muutamat supistukset.
ootteko te huolestunu jos niitä on tullut myös levossa ?! .. tuleva iskä toivoo, että soitan jonnekkin, että pääsis tarkastukseen. saahan tuo mutkin huolestumaan.. taidan levätä ja seurailla viikonlopun ja maanantaina otan yhteyttä neuvolaan. seuraava lääkärihän on vasta kuukauden päästä. mistä sitä tietää jos nämä jo avaa paikkoja ?! ..
 
Sus: Oon syönyt koko raskauden ajan multitabs raskaus monivitamiinia. Itse en varmasti saisi kaikkia tarvittavia vitamiineja yms. omasta ruokavaliostani, vaikka syönkin kyllä nykyään paljon paremmin kuin ennen raskautta.

Oletteko muuten jo ottaneet syysinfluenssarokotteen? Itse en ole, ja en ole varma haluaisinko edes, mutta sitten toisaalta pelotellaan jollain sikainfluenssalla taas.. [&:] En vaan kauheasti luota noiden rokotteidenkaan turvallisuuteen.. Pitäisi vaan aika äkkiä päättää, kun maanantaina meidän neuvolassa viimeinen päivä kun noita annetaan (tai en tiedä saisiko myöhemminkin jos pyytää).

Mulla on enää kolme viikkoa työharjoittelua ja sitten varmaan jään työttömäksi ja keskityn vauvan odottamiseen.. [:)] Ei varmaan siinä vaiheessa enää jaksaisi edes mennä töihin tai kukapa edes palkkaisi pariksi kuukaudeksi raskaana olevaa..

Nyt kuitenkin joulua odotellessa! [:)]
 
Heippa kaikille!!

Kiva kuulla että kaikilla menee hyvin, näitä normivaivoja lukuunottamatta [:)]

Itsekkin olen syönyt raskaus - monivitamiinia alusta asti ja 1g kalkkia päivässä, kun en maitoa juurikaan käytä. Myönnettävä tosin on, ettei niitä ihan jokapäivä muista ottaa [:@] Täällä niinkuin monella muullakin potkitaan päivittäin ihan villisti ja supistelee rasituksesta. Etenkin autosta nouseminen saa jostain syystä supistukset tulemaan, mikä lie siinäkin. Onneks töissä kaikki liikkuva työ loppuu ensviikkoon ja sitten saa lullutella toimistollla.

Viimeviikolla pullaostoksilla kyseltiin että vienkos pullia töihin kun olet ilmeisesti äitiyslomalle jäämässä, what!!!, tässähän on vielä kolme kuukautta laskettuun aikaan. Arvatkaa tunsinko itseni megalomaanisen isoksi. Muutenkin on saanut jatkuvasti kommenttia että kulläpäs sä olet kasvanut ja et varmaan jaksa olla töissä loppuun asti... vähän tietty ottaa päähän kun ei haluaisin tunnustaa että niinkin voi käydä. Muuutta, maha kasvaa kasvamistaan mikä on tietty kivaa, ainakin vielä [;)]

Vähän vaateostoksiakin on pakko ollut tehdä, siis vauvalle, enää ei malta stressata pahinta. Tulispa vaan se äitiyspakkaus pian!

Potkimisiin!
 
olipas tuskainen yö =( hirveät liitoskivut, supistukset, vatsalihaskrampit ja selkäsärky vaivasi niin ettei pystynyt nukkumaan.
supistukset loppu mutta kaikki muu jäi ja kaupanpäälle hirvee närästys ja paine.

liikkuminen sattuu edelleen mutta onneks nyt sentään pystyy ilman järkyttäviä kipuja makaamaan paikallaan. avaudun kyllä tiistaina sille lääkärille ihan huolella että ei tämä kyllä kivaa ole =(

vetää mielen ihan maahan kun avuttomana vaan makaa eikä muuta pysty tekemään.

toivottavasti edes tämä hirveä flunssa mistä on nyt pari päivää kärsinyt alkais helpottaa.

huomenna sokerirasitukseen ja tiistaina neuvola ja lääkäri. josko sais jotain vinkkejä näihin vaivoihin.

vauvaa ei tunnu häiritsevän. potkii ja hakkaa nyrkeillä oikein urakalla ja tunkee jalkaa kylkiluiden alle mikä tekee tuskaiseen oloon oman pienen kivan lisänsä. pää tuntuu selkeästi oikealla alhaalla mikä on aika veikeää ja välillä tytteli painaa sitä alaspäin niin kovasti että kivut on samaa luokkaa kun umpilisäkkeen tulehduksessa.
vihaakohan tämä tytteli minua vai mikä nyt on kun ei hetken rauhaa saa.....

tulipahan valitettua mutta olot on nämä =(
 
Minulla olisi tarjolla tarvitsevalle muutama pussillinen vauvan/lasten vaatteita. Väritys sopii paremmin tytölle (ei kuitenkaan pinkkiä pelkästään). Mukana on mekkoja, kesävaatteita, bodeja, housuja, potkiksia, pari pientä talvihaalaria, pipoja, sukkia, pikkupöksyjä, lakanat. Koot ovat 62cm-n. 100cm, kaikissa ei kokoja ilmoitettu. Osa vaatteista pesussa kuluneita, mutta ehjiä ja osa uusia ja pitämättömiä. Pussi on lähtöisin ystävältäni.

Antaisin nämä itselleni tarpeettomat vaatteet mielelläni niitä oikeasti tarvitsevalle, ei kaapin täytteeksi. Jos olet kiinnostunut, laita privaviestiä. Voin laittaa kuvia ja tarkennuksia halutessasi.
 
 Shani on varmasti ihan järkevää olla vaan kotona eikä lähteä uuteen duuniin. Kyllä töissä ehtii olla vielä mooonta vuotta vauva-ajan jälkeen. [:)]

hannamari voimia sinulle! Ei varmasti ole helppoa! Toivottavasti kivut helpottaisi!

hamasu mulla on kanssa vatsa kasvanut ihan tosi paljon! Kohta on masu yhtä iso kuin ekan raskauden lopussa... [8|] Vähän kauhistuttaa kun maaliskuuhun on vielä kuitenkin aika pitkä aika masun kasvun kannalta. Täytyy laittaa kuvaa tulemaan lähipäivinä niin näette. Näyttää tosiaan siltä että poksahtaisin ihan millä hetkellä hyvänsä! [:D] Ja vatsanhan kuuluu vielä kasvaa aika lailla....

Täällä alkaa flunssa jo pikkuhiljaa hellittämään. Hyvä hyvä, koska ensi viikonloppuna juhlitaan esikon 1-v synttäreitä! Ollaan jo hyvin suunniteltu tarjottavat yms., mutta silti jo vähän jännittää. [:D] Aika on mennyt tosi nopeasti, tuntuu että ihan vähän aikaa sitten tultiin vasta synnäriltä kotiin... Huokaus!

Mukavaa viikon alkua mammat! [:)]
 
Kasvupyrähdys mahan kanssa menossa myös täällä ja viime yönä ei oikein saanut nukutuksi kun mahaa pisteli ja viilteli kokoajan. Onkohan nuo tuntemukset just jotain kasvukipuja? Alkuun pistelyä tuntui vain kun makasi vasemmalla kyljellään, mutta sitten kipu alkoi tuntumaan myös oikealla kyljellä maatessa.

Tänään saa pakkailla taas läjän pieneksi jääneitä vaatteita varastoon. Ajattelin pakata pois myös kaikki sellaiset vaatteet, joita en halua kasvavan mahan venyttävän ja pilaavan. Olen hame- ja mekko ihminen ja kauhistuttaa jo ajatuskin, ettei vaaterekkiin jää roikkumaan kuin kaksi hametta, muutama lyhyempi mekko ja kaksi maksimekkoa. Muutenkin kun vaatteet ja pukeutumisasiat on lähellä sydäntä niin ahdistaa ajatus, että pitäisi mammautua pukeutumisen suhteen. Ostin alkuraskaudesta äitiysfarkut ja ruskeat suorat housut, mutta en viihdy niissä kyllä yhtään. Alennusmyynneistä pitää sitten etsiskellä empirelinjaisia pitkiä mekkoja loppuraskauteen, sillä ne tuntuu kaikista mukavimmalta päällä.

Eilen mallailin päälleni muutamaa hametta, joita olen käyttänyt vielä pari viikkoa sitten. Vaikka vetoketjua jätti vähän auki ja hametta asetteli päällensä kuinka lopputulos oli aina se, että maha puski hameen etupuolta alaspäin ja helma oli edestä huomattavasti alempana kuin takaa. Kaunista [:D].
 
nehän ei tuola työkkärissä ala mtn uusia työpaikkoja ettiä. [:D] nimim. juuri kävin taas sielä näyttämässä nenääni !!
virkailija hymyili ja sanoi iloisesti, että "tule nyt vielä vielä 31.1. käymään, niin sitte ei enää tarvi" . ilmotin juuri, että älomani alkaa 20.2. [:D] ahhh. ihanaa. [:)]

hämmästyksissäni luen noita juttuja influenssarokotteesta. meillä päin ei oo kukaan sanallakaan maininnut semmosesta neuvolassa. ei sillä ettäkö sen ottaisin, mielelläni en.. mutta ei oo edes tarjottu ko. mahdollisuutta.

hamasu; senku kuljet ylpeenä ison mahan omistajana !! [:D] kerranki saa kulkea ison mahan kanssa niin, ettei kaikki luule lihonneen vaan, vaan on selvästi vauvamasu. mikäs sen ihanempaa. [:)]
hannamari; ootko toipunu jo yöstäs ?! .. kuullosti ainaki kamalalta. :/

just tulevan iskän kans ihailtiin, miten tuo vatta oikeesti kasvaa koko ajan !! ihan hirveetä vauhtia. ja sitä ku ehti jo murehtia, että miks se ei kasva !! [:D]
tuossahan tuo näyttää nyt olevan ja isommaksi vaan tulee aina yön aikana ..
meillä olis tänään ensimmäinen perhevalmennus tiedossa. toinen osa sitte parin viikon päästä. ja tammikuun puolessa välissä alkaaki synnytysvalmennus. HUI .. [:D]

äsken nähtiin ku poikanen potkasti mahan läpi !! [:D] aika hurjan näköstä !!
 
lilleroinen: illalla oli sit vähän parempi olo jo mut kyllä edelleen aika tuskaista meininkiä.
huomenna onneks neuvolalääkäri niin varmaan kirjottaa tuon viimeisen kk myös saikkua mikä enää olis äitiyslomaan jäljellä.

olin tänään sokerirasituksessa ja oli kyl aika kamalaa. paasto meni ihan ok mutta oli se litku aika toooosi kamalaa kun en oo mitenkään makean perään [:'(]
ja sitten ekan tunnin jälkeen hirveän huono olo ja päänsärky alkoi mutta oli kyl sitten yhtä nopeasti ohikin.
todella epämiellyttävä kokemus mutta ei ylitsepääsemättömän hirvittävää.

huomenna sitten pääsee taas näkemään pikikuisen kun on se kokoarvio =) neuvolan täti sanoi että ultralla kattoo ja arvioi sitten minkä kokoinen tyttelistä tulee =)
 
Sokeri rasitus täälläkin oli tänään. Ei se mitään mukavaa ole, kun en edes itse kokenut sitä tarvitsevani. (Suku rasite syynä) Litku meni hyvin alas, vaan niin huono olo tuli kun piti istua vaan vatsa tyhjänä ja ilman kahvia.
Piti mukamas käydä heti sen jälkeen Kelalla vaan olohan oli niin heikko että oli pakko mennä ensin kotia.

Kelalle sain vietyä vasta tänään äitiysraha hakemuksen. Olen sitä hiukan viivytellyt tässä ettei kovin paljoa tavaraa kerry liian aikaisin, ja jos nyt vanha pakkaus sattuisi loppumaan etu käteen niin sais uuden kuosin, vaan taitaapi niitä olla niin paljo vielä että vanha tulee.
Äippälomalle ajattelin jäädä 30pv ennen laskettua aikaa, eli mahdollisimman loppuun.Hirvittää vain kuinka sitä jaksaa, nyt jo tuntuu motivaatio olevan nolla, mutta esikoiselta jäin varhennetulle lomalle ja muistan kyllä kuinka pitkästyttävää se oli. Jos se aika nyt menisi mukavammin kun on edes jotain pientä tekemistä.
Minulla on sinäänsä helppo jäädä kotia jos siltä tuntuu kun olen opiskelija. opiskelut jää kesken kumminkin kesken niin ei tarvi turhaan miettiä.

Meiltä tämä sairaala kyseli nimiä ja muita tietoja jo joku tovi sitten, ennenkuin tiedettiin edes lapsen sukupuolta. Eli nimetkin on jo valmiina, mutta nyt kun tieto on että tyttö tulee niin olen vielä nimeä hiukan pyöritellyt ja saanut muutamia uusia ajatuksia. Katsotaas nytten keneltä hän loppu peleissä näyttää [:)]

Riinaa: minä otin viime neuvola käynnillä sen rokotteen. Ikänä en ole noita rokotteita harrastanut, enkä sitä sika piikkiä ole ennen ottanut. Nyt tuli ihan puun takaa kun neuvolaan menin että otatko, ei siinä paljoa ehtiny miettimään ja otin. Jälkeen päin kadutti hiukan kun en miettinyt asiaa pidempään. Pientä flunssaa siitä tuli, mutta nyt on kaikki toistaseksi ihan hyvin. Jos sitten ei tarvisi talvella sairastella.

Painon noususta: Eikös ikinä ole hyvä.. Jos paino nousee, niin se ei saisi nousta, ja kun minulla oli viimeksi tullut "tavallista" vähemmän painoa, niin mietittiin että syönköhän mie tarpeeksi hyvin...
Aina olen ollut pieni kokoinen joten eipä tuota painoa taida tulla kun vain vauvan osalta.
 
apuaa, mulla toi sokerirasitus koittaa kahden viikon päästä. en ainakaa mtn herkkua siltä odota. [:D][:@] jo toi paasto kuullostaa ikävältä ku nykyään hyvä jos sängystä pääsee ylös niin jo nälkä kurnii vattassa .. [:D]

joo,ei sanallakaan kukaan ole ottanut rokotetta puheeksi. mutta, samapa tuo.. sitä en olisi kuitenkaan ottanut..

eilisestä perhevalmennuksesta .. [:D] aiheena oli sikiön kasvu ja kehitys .. saimme seurata vanhaa kunnon DIAESITYSTÄ !! [:D] lääkäri takertui aika paljon lapsen tekemiseen ja siihen naisen kuukautiskiertoon .. enemmän olisin toivonut sikiön kasvusta ja muusta kerrottavan. nohhh, nyt on nähty miehenkin sukupuolielimet kuvattuna vanhalla kunnon dialla .. [:D] ja tietoa on siitäkin miten se sterilisaatio sitten tapahtuu !! [:D]
ehkä luento olis ollu hyvä jos oltais menty sinne jo alkuraskaudesta, niinku nuo muut tulevat vanhemmat näytti olevan.. taisin olla ainut mahan omistava !! oioi tuota ylpeyden tunnetta .. [:)]
nooh, parin viikon päästä aiheena on parisuhde. psykologin luento. saas nähdä muistetaanko mennä .. synnytysvalmennusta täälä odotetaan suuremmalla innolla joka koittaa sitte tammikuussa .. [:)]

shani; kai hoksaat sitten, että nuo olemattomat työttömyyskorvaukset lähtee pyörimään siitä kun ilmoittaudut työttömäksi. niitä ei makseta takautuvasti !! [:D] työkkärin ja kelan typeriä säädöksiä !!

ainiin; nyt viikko neuvolasta ja paino ei oo noussu ollenkaa !! hieman oon toisella silmällä kattonu mitä suuhuni laitan .. [:D]
 
Aurinkoista pakkaspäivää!

Mäkin täällä tilaani päivittelen... eli sairausloma jatkuu äippälomaan asti. Eilen oli Jorvin kontrolli. Kohdunkaula oli palautunut omiin mittoihinsa, lyheni siis sentin ja avautui sisältäpäin supistusten aikana. Supistukset olivat siis kipeitä, kohtu kuin tulessa, ja tulivat säännöllisesti minuutuin parin välein. Kaukana harjoitussupistuksista. Levossa harvemmin, mutta jo puhuminen laukaisi ne. Loppuivat viiden päivän jälkeen yllättäen. Syytä ei löydetty. Nyt vointi hyvä, kunhan muistaa ottaa rauhallisesti eikä nostele mitään painavaa. Eilinen sisätutkimus tosin aiheutti uudet supistukset, jotka jatkuvat vielä, mutta ovat lievimmästä päästä. Vauva voi hyvin, ja arvion mukaan jäänee vähän päälle kolme kiloiseksi. Ihan mun mitoissa :)

Kävin myös sokerirasituksessa. Kaikki arvot hyviä. Saa siis syödä jouluna suklaata ja kinkkua vuoronperään, ähkyyn asti :)

Joulun odotuksia kaikille!
 
Takaisin
Top